Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 88

2003
‎Ez dago organo bat besteak baino gehiago ematen dena, izan ere, Espainian egiten diren organo ateratzeak emaitza multiorganoetatik datoz: transplanterako egokiak diren organo eta ehun guztiak erabiltzen dira.
2004
‎Aresti eginiko hamaika ikerkuntza zientifikotan ateratako emaitzek diotenez, aldiz, aholku haiek aldatu behar dira: dietari dagokionez, odoleko kolesterol kopuruan benetan eragina duena ez da hartutako kolesterol hutsa (urtetan sinetsi izan dugun bezala), gantz ase eta asegabeen arteko proportzioa baizik.
2005
‎Atzerriko herrialdeetan elikadurari buruz eginiko azterketetatik ateratako emaitza onuragarriek eragina izan dute zientzialariek elikatzeko aholkatzen dituzten azturak aldatzeko unean, elikagai horietako batzuk edo elikagai konbinazio batzuk populazioaren osasunarentzat biziki mesedegarri gertatzen dira eta.
2007
‎Kirol askori eragiten diete eta poliki poliki kirolaren kulturan sartzen ari dira, eta ez naiz eliteko kirolaz ari". Gipuzkoar gazteei egindako inkestan ateratako emaitzak asaldagarriak iruditzen zaizkio Gonzalezi. Amerikako Estatu Batuetako, Kanadako eta Frantziako hainbat datu (begiratu goiko koadroan) eskaini digu datorkiguna edo" zergatik ez?" hemen daukaguna azaltzeko.
‎Honako hauek dira 2006ko hizkuntzen kale erabileraren neurketatik ateratako emaitza nagusienak:
‎Haurrek ez dute espezialistarengana joaten adituek gomendatzen duten adina, emandako datuen arabera, %30 ez baita inoiz dentistarengana joan. Bestalde, odontologia kontsultetan egindako 5.000 inkesta baino gehiagotatik ateratako emaitzen arabera, biztanleria orokorraren %35, 3 osasun arazoren bat duenean soilik joaten da dentistarengana, nahiz eta %45, 5ek esaten duen urtean behin egiten dituela kontrolak, gehienak emakumeak. Ikerketaren arabera, espainiarren %10, 27 ez da inoiz dentistarengana joan.
‎Neurketa. Mikel Balentziaga Kontseiluko kidea udalen Hizkuntza politikaren Neurketan Azpeitiak ateratako emaitzez aritu da.
2008
‎Deitutako plaza guztietan (37) baloratu da euskara merezimendu gisa hizkuntza eskakizuna izan ala ez, eta erdietan baino gehiagotan derrigorrezko betebeharra izan da. Kontua da hamaika pediatrek, azterketan ateratako emaitzagatik, lan eskarmentuagatik eta aldez aurreko prestakuntzagatik, plaza bat eskuratzeko aukera postuetan zeudenak, ez dutela posturik lortu 2 hizkuntza eskakizuna egiaztatu ez dutelako. Beste pediatra batzuei emango zaizkie, aurrez aipatutako hamaika horiek baino puntuazio gutxiago zutenak, baina 2 hizkuntza eskakizun egiaztatu dutenak.
2009
‎Ikerketa honetatik ateratako emaitzak ikusita, kirola uztea arrazoi ugarik (adina, egiten den tokia...) eragiten duten fenomenoa dela ondoriozta daiteke etahorregatik ikuspuntu orokorrago batetik heldu behar zaio oraindik, gizarteaksexuaren arabera egiten dituen ezberdintasunak kontuan harturik.
‎Baina, hain dira inozoak? EAJk, Aralarrek eta konpainiak zergatik jo izan dituzte demokratikotzat Alderdien Legetik ateratako emaitzak. Lizarra Garazi ondotik PPk eta PSOEk sortutako eskubide urraketa guztiak onartu ditu EAJk eta, azkenean, Erromak ez die traidoreei ordaintzen.
‎Manu Arregi irakasle eta astronomoa oso pozik agertu da;" ez nuen uste horren errore marjin txikia aterako zitzaigunik. Oso pozik nago ateratako emaitzarekin". Perimetroa aterata, lurraren erradioa 6.555 kilometrokoa dela atera zaie Aranzadikoei.
‎Lan ona egin duela esaten dute jokalariek, baina emaitzak txarrak izan dira. Entrenatzaile batekin edo bestearekin ateratako emaitzez haratago, hainbeste aldaketa egitea ez da ona. Ondo atera daiteke, baina arriskua dago kontrakoa gertatzeko.
‎Guido Westerwelle FDPko buruzagiak ere lehenbailehen osatu nahi du Gobernua, baina, modu arduratsuan? egin nahi ditu negoziazioak, eta ateratako emaitzekin bat datozen ardurak nahi ditu,, emaitza historikoen neurrikoak?. Westerwelle Atzerri ministro eta kantzilerrorde izango da, baina hortik aurrera ez dute ezer aurreratu egingo duten ministerioen banaketari buruz.
2010
‎41 Bi munduko egoeran bizi diren erdaldunek duten gazteen erabilerarekiko pertzepzioen berri ematea. helburu hauek bete daitezen, bai ikerketa kualitatibotik bai kuantitatibotik ateratako emaitza batzuk aurkeztuko dira.
‎Mintzamen proba azpimultzo bati bakarrik pasa zitzaion, gainera. Kontuan izan behar dira datu horiek, ateratako emaitzen balio indarra zehazteko. Xehetasun horietarako eta beste hainbatetarako ikus, nolanahi ere, ISEI IVEI 2005.
‎Gainera, garrantzitsua da garunaren plastikotasuna aprobetxatzea adin tarte horretan, bizi une bat pasatzen ez uzteko, lehen ikasketak sustatzeko. Gaztelako ospitaleetan 48 ordutik aurrera egiten diren azterketetatik ateratako emaitzek erakusten dute gorreria larria edo sakona 1.000 jaioberritik hiruri eragiten diela. Miaketak, emaitzak aldatuta eta sei hilabeteraino errepikatu ondoren, hipoakusia dagoela baieztatzen duenean, entzumen urritasuna arintzeko jarraibideak berehala aplikatzen dira:
2011
‎Frantsesa, Historia Geografia eta Matematika. Azterketa hauetan ateratako emaitzez gain, beste gaietan ikastetxean izandakoak ere kontuan hartzen dira.
‎\ Lizeoko ikasketetan ateratako emaitzak ez zaizkie kontuan hartzen.
‎Xede testuaren eta jatorrizko testuaren konparaketatik ateratako emaitzak" baliokidetasun" juzku arauarekin alderatu. Orduantxe ondorioztatuko dugu testuen arteko baliokidetza nolakoa den.
‎Lehenengo kasuan, zirkuitu osagarriak 0 balioa ematen duenean, bigarren batutzaileak 0 konbi­nazio bitarra (0000) sortzen du, lehen batutzaileak ateratako emaitza zuzena baita. 1 balioa ematen duenean, berriz, 6 konbinazioa (0110) ematen du; bada, emaitza okerra denez, zuzendu beharra dago, bitar naturalean dauden eta BCD naturalean ez dauden sei konbinazio bitarrak alde batera utzita.
‎Lehen batutzailearen CO bururako irteerak 0 balio du handik ateratako emaitza? 9 denean, eta 1101 konbinazio bitarra(, biko osagarrian) ematen dio bigarren batutzaileari zuzen­tzeko; izan ere, BCD gehi seiko kodean dator, eta BCD gehi hirukoa da lanerako kodea, hau da, 3 sobran daude.
‎Ez, ateratako emaitza guztiak ez dira baliozkoak. Bi emaitza zeinu bit negatiboarekin agertzen dira, eta positiboarekin agertu lukete.
‎Errore hori zuzentzeko, 6 (0110) gehitu behar zaio ateratako emaitzari.
‎Biegonkorraren ikurrean nahiz ateratako emaitzetan ikusten denez, sarrera asinkronoen egoera aktiboa 0 da, eta sarrera sinkronoena, 1.
‎Diseinatu eta osatu kronograma bat biegonkor mota bakoitzarentzat (SR, JK, D, T); sarreren bilakaera bererako, Q irteerak agertu du, desarra moduaren arabera aterako dena (asinkronoa, 1 mailaren arabera sinkronizatua, 0 mailaren arabera sinkronizatua, saihetsen araberako master slave, igoera saihetsaren arabera sinkronizatua eta jaitsiera saihetsaren arabera sinkronizatua). Aztertu ateratako emaitzak, elkarren artean alderatuz.
‎Lehendik eraikitako eraikinetan, 6 m3 tik gorako baina aurreko taula aplikatzetik ateratako emaitza baino gutxiagoko bolumen gordina duten lokaletan instala daitezke aparatu horiek, baldin eta aireztapenaren azalera askea% 50 handitzen bada.
‎Egin nahi izan den ikerketa kontuan hartuta, survey research metodologiak proposatzen dituen jarraibideak hartu dira aintzat diseinua egiterakoan. Izan ere, lagin batetik (Arizmendi ikastola) ateratako emaitzak orokortuko baitira populazio zabalago batera (Leintz bailarako nerabeak).
‎Azken atala ateratako emaitzen idazketa egitea izan da. Lanari forma ematen eta amaierako ondorioak ateratzen eman ditut azken hilabeteak.
2012
‎Neska mutilek, oro har, nahiago dituzte mugimenduzko ekintzak, isiltasuna, Nekane Goikoetxea, Amaia Zinkunegi – Euskal Kulturaren tokia hizkuntz politiketan: Debako kultur bizitzaren azterketa kontzentrazioa eta saiakera etengabea eskatzen duten jarduerak baino. komeni da jakitea, dBhko ikasleen kasuan, neska mutil gehien mugitzen duten eskolaz kanpoko jarduerak futbola eta aerobika direla eta, 3 eta 4 mailan, hizkuntzek (ingelesak nagusiki baina baita frantsesak ere) gain hartzen dietela; horrela erakusten dute haiei egindako galdetegitik ateratako emaitzek.
‎Nola ahaztu, izan ere, B. Hidalgok (1997b: 16) autore klasikoak116 aztertu ostean ateratako emaitza estatistikoak?
2013
‎Irakasleekin izandako elkarrizketetatik ateratako emaitzak, berriz, honakoak dira:
‎Ikasleen ahozko ekoizpenak aztertzean kontuan hartu da alde batetik, irakasleek ikasleen hobekuntzen gainean aipatu dutena, eta bestetik, bideoz jasotako aurre testu eta ondo testuen azterketatik ateratako emaitzak. Biak ala biak elkarren ondoan jarrita alderatu egin dira ondoren.
‎Jarraian ikus daitekeen taulan neurketa horietatik guztietatik aterako emaitzak laburbildu ditugu:
‎Lehen esan bezala, bigarren bloke honetan euskararen inguruan eta berreskurapenaren inguruan dituzten iritziak jaso nituen. Hona item bakoitzean ateratako emaitzak: a. Lehen itema," ez dugu euskara hiltzen utzi behar" izan zen.
‎Hau izanik ikerketaren egoera, datozen orriotan Antonio Arrutiren poemen azterketa testual laburra egin eta horretatik ateratako emaitzak testuinguruarekin erlazionatzeko saioa egingo dugu. Funtsean, Semiotikaren ildoan kokatzen da gure ikerbidea, eta obraren azterketa testuala (testuaren baitan maila ezberdinetan egiten dena) eta hurbilpen pragmatikoa uztartzean oinarritzen da.
‎Guztira, 40 ikasleren inkestak jaso ditugu, eta hona hemen bertatik ateratako emaitza nagusiak.
2014
‎Inkestei dagokienez, aipatu beharra dago, galdera guztietatik ateratako emaitzak grafikoetan bildu direla, zeinak emaitzen atalean (ikus. 3 Atala) bildu diren.
2015
‎ahozko laborategia. Lau urteko esperientzia DBHko ikasgeletan" artikuluan ematen dira, bereziki, ikerketa honetatik ateratako emaitza nagusiak Bigarren Hezkuntzako ikasleen ahozko hizkuntza (H1 edo H2 euskara) hobetzeari eta horretan laguntzen duten metodologia didaktikoei begira. Ahozko hizkuntza eskolan arrakastatsuki sustatzeko elkarreraginean dabiltzan bost dimentsio aurkezten dira, eta horien zer nolakoa azaltzen da banaka banaka:
‎Ondorengo lana izan da ahozko hizkuntza lantzeko helburu komunikatiboak erabaki eta Sekuentzia Didaktikoak (aurrerantzean SD) sortzea. SDen eraginkortasun maila ebaluatu dute ikasle eta irakasleek, eta bertatik ateratako emaitzen bitartez berregin eta berrantolatu dira abiapuntuko SDak. Material didaktikoaren egokitzapenari erreparatzeaz gain, ikasleek haien bitartez egindako ahozko ekoizpenak jaso eta aztertu dira (esku hartze aurretiko ekoizpenak —aurre testuak— eta esku hartze ondorengoak —ondo testuak—), eta azkenik, irakasleek ahozko hizkuntzaren ikaskuntza irakaskuntza prozesu guztiaren gainean egindako gogoetak jaso dira elkarrizketa ezberdinen bitartez.
‎Errealitate soziolinguistikoak hizkuntza aurrerapen adierazleekin zein lotura duen aztertu nahi izan dugu soziolinguistikaren agertokitik. Ikusi nahi izan dugu testuinguru soziolinguistiko ezberdinetako ikastetxeetan ateratako emaitzak berdinak ote diren ala ez, eta abiapuntu soziolinguistikoak eraginik ote lukeen ikasleen garapenean. Horrez gain, ikerketarako diseinatutako SDetatik bik eskatzen zutenez testuinguru informaletako komunikazio ekintzak eraikitzea, begiratu nahi izan dugu gisa horretako SDen prozesuetan zer gertatu den.
‎Ez duzu pentsatzen zuregana datozenik. Badakizu Arrietaren hitzordutik ateratako emaitzak jakin arte ez dizutela deituko. Beldur zara poliziaren porrotetik etor litezkeen ondorioengatik, baina ondo ateratzeko esperantza gordetzen duzu hala ere.
‎Jaurlaritzaren HEHOBA diru-laguntza baliatuta, irakurleek tokikoen ildo editorialaz zein produktuen kalitateari buruz zeukaten iritziaz edota berauek kontsumitzen ematen zuten denboraz azterketa egin zuen Aztikerrek, Topaguneak eskatuta; bertatik ateratako emaitzen oso balorazio positiboa egin zuten tokiko hedabideek. Ikus horri buruz Topagunea, 2011:
‎Zortzi euskal kontakizun aztertu berri ditugu, Mariren egoitzara sartzearekin eta irtetearekin lotuta. Orain, aurretik esandakoarekin batera arakatuko dira, eta, horretarako, haietatik ateratako emaitzak sintetizatuko dira beheko taulan, azterketaren amaierara jotzeko gero. Argibide legez, aldaera bat berari emandako etiketak gogora ekarriko dira:
‎Azterketa horien emaitzak eta iritziak aurrean ditugula, artikulu honen helburua Elgoibarkotoponimoek dituzten ezaugarri dialektalak eta izan duten bilakaera ikustea da, bilakaerarik egon bada; toponimoek diakronian izan duten eboluzioa ikertzea. Langintza horren bideari hasiera emateko, 1346tik gaur arte bildutako toponimoetan Elgoibarko muga dialektalean aldaketarik egon den aztertudugu, bertatik aterarako emaitzek Elgoibarko hizkeraren eboluzioaren berri emango digutelakoan..
‎Ikergai ditugun toponimoetatik ateratako emaitzak ikusita, gure iker galderaren erantzuna nahikoargia da: Elgoibarko hizkera osatzen duten zenbait isoglosa denboran zehar aldatu egin dira.
‎Aztertu ditugun toponimoetatik ateratako emaitzak adierazten dutenez, Elgoibarren zenbaitisoglosa lexiko aldatu da. Horrenbestez, esan genezake, lexikoak mendebaldeko hizkeratikerdialderako joera izan badu, segur aski, hizkerak, bere osotasunean hartuta, bide bera egingo zukeen.
‎Telebistako edukiei dagokienez, galdetegian ateratako emaitza garbia da kontsumohomogeneotasuna, bai telebista saioetan, baita telebista kateetan ere. Gazteei galdetu zaie aipatzekotelebistan gehien ikusten dituzten hiru saio eta hiru telebista kate.
‎Horretarako algoritmo estatistiko bat darabil, non ideia bakoitzarentzat jende multzo handi batetik ausaz zenbait aukeratzen dituen; horrela, bakoitzak galdera gutxi batzuk bozkatzen ditu. Ausaz aukeratutako lagin horretatik ateratako emaitza oso gertu egongo da multzo osoak pentsatzen duenetik. Hala ere, hainbat errondatan emaitza zehatzago egin liteke.
‎Apirilaren 8an, Ignacio Llano gobernadore zibilak proposatu zien UCD, PSOE, UNAI eta EAJri udal gestoraren eratzea, 1977ko ekainaren 15eko hauteskundeetatik atera emaitzen araberakoa. Delako partiduen arteko korrelazioa, honakoa zitekeen:
2016
‎Hain zuzen, guraso eta eskolako langileak baitira, gehienetan, arazoa sortzen dutenak. Guk egindako deiak ezer konpontzen lagundu ez duenez, ikasleek galdeketan ateratako emaitzaren babesarekin udalari egindako eskaera aintzat hartu eta neurri batzuk hartzea erabaki dugu". Abendu hasieratik eskola pareko plazaren zatia ibilgailuentzat itxita dago eskola orduetan bizilagunentzat izan ezik.
‎Asturieraz egiten dutenen kideek gehiengoa osatzen jarraituko dute gaztelaniazko hiztun elebakarren aldean. Asturiera eta biak aukerak batuz gero, hona hemen ateratako emaitzak:
‎2 Ikerketaren dokumentua egin ondoren, oso aberasgarria izan daiteke ateratako emaitzak ahoz aurkeztea.
‎Emaitzak jaso ondoren eta emaitzak ordenatu ondoren, ateratako emaitzak azaleratuko ditugu. Bilketa erreminta bakoitzak erantzun mota ezberdinak izango ditu, beraz, banan banan aztertuko ditugu ondoren emaitza orokorrak atera ahal izateko.
2017
‎– Eneko Oiartzabal Gerriko beste aldagai asko hartzen dira kontuan: adina, sexua, hizkuntza gaitasuna, 1 edo 2 hizkuntza, erraztasun erlatiboa, euskaldun dentsitatea eremu bakoitzean... bukatzeko, neurketa hauetan ateratako emaitza esanguratsuenak aipatuko ditut. lan honetan, azterketa eremua hondarribia denez, eaeko 2016ko datuak hartu ditut kontuan6: biztanleriaren %30, 6k erabiltzen du euskara, horietatik %20, 5ek gaztelania bezainbeste edo gehiago(" erabilera trinkoa" deiturikoa7); erabilera eremu guztietan egin du gora erabilerak (etxean, eremu hurbilean eta eremu formalean), eta bereziki udal eta osasun zerbitzuetan; eta zenbat eta gazteagoak izan, erabilera handiagoa da (orain 25 urte aurkakoa zen). halaber, interesgarria da erabilera baldintzatzen duten faktore nagusienak zein diren jakitea (2016ko txosten osoaren faltan, datu hauek 2011ko inkesta Soziolinguistikotik atera dira):
‎euskararen erabilerarik baxuena dutenak kultur kontsumoa eta komunikabideak dira (%32, 8 eta %37, 4 hurrenez hurren), eta altuena dutenak, berriz, haurren zaintza eta trebakuntza (%68, 1 eta %56, 0 zehatz mehatz). horrela, 3 hipotesia ia osorik baieztatzen da, baina ez osorik: " denbora esparruen artean euskararen erabilerarik baxuena lan ordainduan eta komunikabideen kontsumoan gertatzen da; altuena, berriz, haurren zaintzan eta trebakuntzaren esparruan". ikerketan ateratako emaitzen arabera, euskararen erabileran hutsunerik handiena helduen aisialdian (kultur kontsumoan) dago, eta ez lan ordainduan. — denbora esparruekin jarraituz, beste ondorio bat ere atera daiteke:
‎Bigarren muga datuen bilketari dagokio. lanean zehar argi azaldu dudan bezala, hemen jasotako laginak, lehen hurbilketarako balio dezakeen arren, ez du ondorio oso sendoak eskaintzeko balio. horretarako, baliabide gehiago izan eta lagin askoz handiagoa hartzea beharrezkoa litzateke, bertatik ateratako emaitzak benetan adierazgarriak izan daitezen.
‎Emaitzak hiru multzo ezberdinetan banatu dira: behaketetatik jasotako emaitzak, hau da, ikertzailearen ikuspuntutik jasotako emaitzak, irakasleei eginiko elkarrizketako emaitzak eta ikasleekin eginiko eztabaida taldeetan ateratako emaitzak.
‎Metodologia azalduta, honakoak izan dira azterketatik ateratako emaitza nagusiak:
‎Lehena, laginaren tamainan oinarritzen da, hamar elkarrizketen analisia ondorio orokorrak ateratzeko nahikoa ez dela ebazten baitugu. Etorkizunean ikerketa honetan ateratako emaitzetan sakontzeko eta, emakume autobus gidarien biztanleriari orokortzea ahalbidetuko duten emaitzak lortu ahal izateko, elkarrizketa gehiago egiteko atea zabaldik geratzen da beraz. Bigarren muga, arestian aipaturikoa, enpresaren izaera juridikoarekin loturik dago.
‎2 Ikerketaren dokumentua egin ondoren, oso aberasgarria izan daiteke ateratako emaitzak ahoz aurkeztea. Baina zer azalpen emango dituzue aurkezpen horretan?
2018
‎Mingaina Dantzan udalekuetan, testuinguru euskaldunetako ikasleak eremu ez horren euskaldunetakoekin nahastu zituzten, aztertzeko zer nolako eragina zuen horrek hizkuntzaren erabileran. Pozik daude sustatzaileak ateratako emaitzekin, eta aurten ere berriz egingo dute ekimena, moldaketa batzuekin. Iaz bezala, Ttakun Kultur Elkartearen esku geratu da antolaketa.
‎Hori gutxi balitz, ateratako emaitzen arabera, pinudietako eta, batez ere, eukaliptadietako uhandreek erantzun immunologiko eskasagoa dute, eta beraz, osasun egoera makalagoa, hariztietakoek baino. Ikerlarien arabera, osasun egoera txar horrek eragin zuzena du emeak arra aukeratzerakoan.
Ateratako emaitzek ez dituzte leku onean jartzen gero eta ugariagoak diren eukalipto landaketak, eta aldiz, dagoeneko gure artean hain urriak diren hariztiek emaitzarik onenak eman dituzte. Autoreen arabera, gainera, oso litekeena da ikerturiko landaketak basoan bizi diren beste anfibioentzako ere kaltegarriak izatea.
‎Itemen batez bertzeko datu partikularrak aski erranahitsuak eta adierazgarriak begitantzen zaizkigu bere bakarrean hartuta ere, baina horretaz gainera, item bakoitzari buruz ateratako emaitzetan nolabaiteko koherentzia ageri da hiru laginen arteko erlazioan: atzerakarga handitzeko joerarik nabariena ikasleen artean ageri da, gero dator batxilergoko irakasleen lagina, eta, azkenik, adituen taldeak erakusten du jaidura handiena atzerakarga txikiko ordenamenduak onartzeko.
2019
‎kontrolatzen ez diren nahasketa faktoreak; datuen kalitateari buruzko zalantzak; emaitzen zehaztasuna eta fidagarritasuna (informazio eta aukeratze isurien arriskua); argitaratze alborapena; analisi egokiak eta metodologia aproposak egin ditzaketen adituen falta; onartutako metodologia estandarizatu baten falta;, data mining?: datu meatzaritzaren arriskua (analisiak eta analisiak egitea, nahi diren emaitzak lortu arte); medikamentuak benetan hartzen ari diren ez jakitea; diseinuak eta ateratako emaitzen kalitateari buruzko zalantzak; pribatutasunaren eta segurtasunaren babesari buruzko zalantzak, osasun datuak erabiltzerakoan.
‎Cenozen (2009) liburuan ateratako emaitzak ikusita, ez litzateke harritzekoa eleaniztasunarenaldeko jarrerak aurkitzea eta, hainbat eta hizkuntza gehiago, hobeto, ikuspuntua presenteegotea.
‎Orain arte, jokalariak bost txartel hori jasoz gero hurrengo partida jokatzeko eskubidea galtzen zuen. Inkestetan ateratako emaitzak aintzat hartuz, hemendik aurrera, kanporaketetan zerotik hasiko dira zenbatzen txartelak.
2020
‎Saioen azterketa egin eta gero ateratako emaitzen konparaketa egin dugu. Era honetan, baldintza komunikatiboek hitz hartze moduen agerpenean duten eragina non eta zertan gauzatzen den erakutsi eta komunikazio egoeran eragiten duten parametro batzuek berbazko estrategia jakinekin lotu ahal izan ditugu.
‎Harrezkero, ur horien ezaugarri eta propietate bereziak sona handiagoa joan ziren hartzen. Urte batzuk geroago, 1840ko hamarkadan hain zuzen, Azkoitiko medikua zen Bonifacio Gil y Rojasek bultzatuta gaixo batzuei ur hori eman eta gero egindako proba batzuen ondoren ateratako emaitza onak zirela ikusi zuten. Hori horrela, Azkoitiko Udalak lur horiek erosi zituen bertako uraren propietate sendagarriez baliatzeko.
2021
‎De Deckerren ustez, oso zaila da sareko jarduerak ingurugiroari eragiten dion kaltea zehatz mehatz neurtzea, Interneta" eboluzio bizkorreko arkitektura konplexua" baita. Ondorioz, ikerketetan ohikoa da kalkuluak atera orduko emaitzak desfasatuta egotea. Hala eta guztiz ere," Internet osatzen duten makinek erabiltzen duten energia guztiaren estimazioa" egin daitekeela azpimarratu du De Deckerrek, eta bide batez, baita" makina horiek ekoizteko beharrezkoa izan den energiarena" ere.
‎Bernadette O’ Rourkek eta John Walshek (2020) Irlandan sortutako Ciorcail Chomhrá (‘Safe Spaces’ edo babesguneak) aztertzean ateratako emaitzei erreparatuz gero. Espazioak eskaini dezakeen irakurketa konplexu horrekin ohartuta, ereduko kirola egitasmoan kirolari gazteen hizkuntza ideologiak, praktikak eta bizipenak zein eremutan jokatzen (eta kokatzen) diren ere ikertu nahi izan genuen.
Ateratako emaitzak hiru ataletan banatuko ditugu: gaitasuna, erabilera eta jarrerak, azken bi espedizioetako datuak konbinatuz. a. Gaitasuna
‎Beste hainbat ikerketatan ere —laborategiko emaitzen baliozkotasun ekologikoa aztertu izan denean, adibidez—, lehenago ere aipatu dugun moduan, garrantzia eman zaio elebitasuna gauzatzen den testuinguru naturalari, eta laborategian ateratako emaitzen berrinterpretazioa ekarri dute ikerketa horiek (Beatty Martmez et al. 2020; Blanco Elorrieta & Pylkkanen 2018; Blanco Elorrieta & Pylkkanen 2017; De Bruin et al. 2018).
‎Horrez gain, datu osagarri gisa galdera ireki batzuk ere egin zitzaizkien parte hartzaileei. Ateratako emaitzek bertso eskolen balio hezitzailea baieztatu dute, eta nabarmendu dituzte, aisialdi hezitzailearen arloan, nerabeen identitatea garatzeko gune gisa eta plano psikosozialean eragina duen espazio gisa. Zehazki ikusi da gazteen aisian oinarritutako euskal kulturaren transmisioa eta lanketa kognitiboa lantzeaz gain, harreman esparruan ekarpen nabarmena egiten dutela parekoen arteko transmisioan eta norberarekiko erronketan oinarritua.
‎Segidan, hiru aldagai konposatuetatik ateratako emaitzak aurkeztuko ditugu, aldagai konposatu bakoitzari, banaka, erreparatu eta, jarraian, horiei dagozkien batezbestekoei erreparatuko diegu.
2022
‎Jarraian, lan honetatik ateratako emaitzak dakarzkigu. Lehenik, soziolinguistika eta hizkuntza ekologiaren lanketarako Euskal Herrian dauden material eta baliabideen bilketa, azterketa, eta sailkapena aurkeztuko dira (5.1 atalean); bigarrenik, ikerketatik eta elkarrizketetatik ateratako ikastetxeetako errealitateari buruzko hainbat ideia bildu ditugu (5.2 atalean); hirugarrenik, ikerketa lanean topatu dugun eredu bat dakarkigu, Galizian gaion inguruko lanketari buruzko hainbat ideia (5.3 atalean).
‎Gorago aipatu bezala, ikerketa gauzatzeko, hasteko, parte hartzaileei galdetegi bat bidali zitzaien eta, bertatik ateratako emaitzak aztertuta, hainbat profil bereizi genituen, euskara gehien erabiltzen zutenak eta jarrera aldekoena zeukatenak proaktibotzat hartu genituelarik. Gero, hauekin eztabaida talde bat eta hainbat banakako elkarrizketa egin genituen.
‎2 taula. Artikuluen kalitatea neurtzeko PEDro eskalan ateratako emaitzak
2023
‎Jarraian, guraso eta haurrei egindako inkestetatik ateratako emaitzak jasoko ditugu. Orokorrean oso balorazio onak jaso ditugu.
‎Helburua, eskualde horretan arlo sozioekonomikoan euskararen egoera zein den deskribatu nahi izan du, kontuan izanik lan mundua euskalduntzeko egin diren ekimenak. Behin deskripzioa egin eta gero, bigarren atalean Oarsoaldeko biztanleei zabaldutako galdetegitik ateratako emaitzak aztertu ditu, hain zuzen, bailarako lan munduan euskarak duen egoera jasotzeko.
‎Zirimola Ikastolen Aisialdi Taldeak 2023ko udaran antolatutako udaleku irekien harira egindako ebaluazioikerketatik ateratako emaitzak aurkezten dira.
‎Ondorengo artikuluan Zirimola Ikastolen Aisialdi Taldeak 2023ko udaran (ekainaren 26tik uztailaren 14ra) antolatutako udaleku irekien harira egindako ebaluazio ikerketatik ateratako emaitzak aurkezten dira.
‎Euskararen egoeraren erakusle direlarik, urtez urte bailara mailan lan mundua euskalduntzeko egin diren zenbait ekimen kontuan hartu dira. Eta horrekin batera, Oarsoaldeko biztanleei zabaldutako galdetegitik ateratako emaitzen analisiak eskainiko dira. Era berean, galdetegi horren emaitzak urteetan jasotako datuekin alderatu eta sektorearen araberako hizkuntza datuen analisia egin da, datu horietan oinarrituta, bailarako lan munduan euskarak duen egoeraren berri jasotzeko.
‎Lan horretan, komunitatearen ustez, hizkuntzaren egoera eta horren atzean dauden arrazoiak aztertu eta biziberritze estrategiak eta behar diren baliabideak identifikatu dira. Metodologia indigenei eta partehartzaileei jarraituz, ikerketan ateratako emaitzek, ekarpen akademikoaz gain, aplikazio praktikoa ere izan dute; horrela, bada, kasu honetan, 2017an Yuneŝit’in Hizkuntza Batzordeak garatutako Hizkuntza Plana osatzeko erabili dira emaitzak.
‎ikerketa galderak, helburuak eta metodologia. Eta, azkenik, ateratako emaitzak eta horien aplikazioa laburbilduko ditugu (4 atala), baita lanaren ondorio orokorrak eta aurrera begirakoak ere (5 atala).
‎lehenengoan, HIGA2023ren testuingurua azalduko dugu, HIGAren aurreko edizioak bertara ekarriz; bigarrenean HIGA2023ren nondik norakoak azalduko ditugu; hirugarrenean, HIGA2023ren metodologia edo helburuak gauzatzeko bidea nolakoa izan den azalduko dugu. Laugarrenean, ateratako emaitzak aurkeztuko ditugu eta, azkenik, bostgarrenean ondorio batzuk partekatuko ditugu.
‎Hurrengo ataletan, Emakumeen Etxeen fenomenoaren ezaugarri adierazgarrienak planteatuko ditugu, eta, horren ostean, analisian ateratako emaitza eta erronka nagusiak planteatuko ditugu.
‎Halaber, markoan azaldu da, atxikimendu emozionalak eta atxikimendu hori gauzatu den testuinguru emozionalak, hitz egiten den edo hitz egingo den hizkuntzan duen eragina (Ivaz et al. 2016). Esan daiteke, ondorio horrek lotura zuzena duela Labovek (1972) bere ikerketetan ateratako emaitzekin, eta, halaber, programa inplementatzearekin lortu nahi izan denarekin. Izan ere, hizkuntza komunitatea eta hizkera komunitatea hitz egiten diren testuinguruaren edo sistemen arabera bereizi egiten direla azaldu zuen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
ateratako 80 (0,53)
Ateratako 3 (0,02)
atera 1 (0,01)
atera orduko 1 (0,01)
aterako 1 (0,01)
aterarako 1 (0,01)
ateratzeak 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
atera emaitza aurkeztu 4 (0,03)
atera emaitza ikusi 4 (0,03)
atera emaitza nagusi 4 (0,03)
atera emaitza aho 2 (0,01)
atera emaitza aztertu 2 (0,01)
atera emaitza ez 2 (0,01)
atera emaitza oso 2 (0,01)
atera emaitza adierazi 1 (0,01)
atera emaitza aintzat 1 (0,01)
atera emaitza analisi 1 (0,01)
atera emaitza aritu 1 (0,01)
atera emaitza asaldagarri 1 (0,01)
atera emaitza azaleratu 1 (0,01)
atera emaitza babes 1 (0,01)
atera emaitza baino 1 (0,01)
atera emaitza balio 1 (0,01)
atera emaitza bat 1 (0,01)
atera emaitza batzuk 1 (0,01)
atera emaitza benetan 1 (0,01)
atera emaitza berdin 1 (0,01)
atera emaitza berregin 1 (0,01)
atera emaitza berrinterpretazio 1 (0,01)
atera emaitza bertso 1 (0,01)
atera emaitza desfasatu 1 (0,01)
atera emaitza ekarri 1 (0,01)
atera emaitza Elgoibar 1 (0,01)
atera emaitza erakutsi 1 (0,01)
atera emaitza erreparatu 1 (0,01)
atera emaitza esan 1 (0,01)
atera emaitza esanguratsu 1 (0,01)
atera emaitza estatistiko 1 (0,01)
atera emaitza garbi 1 (0,01)
atera emaitza grafiko 1 (0,01)
atera emaitza guzti 1 (0,01)
atera emaitza haratago 1 (0,01)
atera emaitza hiru 1 (0,01)
atera emaitza idazketa 1 (0,01)
atera emaitza jakin 1 (0,01)
atera emaitza jaso 1 (0,01)
atera emaitza kalitate 1 (0,01)
atera emaitza konparaketa 1 (0,01)
atera emaitza laburbildu 1 (0,01)
atera emaitza multiorgano 1 (0,01)
atera emaitza nolabaiteko 1 (0,01)
atera emaitza on 1 (0,01)
atera emaitza onuragarri 1 (0,01)
atera emaitza orokortu 1 (0,01)
atera emaitza sakondu 1 (0,01)
atera emaitza sintetizatu 1 (0,01)
atera emaitza testuinguru 1 (0,01)
atera emaitza zuzen 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia