2023
|
|
Bigarrenik, premiamendu prozedura kredituak kobratuko direla segurtatzeko neurria da, Administrazioak bere baliabideak erabiliko dituela. Amaitzeko, bermeen zerrendari buru emateko
|
azken
hau aipatu behar dugu: zerga bilketaren egintzak legearen araberakoak direla uste da, eta legezkotasun presuntzio horregatik zuzenean dira eragingarriak.
|
|
Arabako eta Gipuzkoako TFAOen 99 artikuluaren arabera, eta Bizkaiko TFAOren 101 artikuluaren arabera (eta TLOren 103 artikuluaren arabera), betebeharpekoek jakinarazi baizik egin behar ez dituzten eskubideak baliatzearen inguruko prozeduretan Administrazioak ez du edukiko berariaz ebatzi beharrik, ez eta iraungitzen diren prozeduretan, prozeduraren objektua gertatze bidez galduta dutenetan eta interesdunak uko edo atzera egiten duenetan ere. Nolanahi den ere, interesdunak halako inguruabarra gertatu dela adieraztea berariaz eskatzen badio Administrazioari,
|
azken
honek erantzun idatzia eman du.
|
|
Izapide hori burutu eta gero, hala denean, interesdunak peritu baten balioespena ekarri behar du peritu tasazio kontrajarriko prozedurara, eskubide edo ondasunaren izaerara egokituta. Tributuaren foru arauak kontrakoa xedatu ezean, perituak ez badatoz bat ondasunen edo eskubideen balioespenean eta Administrazioaren perituaren tasazioa ez bada 120.000 euro baino gehiago eta betebeharpekoaren perituarena baino %10 handiagoa,
|
azken
hau hartuko da oinarritzat likidaziorako. Osterantzean, hirugarren peritua izendatu behar da, eta horren balioespena likidazioaren oinarritzat hartuko da, aitortutako balioa eta Administrazioaren lehenengo aldian egiaztatutako balioa muga direla; balioespen horren aurka ezin aurkeztu izango da errekurtsorik.
|
|
oro har, beraren jardunbidea bat dator gaur egungo obra betearazteko kontratu zibilarekin; erakunde horren bidez pertsona batek (locator) hirugarren batekin (conductor) obra bat kontratatzen zuen (errentan hartzen zuen) ordainsari batzuen truke (merces). Locator delakoak materialak eman behar zizkion conductor delakoari, baina hark
|
azken
honen gainean zuen agintea mugatzen zen irizpideak ematera, lortu beharreko emaitzari begira, bai eta obra egiteko ezarritako epea betetzea galdatzera era. Beste hitz batzuekin esanda, conductor delakoak autonomia zuen obra betearazteko.
|
|
koordinazioa eta kontrola.
|
Azken
hau da lan honen ikuspuntua, baina koordinazio teknikek ere kontrol zantzua izan dezakete.
|
|
Lehenengo kasuan, aldiz, toki administrazio ez betetzaileak behin behineko izaerarekin onetsiko du EFP eta gero finantza zaintzako organo eskudunak EFPren behin betiko onespena egingo du. Edozein kasutan ere, EFP behin betiko izaerarekin onetsi eta gero, bost eguneko epea izango dute onetsi dutenek hori Ogasun eta Administrazio publikoen Ministerioari bidaltzeko eta
|
azken
honek AEFJLOren 23 artikuluan eta HAP/ 2105/ 2012 Aginduaren 9.2 artikuluan zehaztutakoari jarraituz argitaratu egingo du.
|
|
autonomia erkidegoak ebazpena eman behar du; Estatuko administraziak TAOLren 56 artikuluaren bitartez eta 61 artikuluaren bitartez gauzatu dezakeena eta finantza zaintzako funtzioak sortu berri den egoera finantzarioaren ingurukoa.
|
Azken
hau da guri interesatzen zaiguna.
|
|
Lehenengo eta behin, TAAJLk 1.34 artikuluaren bitartez TAOLren 2 xedapen gehigarria aldatu zuen lurralde historikoen berezitasunak indartuz eta horien udalen antolaketa babestuz; bigarrenik, TAAJLk 2.4 artikuluaren bitartez TOLTBren 8 xedapen gehigarria aldatu zuen eta lurralde historikoek udalen gaineko gai ekonomiko finantzarioen gainean duten eskumena aitortu zuen; eta azkenik, TAAJLk bere 1 xedapen gehigarrian EAEn duen aplikagarritasunari buruzko salbuespenak ezartzen ditu.
|
Azken
honen inguruan oso eskertzekoa izan zen ETXANOBE LANDAJUELAk bere karguko betebeharrak eskuetan harturik253 2014ko martxoaren 11an egindako zirkularra254 Euskadiko toki erakundeetako operadore juridikoei argia eman zigun TAAJLren aplikagarritasunaren inguruan eta dagoeneko ematen genituen zerbitzuen eta egikaritzen genituen eskumenen inguruan.
|