Emaitzak: 6
2000 | ||
Fokapen sexologikoak sexualitatea ezberdintasun sexualerako banakakoprozesu gisa kontsideratzen du, prozesu honen emaitza bai emakumezko | bai gizonezko eran munduan egoteko modua delarik. Emakumezkoa edo gizonezkoasentitzeko modua maila biologikoaren eta kultura zehatz batean gertatzen densozialkuntzaren menpe dago. | |
2002 | ||
Espainiako Estatistika Institutu Nazionalak (INEk) argitaratzen duen Populazio Aktiboaren Inkestaren (PAI edo EPA) barnean, 16 urte eta gehiagoko biztanleriaren aktibotasun tasa sexuaren eta adinaren arabera aztertzean, gizonezkoen etaemakumeen partaidetzak alde nabarmenak dituztela ikus daiteke. Oro har, | bai gizonezkoen zein emakumeen kasuan, gazteenen eta nagusienen partaidetza, denboran zehar, jaisten joan da. Gazteen kasuan, heziketa sisteman izandako aldaketengatik eta enplegua aurkitzeko zailtasunek ikasketak egiten luzatzera bultzatzeagatik. | |
2014 | ||
Geroago ikuspuntu hori alde batera utzi bazen ere, Erdi Aroko eta XIV., XV.eta XVI. mendeetan zehar tradizio klasikotik jaso zen uste orokorra indarrean egonzen: haziaren isurketa, | bai gizonezkoen kasuan, baita emakumezkoen kasuan ere, plazera sentitzearekin konektaturik zegoela, hots, plazera sentitzea beharrezkoa zelaugalketa prozesuaren arrakastarako4. | |
Adibidez, demagun haurtxo bat bozgorailu baten aurrean dagoela; pertsona bat izango du bere eskuinean, eta beste bat, ezkerrean, baina bietako batek bakarrik hitz egiten du. Pentsa dezagun ezkerrera eta eskuinera dauden gizona eta emakumea ezezagunak direla haurtxoarentzat; | bai gizonezkoa baita emakumezkoa ere gauza bera esaten ari dira, baina bietako baten ahotsa baino ez da entzuten bozgorailutik. 3 hilabetera bitartean, haurtxoek ez dute ikasi ahots femeninoak eta maskulinoak elkarrengandik bereizten; hortaz, era berean begiratuko dute ezkerrera edo eskuinera, une horretan entzuten den ahotsa zein den axola gabe. | |
Gizonengan, berriz, halako adierazgarri fisiologikorik ez da agertzen, eta ugaltze gaitasuna mantentzen dute, nahiz eta esperma ekoizpena gutxitzeko joera izan. Aldaketa horiekin erlazionatuta dauden zailtasun psikologikoak? | bai gizonezkoengan, bai emakumezkoengan, ez ditu gainbehera fisikoak eragiten, baizik eta gizarteak gaztetasunari lotuta sortu dituen gehiegizko ereduei aurre egiteko ezgaitasunak. | |
2017 | ||
Komunikazio honetan Greziar pentsamendu sinbolikoa genero ikuspuntutikanalizatuko dugu. Bai emakumezkoen | bai gizonezkoen erantzukizun sozialak eta genero ezaugarriidealak argitu nahi ditugu, garai horretan greziar gizartean sexu diferentzia nola eraiki zen hobetoulertzeko helburuarekin. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bai | 6 (0,04) |
Lehen forma
bai | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
UEU | 6 (0,04) |
Konbinazioak (2 lema)
bai gizonezko | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
bai gizonezko baita | 1 (0,01) |
bai gizonezko era | 1 (0,01) |
bai gizonezko erantzukizun | 1 (0,01) |
bai gizonezko kasu | 1 (0,01) |
bai gizonezko zein | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |