2002
|
|
– Ohitura falta, bai entzuleen aldetik,
|
bai
esatarien aldetik. Irrati hizkuntza sortu beharra zegoen.
|
2012
|
|
Hasierako baieztapenak eta baieztapen horren justifikazioak liburuaren iritzi negatibo batera garamatzate, baina aurkaritzako lokailua buruan paraturik, argudio hariak kontrako norabidea hartuko du, eta azken hauxe da, gainera, esatariak norentzakoari bidali nahi dion tesia: , bertso hauetan poesiarik ez dago, baina
|
bai
esatariarentzat garrantzitsuago den kondaira bizi eta beroa. Beraz, liburuak merezi du erostea?.
|
|
Edukiaz informatzeak baino garrantzi handiagoa du apika esatariak norentzakoaren konplizitatea lortzeak: biak,
|
bai
esataria eta bai norentzakoa, talde berean daudelako itxura egiten du, edo behintzat, jokabide honekin, norentzakoari hala sentiarazi nahi dio. Horrela, biek batean, omen?
|
|
egiten ditu, baina, horixe? inferitu ahal izateko, ezinbestean biak,
|
bai
esatariak eta bai norentzakoak, batean informazio pragmatikoa izatea ez da beti nahikoa; batzuetan, hitzez zuzen zuzenean esan gabe doanaz jabetzeko, norentzakoari oharrak, arrastoak, aztarnak edo datuak igortzen dizkio.
|
|
Koherentziazko harreman hori, bada, ez du, B tipoko enuntziatu parentetikoetan gertatzen ohi denez, horretara berezitutako testu antolatzaile edo kohesio mekanismoez gauzatuko; harreman hori inferitu egin dugu. Eta horrek munduaren ezagutza partekatua du eskakizun, oinarrizko gaitasun entziklopedikoa
|
bai
esatariaren aldetik, bai norentzakoarenetik (Bustos 1986).
|
|
5 Munduaren ezagutza partekatua: Oinarrizko gaitasun entziklopedikoa eskatzen du,
|
bai
esatariaren aldetik eta bai norentzakoaren aldetik.
|
|
|
Bai
esataria eta baita norentzakoa zutarri dituzten ikuspegi pragmatiko horiez gain, aztergaia modu agortzaile batean jorratuko badugu, Metadiskurtsoaren inguruko azterlanez ere baliatu gara (Lautamatti 1978a, 1978b; Crismore 1984, 1993; Vande kopple 1985, 1988; Dafouz Milne 2000, 2001), eta horiekin batera Testu gramatikak aztergai dituen hainbat adigai eta azalpen geureganatzen ere saiatu gara:... makroegitura, mikroegitura, gainegitura, koherentzia, kohesioa, eta, oro har, esaldi multzo bati, hein batean, testu izaera edo, testualitatea?
|
|
Perpaus bazterrean kokatuko dira, bada, esatariaren subjektibitatea adierazten duten fenomenoak,
|
bai
esatariak enuntziatu duen horri buruzko jarrera adierazten dutenak (modalizazio maila) eta baita enuntziazioaren sortze ekintzari berari buruzkoak ere (enuntziazio maila). Maila horiek, Fuentesen (1987) ustez, mezuaren aurreko momentuari dagozkio, eta, oro har, ez dira zuzenean, esplizituki, agertzen, baina agertzen dute beren izaera (hots, egon badaudela atzematen da) maila horri dagokion unitateren batek diskurtsoan eragiten duenean; hau da, maila hauek esplizitu egiten dira esatariak berak maila horietan oin hartzea erabakitzen duenean:
|
|
Gure, kritiken? kasuan izan daiteke, ez Egan aldizkariko ohiko irakurlea, baina
|
bai
esataria bizi den testuinguru soziokultural horren partaide den edonor, esatari jakin horren testuak irakurtzera lerra daitekeena.
|