Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2000
‎Fokapen sexologikoak sexualitatea ezberdintasun sexualerako banakakoprozesu gisa kontsideratzen du, prozesu honen emaitza bai emakumezko bai gizonezko eran munduan egoteko modua delarik. Emakumezkoa edo gizonezkoasentitzeko modua maila biologikoaren eta kultura zehatz batean gertatzen densozialkuntzaren menpe dago.
2002
‎Espainiako Estatistika Institutu Nazionalak (INEk) argitaratzen duen Populazio Aktiboaren Inkestaren (PAI edo EPA) barnean, 16 urte eta gehiagoko biztanleriaren aktibotasun tasa sexuaren eta adinaren arabera aztertzean, gizonezkoen etaemakumeen partaidetzak alde nabarmenak dituztela ikus daiteke. Oro har, bai gizonezkoen zein emakumeen kasuan, gazteenen eta nagusienen partaidetza, denboran zehar, jaisten joan da. Gazteen kasuan, heziketa sisteman izandako aldaketengatik eta enplegua aurkitzeko zailtasunek ikasketak egiten luzatzera bultzatzeagatik.
2014
‎Geroago ikuspuntu hori alde batera utzi bazen ere, Erdi Aroko eta XIV., XV.eta XVI. mendeetan zehar tradizio klasikotik jaso zen uste orokorra indarrean egonzen: haziaren isurketa, bai gizonezkoen kasuan, baita emakumezkoen kasuan ere, plazera sentitzearekin konektaturik zegoela, hots, plazera sentitzea beharrezkoa zelaugalketa prozesuaren arrakastarako4.
‎Adibidez, demagun haurtxo bat bozgorailu baten aurrean dagoela; pertsona bat izango du bere eskuinean, eta beste bat, ezkerrean, baina bietako batek bakarrik hitz egiten du. Pentsa dezagun ezkerrera eta eskuinera dauden gizona eta emakumea ezezagunak direla haurtxoarentzat; bai gizonezkoa baita emakumezkoa ere gauza bera esaten ari dira, baina bietako baten ahotsa baino ez da entzuten bozgorailutik. 3 hilabetera bitartean, haurtxoek ez dute ikasi ahots femeninoak eta maskulinoak elkarrengandik bereizten; hortaz, era berean begiratuko dute ezkerrera edo eskuinera, une horretan entzuten den ahotsa zein den axola gabe.
‎Gizonengan, berriz, halako adierazgarri fisiologikorik ez da agertzen, eta ugaltze gaitasuna mantentzen dute, nahiz eta esperma ekoizpena gutxitzeko joera izan. Aldaketa horiekin erlazionatuta dauden zailtasun psikologikoak? bai gizonezkoengan, bai emakumezkoengan, ez ditu gainbehera fisikoak eragiten, baizik eta gizarteak gaztetasunari lotuta sortu dituen gehiegizko ereduei aurre egiteko ezgaitasunak.
2017
‎Komunikazio honetan Greziar pentsamendu sinbolikoa genero ikuspuntutikanalizatuko dugu. Bai emakumezkoen bai gizonezkoen erantzukizun sozialak eta genero ezaugarriidealak argitu nahi ditugu, garai horretan greziar gizartean sexu diferentzia nola eraiki zen hobetoulertzeko helburuarekin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia