2000
|
|
Eta arrazoi du, pertzamundu zaharra bada. Txillardegik,. Aristotelesen kontrakoa naizela esateak ez dit lotsarik batere ematen?, eutsi dio bere erantzunean,. Gogaide ez, baina
|
bai
adiskide (Orixe Jaunari, begiramenduz eta adiskideantzera)?, Jakin 14, 1961, 53 Zuzen zuzen Orixeren kritikari, erantzun, osoago bat, edo aristotelismo etatomismoaren aurkako bere jarreraren azalpen arrazoituago bat, Fulton Sheen New York eko Gotzainfamatuaren Religion sin Dios liburuaren erreseina baten kariaz eman du Txillardegik, Egan 3/ 6, 1956,155 la ezezaguna baita, merezi du zati adierazkorrenak aipatzea:
|
|
ALVAREZ ENPARANTZA, Jose Luis Iñaki Bastarrika’ko Jaunari eskutitza. 6 zk. (1958), 85 Gogaide ez, baiña
|
bai
adiskide (Orixe Jaunari, begiramenduz eta adiskide antzera). 14 zk. (1961), 52 Elkarrizketa. " Kamiñazpi" Jaunari. 20 zk. (1965), 21 Unamuno ala James?
|
|
TXILLARDEGI Iñaki Bastarrika’ko Jaunari eskutitza. 6 zk. (1958), 85 Gogaide ez, baiña
|
bai
adiskide (Orixe Jaunari, begiramenduz eta adiskide antzera). 14 zk. (1961), 52 Elkarrizketa. " Kamiñazpi" Jaunari. 20 zk. (1965), 21 Euskalerriko Atlas Etno Linguistikoa. 32 zk. (1984), 139
|
2001
|
|
Denetan, ordea, niretzat zakurrak maitagarrienak. Bai zintzoak,
|
bai
adiskide leialak, bai gibeleko aterik gabeko lagunak!
|
2003
|
|
Bigarrenik niri ere iruditu zitzaidan, Aristofanes, zurea baita hau, han ere hemen bezala" harroturik eta begiratua alboetara jaurtiz" 33 zihoala, ingurua lasai aztertuz, bai lagunak bai etsaiak, edonorentzat zeharo urrutitik ere agerian utziz norbaitek gizon hori ukitzen badu, oso kementsu defendatuko duela bere burua. Eta horregatik alde egin zuten arriskurik gabe bai berak
|
bai
adiskideak. Gerran horrela jokatzen dutenei ez baitzaie ia ukitu ere egiten, nahasiki ihes egiten dutenak jazartzen dira ordea. c
|
|
Nahikoa da aztertzea adiskidetasunak zer nolako loturak dituen gizartearen ordenarekin. Lehen esan bezala, adiskidetasuna sortzen da gizakiak elkarrekin hartzen dituzten betebeharren bidez. Hori dela medio, adiskidetasuna mesede eta ofizioen iturria da, eta, mesede eta ofizio horien ondorioz, halako loturak gero eta gehiago estekatu, eta lagungarri oso gertatzen dira gizartearen ordena eta usadioetarako,
|
bai
adiskideen arteko batasuna dela bide, bai adiskide bakoitzak bestearengandik lor ditzakeen abantailak direla bide.
|
|
Nahikoa da aztertzea adiskidetasunak zer nolako loturak dituen gizartearen ordenarekin. Lehen esan bezala, adiskidetasuna sortzen da gizakiak elkarrekin hartzen dituzten betebeharren bidez. Hori dela medio, adiskidetasuna mesede eta ofizioen iturria da, eta, mesede eta ofizio horien ondorioz, halako loturak gero eta gehiago estekatu, eta lagungarri oso gertatzen dira gizartearen ordena eta usadioetarako, bai adiskideen arteko batasuna dela bide,
|
bai
adiskide bakoitzak bestearengandik lor ditzakeen abantailak direla bide.
|
2006
|
|
Aitzitik, besteen iritzian miresgarria dirudiena zentzurik gabekotzat hartuko du bere garaian eta lurraldean bakarrik oinarrituz, nahiz eta diskurtsoa osatua izan den beste garaikoei begira. Obra hori publiko horrentzat egina baldin bada, pertsona hark ez du sekula behar beste zabalduko bere ulermena, edo ez du sekula ahantziko bere interesa,
|
bai
adiskide gisa bai etsai gisa, bai arerio gisa bai iruzkingile gisa. Horrela, beraren sentimenduak okertzen dira; halaber, edertasun eta narrio berek ez dute izango pertsona horrengan izango luketen eragina bere irudimena behar bezala behartu izan balu eta une batez bere buruaz ahaztu izan balitz.
|
2009
|
|
" Gogaide ez, baina
|
bai
adiskide (Orixe Jaunari, begiramenduz eta adiskide antzera)". Jakin, 14
|
2010
|
|
KEVIN. Ni sufritzen eta zuek egurra ematen! Zuek
|
bai
adiskideak!
|
|
" Aurrean topatzen diren aduarrak suntsitu, moroei arma guziak kendu, bai etsaiei eta
|
bai
adiskideei, buru pila bat ebaki, bai errebeldeek eta menderatuek ikas dezaten, dauzkaten munizio guziak kendu, arrifiak babesgabe utzi, inongo txabolarik eta kabilarik gabe, hori baino edozer epelagoa denbora alferrik galtzea izango da. Ofentsiba eraginkorra izan behar da". 491
|
2011
|
|
MANEX. Mila esker, Idixko. Hi
|
bai
adiskide ona.
|
2012
|
|
Mila esker? Hi
|
bai
adiskidea!
|
|
Iñaki Bastarrika’ko jaunari eskutitza. 6 zenb. (1958), 85 Gogaide ez, baiña
|
bai
adiskide. (Orixe jaunari, begiramenduz eta adiskide antzera).
|
|
Horren Peru Leartzako bigarren nobelaren kritika erabatekoa eta eraso garratza argitaratu zuen Orixek, ez aldizkarian bertan, horren" geigarri" moduan atera ohi zuten Yakintxo orrian baino (5 zenb., 5 or.). Nobelaren literatur balioak kritikatzeko ez, baina bertako pentsaera salatu eta gaitzesteko atera zitzaion Orixe —" Barrenak ez dit agintzen ixillik egotea, liburu onek gaurko gazte jendearen artean egin dezaken kaltearengatik", hasi zuen idatzia—, eta, bide batez edo, bertako euskarari buruzko ohar kritikoren batzuk jaulkitzeko. Jasotako astindu beroa eta guzti, esker ona agertuz eta adeitsu erantzun zion Txillardegik Orixeri —" Gogaide ez, baiña
|
bai
adiskide (Orixe jaunari, begiramenduz eta adiskide antzera)" (14 zenb., 52 or.) —, hainbat puntutan bere iritziak argi berretsiz, hala ere, bai euskarari buruz eta bai liburuaren gaiari buruz.
|
2014
|
|
Dolu Buruilaren 22an izan ditugu Pierre Elkegaray duela 78 urte Mendiondoan sortua izanaren ehorzketak, laguntzen zutela
|
bai
adixkide, jendaki eta Aljeriako bost gerlari ohik banderekin etorriak. Gazterik herritik airatu zen Ameriketarat, bere bizia 20 bat urtez artzaingoan pasatzen zuela.
|
2015
|
|
Kontsola itzatzüe,
|
bai
adiskideak
|
2018
|
|
Zu
|
bai
adiskide ona!
|
2019
|
|
Behar da erran kristoren sostengua ukan dugula bai laborarietarik,
|
bai
adiskideetarik... eta beharrik! Halakoetan ez bada deus, zinez bortitza da, ez gara ontsa izaten ahal.
|