Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2003
‎Festa eta parranda zalea, beti aurkitzen zuen aitzakiaren bat afaria antolatu eta goizeko ordu txikietan erretiratzeko etxera. Koordinatzaile ona zen, bai festarako eta baita lanerako ere. Peru genuen piroteknia lantegiko arduraduna.
2005
‎Gizonezkoak identitate kolektiboaren eraikitzaile aktibo bihurtzendiren bitartean, emakumezkoak aktore pasiboak dira konstrukto kultural honetan.Azken ideia hau kontuan hartu behar da oso, gizona baita festan parte hartzenduena eta identitatea (guztiena) zehazten duena. Emakumeak, aldiz, bigarren mailako partaidetza du bai festan bai identitateen eraikuntzan. Horrela, bada, argi eduki behar da emakumearen parte hartzea ez dela gizonezkoek egiten duten mesedebat, eskubide bat da; eta beraz, hiritartasuna gauzatzeko behar beharrezkoa denelementua.
2008
‎esan nahi baita markesa andereak burmuinetan sartua behar zuela zeruko erreginaren irudi bikain hura, inkontzientearen beheko geruzarik behekoenean, agian?, halako moldez, non irudi hark eskaintzen baitzion, beharbada, berak, markesa andereak? behar zuèn zuribide morala, janzten zen bezala janzteko, tulak eta organdiak, errubiak eta esmeraldak?, bai eguneroko bizimoduan eta bai festetan ere, zetazko eta urre finezko jantziez janzten ote ziren Ama Birjina eta santa guztiak zeruko festa betierekoan, lepotik diamante bat zintzilik??, bere buruari galderarik egin gabe eta bere jokabidean kontraesanik sortu gabe, begiek ikusia. Ama Birjina eder hura, kristau emakumezkoen imitagarri, argudio erabatekotzat balu bezala, edo halaxe agertuko balitzaio bezala.
‎Izan ere, markesa anderea XIX. mendeko urte bateko abenduaren 8an jaio zen, eta data berezi hartatik zetozkion bai izena –Inmaculada Concepción– eta bai Ama Birjinari ume umetatik izan ziòn debozio barru barruko hura ere, haren koadro bat –XVIII. mendeko Ama Birjina bat zen, bere mantu urdinarekin eta zetazko soineko zuri paregabearekin– erostera eraman zuena, baita otoiztegiko aurrealdeko horman ipintzera ere –hartu ere, har zitekeen otoiztegiko erretaulatzat koadro handi hura–, bere gustuko espazio abegikor bat sortzeko, nora noiznahi sartzen baitzen, hiru agurmaria errezatzera: ...hi baita markesa andereak burmuinetan sartua behar zuela zeruko erreginaren irudi bikain hura –inkontzientearen beheko geruzarik behekoenean, agian–, halako moldez, non irudi hark eskaintzen baitzion, beharbada, berak –markesa andereak– behar zuèn zuribide morala, janzten zen bezala janzteko –tulak eta organdiak, errubiak eta esmeraldak–, bai eguneroko bizimoduan eta bai festetan ere –zetazko eta urre finezko jantziez janzten ote ziren Ama Birjina eta santa guztiak zeruko festa betierekoan, lepotik diamante bat zintzilik? –, bere buruari galderarik egin gabe eta bere jokabidean kontraesanik sortu gabe, begiek ikusia –Ama Birjina eder hura, kristau emakumezkoen imitagarri– argudio erabatekotzat balu bezala, edo halaxe agertuko balitzaio bezala....
2009
‎Auzoan kalez kale abesten aritu ondoren, Txofre enparantzan jarri zuten kanpamentua lehenengoz. Erakusketan, bai festak berak, baita Groseko konpartsak ere urteetan nola aldatu diren ondo baino hobeto azaltzen da.
2010
‎Ene anaia Mattin bertsularia da ere. Ez gira etxean ari baina bai festetan, lagunekin. Bertsu eskolan hasi ginelarik, beharrik Mattin hor zela, biak betan hartu baitugu erabakia.
‎Oso herrikoia zen Arrosarioko" biharamuna". Eta bai festetan eta baita igandeetan ere, musika bandak lagundutako dantzaldiak ere oso estimatuak izaten ziren. Baina ohiturak aldatu baldin badira ere, eta ez gutxi, harrigarria da Oñatiarrek nola parte hartzen duten orain ere Gorputz eguneko ibilbidean.
2011
‎– Bai festa aspergarria, ezta. Gogoratzen haiz nitaz, ezta?
2012
‎Banekien Leonek ez zuela ezeren errurik. Lagun ona izan zen beti eta merezi zuen bai festa eta bai Elena bezalako neska lagun bat ere. Baina nik ez neukan batere gogorik inolako festatarako.
2013
‎Hor Bilguneko jendeak hartzen du parte eta, Txitximoreren inguruan eta abar, kontzientziaziorako bitarteko batzuk jarri direla uste dugu, emakume gazteengana iristeko. Bai festa giroan eta bai beste hainbat girotan jasotzen ditugun erasoen aurrean, autodefentsa feminista aldarrikatzeko kontzientziazio tresnak lantzen ditugu. Horrez gain, autodefentsa tailer batzuk ere egin izan ditugu.
‎Hau bai festa puska, bai dibertigarria.
2017
‎Haiek bezala, herriko talde asko animatu dira azken urteetan euren karroza edo konpartsa ateratzera. " Ez, agian, Donostian egiten duten irmotasun edo solemnitate horrekin", baina bai festa giroan gozatzeko asmoarekin.
‎Han geunden gu, bueno han ez, hemen geunden gu, duela 14.000 urte! Hagagileek protoeuskararen sintagma batzuk ahoskatzen zituztela esaterik bagenu, arraioa, orduan bai festa erraldoia.
2018
‎horri aurre egiteko izan den erantzukidetasunari esker, peñak, herri elkarteen sarea...?, masiboa izan da mobilizazioa. Eta, udalaren konpromisoaren ondorioz, elementu garrantzitsu bat sartu da bai festetako mezuetan eta bai ezartzen ari diren neurri jakinetan, eta kanpaina zabal, berritzaile, bistaratu eta esplizituki feminista bat egin da instituzioen eremuan. Feminismoa da mugimendu horren eta instituzioen jardunaren gidari.
2019
‎Behin, urrezko betaurrekoak ibiltzen zituen amerikar eder eder batekin ezkondu nintzen[...] Etxe galant bat genuen, eta zeinek bere logela. Nik antolatu nituenak, haiek bai festak! [...] Leizeetako gizakiaren garaian ere bizi izan naiz[...] Parrandaz parranda ibili ere bai.
2020
‎Ebroko Lurraldeak izenaren inguruan bilduriko Kataluniako eskualdeetan, jotaren aldaera inprobisatu bat abesten da, valentziar estiloko kantuarekin ahaidetasun handia duena, bai laguntza instrumentalari dagokionez —harizko eta haizezko rondalla mistoa—, bai festetako errondetan duen protagonismoari dagokionez.
2021
‎Hori guztia pasatu eta egoera horiek guztiak ikusi eta gero, berdin berdin haserretzen naute bai festarik festa dabilen jende arduragabe horrek eta bai maskara ongi janzteari uko egiten dioten ganoragabe horiek, alegia, sudur ahoak behar bezala estali gabe dabiltzanek. Soilik negazionistak ditut higuinago.
‎Hori bai festa hasteko modua Hemen lo egiten genuen
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia