Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 203

2000
‎Honek, funtsean, arauak eta interbentzio publikoak mugatu etagaur egun dauden mailan gordetzera joko dela esan nahi du, alegia, dagoeneko ezarritako tresnak lortu nahi diren interes orokorra bideratzeko nahikoak direla kontsideratzen dela. Zentzu honetan, autorregulazioa bultzatzera joko da, bai Estatuen zein Europako Batasunaren mailetan, betierezainduz, horrek ez duela ekarriko kudeatzaile nagusiek kudeatzaile txikiagoei beren interesen araberako joko arauak inposatzea.
‎Bestalde, nazionalitate, erregio eta, oro har, tokian tokiko aginteek, gero eta eraikusgarriago eta nabarmenagoan Estatuekin topo egiten dute, bai Estatuen barne antolamenduan, bai nazioarteko instantzietan, behin eta berriro hainbat funtsezko arlotan, bereziki estatuen kapazidade edo legitimitate politikoa kolokan jar dezaketenetan: besteak beste, komunikazioetan eta horien antolamenduan.
‎Maparen balio estrategiko horretaz, aspaldian konturatu ziren bai Estatuak berak, bai estaturik gabeko herriak ere. Maparen balio erantsia aspaldian ikusi zuten bailurralde bat bere menpe zeukan botereak, bai botererik eduki ez arren bere eremupropioa eraiki gura zuten herriek ere.
‎Maparen balio estrategiko horretaz, aspaldian konturatu ziren bai Estatuak berak, bai estaturik gabeko herriak ere. Maparen balio erantsia aspaldian ikusi zuten bailurralde bat bere menpe zeukan botereak, bai botererik eduki ez arren bere eremupropioa eraiki gura zuten herriek ere.
‎Arestian, estatuareneskumenari muzin eginez, nortasun formal propioa adierazteko tresna eta baliabideak zertan diren ikusi ahal izan dugu. Paper hutsak baino zerbait gehiago dira, baiberen nortasuna adierazteko erabili eta aldarrikatu nahi dutenentzat, eta bai estatuarentzat ere. Alta, eta azken atalak honela erakusten du, balio sinbolikoaz gain, erabilera praktikoa ere sustatu eta bideratzeko tresna gisa ulertu eta erabiltzen dira.Frantzian azken hamarkada honetan burutu den nazionalitatearen erreformareninguruan, batez ere magrebiar jatorrizko populazio eta inmigrazioari begira, nahizeta beste jatorriko etorkinengan eragin zuzena duen?, nazionalitate frantsesa izateko eskubidea murrizteko eskatuz, eskuineko erreakzio sutsu batek honako hauzioen:
‎Azken finean, irakaskuntza askatasunaren arazoa nahitaez hezkuntza sistema nazionalaren eraikitze prozesuak osatzen zuen testuinguruan ulertu behar dela uste dugu. Izan ere, irakaskuntza botere tresna zen bai Estatuarentzat, eta baita Elizarentzat ere eta zentzu horretan Estatu berria eraiki nahiak botere tresna hori kontrolatzeko beharra zekarren berekin.
2001
‎Akordio horren bitartez harreman normalak ezarri nahi zituzten Madrilen eta euskal Ogasunen artean, arazoak saihestearren. Akordio hartan bai euskal Ogasunak eta bai Estatuko Ogasunak berdintasun maila berean ordezkatuta egongo ziren organu bat ezarri zen, ogasun batek, Bizkaikoak esaterako, arau berri bat ezartzeko asmoa zuenean organu hari komunikatzeko. Eta organu horretan arau hori aztertuko zen, koherentea izan zedin.
‎Baina, adituek diotenez, Banku Zentralak eta herrialde guztietako ekonomiako ministerioak gogor saiatuko dira horrelakorik gerta ez dadin, beren politika guztiak koordinatuz horretarako, ekonomia berrindartzeko neurriak hartzeko ausardi handiz jokatuz. Gogoratu beharra dago bai Estatu Batuetan eta bai, azkenaldian, Europan inflazioa kontrolpean dagoela. Kontsumo pribatuak behera egiten badu, kontsumo eta inbertsio publikoak bete dezake haren hutsunea.
‎Nahasmen hori eta nagikeria hori konpontzeko, bidezko merkataritzan diharduten GKEek (besteak beste, Intermón, Ideas eta Alternativa 3 enpresek fakturazioaren %70 osatzen dute, baina ez dute merezi Emaus Erein, Equimercado, Hirugarren Mundua eta Bakea Paz eta Hirugarren Mundua, Mercadeco, Setem, Sodepaz, Solidaridad Internacional enpresek. Bai sentsibilizazioari dagokionez, bai Estatuko Koordinakundearen webgunearen bidez (www.e comercializojusto.org), bai merkataritzari dagokionez.
2002
‎Frantziako ATTAC erakundeko ordezkariek proposatu zuten bilkura hori hirugarren munduan egitea; zehazkiago, Porto Alegren, esperientzia demokratikoengatik eta neoliberalismoaren kontrako borrokagatik munduan gero eta ezagunagoa den estatu bateko hiriburua den aldetik. Bai estatuko gobernadoreak, bai Porto Alegreko alkateak, biek gogoz onartu zuten biltzar hori egitea. Eta horrela jaio zen Munduko Foro Soziala.
‎Adibidez, zerga berriak agertzen badira eta euskal administrazioak kontuan hartu behar baditu, Ekonomia Itunean arautu behar dira. Horrela 1986an Balio Erantsiaren gainekoZergarekin hala gertatu zen; hain zuzen ere, Europako Ekonomia Elkarteak horrelaaginduta beste estatu kideekin harmonizatzeko ezarri behar izan zuten zerga hori, bai Estatuan eta baita Hego Euskal Herrian ere. Halaber, negoziazio horien bidezadministrazio zentralak biltzen dituen zenbait zerga (itunduta ez dauden zergak, hain zuzen) euskal administrazioaren esku gera daitezke, hemengo ogasunek bilditzaten; eta ordutik aurrera itundutako zergen barruan egongo dira.
‎euren identitate sozialak sortzen dituzte, eta identitate horiek nola historikoak hala unean unekoak dira. Kulturaren ertz honetan ditugu, bai estaturik gabeko herriak historiaren joanetorrian euren kultura propioa garatu dutenak, hizkuntzaren bidez, lan ohituren bidez, etxegintza propioaren bidez, gastronomiaren bidez eta mundu magiko berezituaren bidez, eta bai mugimendu migratorio modernoak direla bide auzo eta ghettoetan elkartu diren etorkin kolektiboak ere, jatorri batekoak nahiz bestekoak.
‎Mendi honetan, kulturaren definizioan dago giltza. Bai estatu arautuek, baita biziraupen hutsezko kolektiboek zein erlijioek ere, kultura berezituak hartzen dituzte beren eite definitzailearen oinarri gisa. Azken finean, talde baten herentzia kolektiboa da kultura, hots, bizitza eta bizimoduak konfiguratzen dituzten ideien eta portaeren multzoa.
‎Europako Batasunak klima aldaketan eragina duten emisioak murrizteari buruzko Kiotoko Protokoloa berretsiko du ekainaren lehena baino lehen, atzo Ingurumen ministroek Bruselan lortutako akordioaren arabera. Akordioa Europar Batasuneko zenbait hiriburutan egin zen, eta bidea irekitzen dio dokumentua aplikatzeari, bai EB osoak, bai estatu kideek bakarka, abuztuan Johannesburg en (Hegoafrika) egingo den Lurraren Goi bilera baino lehen. Margot Wallström Ingurumen komisarioak atzo esan zuen, ministroen akordioarekin, aurten protokoloa berresteko prest dauden nazio industrializatuen kopurua 25 eta 30 artekoa dela.
‎Turismoaren Mundu Erakundeko Enpresa Kontseilua azterketa bat egiten ari da “Munduko turismoari eragiten dioten indar eta faktoreei” buruz, turismo merkatuaren egoera argitzeko. OMTk jakinarazi duenez, Enpresa Kontseilua Turismoa Suspertzeko OMTren Batzordearen bileretan zehaztutako ondorioetatik abiatuko da, eta 2002ko bilakaera turistikoan eragina duten alderdi positiboen eta negatiboen azterketa egingo du, bai estatuan, bai eskualdean eta nazioartean. OMTren Enpresa Kontseiluak kide afiliatuen (elkarteak, enpresak, turismo eremuak eta kide elkartuak ez izateagatik kide elkartu ezin diren zenbait agente turistiko) ikuspegia azalduko du proiektu honetarako, eta Espainiako Merkataritza eta Turismo Idazkaritzak eta VISA Españak emandako finantza baliabideak azalduko ditu.
2003
‎ea, noiz ote, Erromako Elizak uko eginen dion Vatikanoko Estatuaren egitura eta lotura zaharkituari. Egoki ahal baita eta zuzen, Jainkoaren herriak izan dezan, ez estatu arteko estatutxo baten itxura, baina bai estatu guztien azpitik edo gainetik elkartzen dituen herri ezberdin baten antza.
‎Osasun Publikoko Segurtasun Akta, Bioterrorismoari Aurrea Hartzeko eta Erantzuteko Akta abian da. Urriaren 12tik aurrera, bai Estatu Batuetako enpresek, bai Estatu Batuetan giza edo animalia kontsumorako elikagaiak ekoitzi, prozesatu, ontziratu, banatu, jaso edo biltegiratzen dituzten atzerriko enpresek, beren baldintza zorrotzetara ohitu dute, baldin eta ez badira haragia, polleriako produktuak eta arrautzatik eratorritako produktuak, Nekazaritza Sailak berariaz araututa ez badaude. Horrez gain, data horretatik 2003ko abenduaren 12ra bitartean FDAn elikagaien instalazioak erregistratzeko eskatzen zaie.
‎Osasun Publikoko Segurtasun Akta, Bioterrorismoari Aurrea Hartzeko eta Erantzuteko Akta abian da. Urriaren 12tik aurrera, bai Estatu Batuetako enpresek, bai Estatu Batuetan giza edo animalia kontsumorako elikagaiak ekoitzi, prozesatu, ontziratu, banatu, jaso edo biltegiratzen dituzten atzerriko enpresek, beren baldintza zorrotzetara ohitu dute, baldin eta ez badira haragia, polleriako produktuak eta arrautzatik eratorritako produktuak, Nekazaritza Sailak berariaz araututa ez badaude. Horrez gain, data horretatik 2003ko abenduaren 12ra bitartean FDAn elikagaien instalazioak erregistratzeko eskatzen zaie.
‎Harrezkero, elikagaien erregulazioan konstituzio printzipioen ustezko arau hausteak hainbat gatazka judizial eragin ditu administrazio publikoen artean. Bai Estatuko administrazioa bai autonomia erkidegokoa oso adi egon dira Konstituzioaren arabera kanpoko arauak egokitzeko. Justizia auzitegiek «iragazki konstituzionala» duten arau edo artikuluei buruz egin dituzten interpretazioek ibaiko karramarroak bezalako produktu exotikoak lortu dituzte.
2004
‎Administrazio zentralarekin, autonomikoekin, ospitaleetako profesionalekin lan egin behar da, bai autonomietan bai estatuari dagokionean, estamentu judizialarekin, epaileekin, auzitegi medikuekin eta elizekin.
‎Europan, 111 pazientek probatu dute terapia esperimental hori kontzentrazio desberdinekin, horien artean bat espainiarra. Bai Estatu Batuetako saiakeran, bai Europako saiakeran, mila milioi biruseko eta hamar mila biruseko dosiak probatu ziren plazeboarekin, propietate terapeutikorik ez duen eta kontrol gisa jarduten duen substantzia batekin. Schering ek azpimarratu du bere erabakian ez dagoela segurtasun arrazoirik.
‎Crawford. Aditu horrek nabarmendu zuen, halaber, beharrezkoa dela tratamendu horiek egitea, bai Estatu Batuetan bai garapen bidean dauden herrialdeetan, nazio horrek bultzatutako GIBaren aurkako Larrialdi Planaren esparruan. “Tratamenduen sinplifikazioak, pilula kopurua eta emateko maiztasuna murrizteak hobekuntza nabarmenak ekarriko dizkio osasun publikoari” gehitu zuen komisarioak.
‎Heldugabeei buruzko araudia Arrantza baliabideak gehiegi ustiatzeak eta itsas biodibertsitatea zaintzeko gero eta kezka handiagoak eragin zuten Nekazaritzarako eta Elikadurarako Nazio Batuen Erakundeak portaera kode bat onartzea, arrantza arduratsuaren erabilera bermatzeko. Kode horri jarraiki, hainbat erregulaziok, bai Europar Batasunekoak, bai Estatukoak edo autonomikoak, jarraibideak ezartzen dituzte, eta horien garapenak baliabideen ustiapen orekatua ahalbidetu luke. Jarraibideek merkataritza arduratsua erabiltzeko printzipio orokorrak finkatzen dituzte, itsas baliabideak babestearen kontra doazelako arrantza edo merkaturatzea debekatuta duten produktuak ez banatzeko eta saltzeko.
‎Titulu berezi batek merezi izan du komenientzia banderako ontziek legez kanpoko arrantzaren aurka egindako borrokari buruzko gaia. Ontzi jakin batzuk egiten ari diren arrantzaren aurka neurri murriztaileak hartzeko ezarritako jarraibideak jasotzen dira, bai nazioartean, bai Estatuan, arrantza kupoei buruzko akordioak eta arrantza baliabideak zaintzeko jarduera egiteko mugak errespetatu gabe. Errepresio gutxiagoko babesa Legea asmo onez sortu da, errepresioa handitu gabe itsas baliabideen babes handiagoa lortu nahi duen sistema berritzaile bat baitu lagun.
‎Izan ere, zuzenbide penala salbuespenezko eremu bat da, jokabide jakin batzuk baino ez ditu kriminalizatzen, eta administrazioaren esparrurako uzten ditu animalien aurkako tratu txarrak jasotzen dituzten gainerako jokabideak, agintarien kontrolari hobeto egokitzen zaizkionak. Bai Europar Batasunean, bai Estatuan, bai autonomian, bai eta tokian tokian ere, animalien ongizatea babesten duten arauak eman dira, eta beren eskubideak arautzen dituzte hainbat arlotan: manipulazio genetikoa, patente bioteknologikoak, ikerketa medikoa edo zientifikoa, produktu jakin batzuen prestaketa edo ekoizpena, edo baserriko animalien hazkuntza, garraioa edo hilketa.
‎Honekin guztiarekin ez ditugu inolaz ere gutxietsi eta are gutxiago zuritu nahi ekonomia harremanetan nagusi diren botere irizpideak eta neurriz kanpoko mozkin nahiak. Sistema kapitalista neoliberalak bultzatzen eta areagotzen dituen garapeneta gizarte ezberdintasunak eskandalagarriak dira, bai estatuen baitako klaseen artean nola herri garatuen eta garapen bidean daudenen artean, historia osoan inoiz ezagutu ez diren diferentziak sortzen ari direla egun.
2005
‎Espainian, eta Europar Batasuneko legeria indarrean jartzearen babesean, giza kontsumorako ez diren animalia jatorriko azpiproduktuen Batzorde Nazionala eratu zen. Batzorde horren zeregina Animalia Jatorriko Azpiproduktuen Plan Nazional Integrala diseinatzea da, gai horretan eskumenak dituzten administrazio guztien jarduketak bilduko dituena, bai Estatuko Administrazio Orokorrarenak, bai autonomia erkidegoenak eta toki erakundeenak. Kontua ez da gutxiagorako, gure industrietan eta gure baserrietan urtero ekoizten den produktu mota horren bolumen handia dela eta.
‎Udal kontroleko ekimenetan hartutako laginetatik, eta beharrezko analisiak egin ondoren, egiaztatu ahal izan da, kasu batzuetan, erreferentziako lokalean irekitako ontzitik lortutako edariak ez zituela betetzen gradu alkoholikoari dagozkion berezko ezaugarriak. Horren aurrean, udal agintaritzak zehapen espedientea ireki besterik ez du falta larriagatik, bai estatuko araudian, bai bere udal ordenantzetan, edariak eta janariak kontsumitzen diren establezimenduetan baldintza higieniko sanitarioak eta kontsumitzaileen babesa arautzen dituena, edo, oro har, kontsumitzaileen eta erabiltzaileen osasuna eta defentsa babesten dituena, Madrilen gertatzen den bezala. Lokalen titularrei ezartzen zaizkien zehapenak, kasu batzuetan, establezimendu horietako kudeatzaile arduradunei ezar dakizkieke, bai eta kontsumoaren arloko araudia betetzen dela bermatzea zegozkienak ere.
‎Era berean, mozioak Exekutiboari eskatzen dio oinarrizko legeria bat egin dezala, zeru iluna Gizateriaren Ondare gisa babesteko. Gainera, ekimenak proposatzen du legeak eragimena susta dezala, energia aurreztuz, bai Estatuaren titulartasuneko instalazioetako kanpoko eta barneko argiztapen instalazio eta gailuen eremuan, bai kontsumo txikiko lanparak eta argia zerura alferrik ez bidaltzeko ekipoak bultzatuz. Badira hilabete batzuk Zerua Babesteko Taldeak (GPC) behin baino gehiagotan salatu duela Espainian eraginkortasun energetiko eskasa.
‎4 Merkatu liberalaren arauek eta errealitateak kontraesankor menderakaitzak piztu dituzte: Estatu kapitalisten protekzionismoak konkista sozialak hankaz gora utzi ditu bai Estatu kapitalistetan bai bertzeetan.
‎Interesantea da, bai Ingalaterran eta bai Estatu Batuetan, nola deitzen dituzten horko bazkideak: Basque Separa tist Group.
2006
‎Izaera ez zilegi hori hedabideak eginiko hedapenean (tabakoaren telebista publizitatearen kasuan) edo mezuaren edukian (telebistan ideia filosofiko, politiko edo erlijiosoak zabaltzea) egon daitekeenez, izaera hori ezin zaio subjektu jakin eta zehatz bati (iragarle edo hedabideari, alegia) egotzi. Ikuspegi hori, hain zuzen, islatu da publizitatea onartzeko erakunde publiko guztiek emandako arauetan, bai estatuko araudian baita autonomia erkidegokoetan ere (Santaella, 2003: 163) 88.
‎Egun horretan, gertaera publiko garrantzitsuak izan dira herrialde horietako batzuetan, elikagaien eta landare transgenikoen aurkako jarrera orokorra eta etengabea erakusteko. Epaileek eta legegileek adierazi dutenez, bistan da auziak sortzen dituen gatazkak, bai nazioartean, bai Estatuan, ez direla soilik ingurumen, osasun edo kontsumitzaile arlokoak, baizik eta politikoak eta, batez ere, herrialde industrializatuen arteko interes ekonomiko indartsuak. Gainera, globalizazio prozesu baten barruan kokatzen da; prozesu horretan, batetik, merkataritza librerako eskubidea dute, eta, bestetik, pertsonek beren osasuna eta ingurumena zaintzeko, informatuta egoteko eta kontsumitu nahi dituzten elikagaiak aukeratzeko eskubidea dute.
‎Hori ez zaio gustatzen Steve Ballmeri.' 3 bertsio berria Programa libreen gainean DRM edo kopiaren aurkako teknologiak erabiltzea da borrokatu beharreko mehatxuetako bat. . GPL lizentzia ez da aldatu 1991tik, argitaratu zenean bigarren bertsioa.' Denbora horretan, aldaketak izan dira teknologia eta legeak, bai Estatu Batuetan bai Europan. Aldaketa horietako batzuek lankidetza eredua mehatxatzen dute GPLren oinarria dena, eta 3 bertsioa, behin betiko erredakzioa urte amaiera.
‎zuzendaritza, bezeroekiko harremanak, hornitzaileak, giza baliabideak eta gizarte eta ingurumen ingurunearekiko harremanak. Foréticaren “SGE 21” araua ezartzearen ondorioz, Metro Bilbao enpresa aitzindaria da, bai estatuan, bai nazioartean, bere jarduera sektorean. Enpresak emandako urrats horrek agerian uzten du gero eta kezka handiagoa dagoela gizartean gertatzen ari diren alderdi etikoei eta iraunkortasunari buruz.
‎Kontrakoa egiteak eta autodeterminazioa konstituzioetan ez instituzionalizatzeak, ordea, hainbat gatazka iraunaraztea ekarriko luke, eta bestalde, estatuetako politikariek abertzaletasuna termino esentzialetan formulatzen jarraitzen dutela adieraziko luke. Gure ustez, nazio gatazkak konpontze bidean ipintzeko, esfortzua egin litzateke baztertzailea den esentzialismoa diskurtsotik aldentzeko, bai estaturik gabeko nazionalismoen aldetik zein estatuetakoenetik.
2007
‎Bestalde, harrobia gero eta urriagoa izanik, ez dira betetzen joandakoek utzitako hutsuneak. " Bitxia da hori, hemengo lan baldintzak ere inoiz baino hobeak dira-eta, bai Euskal Herrian EHUko Biofisika Unitatean dabil Villarroel bai estatu osoan". Kontuan hartu behar da, dena den, abiapuntua hutsaren hurrengoa zela:
‎Bestalde, estatuko nahiz autonomia erkidegoetako barne zuzenbidean, mota horretako arauak aurki ditzakegu gizonezkoen eta emakumezkoen berdintasunaren inguruan, jada aldarrikatuta edo aldarrikatzeko izapideetan dauden lege ugaritan, bai estatuan (Emakumezkoen eta Gizonezkoen Berdintasun Eragingarrirako martxoaren 22ko 3/ 2007 Lege Organikoa, aurrerantzean BLO?), bai esparru autonomikoan (autonomia erkidegoetako legeen artean, besteak beste, Emakumezkoen eta Gizonezkoen Berdintasunerako otsailaren 18ko 4/ 2005 Euskal Legea nabarmendu daiteke). Hain zuzen ere, BLOk Espainiako antolamendura tratu berdintasunari buruzko Europako Erkidegoko zuzentarauak gehitu ditu, besteak beste, 2202/ 73/ CE Zuzentaraua, Europako Parlamentuarena eta Kontseiluarena, 2002ko irailaren 23koa, otsailaren 9ko 76/ 207/ CE Zuzentaraua, lana lortzeari, trebakuntzari eta lanbide sustapenari eta lan baldintzei dagokienez gizonezkoen eta emakumezkoen berdintasun printzipioaren aplikazioari buruzkoa, eraldatzen duena; eta 2004/ 113/ CE Zuzentaraua, Kontseiluarena, 2004ko abenduaren 13koa, ondasunak eta zerbitzuak lortzeko eta horien hornikuntzarako gizonezkoen eta emakumezkoen berdintasun tratuaren printzipioaren aplikazioari buruzkoa.
‎Horiek direla bide, gizabanako bakoitzak argibideak eman ditzake bere medikuntza tratamenduaren inguruan zer egin nahi duen azalduz. Hori lege askok jaso zuten, bai Estatuan (azaroaren 14ko 41/ 2002 Oinarrizko Legea, gaixoen autonomia eta informazio eta dokumentazio klinikoei lotuta dituzten eskubide eta betebeharrak arautzekoa), bai autonomia erkidegoetan. Gizabanakoak bere kabuz erabaki ezin badu eta bere borondatea zein den argi ez badago, familiakorik hurbilenek erabaki behar dute, kasuan kasuko medikuntza kontrolari jarraituz eta, hala denean, esku hartze judiziala eginez.
‎Ezin da ukatu esparru batzuetan tratatu eratzaileek oinarrizko eskubide batzuk jaso zituztela esanbidez, adibidez, tratu berdintasuna eta bereizkeria egiteko debekua (EETren 12, 34.2, 39.2, 49 141 artikuluak, etab.), eta ondoren Europako zuzenbide eratorriak eta EEJAren jurisprudentzia zabalak garatu dituela. ...a errespetatzeko eskubidea, egoitzaren eta gutuneriaren bortxaezintasuna, defentsa eskubidea, adierazpen askatasuna, erlijio askatasuna, abokatuaren laguntza izateko eskubidea, etab. EEJAk argi utzi du Europako sistema juridikoari dagokiola esku hartzea egitea Europako Erkidegoaren esparruan oinarrizko eskubideak urratzen direla ikusten badu, bai Europako Erkidegoko erakundeen egintzei dagokienez, bai estatu kideen egintzei dagokienez, Europako Erkidegoko arautegia aplikatuz (1991ko ekainaren 18ko EEJAE. ERT kasua?; 1994ko martxoaren 24ko EEJAE. Bostock kasua?).
‎«Onurabide Lege» izenekoak ziren, 1938ko eta 1939ko Legeek atxikitako ahalmen berezien arabera emandakoak (hala ere, aukera hori Francori soilik erreserbatzen zitzaion, ez Estatuaren buruzagitzan oinordeko zuenari). Hori baieztatu egin zuten bai Gortegintzarako Legearen Atarikoak bai Estatuaren Lege Organikoak, lehenengo xedapen iragankorraren II. paragrafoan. Horrez gain, Gortegintzarako Legearen 16 eta 17 artikuluetan ezarritakoa dela bide, Gorteek onetsitako legeak sendesten zituen (hilabeteko epean aldarrikatu behar ziren, salbu eta mezu arrazoituaren eta Erresumako Kontseiluaren aldeko irizpenaren bidez, legea Gorteetara itzultzen zenean berriz eztabaidatzeko; modu horretan, beto eskubidea ere aitortzen zitzaion).
‎Testuaren ezaugarriei dagokienez, esan behar da testuaren jatorria herrian zegoela; izan ere, hitzaurrean adierazitakoaren arabera, Gorteek Konstituzioa eman eta sendesten zuten, eta konstituzio testuaren lehenengo artikuluan nazio subiranotasunaren printzipioa jaso zen. Horrez gain, Konstituzio oso osoa zen, eta arauketa zabala zuen bai banakako eskubideen inguruan bai Estatuko botereen antolaketaren inguruan. Konstituzioaren atal moduan hartzen ziren etorkizunean gai hauen inguruan onetsi behar ziren oinarriak:
‎Horrelako zenbakiak garrantzitsuak dira mundu osoan, ingurunearen aldetik, karbono kopuruen aldetik... Gaur egun, hektarea bakoitzeko erdiesten diren emankortasun indizerik altuenak Euskal Autonomia Erkidegoan ditugu, hau da, egur ekoizlerik handienetakoak gara bai estatuan bai Europan.
‎Horrelako zenbakiak garrantzitsuak dira mundu osoan, ingurunearen aldetik, karbono kopuruen aldetik... Gaur egun, hektarea bakoitzeko erdiesten diren emankortasun indizerik altuenak Euskal Autonomia Erkidegoan ditugu, hau da, egur ekoizlerik handienetakoak gara, bai estatuan, bai Europan.
‎Europako Batasuneko arauen arabera, eskuratzaileak, nahitaez, BEZaren kuota kalkulatzeko datu guztiak aurkeztu ditu, kenkari ahalgarriekin, bai estatuko barne eragiketetan, baita estatu kideen artekoetan. Horrez gain, zerga tasa eta hauen kopuruak berdintsuak izan behar dute, merkatuan distortsioak ekiditeko.
‎Baina gehiago dago: Bai autonomia erkidegoetan, bai Estatuko Administrazioan, bazterketa egoeran dauden biztanleek eta gizarte ekintzako GKEek erabil ditzaketen laguntzak eta finantziazio lerroak daude. Avanza Planeko GKEetako IKTetarako berariazko laguntzak ezagutzeko zain, aurrekontu handiena duten deialdiak ez dira sektorearen beharretara zehazki egokitzen.
‎Azken urteotan, bai estatu kideek bai elikagai industriak akrilamida sortzeko bideak ikertu dituzte. Konposatu genotoxiko bat da akrilamida, DNA aldatzeko gaitasuna duena.
‎Elikagaien ekoizpen kateak urrats asko egiten ditu inplizituki (produkzio primariotik hasi eta saldu arte). Etapa horietako bakoitzean, bai ekoizleek, bai estatu kideetako agintari eskudunek eginkizun eta erantzukizun zehatz bat dute, arriskua identifikatzeko. Horretarako, haien betebeharrak ezagutu behar dituzte.
‎Gainera, azterketa askok diote gaixotasun kardiobaskularrak, dementzia eta zenbait analisi mota izateko arriskua murrizten laguntzen dutela. Kiwiak ere bai Estatu Batuetako adituek nabarmendu dute tomate eta kiwi ekologikoen ahalmen antioxidatzailea handiagoa dela Ildo beretik, kiwi ekologikoek ohiko kiwien aldean duten nutrizio nagusitasunari buruzko beste azterlan bat ere ageri da, oraingoan Journal of the Science of Food and Nekazaritza aldizkarian argitaratua. Laborantza baldintza beretan, bi ekoizpen motek bi fruitu mota ematen dituzte:
‎Hiru autonomia erkidegok onartu dituzte ingurumena babesteko legeak (Aragoi, Kantabria eta Valentziako Erkidegoa), baina, azterlan horren arabera, betearazpen esparruan joera orokorra dago “lerro berdea” (espazioak eta espezieak babestea) deritzonaren eta “lerro urdina” delakoaren (poluzioaren aurkako borroka) artean. Legeak ez dira aski Ingurumen Politiken Behatokiko zuzendariak eta analisiaren koordinatzaileak, Fernando López Ramónek, ohartarazi zuen bereizi egiten direla araudian finkatutako teoria eta aplikazio eraginkorra, bai estatuan bai autonomia erkidegoan gertatzen dena eta “bereziki arriskutsua” dena ingurumenaren arloan. Azterlanak azpimarratzen du karbono dioxidoaren (CO2) emisioen aurkako borrokan administrazio publikoek erakutsitako “ahultasun berezia” eta Kyotoko Protokoloak Espainiarentzat ezarritako murrizketa helburuak sistematikoki ez betetzea.
‎Artetak erantzuten dio ‘ukatzaile’ izan daitekeela nazioen existentzia ukatu gabe baina nazionalistek asmatzen dituzten nazioak ukatuz. ‘Ukatzaile’ terminoak bi eduki desberdin hartu ditu eta hortik aurrera ezin da argitu Artetaren iritzia zein den, bai estaturik gabeko nazio eta etnien existentziari buruz bai haien existentzia ukatzen dutenei buruz. Izan ere, nazionalismoak asmatu omen dituen nazioak ukatuz gero ere, airean geratzen dira hainbat zalantza, beste naziorik baden, euskal nazioak horrelako izaerarik baduen, halako nazioak ukatzen dituztenak demokratak izan daitezkeen, etab.
‎Gauzak horrela, hainbat ordezkari politikok —nazio anitzetako estatuetan gehiengoa den kolektibitate nazionalaren ordezkariak izan ohi direnak— ukatu egiten dute dena delako estatuaren baitan babestu beharreko gizatalde nazionalak badaudenik, eta horren ondorioz ez dute beharrik ikusten estatu mailako edo estatuez gaindiko babes sistemarik eratzeko30 Badira, bestalde, nazio anitzetako estatu horietako beste hainbat ordezkari politiko estatuaren baitan nortasun berezia duten gizataldeak badirela diotenak, baina bat datoz gaur egun dagoen babes sistemarekin. Aldiz, gutxietsitako gizatalde nazionaletako herrikideak, hau da, babesa eskatzen dutenak, hain zuzen, ez daude guztiz konforme dagoen babes sistemarekin, bai estatu mailakoekin bai estatuez gaindikoekin —Europar Batasunekoak eta Nazio Batuetakoak, batik bat— Horrenbestez, gaur egun dagoen babes sistema ahul hori osatzea eta garatzea eskatzen dute31, eta, halaber, sistema horrentzako berme eraginkorrak ezartzea.
‎Gauzak horrela, hainbat ordezkari politikok —nazio anitzetako estatuetan gehiengoa den kolektibitate nazionalaren ordezkariak izan ohi direnak— ukatu egiten dute dena delako estatuaren baitan babestu beharreko gizatalde nazionalak badaudenik, eta horren ondorioz ez dute beharrik ikusten estatu mailako edo estatuez gaindiko babes sistemarik eratzeko30 Badira, bestalde, nazio anitzetako estatu horietako beste hainbat ordezkari politiko estatuaren baitan nortasun berezia duten gizataldeak badirela diotenak, baina bat datoz gaur egun dagoen babes sistemarekin. Aldiz, gutxietsitako gizatalde nazionaletako herrikideak, hau da, babesa eskatzen dutenak, hain zuzen, ez daude guztiz konforme dagoen babes sistemarekin, bai estatu mailakoekin bai estatuez gaindikoekin —Europar Batasunekoak eta Nazio Batuetakoak, batik bat— Horrenbestez, gaur egun dagoen babes sistema ahul hori osatzea eta garatzea eskatzen dute31, eta, halaber, sistema horrentzako berme eraginkorrak ezartzea.
‎Bukatzeko, 2006ko Europako Kontseiluko Biltzar Parlamentarioaren 1735 gomendioaren pasarte interesgarri bat ekarri nahi nuke hona: " nazio kultural bat legezko subjektua bihurtzen da (ikus nazioarteko legeria) soilik estatu gisa antolatzea erabakitzen duenean eta nazioartean aitortua bada" 36 Horrenbestez, Europako Kontseiluak aitortzen badu nazio kultural bateko herritarrek estatu bat izatea erabaki dezaketela, legeriak (bai nazioartekoak bai estatuetakoak) prozedura demokratikoren bat jaso du zilegizko helburu hori gauzatu ahal izateko.
‎Berezko nortasuna duten gizataldeen aitorpenak eta babesteko araubidea zehazteak, alabaina, espresuki eskatzen du gaur egun indarrean dauden konstituzio eta araubide juridikoetan aldaketak egitea( bai estatuetako konstituzioetan, bai Europako Konstituzioan), hain zuzen, berezko nortasuna duten gizataldeei beren nazio eraikuntza garatzeko eskubidea aitortzeko.
‎Urteak dira gizatalde horiek beren berezko nortasuna gordetzeko babesa eskatzen ari direla, bai estatu nazional horien baitan bai nazioartean; izan ere, gaur egun estatu nazional horiek eskaintzen dieten babesarekin ez daude guztiz konforme. Horiek horrela, gizatalde horietako herritarrak gero eta irmotasun eta heldutasun handiagoz ari dira antolatzen, estatu horien aurrean beren nortasuna zaintzeko behar duten legezko aitorpena eta babesa aldarrikatzeko4.
‎Horren harira, gutxietsitako gizatalde nazionalak konstituzioetan beren berezko nortasuna aitortzeko eskatzen ari dira, eta, orobat, nortasun berezi horiek babesteko tresnak, bai nazioarteko itunetan bai estatu mailako arauetan.
2008
‎Baina argi dago, une honetan behintzat, merkatua zabaltzen ari dela, bai Estatu Batuetan, bai eta Europan ere (Kinepolis enpresak, adibidez, Real D sistema ikusteko 17 areto zabaldu zituen 2007an, 10 Belgikan, 6 Frantzian eta bat Espainian). Zazpi film estreinatu dira sistema honekin, eta beste bederatziren produkzioa dago martxan.
‎bi herrialdeek aliantza bilatu zuten Estatu Batuekin, balizko inbasio sobietar bati aurre egin ahal izateko. Bestalde, bai Sobietar Batasuna bai Estatu Batuak beren eraginkortasun eremua hedatu nahian zebiltzan, Frantzia eta Erresuma Batuko antzinako kolonien gainean.
‎Trukeen lehentasuna da gazteek bizitza publikoan parte har dezaten sustatzea, bereziki aukera gutxien dutenena, “arrazoi kultural, ekonomiko, sozial eta geografikoengatik” edo ezgaitasun fisiko edo mentalen bat dutenena. Gainera, gizonen eta emakumeen arteko tratu berdintasunaren printzipioa bermatu nahi da, eta, beraz, programa 13 eta 30 urte bitarteko gazteentzat da, bai estatu kideetan, bai hirugarren herrialdeetan. Guztiek aseguru eta mantenu gastuak, bidaiaren kostuen %70 eta baliabide gutxien dituzten gazteentzako diru kopuru gehigarria dituzte.
‎Urtebete baino gehiago eta bi urte bitarte lehenago eskuratutako akzioen kasuan, igoera errenta irregulartzat hartuko da. Tasa handiena aplikatuko da, bai estatuko karga eskala orokorrari dagokionez, bai autonomia erkidegoetako eskalari dagokionez.
‎Kontsumitzaileek informazio argi eta zehatza eskuratu behar dute, erosten dituzten elikagaiak aukeratu ahal izateko. Agentziak, gainera, hobekuntzak lortu nahi ditu, bai estatuan, bai nazioartean, etiketatzea ulerterraza izan dadin. Helburu horiek guztiak fabrikatzaileekin finkatzen diren legeria edo estandarren aldaketen bidez bultzatzen dira.
‎“Soinuaren eragina landareen hazkundean”, “Etxe autosufiziente eta ekologiko baten maketa eraikitzea”, “Gerra parteen azterketa Espainiako Gerra Zibilean” edo “Zukua hartzean presaka ibili behar da? ”. Lanak aurkezteko epea maiatzaren 31n amaitzen da, eta Gazteriaren Institutuak Madrilen duen egoitza nagusian aurkeztu behar dira, bai aurrez aurre, bai Estatuko Administrazio Orokorreko edo autonomia erkidegoetako edozein administrazio organotako erregistroen bidez, edo Correos eko bulegoen bidez. Lanarekin batera, lanaren Inskripzio Buletina, NANaren fotokopia eta gaztelaniazko laburpena aurkeztu behar dira. Laburpen horretan, parte hartzaileen eta koordinatzaileen datu pertsonalez gain (haren curriculumean barne), ikerketaren laburpen labur bat, helburua, erabilitako metodologia, lortutako emaitzak eta ondorioak jasoko dira.
‎Zenbaki absolutuetan, Alemania izan zen Bruselari gehien jakinarazi zion herrialdea (163), ondoren Grezia (115), Eslovakia (114), Hungaria (109) eta Espainia (108). 2007an Europako merkatutik kendutako produktu arriskutsu gehienak Txinakoak ziren Urteko txostenaren emaitzen arabera, “kontrolari ihes egiten dioten produktu arriskutsu gutxiago” daude, eta, horren ondorioz, bai estatu kideek bai hirugarren herrialdeek “adi” egon behar dute fabrikatzen dituzten artikuluen segurtasunari dagokionez. Txinatar inportazioak Kunevak gogorarazi zuen Europar Batasuneko exekutiboak joan den udazkenean jostailuen gaineko segurtasun kontrolak areagotzeko eskaera egin zuela.
‎Sonja Fordham UICNko Marrazoen Talde Espezialistako lehendakariordeak esan zuenez, “Europako herrialdeek inoiz ez dute izan mehatxatutako Atlantikoko ipar ekialdeko marrazo eta arraia espezieak babesteko arrazoi gehiagorik edo aukera hoberik”. “Gobernuetako ordezkariek kontuan hartu lituzkete txostenean egiten diren ohar ilunak, eta arriskuan dauden espezieak babestu, bai nazioartean, bai estatuan eta eskualdean”, esan zuen Fordhamek.
‎Neurri hori dela medio, Epailetza Kontseilu Gorenak eskumen bereziak izango ditu. Erakunde horrek justiziako funtzionarioen jarduera kontrolatzeko ardura du, bai Auzitegi Gorenekoena, bai Auzitegi Konstituzionalekoena, bai Estatu Kontseilukoena. Atzotik aurrera, beraz, protestekin jarraitzen duten funtzionarioak kargugabetu ditu, eta horiek ordezkatzeko beste langile batzuk izendatu.
‎Joera hori testuinguru historiko jakin batean kokatu litzateke, ez baita berria. XX. mendearen hasieratik erdira arte halako beste korronte bat ere hedatu zen, bai Estatu Batuetan bai Europan. Pentsamolde horren arabera, gizakien hainbat eta hainbat ezaugarri geneen esku zeuden, eta beraz ahaleginak egin behar ziren gene ez desiratuen eramaileak baztertzeko eta gene desiratuen eramaileak laguntzeko (Eugenesia).
2009
‎Hori dela eta, Iparraldeko Done Jakue Bideak zeharkatzen dituen lau erkidegoek erabaki dute elkarlanerako estrategiak bultzatzea, Bidea punta puntako erreferentea izan dadin turismoan eta kulturan, bai Estatu mailan bai nazioartean.
‎IA+ B (I. Aurrekoetxea eta bazkideak S.L.) arkitektura taldea zuzentzen du, eta aurrera atera dituzten proiektuen artean daude Isozaki Atea (Arata Isozaki arkitektoarekin elkarlanean) eta Iruñeko planetarioa, batzuk aipatzearren. Haren lanak hainbat argitalpenetan daude jasota, bai estatu mailan eta baita nazioartean ere, eta hainbat sari eta aipamen berezi jaso dituzte. ARG.:
‎Baina oso neurri txikian, prentsan asko hitz egiten bada ere... Hiltegietan oraindik homologazioak falta dira bai Estatu Batuetarako bai Asiarako. Merkatu nazionalean sendotasun handiko hainbat kate ditugu, eta aditu asko.
‎Zalantzarik gabe, politika ekonomikoaren helburuak oso aldakorrak izan ohi dira gaia aztertzen den ideologia ikuspuntuaren arabera, bai Estatuak ekonomian duen esku hartzearen neurriaren aldetik, bai eta esku hartze horren helburuei begira ere.
‎Bi kasuetan, estatuko destinoetan. Gainera, deiaren ezartze kostua, bai estatukoa bai nazioartekoa, 49 zentimokoa izango da (56,84 zentimo, BEZa barne); 901 eta 902 zenbakietarako deiak, berriz, 30 zentimo/ minutu (34,8 zentimo/ min, BEZa barne) eta 49 zentimo/ minutu (56,84 zentimo/ min, BEZa barne) izango dira, hurrenez hurren. Konpainiak zehaztu du tarifa horietan ez direla sartzen gainerako zeharkako zergak (IGICren %0 Kanarietan, IPSIren %4 Melillan eta IPSIren %3 Ceutan).
‎Hain zuzen, partikularrek, bakarrik lan egiten duten asmatzaileek eta, batzuetan, diruaren truke egiten dituzten sormen lanak ez dituzte patentatzen. Irtenbide magikorik ez dagoen arren, laguntza ekonomikoak ematen dira, bai estatukoak, bai autonomikoak. Prozesua azkarragoa izatea lortuko ez badute ere, eramangarriago egingo dute.
‎Eta zalantzarik gera ez dadin, garaipenaren erakusgarri ukaezin gisa, atzo erakutsi zuten ustez Velupillai Prabhakaranena den gorpua. Telebista kate guztiek zabaldu zituzten irudiak, bai estatuarenak bai pribatuek.
‎Horiek, Gorbeiako kontua... Eusko Legebiltzarreko aritmetika parlamentarioa eta sortu diren dinamika politikoak ikusita, talde batzuek bai estatu aparatuetan daudenak, bai eskuin muturrean daudenak espainolismoa agertzeko aukera bat ikusi dute, eta Euskadi Espainiaren menpe dagoela erakusteko. Bestela ez dauka zentzurik Gorbeian gertatutakoak edo Falangearen berpizteak.
‎Oin ohar batean esana utzi dugu bai Estatuko Administrazio periferikoak, bai Justizia Administrazioak, oro har, salbuespenak salbuespen, utzikeriaz jokatu dutela eta bizkarra erakutsi diotela praktikan elebitasunari. Iruditzen zaigu, gainera, bereziki dela deigarria eta tamalgarria Justizia Administrazioaren jokabidea.
‎Deigarria eta tamalgarria baita Justizia Ministerioaren jarrera hizkuntza kontuetan: alde batetik, hizkuntza legeriari eta herritarrei aitorturiko hizkuntza eskubideei bizkarra erakutsiz dihardu hogeita bost urteotan, arlo honetan dituen betebehar konstituzionalei muzin eginez eta hizkuntza legeria alboratuz? bai Estatuko legeria baita Euskal Autonomia Erkidegokoa eta Hizkuntzen Euroitunaren eskutik sorturiko europar legeria bera ere?, eta, bestetik, aurrekoa gutxi balitz bezala, oztopoak jartzen dizkio legeriaren barruan eta bere eskumenen esparruan euskararen erabilera bultzatzen saiatzen denari. Eusko Jaurlaritzari?. Ez da hori, inondik ere, Europako Kontseiluak espainiar Estatuari eskatzen diona.
‎2 Zientzia errealitatearen izaera zalantzari lekurik utzi gabe aurkitzen duen jardueratzat jotzen duen ikusmoldean oinarrituta, herritarrak Z&Tren inguruko prozesu deliberatzaileetatik baztertzen dituzten estilo politikoak (bai zientziarenak berarenak, bai estatuenak) sustatu eta legitimatu dira, zeinak, onenean ere, ezagutza adituan oinarritzen baitira. Forma politiko horri teknokrazia edo zientizismoa deitu izan zaio.
2010
‎Indarkeriak desagertu egin behar du. Bestetik, 2006ko prozesuan nik uste Zapateroren gobernuak bai estatu mailan kongresuan, eta bai europar instituzioen aldetik izugarrizko babesa izan zuen, babes behintzat formal bat egon bazegoen, eta ondorioa porrota izan da. Bazirudien hura guztia bertan behera erori zela, eta ez dagoela ezer.
‎Ostegun gaueko operazio polizialaren aurrean Lasarte Oriako gazte independentistak ondorengo hausnarketa helarazi nahi dizuegu: Lehenik eta behin, gure besarkada goxoena eskaini nahi diegu atxilotu eta torturak jasateko arriskuan dauden gazte guztiei. Ondoren ozen adierazi nahi diegu bai estatu espainolari eta baita frantsesari ere: gazteak garela eta harro gaudela!
‎8) Ingelesa da gaur egun nazioarteko hizkuntza nagusia, eta hori baliagarria izan daiteke bai estatu bat/ hizkuntza bat eredua aldatzen laguntzeko, eta baita ‘lingua franca’ moduan erabiliz, gutxiengoen hizkuntzak ez oztopatzeko ere.
‎Ingelesa da gaur egun nazioarteko hizkuntza nagusia, eta hori baliagarria izan daiteke bai estatu bat/ hizkuntza bat eredua aldatzen laguntzeko, eta baita ‘lingua franca’ moduan erabiliz, gutxiengoen hizkuntzak ez oztopatzeko ere.
‎Legebiltzarrean bildutako joera gehienetako indarren oinarrizko adostasunez, irakaskuntza elebiduna ezartzea erabaki zen. Gizarte sektore askoren elebitasun eskea hain ozena zela kontuan izanik, Autonomia Estatutua prestatu eta botazioz onartu aurretik ere (Autonomia aurreko epealdian hortaz) hainbat pauso eman ziren, bai Estatuaren Gobernu Zentralean eta bai bertako erakunde. Horrela,
‎Euskaltzale mundutik kanpora ere aldakuntza ohargarriak gertatu dira, bai EAEn eta bai Estatu osoan. Gatozen zabaletik konkretura.
‎Nolanahi ere, komeni da aldez aurretik horrelako ekipoen banatzaile baimendu bati edo sektoreko erakundeetako adituei kontsulta egitea, hala nola Asociación Empresarial Eolica (AEE) edo Asociación de Producciones de Energías Renovables (APPA). Beste informazio aukera bat energian espezializatutako erakundeak dira, bai estatukoak, bai Energia Dibertsifikatu eta Aurrezteko Institutua (IDAE), bai autonomia erkidego edo udal bakoitzekoak. Windspire enpresa (jatorriz Mariah Power izenez ezaguna) eraikin ekologikoetarako, ikastetxeetarako, parkeetarako eta museoetarako, besteak beste, egokia den turbina diseinu originalagatik nabarmentzen da.
‎Estatuak apirilera arte izandako diru sarrerei dagokienez, guztira 65.459 milioi euro bildu ziren, hau da, %0, 8 igo zen 2009ko lehen lauhilekoarekin alderatuta. Ocañak zehaztu zuen kopuru horretan sartzen direla bai Estatuko datuak bai lurralde administrazioen (autonomia erkidegoen eta toki erakundeen) parte hartzeari buruzkoak, azterketa osoagoa egin ahal izateko. Efektu hori deskontatuz gero, diru sarrerak %8 igo dira.
‎Erreklamatzeko epea hogeita hamar urtekoa izanen da pertsonei egindako kalteetarako eta hamar urtekoa gainerakoetarako (gaur egun hamar urtekoa da, oro har). Lege berria aplikatuko zaie bai substantzia nuklearrak biltegiratzean, erabiltzean, erabiltzean edo garraiatzean eragindako kalte nuklearrei (lurraldean, itsasoan edo ontzi edo aireontzi batean gertatzen badira), bai Estatu osoan gai nuklearrak ez diren material erradioaktiboak biltegiratzean, erabiltzean, erabiltzean edo garraiatzean sortutakoei. Legebiltzarrak onartu ondoren, Europako Batasuneko kide diren eta Paris eta Bruselako Hitzarmenak sinatu dituzten estatu guztiek horiei egindako zuzenketak berretsi egin dituzte.
‎Elgoibarko eta Zarauzko institutuetan ere egon nintzen eta beti aurkitu nituen oso garbi alde edo kontra zeuden ikasleak. Ikasle abertzale askori ez zitzaien liburua bere osotasunean gustatu, baina bai estatu terrorismoari egiten nion kritika. Eleberri hau argitaratu zenean ez zeuden oraindik kartzelan urte batzuk geroago auzipetu eta espetxeratuko zituzten Espainiako Barne Ministerioko kargu gorenak.
‎Era berean, informazioaren eta komunikazioaren teknologiei buruzko hezkuntza inbertsioa ere funtsezkoa da. Interneten sarpen gradu altua, gehienetan, heziketa maila altuarekin dago lotuta, bai estatu mailan, bai gizabanakoei dagokienean. Hori dela-eta, badirudi Interneten erabilerak emaitza onak eragin ditzakeela heziketan.
‎EU Kids Online sarearen lanak adierazi du aukera eta arriskuen arteko harreman hori bai estatu mailan, bai gizabanako mailan sortzen dela; hau da, Internet gure onurarako erabili arren, batzuetan arriskuak ere sor daitezke.
‎Amazigera egiten dutenen kopurua 500.000 ingurukoa da Nigerren eta 400.000koa Malin, populazioaren% 10en bat bietan. Bai amazigera eta bai estatuan hitz egiten diren beste hizkuntzak" nazionaltzat" hartzen dira, baina ez ofizialtzat. Legedia argia da Nigerren zein Malin.
‎Nazioen formazioan, gerlak eta militarismoak duten papera da beste puntu ahul bat Ernest Gellnerren eskeman, Daniele Conversi Euskal Herriko Unibertsitateko irakasleak seinalatu duenez.972 Soldadutzarako errekrutatzea zen naziotasunaren lehen froga, eta nazio estatuen praktika bortxan oinarritu da, nazioaren markoan homogeneizazio kulturala ezarriz eta, kanpora begira, botere militarraren zabalkundea bihurtuz nazioaren handitasunaren neurria. neizatu behar hori galdu. Alderantziz, homogeneizazio beharrak areagotu egin dira bai estatuen barruan bai kontestu globalean. Estatuak militarizaturik daude, armak egundo baino hiltzaileagoak dira eta, ondorioz, homogeneizazioari erresistentzia egiten diotenen kontra era bateko edo besteko kanpaina polizial eta militarrak areagotu egingo dira.
‎ETArik gabe ere egingo zuten, agian, Egunkaria rekin egin dutena, baina ez modu berean, eta ez hain krudelki. Dorre Bikien eta Madrileko tren atentatuaren ondoren, edozein Guantanamo sortzeko baimen sozial eta instituzionala dago, bai estatu mailan, bai nazioartean. Itsuen herrian bizi gara.
2011
‎Antzezpen horretan, kritikatzekoa da, halaber, elikagaien alorreko aurrerakuntza teknologikoak berriro ere bekatari agertu izana. Kanpotik datozkigun eskala handiko masa ekoizpenen ikur dira, bai transgenikoak oro har, bai Estatu Batuetako klonatuen produktu horiek. Horrenbestez, ulertzekoa da sentikortasuna arrazoi askorengatik suspertzea, eta ulertzekoa da, orobat, guk askotan ontzat ematea sinbolikoki agertzen duten aurkakotasuna.
‎Herrialde baten Adiskideak normalean nolabait ere urrun edo aparte egoten dira idazkari nagusiarengandik eta haren ordezkariengandik, eta ondorioz baita prozesu operazionaletik ere. Idazkari Nagusiaren Adiskideak bezala, bai idazkaritzaren eta bai estatuen euren kideen ekimenez osatu izan dira. Hala ere, handiagoak izaten dira eta beren jarduera New Yorken biltzen dute.
‎Hiztun taldearen eskubideak mugatuak dauden neurrian eskubide guztiak mugatuak daude hiztunarentzat. Autonomia politikoa gure idealaren gailurra dela sinestarazi nahi digute, hots, autonomiari esker gure helburu nagusia lortua dugula; haatik, hori ez da egia, autonomiarena ez baita irtenbidea nazio menderatuarentzat, baina bai Estatuarentzat, zeren eta autonomiak herriaren adierazpena mugatu egiten du? .
‎Hurrengo egunean Tolosako bizilagunak suskripziora gonbidatzen zituen bando bat zabaldu zen hirian. Bai olosan, bai Gipuzkoan, bai Estatu mailan Ejertzitoari eskerrak emateko modu hau hedatu zen, garaiko prentsan hainbat eta hainbat adibidetan ikusten den bezala, bai enpresen aldetik, bai pertsona pnbatuen aldetik. Bazuten zer eskertu tropa hauei eta hurrengo batean fideltasun berarekin joka zezaten benetan desiatzen zuten, nahiz eta desertzio kasurik, erabili ditugun iturriak erabilita, Tolosan behinik behin ikusi ez bada e... Salbuespen benetan berezia Alfonso Anta Castañosena dugu.
‎Espainia Europako Batasuneko eta Nazio Batuen Erakundeko kide da, eta, ikusi dugunez, horrek ondorioak ditu politika eta zuzenbide gaietan. Hori dela eta, Espainiako legediak, bai estatukoak, bai autonomikoak, ezin du ukatu ez Giza Eskubideen Aldarrikapena, ez berretsi duen nazioarteko beste edozein itun edo akordio, ezta haien kontrakoa egin ere.
Bai estatu barruko adopzioan (24 art.), bai nazioartekoan (25 art.), haurraren interes gorena hartzen da irizpide gisa.
‎Horrela, globalizazioaren ondorio negatiboak saihesteko eta biguntzeko erabakia adierazten dugu. Ondorio horiek, arraza irizpideak direla eta, sor ditzaketen pobrezia, azpigarapena, marjinazioa, gizarte bazterketa, kultura homogeneizatzea eta ekonomia ezberdintasunak bereziki larri ditzakete, bai estatuen barnean zein estatuen artean, horrek ondorio kaltegarriak sortzen dituelarik. Adierazten dugu, baita ere, hartu dugun erabakia globalizazioaren onurak ahalik eta gehien hedatzeko, zeren bitartez eta besteak beste, nazioarteko lankidetza indartu eta hobetzearen bitartez, eta zertarako eta merkataritzan aukera berdintasuna sustatzeko edota, ekonomia hazkundea eta garapen jasangarria bultzatzeko, teknologia berriak erabiltzearen ondoriozko mundu komunikazioak areagotzeko, eta kultura ezberdinen arteko hartu emanen gehikuntza lortzeko, kultura aniztasunaren babes eta sustapenaren bitartez; horrek lagun dezake arrazismoaren, arraza bereizkeriaren, xenofobiaren eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduak ezabatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
bai 197 (1,30)
Bai 6 (0,04)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bai estatu batu 23 (0,15)
bai estatu bai 18 (0,12)
bai estatu maila 17 (0,11)
bai estatu administrazio 6 (0,04)
bai estatu kide 6 (0,04)
bai estatu oso 5 (0,03)
bai estatu araudi 3 (0,02)
bai estatu ere 3 (0,02)
bai estatu espainiar 3 (0,02)
bai estatu barne 2 (0,01)
bai estatu barruko 2 (0,01)
bai estatu bat 2 (0,01)
bai estatu botere 2 (0,01)
bai estatu egon 2 (0,01)
bai estatu gobernu 2 (0,01)
bai estatu herri 2 (0,01)
bai estatu Kontseilua 2 (0,01)
bai estatu nazio 2 (0,01)
bai estatu nazionalismo 2 (0,01)
bai estatu optimo 2 (0,01)
bai estatu zein 2 (0,01)
bai estatu zentral 2 (0,01)
bai estatu abokatu 1 (0,01)
bai estatu agintari 1 (0,01)
bai estatu aparatu 1 (0,01)
bai estatu arautu 1 (0,01)
bai estatu baita 1 (0,01)
bai estatu barneko 1 (0,01)
bai estatu bera 1 (0,01)
bai estatu berri 1 (0,01)
bai estatu burokratizazio 1 (0,01)
bai estatu datu 1 (0,01)
bai estatu diskurtso 1 (0,01)
bai estatu egitura 1 (0,01)
bai estatu ekonomia 1 (0,01)
bai estatu enplegu 1 (0,01)
bai estatu erabili 1 (0,01)
bai estatu eraso 1 (0,01)
bai estatu eremu 1 (0,01)
bai estatu errekonozitu 1 (0,01)
bai estatu espainol 1 (0,01)
bai estatu eurak 1 (0,01)
bai estatu europar 1 (0,01)
bai estatu federal 1 (0,01)
bai estatu frantses 1 (0,01)
bai estatu funtzio 1 (0,01)
bai estatu funtzionamendu 1 (0,01)
bai estatu gaindiko 1 (0,01)
bai estatu gobernadore 1 (0,01)
bai estatu gune 1 (0,01)
bai estatu guzti 1 (0,01)
bai estatu harreman 1 (0,01)
bai estatu hileta 1 (0,01)
bai estatu hitz 1 (0,01)
bai estatu hori 1 (0,01)
bai estatu irabazi 1 (0,01)
bai estatu jardun 1 (0,01)
bai estatu kapitalista 1 (0,01)
bai estatu karga 1 (0,01)
bai estatu klase 1 (0,01)
bai estatu konstituzio 1 (0,01)
bai estatu koordinakunde 1 (0,01)
bai estatu lege 1 (0,01)
bai estatu legeria 1 (0,01)
bai estatu lortu 1 (0,01)
bai estatu mugimendu 1 (0,01)
bai estatu nazional 1 (0,01)
bai estatu nola 1 (0,01)
bai estatu ogasun 1 (0,01)
bai estatu paper 1 (0,01)
bai estatu produktu 1 (0,01)
bai estatu pusatu 1 (0,01)
bai estatu tasa 1 (0,01)
bai estatu terrorismo 1 (0,01)
bai estatu titulartasun 1 (0,01)
bai estatu ukan 1 (0,01)
bai estatu zuri 1 (0,01)
bai estatu zuzeneko 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia