2002
|
|
Zailtasunak zailtasun, ordea, azken hamarkadetako euskal eleberrigintzaren sailkapen tipologikoa egiten ahalegindu gara, joera nagusien berri ematen. Eta horretarako, joera orokorrak jasotzen dituzten azpi ataletan sailkatu dugu
|
azken
kapitulu hau. Joera orokor horiek zehazteko gaur egun eleberrigintza sailkatzeko erabiltzen den tipologia hedatuena hartu dugu oinarri eta honako hau litzateke sailkapen tematiko formal horretan agertuko liratekeen eleberriak:
|
2006
|
|
Aurkezpenean aipatu bezala, liburuko
|
azken
kapitulu hau orientazio astronomikoari zuzenduta dago. Jakintza honen adibide harrigarri bat ondokoa da:
|
2007
|
|
Horretarako, atzemanbeharrekoak dira bioteknologia auzietan herritarrei igortzen zaien informazioahornitzen duten premisa epistemologiko zein metodologikoak eta informaziohorren gaineko interes praktikoa zein ekonomikoa, alegia, biologiaren irakurketaorokor bat eta merkatuaren irabazpide jakin bat, hurrenez hurren. Liburuan zeharaipatzen diren ideia ugari lekutzen dira, beraz,
|
azken
kapitulu honetan. Behintestuingurua zedarriturik, bigarren une batean, Jon Umerezek bioteknologieneremuan determinismo genetikoaren auzia lantzen du.
|
2011
|
|
bilatu gabe egiten dira ekarpen handienak, modurik naturalenean.
|
Azken
kapitulu hau berezi samarra da, bi pelikulatan oinarritzen baita, autore ezberdinek zuzenduak. Bakoitzak, bere garaian eta bere erara, xendra interesgarriak ireki ditu, nahiz eta sorkuntza baino ez izan helburu.
|
|
Bertan, immigrazioaren ondorioz gertatzen ari den hizkuntzaeta kultura aniztasun berria hartzen da hizpide eta nolabait egoera horrek, berrizere irakaskuntzara garamatza, alor horretan duen eragina aztertzen baita gehienbat.Etorkinen fenomenoak gizarte osoan du eragina, eta gizartean sortzen diren joerakezin dira albora utzi; nolanahi ere, eskolarentzat bihurtu da zuzen zuzenean erronkaberria. Hari hori jarraiki, aurkezten da
|
azken
kapitulu honetan Euskal Herriko eta
|
|
Etorkinen fenomenoak gizarte osoan du eragina, eta gizartean sortzen diren joerak ezin dira albora utzi; nolanahi ere, eskolarentzat bihurtu da zuzen zuzenean erronka berria. Hari hori jarraiki, aurkezten da
|
azken
kapitulu honetan Euskal Herriko eta munduko hainbat esperientzia eta proposamenen berri. Herrialde batetik bestera aldeak daude, eta liburura ekartzen diren adibideak, denak dira interesgarriak, alegia eskolaren erronka berri horri imajinazioz erantzuna emateko saioak.
|
2012
|
|
Baina zalantzarik gabe maila honetan egindakoa oso inportantea izanik ere, ez du herri indigenek egindakoaren kronika guztia erakusten. Hori dela-eta, epilogo modura doan
|
azken
kapitulu honetan herri indigenek gizarte mugimendu eta sare altermundistekin egindakoa izango duzu hizpide. Preseskiago herri indigenen kulturan sortu, garatu, hedatu eta nazioarteratu den Sumak Kawsay (hemendik aurrera SMK) aztertuko dugu.
|