Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 31

2002
‎Ene Jesus zera da, metanobela, hots, behin eta berriro bere idazketa bera ere zalantzan jartzen duen eleberria. Kontatzeko ezintasun hori, protagonistak era tragikoan bizia, testu fragmentario batean mamitzen da, osagai narratiboak (bai istorioari dagokionez, bai diskurtsoari dagokionez) ahal beste sinplifikatuz doazen testu batean. Honako hau litzateke eleberrian kontatzen denaren laburpena:
2005
‎Enpresaren historiak, historia ekonomikoaren arloan, hutsune nagusia da. Eta azkenik, biografiaren arloa deritzot, besteak beste, bai diskurtso berriak baita ere herri nortasunaren adierazle gisa, ondo laburtzen duela ikuspegi indi­ biduala eta kolektiboaren arteko tirabira.Erakundetu da historiazko ikerkuntza, karrera akademikoa ere bihurtu da. Editorialak historiazko arloan titulu berriak argitaratzeko beldur dira eta horrela Eusko Ikaskuntza edo EHUko unibertsitate moduko erakunde insti­ tuzionaletan argitaratzeko bidea gelditzen zaigu.Nire kezka da euskal historiaz arduratzen garenon artean ez dugula behar heineko loturarik, sarerik, Euskal Herria erreferentzi sare gisa izateko.
2007
‎Euskal kulturari buruzko diskurtso nagusi horrek hainbatbaliabide ematen dio jendeari euskalduntasunaz hitz egiteko, kontu emateko etaargudiatzeko. Baina bere hegemonia edo nagusitasuna ez da erabatekoa izan.Agian bai diskurtso mailan, hau da, jendeak definizio eta baliabide diskurtsibohoriek erabiltzen ditu bere irudikapenetan eta euskal kulturaz eta nortasunaz kontuematean, baina bere eguneroko bizimoduan ez du gauzatzen diskurtsoan ezarritakoeredua. Oztopoak ditu gauzatzeko, egikeran diskurtsoari hitzez hitz jarraitzeko.Anbiguotasun batean bizi gara; eta anbiguotasun hori areagotzen denean gatazkaiturri izan daiteke.
2008
‎Barka gai beraren inguruan pelmada ematen jarraitzeagatik, baina gai honek beste 300 hitz merezi dituela uste dut. Aurreko artikuluan nioen ETAri arrazoi ematea kriminalizatu dutela, bai diskurtso ofizialean bai egoitza judizialetan. Jokaleku politikoaren eta juridikoaren arteko banaketa gezurrezkoa izatea baino okerragoa dena, bien erlijiotzea bizi dugula.
2010
‎Ildo horretatik gertaera literarioa hizkuntzalaritzaren talaiatik azter daitekeela uste dugu, zeren, bai diskurtso ekarriak, bai erretorika diskurtsiboak, edota hizketa egintzen teoriak berak, literatur lana ezaugarritzeko atarramendu handikoak izan baitaitezke. Hitz gutxitan esanda, harrigarri ere bada hizkuntzalaritzarako joera eta literaturaren estudiorako isuria horren adiskide zailak izatea.
‎Berezko era horren onarpenean komunitatea bere autoirudikapenen balioztapena egitera datorrenean, estilo propioz, Geetz ek (1973) ethos a izendatu zuenaren erro metaforikoa dakusagu, hots, jarrera kultural eta estilo baten berri ematen digunean, berariazkotasun horrek deskribatzen du marko eszenikoaren estetika kulturala eraginkortasun sinbolikoaren eremuan. Eraginkortasun horretan gizakiaren bizi esperientziaren hautematea globala denez, hauteman, pentsatu, bizi, sinbolizatu, elkarrekin egiten dira, eta bertako bizipenen testuinguru trinkoan balio eraberrituen adierazleak diren giza prozesuak dira, bai ikonizazioan, bai estiloan, bai estetikan, bai diskurtso eta gai sozialen uztarduran. Eremu horren berariazkotasuna paradigma estetiko beregaina izendatu duguna da.
‎Halako alargunen testigantzak jaso ziren, eta ugari integratuko ziren bai diskurtso inperialistan eta bai diskurtso nazionalista patriarkalean, hau da, besteen bertsioetan, nagusien bertsioan. Baina alargunak berak, jende xeheak, ez zuen hitz egiteko modurik; subalternoak ez du enuntziazio lekurik.
‎Halako alargunen testigantzak jaso ziren, eta ugari integratuko ziren bai diskurtso inperialistan eta bai diskurtso nazionalista patriarkalean, hau da, besteen bertsioetan, nagusien bertsioan. Baina alargunak berak, jende xeheak, ez zuen hitz egiteko modurik; subalternoak ez du enuntziazio lekurik.
2011
‎Kartzelako bigarren saioan Apalategi izan zen gaiaren ertzak ondoen baliatu zituena, eta entzuleak ere bereganatu zituen, baina kartzelaren aurretik, ofizioetan, diskurtsoan nabarmendu gabe, hankaluze dezente pilatu zituen. Apalategiren atzetik Martin, Agirre eta Uranga sailkatu ziren, onena erakutsi gabe, baina finago aritu ziren, bai diskurtsoan, baita teknikoki ere; ez zuten egun onik izan, bestalde, Iñigo Manzisidor Mantxi k eta Ainhoa Agirreazaldegik. Desadostasunik sortuko zukeen euretako batek irabazi izan balu; ez, ordea, aparteko ezustekorik.
2012
‎«Artekaritza» (brokerage) mekanismoa edo «artean deslotuak edo desmobilizatuak zeuden gizarte guneak lotzea, artekatzea, horretarako artekarilanetan ariko diren eragileak sortuz edo egokituz». Izan ere, gehiengo politikosoberanistak osatzeko eta «botere lehia» mekanismora bideratzeko, orainarte desmobilizatuak edota deslotuak egon diren gizarte esparruak artekatubeharko dira, horretarako egokiak diren «berrikuntza taktikoak» erabilita, bai diskurtso mailan, bai eta mobilizaziorako tresnei dagokienez.
2013
‎Euskararen FRAMING berriaz izenekoa, komunikazioari buruzko zenbaki monografiko aberatsa dugulako: 1) bai diskurtso berri baten beharra zergatik dugun+ nolakoa behar duen izan aztertzen ditu, Euskararen aldekotasun aktibo orokorra lortzeko helburuarekin, 2) baita ere nolakoak behar duten izan erabiltzen diren Euskararekiko ikurritza berriak; adibidez, nik erabilitakoak: (1) BAGERAko eta ORREAGAko Jardunalditan, nire mintegiaren izenburua zena:
‎Hortaz, orain arte egindako azterketak eta eskuratutako emaitzak garrantzizkotzat jo daitezkeen arren, badago zer aztertu, bai diskurtso markatzaileei buruz zein birformulatzaileei buruz, eta zer esanik ere ez hizkuntzaren dimentsio sozio diskurtsiboan eta elkarreragintzakoan sakontzeko.
2014
‎Renanen testua nazioaren zerizanaz. Hobsbawmek ez du aipatzen? tradizio asmaketa errepublikar horretan kokatzen da, bai diskurtsoaren tenoreagatik eta bai pentsamenduzko edukiagatik (Renanen betiko pentsamenduaren bihurketa, errepublikarra, rekin); h. d., nazioaren kontzeptu frantsesa, tradizio inbentatu, bat gehiago baizik ez da, garai horretako beste sasi, tradizioen?
‎Biografia horiek norbanako batek bizi dituen intersekzioetatik sortzen den diskurtsoa eta ekintza ematen digute, opresioak dituen hainbat aurpegiri buruzko informazio pribilegiatua. Biografiaren bidez, bai gorputzean bai diskurtsoan ostatatuta dauden mugatzaileak aurkitzea posible da. Hots, alor politikoaren produktu batean norbanako batek duen posizioa aurkitzea (kapital globalaren arabera), norbanakoaren partaidetza proiektua zein modutan mugatzen duen aztertzea.
2015
‎Horra EI zango bat duela antzinako basailu harremanetan jarria eta bestea bai forman eta bai diskurtsoan ekintza publiko postmoderno bat sustatzen duen komunikazio txit berritzailean.
‎lekua egitea. Euskarari lekua egin behar zaio, eta euskarak leku egin behar dio besteari, bai diskurtsoan eta bai praktikan.Apustu gogor bat egiteko sinesmen falta sumatzen duzu abertzaletasunean. Ez dut horrelakorik ikusten. Eta beste eremu batzuetan are gutxiago.Euskararen auzia feminismoarena antzekoa da oso, bai subalternitatea bizitzeko moduan eta baita buru jabetza bideak planteatzerakoan.
‎Unibertsaltasun hori, bai praktiketan, bai diskurtsoan, urrun dabil totalizatze eta homogeneizatzetik. Erabateko hegemoniarekin baino zerikusi handiagoa du zentzu biziarekin, eta zentzu bizi hark heterogeneotasuna artikulatzeko ukan dezakeen ahalmenarekin.
2016
‎Harrigarriki diogu, batetik, bi militantzia horiek gorputz berean, bihotz buru berean, gertatzen direlako usu, eta, bestetik, menderakuntzaren aurkako bi borroka izaki, elkarrenganako antzekotasunak ugariak direlako, bai menperatuak diren moduetan, bai menperatzeak sortzen dituen gorputz subordinatu bezatuetan, eta, baita subordinazioaren aurka sortu behar den eragile eraldatzaile izaeran ere. Horregatik diogu euskaltzaletasuna eta feminismoa ahizpak direla, eta bien arteko aliantzak, bai diskurtso eta iruditerian eta bai praktikan, bide berri eta oparoak zabaldu ditzakeela sinetsita gaude. Alegia, euskaltzale garelako gara feminista, eta feminista garelako gara euskaltzale.
‎Euskaltzaletasun a eta feminismoa ahizpak direla, eta bien arteko aliantzak, bai diskurtso eta iruditerian eta bai praktikan, bide berri eta oparoak zabaldu ditzakeela sinetsita gaude.
‎Baina maila honetan berariaz lantzeko eginkizuna dugu: zuzenean egiturari eragitea bai diskurtsoz, bai alde anitzeko komunikazioaren bidez.
‎[L.Z.] Lege hori beti eta zorrotz aurrera eroateak, ez ete dau astunegitxu egiten bai diskurtsoa eta baita testua be?
‎borroka, indarra, abilezia? Mugitzera eta espazio gehiago okupatzera bultzatuak dira, bai plano fisikoan, bai diskurtsoan eta bai esfera publikoaren alor orotan. Emakumeei, aldiz, zaintzekin eta edertasunarekin erlazionatutako aktibitateak sustatzen zaizkie, pasibotasuna, lasaitasuna eta aktibitate fisiko gutxiago behar izan ohi dutenak.
2017
‎1994ko Jardunaldietan, aldiz, agerian geldituko da emakumeen artean dauden ezberdintasunak eta borrokarako esangura berrien bilaketaren beharra, bai aktibismoan bai diskurtsoetan (ibidem): elkarteak argaldu eta feminismoaren kaleko presentzia gutxitu egingo da.
2018
‎Diferentzia sexuala behin eta berriro izendatzeak, kolektiboki, banaketa naturalaren itxura hori sortu du. Sexua «izendatzea» menderatze eta behartze ekintza bat da, performatibo instituzionalizatu bat, errealitate soziala sortzen eta legislatzen duena, eta horretarako eskatzen du gorputzak diferentzia sexualaren printzipioen arabera eraikitzea, bai diskurtsoan eta bai pertzepzioan. «Hala», ondorioztatzen du Wittigek?, «gure gorputzetan eta gure pentsamenduan bat eginarazten zaigu, ezaugarriz ezaugarri, emakumeontzat naturari buruz ezarri den ideiarekin(...) «gizon» eta «emakume» kategoriak, zeinak kategoria politikoak baitira, eta ez egitate naturalak».
‎Eduardoren ustez, bai diskurtso hiperiraultzaileek eta bai botere guneek ezker abertzaleari ezker inoperantea izaten jarraitzeko eskatzen diote, aurreko berrogei urteko borroka inertzietan tematu dadila, kontra boterearen alorrean. Kalean oihuka, pankartekin, greba liskartsuetan, pintadaka, haserre mezuekin Twitterren edo keinu histerikoetan indarrak xahutzen," miserableki bezain heroikoki".
2019
‎" Emakume bertsolari bezala frustrazio gehien eragin didana, bai diskurtso aldetik bai praktikan, da sentitzea nik esaten dudanak ez daukala graziarik".
2021
‎Zerbait ikusi eta sentitu orduko, nire burua arindu eta piztu egiten zen. Eta mekanismo ezberdinak jartzen zaizkizu abian bai eraikuntzarekin eta bai diskurtsoarekin zerikusia dutenak... aktibazio bat suertatzen da, zeinari esker ni obrarekin identifikatzen naizen eta baita gainontzekoak ere.
‎Emakume bertsolari bezala frustrazio gehien eragin didana, bai diskurtso aldetik bai praktikan, da sentitzea nik esaten dudanak ez daukala graziarik.
‎70): ezagutza berria aldi berean irakurle askori eta hainbat lekutara zabaltzeko gaitasuna; gordailu modura duten funtzioa, bertan ezagutza gorde eta berreskuratu baitaiteke; zientziarako erretorika profesionala ezartzean betetzen duten papera, bai artikulu zientifikoaren egiturari dagokionez, bai diskurtsoaren estiloa ezartzean.
2022
‎Horri buelta emateko agintariek, besteak beste, parlamentuetako presidenteek, bai diskurtso publikoan, eta batez ere erabaki politikoetan, euskararen unibertsalizazioaren beharraz hitz egin behar dute behin eta berriz, eta hura lortzeko plangintza zorrotzak burutu, jarraipen estua egin eta jendaurrean horren berri eman, euskal herritarrak argi ikus dezan euskalduntzearena serio doala Euskal Herrian, eta euskara ikasteko betebeharra duela euskaraz egin nahi duena ez oztopatzeko...
2023
‎Aldiz %61, 5ek pentsatzen du desberdintasun sozialen kontrako borrokak ez duela aitzinera egin. Azkenik, inkestak agerian uzten du mugimenduaren barneko engaiamendu moldeen aniztasuna, bai diskurtsoan, bai kolektibo ekintza militantean, baita fronte elektoralean eta instituzionaleko engaiamenduan. Laborantza iraunkorraren, tokiko ekonomiaren eta euskararen aldeko borroketan, gehiengoak uste du urratsak egin direla, baina erantzun dutenen %30k gibelatu edo gutienez ez dela aitzinamendurik izan adierazi du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia