Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 211

2000
‎Hau da, eleberri honetan garaiko egoerak neurri txiki batean pertsonaien jarrerak eta ekintzak bideratuko ditu: bai gizarte egoerak, bai gertakari politikoek. Hauek guztiak, batez ere narrazioaren amaieran nagusitzen dira.
‎errealitate sozialari esanahia ematea eta errealitateaberreraikitzea batetik, eta norbere identitatearen defentsa egitea bestetik. Tajfel ek (1981) planteatu duenez, taldearteko testuinguruan, talde sozialek diskurtsoak lantzeko joera dute, bai gizartean dituzten kokapenak bermatzeko, eta baita taldearteko estatus aldaketarako urgentziazko ekintza kolektiboa bultzatzeko ere. Beraz, uste sistemek norbere talde defentsarako funtzio berezia betetzen dute.
2001
‎6 Soziologiaren arabera: bai euskararen egoerarekin lotzen diren aspektuak (adibidez, ukipen egoerarekin lotzen direnak), bai gizarte testuingurupartikularrekin lotzen direnak (adibidez, euskararen beharrarekin lotzendirenak) eta baita gizabanakoarekin lotzen direnak ere, adina, eskolatze maila, eta horrelakoak (soziodemografikoak deitzen direnak); azkenik, baita elebitasunaren, diglosiaren eta kulturbitasunaren arteko erlazioak ere.
‎Euskara euskal identitatearen muina bihurtu nahi izateak eta, ondorioz, haren berreskuratzea eta komunikabide bizia hainbat estrategia erabiliz (ikastolak, gau eskolak, kantagintza, literaturgintza, ikerkuntza...) lortzeko gurariak garaian garaiko eta tokian tokiko egoerak iraultzea eragin dute bai euskal gizartea osatzen duten gizon eta emakumeen senean, bai gizartea ren barruko harremanetan ere.
‎Horren ondorioz, herritarrok hizkuntza balio sozialtzat hartzen has daitezke eta sinbolo hutsa balitz bezala erabiltzeari utzi. Honek hizkuntzaren erabileran eta irakaskuntzan aldaketak sor ditzake, bai familia giroan bai gizartean.
‎Gizarte orok sufrimendua sortzen du, gizartearen partaide guztiek egin behar diote uko zenbait desirari falta zaiena ordainean jaso eta elkarbizitza hobetzeko. Batzuetan galdutakoaren sentsazioa areagotu daiteke, bai gizartea premia kolektiboei erantzun ezinean dabilelako, bai zenbait taldek edo banakok gainerakoen gain gehiegizko presioa egiteagatik (ekonomikoki, sozialki edo izaera aldetik), edo baita banakoren bat gaizki integratzeagatik eta populazioaren batez bestekoaren gaindiko sufrimendua pairatzeagatik ere. Hemen sortzen da sufritzen duen pertsona zuzenaren irudia, literatura guztietan agertzen dena.
2002
‎Baina hor daude, hazten etengabe. Komunikazio tresna geroago eta garrantzitsuagoa ari da bihurtzen Internet bai komunikabide komertzialentzat bai gizarte mugimendu alternatiboentzat.
‎Profesionaltasunari buelta eman behar zaio, eta berriro borondatezko lanari heldu behar genioke. Bai alderdi eta bai gizarte mugimenduetan boluntariotasunak izan behar luke oinarri.
‎Edozein gizarte konfigurazio, bai ekonomiaren arloan, bai sexuen arteko harremanetan, bai gizarte horrek berari buruz dituen ideietan, denboran zehargertatutako prozesu baten ondorioz sortutakoa da. Gizarte errealitateek genealogiabat dute, ez dira bat batean gertatzen, eta ez dira betidanik eta betiko sortuak ere.Gizarte errealitateak egitate historikoak dira22 Emakumeari eta sexuen artekoharremanei buruz gaur egun ditugun ideiak eta kontzeptuak ere, prozesu batenondorioz sortu dira, eta Julia Varela-ren iritziz, emakume burgesaren?
‎Esanahi sozialak eta kulturalak baztertzeaz gain, Natur zientzien irizpide hutsera mugatzeak ingurumenaren egoera neurtzeko hutsuneak eta zailtasunak baditu, zer esanik ez hortik izadiarentzat edo gizabanakoentzat ondorioak ateratzeko asmoa badago. Egiazki, arriskuaren gizartean, bai sistema politikoaren egonkortasuna, bai gizartearen lasaitasuna, noizean behin komunikabideen berriren bat salbu, arriskuan ez pentsatzeari esker ema (te) n da.
‎Hirugarren bide hori ere aukera bat da, lortu eta bermatu beharreko aukera bat. Politikaren erronka zukeen izan, bai gizartearen zerbitzura egotea, bai botere banaketa, baina elkarrekintzan bermatzea.
‎Ez beharbada egun batetik besterako" pelotazoak" ematen dituzten horietakoak. Baina bai gizartearen sektore askotara iristen den azpisare ideologiko ezkutu bat sortzen dutenak.
‎Jauzi kualitatiboa eman beharrean gaudela uste du LABek. Badago bai gizarte mailan eta baita Unibertsitate esparruan ere aski jende, nahikoa masa kritiko euskaraz arituko den Euskal Unibertsitatea antolatzeko. Alde batetik, bitarteko bideak badirela konturatzen gara; baina, bestetik, baita ere badakigu oraindik amesten dugun Euskal Unibertsitate euskaldun eta integratzaile hori eraikitzea kosta egingo dela.
2003
‎" gizona ta olerkaria ez dagoala zertan banandu bata besteagandik; olerkaria, besteentzat bitarteko dala, agertzaile, sarri askotan iragarle; ez gauzen asmatzaile, erakusle baino; poesia ez dala kanpoko musika soila, barrutikoa dala: ...tuaren dardara ta indarra, ibilia, kemena, goratasuna ta goragurea; mundukoa izan behar dauala olerkariak, bere aldikoa, bere lurrekoa ta arokoa, inguruan jazoten danaren barri jakin behar dauana;" ta bere sentimena ez gorde ta ez saldu, agertu egin behar dauana, lagun urkoentzat argi ta itxaropen emoile izan dedin"; erantzupena, eta ez urria, dauala poeta batek, bai Jaunaren aurrean eta bai gizartearen aurrean, eta, horregaitik, olerkariaren lana" zintzoa ta arteza izan bedi, ez zurikerizkoa, ez guzurrezkoa: lekukotasuna emotea dagokiolako, testigantza ziurra."" Zer kantauko leukee gazteek, umeek, herriek, olerkaririk ez baldin balitz, eta izan ez baldin balitz?
‎Bestalde, ez da ahaztu behar Urdaibaiko inguru fisikoaren hobekuntzaeta tokiko biztanleen eta gizartearen garapena eragile guztien ardura dela. Antzeztoki honetan bai Administrazio publiko guztiek bai gizarte aktore orok baduteeginkizuna eta zeresana. Zentzu horretan, argi gera dadila Urdaibaiko Patronatuak, zeina Eusko Jaurlaritzako Lurralde Antolamendu eta Ingurumen sailari atxikitadagoen, ez dituela bereganatu gainerako eragileen esku menak eta betebeharrak.Hortara, Urdaibaiko Patronatuaren eginkizun nagusiak ondoko hauek dira:
‎Pertsona ren bizitza kulturalari dagokionez, estaldura horren handia ez denez, giza tamainakoa baizik, eta gizarte tradizionaleko gure arbasoek jada zekiten bezala, burua mantarekin estali nahi izatekotan, oinak agerian utziko dituzu. Horrexegatik, sekula baino kontu handiago eduki behar dugu kultur elikagaiekin, haiek kontserbatu, jan eta digeritzeko moduarekin, giza gorputzaren onerako izatea nahi badugu, bai gizabanakoari dagokionez, bai gizarteari dagokionez.
2005
‎Enpresek eta euskal instituzioek gero eta alor gehiago azpikontratatu eta pribatizatzen dituzte. Politika hauek goitik behera aldatu behar dira, eta gure ustez presioa areagotu behar da, bai enpresetan eta bai gizartean, helburu hau lortzeko.
‎Alemanek Karl Rahner jainkotzat zeukaten. Alemanek, bai politikan, bai jakintzan, bai gizarteko gorabeheretan, buruzagi bat behar dute. Hori ez baduzu gogoan hartzen, ezin dituzu alemanak ulertu.
2006
‎Salbuespen negatiboen multzoan mendeko kredituak ditugu; legeak kategoria berri hori sortu du, zenbait arrazoiren ondorioz arrunten ostean izan behar diren kredituak sailkatzeko, hain zuzen ere, berandu komunikatu direlako, horren inguruko kontratu ituna dagoelako, osagarriak direlako (korrituak), zigortzaileak direlako (isunak), edota kredituon titularrak pertsona zehatzak direlako (konkurtsopekoarekin harreman bereziak dituzten pertsonak edo konkurtsoari begira kaltegarriak diren egintzetan gaitzustez jokatu duten pertsonak). Ondore horietarako, on izango litzateke zehaztea mendeko kredituen kategorian sartzen direla kreditu publikoen ordainarazpenaren ondorioz sortutako korrituak eta ezarritako zehapenak, bai tributu arlokoak, bai Gizarte Segurantzakoak. Mendeko kreditu horien titularrek ez dute boto eskubiderik hartzekodunen batzan, eta, likidazioa gertatuz gero, ezin izango zaie ordaindu kreditu arruntak oso osorik ordaindu arte.
‎Garai hartan indarrean zegoen Kode Zibilak aurreikusten zituen familiaharremanen estatutu juridikoak argi eta garbi egiten zuen talka bai Konstituziokoarauekin, bai gizarteko ordena nagusiekin, bai sexuen arteko eskubide berdintasunaren printzipioarekin, bai kultura eredu berriekin. Familia Zuzenbidean eginikoerreformak printzipio horiek guztiak izan zituen gidari eta inguruko herrialdeetakozuzenbideak izan zituen inspirazio iturri.
Bai gizarte modernoaren funtsezko izaera nola enpresa kapitalistarena, eta baita enpresa kooperatibo modernoarena ere, kalkulu arrazionalean dautza. Mendebaldeko kultura modernoaren ikurrik esanguratsuena gizarte bizitzaren arrazionalizazioa da, eta, aldi berean, horixe da enpresa kooperatibo modernoaren ikurrik esanguratsuenetakoa, kultura horretako parte baita.
‎«Sustapen bat duen publizitate mezua, sustapen pizgarriari buruzko mezua transmititzeaz gain, iragarritako produktua erakusteko moduan diseinatu behar da». PAOS Kodearen helburua da obesitatearen eta gehiegizko pisuaren prebalentzia eta horren ondorioak gutxitzea, bai osasun publikoan bai gizartean dituen eraginetan. Kode horren bidez, industriak konpromisoa hartzen du adingabeei zuzendutako elikagaien publizitatean bere burua erregulatzeko.
‎Garai batetik hona ugaritu egin dira hainbat artikulu eta argitalpen, eta historian zehar jauregiko sukaldean ongien gordetako sekretu eta pasadizo batzuk ezagutarazi dituzte. Haietan jasota geratu da janariari eta jauregiko mahaiei buruzko formek, antolaketak, protokoloak eta xedapenek eragin handia izan dutela gizartean, bai ekonomian, bai gizartean, bai politikan. Haren arau batzuk ez dira aldatu historian zehar, eta horietako asko, egokitu ondoren, higieneari eta elikagaien manipulazioari buruz indarrean dauden arauetara bildu dira.
‎Zerk bultzatu du adierazpen hau egitea? “Egoera ahulean dauden kolektibo horien aldeko gizarte ekintza ezin da ulertu, ezta gauzatu ere, herri administrazioen, beren eskumen maila guztietan, enpresa ekimenen eta eragile osagarri gisa jarduten duten hirugarren sektoreko erakundeen arteko ahaleginik gabe, bai zerbitzuak emateko, bai gizarte arazoei buruzko herritarren jarrerak aldatzeko”. Hala, gizarte ekintzako GKEak gizarte berdintasunezkoagoa lortzeko lanarekin konprometituta daude.
‎Espainian, aldiz, gerra zibil baten ondorioz eta diktadura faxista baten baitan, hau da, espainiar liberal eta ezkertiarrak ere kolpatzen zituen erregimen batean. Ondorioz, garbi badago ere espainiar nazionalismo liberala eta frantses nazionalismo jakobinoa anaia ideologiko bikiak direla, 36ko gerra zibilak bestelako aliantza batzuk sortu zituen, bai politikan, bai gizartean.
‎[2] Kualitatearen edo ekintzaren baliagarritasuna gorespen moralaren oinarri garrantzitsutzat hartzen baldin bada, orduan garbi dago mota horretako erabakietan arrazoimen ak zeresan nabarmena duela. Izan ere, arrazoimenak berak bakarrik irakats diezaguke kualitateen eta ekintzen joera zein den, eta hark bakarrik erakuts ditzake zeintzuk diren kualitate eta ekintza horien ondorio onuragarriak, bai gizartearentzat bai horien jabeentzat. Gai horrek eztabaida handia sor dezake hainbatetan; zalantzak egon daitezke eta kontrako interesak ere ager daitezke.
2007
‎kondenatuta gaude, nahitaez, gatazka politikoa politikaren bidez gainditzera, hemengo eragileen arteko prozesu politikoak ez baitu alternatibarik; bera da konponbide iraunkor bakarra. Hortaz, oraingo saiakerak huts egin duenez erruak eta errudunak ondo lekutu, batean zein bestean, eta bide berriak arakatu dira hurrengo saiakerak oinarri egokiak izan ditzan, bai eduki politikoetan, bai alde guztien konpromisoetan eta bai gizarte zibilaren ere, azken hau ikusle hutsa izan ez dadin; abangoardien garaia pasatzen lagundu behar dugulako, behingoz.Hortaz, erakunde armatuak azken hilabeteotako agirietan behin eta berriz bere egin duen" erantzuteko eskubide" horrek bazter utzi du, une garrantzitsuenetan, sarri berak aipatua izan duen" gehiengo sozial" horren prozesu politikoaren aldeko apustua.... Bestera esanda, Euskal Herrian esparru politiko berri baterako jauzia egiteko indar sozial nahikorik ez badago indar armatua sobera dago, eta jauzirako indar sozial nahikorik badago berari dagokio politikoan erantzutea, irmo erantzun ere.
‎Nik gogokoago dut ezker eskuin eremua, identitatearenak ez dit askorik esaten. Floren Aoizekin, adibidez, ez naiz etorriko bat identitate kontuetan, baina agian bai gizarte gaietan, biok gure buruak ezkerrekotzat ditugulako.
‎Kontzeptu hori psikologiari aplikatu zaio, miserian bizi diren haurrak edo muturreko egokierak jasaten dituzten pertsona helduak, zailtasunak gainditzeko ez ezik, horietatik indarberriturik jalgitzeko ere gauza direla adierazteko; pertsona horiek eutsi, iraun eta, bai beren buruentzat, bai gizartearentzat, esker oneko den bizitzara heltzea lortzen dute.
‎Dena den, konplexutasunera eginiko bidaia horretan ezaugarri nagusia bat etabera izan zuten tradiziozko jendarteek, hau da: ingurumenaren kontrola baisinboloen bidez (mito edo kontaera eta erritualen bidez), bai gizarte elkartasunazaindu behar zuten erakundeen bidez lortu nahia. Sinbolo eta erakunde horiek, mundu sinboliko horiek dira kultura tradizionalak.
‎7 urterekin gutxi gorabehera, hierarkia egituraren ulermena garatzen da; hau da, haurrek ulertzen dute pertsona batek aginduak eman eta beste batekbetetzen dituela. Hierarkiaren ulermena izugarrizko aurrerapausoa da bai politikaren ezagutzarako bai gizartearen ulermen orokorrerako. Pertsona garrantzitsuakdaudela jakin eta hierarkiak ulertu ondoren, haurrek rol politikoaren kontzeptuagaratzen dute eta horretan agintearekin zerikusia duen guztia sartzen dute (Connell, 1971).
‎Haren iritziz, garai hori aprobetxa daiteke trebetasunak galdu dituzten gidariak berriz hezteko, kontuan izanik" berreziketak aldez aurretik hezi dela esan nahi duela". Ildo horretatik, uste du gidariak prestatzeko gaur egungo sistemak ezagutzak memorizatzea eta trebetasunak bereganatzea dituela ardatz," jarrerak eta balioak hartzearen gaia alde batera utzita", eta autoeskolako irakasleei eskatzen die ezagutza teknikoak ez ezik, gidatzean baliorik ez izateak ekar ditzakeen arriskuak ere transmititzeko, bai gidariarentzat berarentzat, bai gizarteko gainerakoentzat. Gida-baimena lortzeko, oro har, azterketa bat gainditu behar da, ibilgailua menderatu ordez, edo bide publikoetan izaten diren arriskuak ulertu.
‎Hala ere, gehien jorra ditzakeen batzordeetan partaide izango da. Batzordeetan nahiz gertaera ezberdinen aurrean gure iritzia azaltzeko konpromisoa hartuta daukagu.4 Aurrerakoia den edozein akordiorekin bat egin eta laguntzeko prest gaude, bai gai ekonomikoetan, bai gizarte edo herrigintzako gaietan ere. Bere burua aurrerakoi eta ezkertiartzat duen alderdi batek arrazoi politiko edo elektoralistengatik hainbat helburu atzera botatzea kontraesankorra litzateke.
2008
‎Zergatik dago bai gizartean bai artean dena sailkatzeko beharra?
‎Gizarte ingurune baten eta hizkuntzaren gizarte funtzioak eskaintzean hizkuntza bat bestearen gainetik sustatzen duen hizkuntza sistema baten artean sinbiosi bilakaera badago, beti dago galdetzerik zein den joera hori izateko arrazoia; bai gizarte ingurunean eta haren bilakaera ez arautuan, edo gizartearen ildoetan, politika, ideologiaeta ekonomiaaldaketak eragin ditzaketen pertsona horien zuzenbidezko edo egitezko hautaketetan. Hala ere, hemen konstatazio gisa balio duenak ez du azalpen eta justifikazio baliorik.
‎Lan murrizketa eskatzen duenari, ordea, soldata ere murrizten diote, bai soldata oinarria, bai lan sariak biltzen dituen bestelako osagarriak, eta bai Gizarte Segurantzari ordaintzen zaizkionak.
‎Nik gogokoago dut ezker eskuin eremua, identitatearenak ez dit askorik esaten. Floren Aoizekin, adibidez, ez naiz etorriko bat identitate kontuetan, baina agian bai gizarte gaietan, biok gure buruak ezkerrekotzat ditugulako?.
‎Gai kimikoak nekazaritzarako ezinbestekoak badira ere, ez dugu ahaztu behar aldi berean arriskutsuak direla. Eta bai gugatik bai gizarte osoagatik tentu handiz erabili behar dira.
‎Eleaniztasuna etorkizunean gizarte eta gizakien ezaugarri saihestezina izango da. Besteak beste, hezkuntza sistemari ezarri zaio bai gizaki bai gizarte eleanitzak prestatzeko agindua. EAEko hezkuntza sistemak dituen xede nagusien artean, euskara hizkuntza minorizatua hezkuntzaren bitartez biziberritzeko ahalegina dugu.
‎Horien atzetik, Erresuma Batuaz(% 34,1) eta Estatu Batuak(% 30) gain, Mexiko(% 5,3), Zeelanda Soldatak Herrialde garatuen antolaketaren txostenak ere erakusten du Espainia dela soldatapekoek fiskalari diru gehiago eman behar dioten tokietako bat. Zehazki, familia kargarik ez duen langile batentzat, irabazitako hamar eurotik ia lau(% 39) nominan ohikoak diren atxikipenen zati dira, bai gizarte kotizazioengatik, bai errenta zergagatik (PFEZ), eta, azkenean, diru kutxa publikoetara joaten dira. Horrek arazoak sortzen dizkie zergadun askori, kontuan hartzen bada enpresa bakoitzak bere soldatatik kanpo ordaintzen duena deskontatu ondoren, Espainiako langilearen batez besteko ordainsari gordina 27.900 eurokoa izango litzatekeela urtean, britainiarrek irabazten dituzten 51.120 euroen ia erdia.
‎Pedagogo horren ikuspegiaren arabera, herrien arteko etsaitasuna gainditzeko modurik onenetako bat izan liteke elkarrekin eta hainbat nazionalitatetako gazteen antzera heztea. Horrela, bizikidetzaren eta parte hartze kooperatiboaren bidez, bai hezkuntza lanetan, bai gizarte jardueretan, elkar errespetatuz eta elkar ulertuz beren kultura ikasi ahal izango dute. Ordutik hona, eta orain arte, 180 nazionalitate baino gehiagoko 34.000 ikaslek egin dute batxilergoa munduko hainbat herrialdetan gaur egun dauden Mundu Batuetako 12 ikastetxeetako batean:
‎Zer gertatzen da administratzaileek prozedura hori betetzen ez badute? Araudiak dio haiek izango direla erantzukizun solidarioa izango dutenak gizarte betebeharrez, bai beren artean, bai gizartearekin. Horregatik, beharrezkoa da prozedura begiratzea eta desegitea erabakitzea, berez ez baita sozietatea iraungitzea, baizik eta likidazio aldia hasteko aldez aurreko urratsa.
‎Kirol dopina kontrolatzen bada, zergatik ez hori egin bekak edo laguntzak lortzeko lehiatzen diren zientzialarien artean? Gobernu britainiarrari aholku ematen dion batzorde zientifiko batek hainbat txosten egin ditu substantzia horien erabilerari buruz, bai norberaren osasunari bai gizarteari dagokienez. Beren propietateak onartzen dituzten arren, beharrezkotzat jotzen dute azterketa gehiago egitea, pertsona osasuntsuetan kontsumitzeak dituen ondorioak ebaluatzeko.
‎Horrekin batera, ezinbestekoa da kosta ahala kosta aberasteko tentazioa gainditzeko borondatea, bai norberaren eta bai gizartearen aldetik, horretarako bitartekoak ipiniz eta besteren bizkarretik lortutako zorion materialaren sirena kantuei entzungor eginez.
‎Adrian Piper artista emakumea eta beltza da. Horregatik, urtetan bazterketa bikoitza jasan behar izan du, bai gizartean, bai gizartearen parte den artearen esparruan.
‎Adrian Piper artista emakumea eta beltza da. Horregatik, urtetan bazterketa bikoitza jasan behar izan du, bai gizartean, bai gizartearen parte den artearen esparruan.
‎Egia da, eta hala aitortu behar dugu, azaroaren 25a heltzen denean, hau da Emakumeen Kontrako Indarkeriaren aurkako Nazioarteko Eguna heltzen denean, denoi ahoa hitzez, aginduz, asmo politez betetzen zaigula, eta egun horretan denok, bai erakundeotako ordezkariak, bai gizarte zibileko agenteak, deitzen gaituzten toki eta gune guztietan egoten saiatzen garela. Eta egia da ere, garrantzitsua dela toki horietan egotea, eta aldarrikapen egunak izendatu eta gauzatzea, gizartea kontzientziatzeko duten balioagatik, eta urtean zehar burutu daitezkeen lan ildoetan izaten duten eraginagatik, politika zehatzen sustapenean esparru desberdinetan duten garrantziagatik.
‎Teknikari horiek lehen solairuan egingo dute lan, baina argibide eske datozen herritarrak hartzeko gela egokituko dute beheko solairuan. Hala, ez dute eskailerak igo beharrik izango.Gogorarazi bestalde, bai Hirigintza Sailera joateko, bai gizarte laguntzaileekin egoteko txanda hartu behar dela aurrez udaletxera deituta.
2009
‎Zoritxarrez, Euskal Autonomia Erkidegoko eta Europarako hauteskundeetarako aukera hori galdu da, baina goiz ala berandu, hortik pasatzera kondenatuta gaude, eta irudipena dut, euskal gizarte abertzaleak asko eskertuko lukeela. Esango nuke bai ezkerreko alderdi independentistak bai gizarte eragileak hortaz konbentzituta gaudela eta pauso hori epe laburrean gauzatuko dela. Ez harritu hemendik bi urte barruko Nafarroako zein EAEko foru eta udal hauteskundeetan eskaintza bateratu bat aurkezten bada.
‎Etxean komunikatzeko erabiltzen den hizkuntzari eta ikasleen inguruko hizkuntzei erreparatuz gero, hainbat egoera aurkitu ditugu" D" ereduan ikasitako ikasleen artean: a) etxean nahiz gizarte eremuan euskara komunikatzeko tresna nagusi gisa erabiltzen dutenak; b) elebidunak etxean eta euskararik gabekoak gizarte inguruan; d) elebidunak etxean eta euskara mintzatzen eta entzuten dutenak gizarte inguruan; e) etxean nagusiki euskara hitz egiten dutenak eta euskararik gabekoak gizarte inguruan; f) euskararik mintzatzen ez dutenak etxean baina bai gizarte inguruan; g) etxean nahiz gizarte inguruan euskararik hitz egiten ez dutenak.
‎Zertan datza Auschwitzeko presoaren bizitzaren zentzua, aulki elektrikoaren zain dagoen asasino kondenatuaren bizitzaren balio sakratua? Hori ez dio gizarteak ematen, ez gizadiaren historiak, ez berak gizadiari ematen dionagatik du irabazia, baizik ere bera izate hutsagatik, bere zereginik gabe, hain zuzen kontra bai gizartearen eta bai gizadiaren historia faktikoarekiko ere, da, santua, norbait hori.
‎atxiloen gorputzetan teknika bereziak aplikatzera ohituta egon behar dute agente eta funtzionarioek, bost urteko esperientziaz gutxienez. Aukeratutakoek, bestalde, ospitaleko medikuen estatusa eskuratuko dute, bai ordainsarian, bai gizarte pribilegioetan.
‎erabili ditugun tresnak, oinetakoak, e.a. ongi ongi garbitzea, esaterako. Lan pixka bat emango digu, bai, baina horri esker bai guk bai gizarteak onura handia aterako dugu hortik, eta batez ere oso onuragarria izango da ingurumenerako.
‎Prozesu honen baitan hobi komunen lokalizazioa eta gorpuak hobitikateratzea izan dira ezbairik gabe ekimen nagusiak. ...piztu izan diraeztabaidarik gartsuenak ere2 2000 urtean Emilio Silvak bere aitonaren gorpuaberreskuratzea lortu zuenetik, hobi komunen bilaketak egon dira memoriarenauziaren muinean; geroztik, bilaketek jarraitzen badute ere, memoriaren auziazabaldu egin da eta egun «memoria historikoaren berreskurapena» deritzotenmugimendu zabalean gerra ez ezik, diktadura garaiari dagozkion gaiek ere piztudute bai gizartearen bai ikertzaileen arreta. Ikuspegia zabaldu egin da eta ikerketahoriek erakusten duten panorama, ausaz, luzaz uste eta jakin izan dena bainobortitzagoa suertatu izan da.
‎Estatuko Arartekoak diru-laguntzen estutasuna agerian utzi zuen, bere garaian, erkidegoei berezko neurriak hartzea gomendatu zienean. Gomendio horrijarraituz, EAEko agintariek hainbat diru-laguntza abian jarri zituzten pixkanaka, bai gizarte zerbitzu gisa, bai kalte ordain moduan45, baina muga zehatz batzuenbarruan geldituz, eta hemen ere nazioarteko zuzenbidea aintzako erreferentziatzathartu gabe. Nafarroaren kasuan, ez da diru-laguntza berezirik adostu biktimen alde.
‎izan da gobernuari eskatzea enpresak hornitzeko gai ez ziren guztia, edo enpresek sortutako arazoak konpontzea. Eta hori bai gizarte kohesio faltaren aldetik, gizarte desberdintasunak zuzentzea, prestazioak estaltzea, etab.
‎Ekonomiaren sektore hauek dagokien baino askoz ordezkaritza txikiagoa eskuratu dute orain arte, ikusi dugunez? bai gizarte elkarrizketan, bai eta agintari politikoen aurrean ere.
‎Orain, egoera horretan dauden ikasleak ez daude jada desabantaila egoeran ikaskideen aurrean, programa horien bidez bermatzen baita ikaslearen irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuaren jarraipena, bere behar pertsonaletara egokitua. Hezkuntza arreta Programa horien helburu nagusia da haur gaixoen isolamendua saihestea, bai hezkuntzan bai gizartean, eta, une horietan behar duten laguntza psikologikoaz gain, etengabeko konexioa eskaintzea ikastetxearekin, gero berriz lanean has daitezen. Horrela, etxez etxeko laguntza behar duen ikasleak, bere egoera pertsonaletara eta gaixorik dagoen gaixotasunera egokitutako irakaskuntza jasotzen badu ere, bere ikastetxeko lan programari jarraituko dio beti, bere ohiko tutoreak erialdian lagunduko dion irakaslearekin ezartzen dituen jarraibideei jarraituz.
‎Gero, Iraultza frantsesak zein industrialak Mendebaldearen aurrerabidea eragin zuten, eta gizarte musulmanak atzeraldi luzean murgildu ziren. Ez dago goi eta behe mailako kulturarik, baina bai gizarte aurreratu eta atzeraturik. Ez dut inor mindu nahi, baina begi bistakoa ukatzea izango litzateke Islamaren atzeratasuna ez aitortzea.
‎1969an Stonewall erreboltak gertatu zirenetik egundaino izugarri aurreratu da, aldaketa sakonak izan dira. Hein handi batean ez zen posible izan iraultza, baina egunerokotasunean eragina izatea lortu genuen, bai homosexualen eta transexualen artean bai gizartean orokorrean. Lehen onartzen ez zen gizarte subjektu bat eraiki dugu urte hauetan guztietan.
‎Oskar Matute Alternatiba Eraikitzen taldeko ordezkaria ez da erabakiarekin ados. PPk eta PSE EEk gizarte eredu bera defendatzen dutela uste du; biek egiten dutela eskuineko politika bai gizarte bai ekonomia gaietan, bai euskal auziari dagokionez. PSE EEk PPrekin, frontea?
‎Bi urte eta erdiotan, une garrantzitsuetan, bai UPNk eta PSNk egin dituzten ekimen politikoen kontra, bai gizartean garrantzia hartu duten gaien inguruan, konpromiso programatikoetan gabeziak agertu dira. Hau da, oinarri politikoetan erabateko adostasuna lortu genuen, baina orain gabezia asko antzeman ditugu, eta kasu askotan NaBairen corpus politiko nagusia ezkerrekoa eta soziala zalantzan jarri da.
‎Bigarrenik, antzeman dugu NaBai eskaintza instituzional bat izatera mugatu nahi izan dela, eta gizarteko arazoetatik aldentzeko joera egon dela. Oso garrantzitsua da ulertzea Nafarroa Baik gizarte mugimenduetan nahasia egon behar duela. Erakundeetan parte hartzen dugun bezala, parte behar dugu kalean.
‎Arrakasta baten kronika da, gure irudiko, euskarak hezkuntza sisteman azken hogeita bost urtean egin duen bidearen kronika. Halere, azken urteetan, bai esparru politiko instituzionalean, bai hezkuntza elkartean, bai gizartean oro har, indar handia hartu dute euskal hezkuntza sisteman hizkuntza ofizialak eta atzerriko hizkuntzak, baina bereziki euskara, irakatsi eta ikasteko prozesua nabarmen hobetu beharraren aldeko aldarrikapenek. Bistan da onarpen zabala duela aipatutako hobekuntzaren beharrak.
‎gogarazten dit, baina berez matriarkalismo hori Jungen eta Heideggerren hibrido bat da (hermeneutikaren bidez). Teoria horrek azaldu eta argitu nahi du bai historia bai gizartearen egitura bi printzipio horien borrokaren bidez. Emakumezko printzipioa intuizioarekin eta komunitatearekin lotuta dago; gizonezkoa, berriz, arrazoiarekin eta indibiduoarekin. Hasieran printzipio femeninoa nagusi zen, hau da, gizarte matriarkalistak, solidarioak, berdintzaileak eta bakezaleak?, baina gero, indarrez eta armez aurrekoak menderatuz, gizarte patriarkalak, indibidualistak, hierarkikoak eta gerrazaleak?
2010
‎Margotzeari ekin zioten garaitik hona gauza asko aldatu dira, bai gizartean, oro har, baita pinturaren munduan ere. Margotzeko modua ere asko aldatu da.
‎— bi hizkuntzen parekidetzea edo berdintasuna, elebitasun osoaren kasua. bi hizkuntzen ezagutza nahikoa ziurtatzea jende guztiarengan. gizarte baten elkartasun eta elkarbizitzarako, hirugarren bidea ikusi zen egokien bezala gure herrirako lege hau proposatzerakoan. beste aukera guztiak hizkuntza bati bestearengan nagusitasuna aitortzera datoz. bai gizarte osora begira, elebitasun diglosiko edo pasiboaren kasuan, bai barruti zehatzetan hizkuntza bakoitza nagusi bihurtuz bere lurralde mugetan. kasu guzti hauek hizkuntza komunitate ezberdinen banaketa eta zatiketa areagotuko lukete. beraz, elebitasun osoaren aukera zen egokiena gizarte integratu eta batu bat eraikitzeko, baita bi hizkuntzen garapenari aukerak irekitzeko ere.
‎Ez al zara, bada, gogoratzen nola ibiltzen ginen anaiak umetan? Gero, baina, hazterakoan, konpartitzearen onurak jakinarazten dizkigute bai gizarteak eta bai erlijio jendeak ere, gure ni etikoa behar fisiko psikikoen gainetik jarrita. Eta nik ez dizut esango hori gaizki dagoenik, Gabino, baina hori amets bat da, eta ametsekin beti dago kontuz ibili beharra, ametsa noiznahi bihur baitaiteke ameskeria eta ameskeria amesgaizto, gizona barrutik gehiegi behartuz gero.
‎... bere burua hazi ta hobetu nahian, bai gizartean bai
‎Euskararen Erabilera (ez ezaguera, jarrerak edo besterik) Normaltzeko oinarri legea. Bai ekola munduari dagokionez, eta bai gizarte bizitza bere osoan hartuta, hona EEN legeak erabiltze kontu horretaz zer dioen:
‎Gizartean dagoen ezberdintasuna eta bazterketa kolonialismoaren eta lehen esportatzailearen ereduaren ondorioak dira. Errepublikako kolonialismoak, sortu zenetik, populazio indigenaren ezberdintasuna eta bazterketa instituzionalizatu ditu, bai gizartean, bai politikan bai ekonomian. Produkzio faktoreen jabetza eskubideak ukatu dizkie, bereziki, lurrarena.
‎Aldaketaren xedea da aurrerapen berriak sartzea, bai teknologiari, bai gizarteari eta administrazioari dagokienez.
‎Ez al zara, bada, gogoratzen nola ibiltzen ginen anaiak umetan? Gero, baina, hazterakoan, konpartitzearen onurak jakinarazten dizkigute bai gizarteak eta bai erlijio jendeak ere, gure ni etikoa behar fisiko psikikoen gainetik jarrita. Eta nik ez dizut esango hori gaizki dagoenik, Gabino, baina hori amets bat da, eta ametsekin beti dago kontuz ibili beharra, ametsa noiznahi bihur baitaiteke ameskeria eta ameskeria amesgaizto, gizona barrutik gehiegi behartuz gero.
‎Biziaren sarearen erresilientzia apurtzen denean, kolapsoa dugu, non bai natura sistemak bai gizarte sistemak desegiten baitira. Giza historian zehar zibilizazio batzuk desagertu dira ekosistemen erresilientzia apurtu dutela kausa, Jared Diamond ek ikertu duen moduan, zibilizazioen bukaera
‎Zeharo haserretuta bide daude, bai justiziarekin, bai gizartearekin; izan ere, aberriaren salbatzailetzat daukate beren burua, eta ez omen zaie aitortu dagokien meritua, komunisten aurka egindako borroka.
2011
‎Gaur, txikia ederra da eta, gainera, indartsua, Manuel Castellsek aipatzen duen «gizarte sare» horretan. Hartara, balio osoa du bai euskal gizartearentzat eta bai gizarte global honentzat ere «sustraiak gogoan izanik lehiatzeak», «sustraiak gogoan izanik lankidetzan jarduteak», «sustraiak gogoan izanik berritzeak», «gizartea sustraiak gogoan izanik eraikitzeak».Orain dela ez horrenbeste, esaten zen mundu mailakoak tokikoa baliogabetzen zuela; gaur, aldiz, «local moves the world» esaten dute, tokikoak mugiarazten duela mundua. Horixe da globalizazioak izan duen paradigma aldaketarik nabarmenena.
‎Aracilen arabera, hezitzaileek, hizkuntza pairatzen dugun arazotzat eduki beharrean, ulertu beharreko gaitzat hartzen saiatu lukete. hezkuntzan soziolinguistika lantzeko egiten ziren" kulturaeta jolas jarduerak" eskasegiak iruditzen zitzaizkion. ...n izatea; ez bakarrik hizkuntza erabiltzeko modua (kontu horrek azken ehun urteotako hizkuntzaren defendatzaileak itsutu ditu), baita hizkuntza erabiltzea bera ere, bere izatean eta izate horren baldintzetan, egituraz eta funtsaz gramatikariak arduratzen baitziren. hain zuzen ere, bere ustez, hizkuntza deskribatu baino gehiago kokatu egin behar zen; hau da, erabilera eremuetan, bai lurraldeari eta bai gizarteari dagokionez, hizkuntza jakin bat badagoen edo ez dagoen argitzea. Adibide bat jartzearren, Nova Cançó katalanaren iraultza soziolinguistikoa modu berezi batean aztertu beharreko fenomenoetariko bat izango litzateke.
‎Familiak funtsezko zereginak betetzen ditu, bai bere kideekiko, bai gizartearen aurrean.
‎Laburbilduz, hasieran euskara mordoiloaren alde, ondoren euskararen batasuna bilatuz, eta azkenik, Euskara Batuaren bozgorailu eta motorretako bat izanez, Jakinek erreferentzialtasun kultural izugarria eskuratu zuen. Eta euskararen batasun prozesuak aurrera egiten zuen heinean (eta aldizkaria debekatuta egon ez zen garaietan), proiektua haziz joan zen bai kolaboratzaileei dagokienez, bai harpidedunei dagokienez ere179 Halaber, euskararen normalizazio prozesuarekin hizkuntza estandarra bai gizartean bai esparru unibertsitarioan ere, finkatu den heinean, Jakinek agian erreferentzialtasun hura galdu du.
‎Murrizketa nabarmena/ imgs/ 2010/ 12/ mayores.jpg Lege berriarekin, Espainiako langileek lan munduan duten egoera aldatu egingo da, bai lan denboran, bai Gizarte Segurantzari emandako diruan, bai egindako ekarpenen eta pentsioaren zenbatekoaren arteko erlazioan. Erretiro adina 65 urtetik 67ra igoko da pixkanaka.
‎bereizkeriarik eza, legearen aurreko tratu berdintasuna eta aukera berdintasuna, bizimodu independentea, normalizazioa, irisgarritasun unibertsala, guztientzako diseinua, elkarrizketa zibila, ezgaitasun, parte hartze, erantzukizun publiko, osotasun eta estentsibitate, eraginkortasun eta eraginkortasun, ezgaitasunaren ekonomia, sentsibilizazio eta irudimena eta sormena. Estrategiaren xedea da ezgaitasuna duten pertsona guztiek beren eskubide guztiak izan ditzaten laguntzea, bai gizarte osoak, bai ezgaitasuna duten pertsonek berek ere, pertsona horiek ekonomian eta bizitza sozialean egiten duten ekarpenaren onura osoa izan dezaten. Osasunak azaldu zuen testuak neurri estrategiko batzuk definitzen dituela, batez ere lan merkatuan, hezkuntzan eta pobrezian eta gizarte bazterketan oinarritutako zeregin eta jarduera tenporalizatuetan gauzatzen direnak.
‎Sumarioki: gaur bai gure barrutasunean eta bai gizarte bizitzan existentzia puskatuak gara; Antzinako Grezian Bizia [Natura], Egia eta Ederra batera datoz, oreka orekan (zientzia eta poesia, filosofia eta mitoa)," kalokagathia" horretantxe errebelatzen baita Jainko (zko) a. Ideal hori Keatsek Ode on a Grecian Urn sonatuan laburbildu du (1819):
2012
‎Eta Euskal Herriak, Kataluniak, Eskoziak, Ipar Irlandak, Flandriak eta Groenlandiak Mendebaldeko independentzia prozesuen «lehen mailan» jokatzen dute, hitzez hitz, ikerketaren arabera. Aldarrikapen subiranistak gehien egituratuta daudelako sei herrialde horietan, bai gizarte bai politika mailan. «Hiru ezaugarri komun dituzte denek:
‎«Politikariei eta gizarteari dei egiten diegu, haurrekin gertatzen ari dena oso arriskutsua eta larria delako; haiek babesteko neurriak hartu behar dira». Izan ere, Gonzalez Buenok ohartarazi duen bezala, egoera oso eragin kaltegarriak izaten ari da umeen bizitzan, baina etorkizunean ere kalteak ekarriko dizkie, bai umeei, bai gizarte osoari. Hori dela eta, pertsonen ongizatea eta, bereziki, umeen ongizatea «politikaren erdigunean» jartzeko garaia heldu dela iritzi dio.
‎Halaber, jarduera programak kudeaketa ekonomikoa jarri du bere lehentasunen artean, guztiz zaila den egoera honetan, bai gizarte osoarentzat, oro har, nola, bereziki, kultura eta zientzia agenteentzat. Eusko Ikaskuntzak euskarri ekonomiko duin eta egonkorra izatea du helburu.
‎Paulo VI.ak aldarrikatutako 1967 urtea ere antzekoa izan zan. Nahiz eta orduko eta gaurko egoerak oso desberdinak izan bai gizartean eta bai Eleizan, beti daukagu premia aldiko kulturaren arabera fedea bizi eta azaltzeko. Beti ere, Urte honen helburu nagusiena, fedearen edertasuna eta poztasuna eta gozamena iragartea izango da kasu batzuetan eta beste batzuetan berraurkitzea.
‎Egoera horrek profesional kualifikatuak behar ditu. Haien lana zaintzak eta hezkuntza ematea izango da, bai osasunari dagokionez, bai gizarteari eta familiari dagokienez. Hezkuntza hori erabiltzaileari eta familiari ematen zaie, eta, hala, pazienteak bere inguruan hartuko ditu behar dituen zaintza guztiak.
‎Leku horiek muin garrantzitsua dute bai gizabanakoentzat, zehazki, bai gizartearentzat, oro har: garapenerako aukera aparta dira, memoria kolektiboarekiko lotune, identitatearen indargarri eta aisialdi modu.
‎lehenik eta behin, haren esku utzi den ondare ondasuna guztiz babestuta egongo dela bermatzea.Kultura ondarea kontserbatzea ezinbesteko baldintza da beste ororen gainetik, gaizki kudeatuz gero arriskuan jar baitaitezke ondarearen ezaugarriak, berez errepika ezinak.Bigarrenik, gizarteak haren eskura jartzen dituen baliabideak optimizatzea (giza baliabideak, baliabide ekonomikoak zein materialak); alegia, baliabide horiek eraginkortasunez administratzea. Eta, hirugarrenik, bere ardurapean duen ondare ondasunari errentagarritasuna ateratzea bai gizarteari begira, hots, kulturalki, helburuen artean halakorik badu, bai ekonomiari begira ere, etekinak maximizatuz, betiere ondasunaren kontserbazioarekin bateragarria den heinean, ondasuna kontserbatzea baita beti lehentasuna.
‎Hau da, kontzientzia bakoitzaren balio ukiezina (geroago giza eskubideenfundamentu izango dena), kontzientzia izateagatik bakarrik dagokigu, printzipioz.«Non datza erabakigarriki nire balioa nire existentzia hutsaren, kontzientziahutsaren balioa?», galdetzen digu Joxe Azurmendik liburu horretan. Hori indibiduoariez dio gizarteak, historiak, etabarrek ematen, baizik eta «bera izate hutsagatik, bere zereginik gabe, hain zuzen kontra bai gizartearen eta bai gizadiaren historiafaktikoarekiko ere, da» kontzientzia hori. Erlijioak, Jainkoaren seme alabak garelako, edo Kantek, moralitatearen iturri garelako, indibiduoa sakratua dela ulertzen da.Hortaz, nondik dator gizakiaren duintasunaren ukiezintasuna?
‎Hau da, kontzientzia bakoitzaren balio ukiezina (geroago giza eskubideenfundamentu izango dena), kontzientzia izateagatik bakarrik dagokigu, printzipioz.«Non datza erabakigarriki nire balioa nire existentzia hutsaren, kontzientziahutsaren balioa?», galdetzen digu Joxe Azurmendik liburu horretan. Hori indibiduoariez dio gizarteak, historiak, etabarrek ematen, baizik eta «bera izate hutsagatik, bere zereginik gabe, hain zuzen kontra bai gizartearen eta bai gizadiaren historiafaktikoarekiko ere, da» kontzientzia hori. Erlijioak, Jainkoaren seme alabak garelako, edo Kantek, moralitatearen iturri garelako, indibiduoa sakratua dela ulertzen da.Hortaz, nondik dator gizakiaren duintasunaren ukiezintasuna?
‎Halaber, bai gizarteak bai instituzio gehienek, oro har, umeei zuzendutako publizitatearen aurrean babesa jartzearen aldekoak dira, nahiz eta babesa arauditik harago ez den joan behar122 Hori dela-eta, umeen babesa araudi orokorrean jasotzeaz gain (KE, GBBNLO, PLO, IELO), araudi espezifikoetan eta autorregulazioan ere jasotzen da.
‎Diez Alabaren pintura garatuz joan dela esan beharra dago dena den, gaur egun margo nahiko ezberdinak gauzatzen dituelarik, betiere kontuan hartuz, testuingurua aldatuz doala, bai gizartearena, noski, pertsonala.
‎Lehen puntuan, bi erakundek salbu, gainerakoek ezarri dute Euskal Herria beren merkatu natural gisa, eta bigarren puntuari dagokionez, galdeturiko erakundeen% 80k erantzun du euskararen erabilera erabatekoa dela erakundeko langileen artean, nahiz eta bezero zein hornitzaileekiko harremanetan apur bat apalagoak diren datuok. Euskara, hizkuntza gutxitua den heinean, bai gizarte mailan baita lan munduan ere, zenbait enpresa errealitatetan lan hizkuntza nagusi izatea funtsezko elementua da hizkuntzaren normalizazioari begira, eta hemen kultur industriako erakundeek jokatzen dute nolabaiteko aitzindaritza paper bat.
‎Min handia eta presakoa Lau europarretik batek min handia du eta erdiak ez du tratamendurik jasotzen. PAEk adierazi du ezen, gaixotasun erreumatiko, ortopediko eta onkologikoak onartzen dituzten talde askok eta askok onartzen dituztela gaitzaren onarpena eta tratamendu egokia; aldiz, min kronikoa, gaixotasun gisa, nahiko entitate ezezaguna dela, bai osasun profesionalentzat, bai gizartearentzat oro har. Europako biztanleen %21ek ezin du lanik egin.
‎Eta nazio horren zati bateko hauteskundeetan parte hartzera goaz orain. Baina gure helburua independentzia da garbi garbi, ikusten dugulako bai ekonomikoki, bai gizarte aldetik, horrek irekiko lizkigukeela bizitza duinago baterako ateak.
‎Falta edota delito kasuetan, legeak ez baitu zigor sistemarik zehaztuta eta Lan Ikuskaritzari soilik aitortzen dio legearen zaintza egiteko ardura. “Eta Lan Ikuskaritzak ez du bitarteko nahikoa duen lan guztirako”.Administrazio publikoaren borondate falta salatzen du Bidaideak elkarteak, bai legedia betearazteko bai gizartean aldaketak eragingo lituzkeen tresnak sortzeko. “Utzikeria dago estatuaren aldetik, ez du batere borondaterik.
2013
‎Informazio eskubideari buruzko hausnarketa ere plazaratu dute elkarteek: «EKEk gogorarazi die bai Eusko Jaurlaritzako Segurtasun Sailari eta bai gizarteari oro har horrelako erabaki bat soilik justifikatua dagoela kazetariek poliziaren lana ez eragozteko edota beren burua arriskuan ez jartzeko. Baldintza horiek nekez ematen dira kontzentrazio baketsuetan», ohartarazi dute bai EKEk, bai FAPEk.
‎«Finean, aldaketarako irtenbideak ditugu», esan du. Bai gizarte ereduari dagokionean, bai bake eta normalizazio politikorako bidean hartutako bidean jarraitzeko konpromisoa azaldu du, eta «herri gisa» aritzeko eskatu. Espainiako Gobernutik datozen «murrizketa ideologikoen» eta «erasoen» aurka «beharrezkoa» dela dio.
‎Guk geuk jartzen diogu muga gure hitzen oihartzunari, bai gizarte sareetan eta bai handik kanpo ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
bai 205 (1,35)
Bai 5 (0,03)
Baik 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bai gizarte bai 15 (0,10)
bai gizarte maila 10 (0,07)
bai gizarte zibil 9 (0,06)
bai gizarte oso 7 (0,05)
bai gizarte mugimendu 6 (0,04)
bai gizarte segurantza 5 (0,03)
bai gizarte bizitza 4 (0,03)
bai gizarte gai 4 (0,03)
bai gizarte oro 4 (0,03)
bai gizarte egon 3 (0,02)
bai gizarte eragile 3 (0,02)
bai gizarte zerbitzu 3 (0,02)
bai gizarte begira 2 (0,01)
bai gizarte bera 2 (0,01)
bai gizarte kotizazio 2 (0,01)
bai gizarte laguntzaile 2 (0,01)
bai gizarte ukan 2 (0,01)
bai gizarte zientzia 2 (0,01)
bai gizarte aktore 1 (0,01)
bai gizarte aldaketa 1 (0,01)
bai gizarte alde 1 (0,01)
bai gizarte antolamendu 1 (0,01)
bai gizarte antropologia 1 (0,01)
bai gizarte arazo 1 (0,01)
bai gizarte arduratsu 1 (0,01)
bai gizarte arlo 1 (0,01)
bai gizarte aurreratu 1 (0,01)
bai gizarte baztertu 1 (0,01)
bai gizarte birgizarteratu 1 (0,01)
bai gizarte desoreka 1 (0,01)
bai gizarte egitura 1 (0,01)
bai gizarte egoera 1 (0,01)
bai gizarte egokitasun 1 (0,01)
bai gizarte ekarri 1 (0,01)
bai gizarte ekimen 1 (0,01)
bai gizarte ekonomia 1 (0,01)
bai gizarte eleaniztun 1 (0,01)
bai gizarte elizkoi 1 (0,01)
bai gizarte elkarrizketa 1 (0,01)
bai gizarte ere 1 (0,01)
bai gizarte eredu 1 (0,01)
bai gizarte errotu 1 (0,01)
bai gizarte eskubide 1 (0,01)
bai gizarte etxe 1 (0,01)
bai gizarte etxebizitza 1 (0,01)
bai gizarte gainerako 1 (0,01)
bai gizarte garrantzi 1 (0,01)
bai gizarte giro 1 (0,01)
bai gizarte global 1 (0,01)
bai gizarte gorabehera 1 (0,01)
bai gizarte harreman 1 (0,01)
bai gizarte hartzaile 1 (0,01)
bai gizarte hauxe 1 (0,01)
bai gizarte hori 1 (0,01)
bai gizarte inguru 1 (0,01)
bai gizarte ingurune 1 (0,01)
bai gizarte jarduera 1 (0,01)
bai gizarte jaso 1 (0,01)
bai gizarte joera 1 (0,01)
bai gizarte justizia 1 (0,01)
bai gizarte klase 1 (0,01)
bai gizarte kohesio 1 (0,01)
bai gizarte komunitate 1 (0,01)
bai gizarte kontzientziatu 1 (0,01)
bai gizarte lasaitasun 1 (0,01)
bai gizarte mehar 1 (0,01)
bai gizarte moderno 1 (0,01)
bai gizarte onura 1 (0,01)
bai gizarte ordena 1 (0,01)
bai gizarte orokor 1 (0,01)
bai gizarte parte 1 (0,01)
bai gizarte plural 1 (0,01)
bai gizarte plurinazional 1 (0,01)
bai gizarte premia 1 (0,01)
bai gizarte pribilegio 1 (0,01)
bai gizarte sare 1 (0,01)
bai gizarte sektore 1 (0,01)
bai gizarte sistema 1 (0,01)
bai gizarte txanpon 1 (0,01)
bai gizarte ulermen 1 (0,01)
bai gizarte zehatz 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia