Emaitzak: 5
2007 | ||
Ildo beretik, Pazientearen Defendatzailearen Elkarteak (Madrilen du egoitza) irailean salatu zuen “erditze guneetako haurren heriotza tasa %20 hazi dela”. Erakundeak idatziz jakinarazi zion Osasun ministroari, Bernat Soriari, | azaltzeko zergatik dagoen ahalegin hori erditzeak naturalak izan daitezen, zesareak txarrak balira bezala. Pazientearen Defendatzailearen ustez, erditzeko geletan heriotza gehiago izatearen arrazoi nagusietako bat da “osasun profesionalek zesarea bezalako esku hartzea saihestu nahi dutenean jasaten dituzten kalte konponezinak”. | |
2008 | ||
Beraiek egin duten eta onartu duten jarduera kriminalizatu egiten delako. Saiatu ginen | azaltzen zergatik geunden han, zergatik sortu zen AAM eta zergatik estatuak ezin izango duen inoiz onartu honelako mugimendu bat egoterik. | |
2013 | ||
Hori ebidenteegia da, baina ez digu | azaltzen zergatik gauden hemen. | |
2020 | ||
Ildo beretik, Stuart Margulies doktoreak egindako ikerketa sakonago batek egiaztatu zuen xakean jolasten ikasi zuten ikasleek irakurtzeko gaitasuna nabarmen handitu zutela eta eskola primarioetako errendimendu probetan emaitzak hobetu zirela. Azterketa horrek ez zuen | azaltzen zergatik dagoen korrelazio bat xakean aritzearen eta irakurmena areagotzearen artean, baina haren hipotesiaren oinarria izan zen xakeak zenbait gaitasun kognitibo bultzatzen dituela, hala nola arreta eta ulermena irakurketan. Xakearen maisu zen Peter Dauvergne irakasleak egindako beste lan batek ondorioztatu zuen jolasteak koefiziente intelektualaren puntuazioak igo zitzakeela, arazoak konpontzeko trebetasunak indartu, oroimena hobetu eta pentsamendu sortzailea sustatu. | |
2023 | ||
Gradualki gertatzen da, apurka apurka, eta askotan, ez gara horretaz ohartu ere egiten. Horrek, neurri handi batean, laguntzen du | azaltzen zergatik gauden helduok ideologikoki horren urrun eta zergatik den horren zaila elkar ulertzea, izan ere, perspektiba desberdinak eta errealitate beraren inguruan egon daitezkeen per  tzepzio desberdinak kontzienteki eta sistematikoki ezkutatu egin zaizkigu, eta, beraz, zaila da gure burbuilatik at dagoen" erradikal" hori ulertzen, batik bat ez bagara konturatzen gu ere burbuila errad... Horrek, nola ez, gero eta gertuago jartzen gaitu kaiola bakarti hartatik eta rat park hartatik gero eta urrunagora bideratzen du gure gizartea; gure arteko harremanak ahuldu egiten dira-eta. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
azaldu | 5 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Consumer | 2 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Open Data Euskadi | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
azaldu zergatik | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
azaldu zergatik egon | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |