Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2001
‎Horren ordez, garrantzitsua da azaltzea zergatik ez den ulertuko irakurtzen dena eta zergatik ez duen merezi denbora galtzeak.
2005
‎Sorgina, ene lehen liburua, Edition de minuit, eta Gallimard era igorri nuen. Eta bi editorialetatik biziki erantzun luzeak jaso nituen, azalduz zergatik ez zituzten hartzen esku izkribuak, baina animoak emanez, ongi zela, segitu behar nuela idazten. Nik uste nuen horrelako erantzunak denei bidaltzen zizkietela, baina denborarekin jabetu nintzen erantzun haiek bereziak zirela, eta serioski ari zitzaizkidala.
2008
‎Inork ez digu azaltzen zergatik ez diren gauzak aldatzen; zergatik gordetzen ditugun ipuin ebakigarri zaharrak ohe azpian; zergatik lo aurreko pentsamenduek kanpalekua egiten duten nonahi; zergatik diren jaberik gabeko armak gure biltegietan.
‎«Zapatero jaunaren gobernuak ez du oraindik arrazoi demokratiko edo juridiko bakar bat ere eman azaltzeko zergatik ez duen nahi herri hau bakearen, elkarrizketaren eta elkarbizitzaren alde demokratikoki mintzatzea», esan du Espainiako Gobernuak Auzitegi Konstituzionalean helegitea jartzeko duen asmoaren inguruan. Areago, «despotismo ilustratu berri batean» sartu izana egotzi dio, «dena herriarentzat, baina herria gabe» aritu nahi duela.
2011
‎Ziarretak EAko buruzagitza utzi zuen 2009ko martxoko hauteskunde autonomikoen ondoren. Ziarretak ez du azaldu zergatik ez zen posible izan garai hartan, baina fiskalak ez dio galderarik egin.Rafa Larreina izan da hurrengo lekukoa, bilera horietan parte hartu zuelako. Larreinak berretsi zuen EAko zuzendaritzak erabaki zuela ezker abertzalekoengana jotzea, indar subiranisten aliantzaren aukera gauzatzea posible ote zen ikusteko.
‎11 Aurreko atalean lortutako datuetan oinarrituta, azaldu zergatik ez duen Zenerrak sarrerako tentsioaren edozein baliotan egonkortzen.
‎11 Aurreko atalean lortutako datuetan oinarrituta, azaldu zergatik ez duen Zenerrak sarrerako tentsioaren edozein baliotan egonkortzen.
2012
‎Zer gertatuko zatekeen halako batean kalez jantzitako poliziek inguratu eta atxilotu izan bagintuzte. niokeen azaldu zergatik ez nion egia esan, zergatik esan nion gezurra. Bion frantses maila kaskarregiak harreman korapilatsu honi buruzkoak argitzea galarazten zigula.
2015
‎– Azaldu zergatik ez dituzun aukeratu albora utzitakoak:
‎Estatu Batuetan, gazte bat 50 dolarrekin isuna jarri zioten New Yorkeko kaleetan barna ibiltzen zen bitartean bidegorria ez erabiltzeagatik. Saiatu zen poliziari azaltzen zergatik ez zuen bidegorritik joaten, baina alferrikakoa izan zen, eta, haserre, bideo honetan frogatu zuen zergatik ez zuen erabiltzen. Izan ere, txirrindulariek era guztietako oztopoak saihestu behar dituzte.
2016
‎– Azaldu zergatik ez dituzun aukeratu albora utzitakoak: –
Azaldu zergatik ez dituzun aukeratu albora utzitakoak:
2017
‎2.2.1 Kezka zantzuak kategoria eta auto aitorpenetan oinarritutako ikerketak kolapso egoera batera heltzen ari direla susmatzen dugu. bestela esan, ikerketa soziolinguistiko hauek bidea urratu bainoago, bidea ixten dutelako susmoa zabaltzen ari dela iruditzen zaigu. badirudi ez digutela ondo azaltzen zergatik ez den euskararen erabilera hiztunen kopurua hazi ahala hazten. itxura hutsa izan daiteke gabezi hori. agian, hiztunen kopurua ez da esan bezala hazi, edo hiztun horiek isolaturik eta sakabanaturik bizi dira, edo euskaldunen kontzentrazio handiko sareak xare xare egiten ari dira, edo. arrazoiak arrazoi, oro har, esan liteke ohiko mapa eta inkestekin mesfidantza zabaltzen ari dela. usuago... erabilera praktikoa (ohikoa eta erosoa, bestela naturala deritzona) ez dela orain arteko metodo eta ikerlanetan ondo hartzen, ezta ematen ere19 baina honetan guztian nabarmendu nahi dugu ikerketa logika horien ondorioz, egiten ari diren interbentzio eta efektuak zein izan daitezkeen. gaitasunak galdetuta, hiztunak zenbatzen dituenak hiztunak ugaltzeko politikak eta interbentzioak egiteko beharra sumatu dezake eta hiztunak zenbatzen ebaluatuko ditu ekimen horiek. eta, oso egoera soziolinguistiko ezberdinetan bizi direnen pertzepzio subjektiboen bidez erabilera neurtzen bada, hizkuntza praktikak ugaltzeko ekimenak egiturazko eragileetatik banakoen disposizioetara desbideratzeko joera nagusitu daiteke. hala ere, euskara biziberritzeak erabilera du helburu, euskara normaltzea hura bizi jarioan ohikoa eta erosoa egitea den aldetik. horri ofizialtasunaren estatusa gehituz gero, argi dago hizkuntza politikei erabilera sustatzea eskatu behar zaiela. hori hainbat xedetan zehazten da:
2018
‎Gizonek eta emakumeek egoera berdina zeukaten, komun bat, baina abiapuntuko egoera ez zen berdina, eta beraz ekitatea izango zen komunena beste modu batean antolatzea. Horrelako adibide txoro batekin agertu ginen bi pailazo azalduz zergatik ez den ekitatiboa, egoera berdina ez denean biei gauza berdina ematea. Horrelakoak lortzea da klownklusioen helburua.
‎Adibide ugari dago lehengo Euskaldunon Egunkaria ren edo oraingo Berria ren irakurleen artean, frogatzeko euskara estandarra ez dela traba artikuluak irakurri ahal izateko. Horrek frogatzen du, halaber, euskaraz izatea ez dela nahiko arrazoi sendoa azaltzeko zergatik ez duten hartu euskarazko egunkaria irakurtzen hasteko ohitura.
2020
‎Espainiako Kongresuko legegintzaldi berriaren hasiera baino lehen egin dute erregearen eta monarkiaren aurkako adierazpena Espainiako Estatuko alderdi independentista eta errepublikazaleetako kideek, azaltzeko zergatik ez diren joanen lehendabiziko saiora. Nabarmendu dute ez diotela zilegitasunik ematen erregeari, eta gogor mintzatu dira monarkiaren aurka:
2022
‎Ez dio erronka intelektualik ez eta baliabide etikorik eskaintzen, baina" helburu pertsonalak lortzeari" buruzko kudeaketa jargoiz hornitu du. Clydek hori baliatzen du azaltzeko zergatik ez duen harreman esturik emakumeekin (haien helburu pertsonalak ez dira bateragarriak), eta zergatik den bere anaia ezdeusa (ez du bere burua motibatzen). Dena mortu dago hor kanpoan.
2023
‎«Bi urte baino gehiago igaro nituen ikasten». Nabarmendu du Osakidetzak oraindik ez duela azaldu zergatik ez dituen emaitzak ebatzi: «Ez dugu ulertzen, guztia intranetean dagoelako; programa informatikoetan, automatizatuta.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia