2015
|
|
Argi dezagun, dena dela ere, zer ulertzen dugun hizkuntzaren ezagutzaz eta zer erabileraz (Dolz eta beste, 2009; Idiazabal eta beste, 2015): ezagutza, hizkuntzaren funtzionamenduari eta egiturari buruzko ezagutzari dagokio; eta erabilera, berriz,
|
askotariko
testuinguru komunikatiboetan ahozko eta idatzizko testuen ekoizpenari.
|
2018
|
|
Argi dago Irigarayk kritika feministaren irismena zabaltzen duela esanahiaren ekonomia maskulinistaren egitura epistemologiko, ontologiko eta logikoak agerian jartzean, baina asmo globalizatzaileak berak ahuldu egiten du bere analisiaren indarra. Posible ote da identifikatzea esanahiaren ekonomia maskulinista monolitiko eta monologiko bat, diferentzia sexuala gertatzen den
|
askotariko
testuinguru kultural eta historikoak zeharkatzen dituena. Ez ote da nolabaiteko inperialismo epistemologikoa genero zapalkuntzaren funtzionamendu kultural espezifikoak aintzat ez hartzea, diferentzia kulturalak falogozentrismo bat bakarraren «adibide» gisa beste barik azaltzeak leuntzen ez duen inperialismoa?
|
2020
|
|
Yolanda Fernandez eta Paco Viecoren hausnarketak berrestu ditu; bizikidetzan eta ikaskuntzan" gauza asko" ikusten ari direla nabarmendu du. " Gure umeek arrakasta izatea nahi badugu,
|
askotariko
testuinguruetan, eta eskolak horretan pisu handia duela sinesten badugu, bideari jarraitu behar diogu".
|
|
|
Askotariko
testuinguruetan gazte hauek jasotzen dituzten diskriminazio eta arrazakeria jarrerek eragin zuzena dute beren pertenentzia sentimenduan, eta baita identitatearen eraikuntzan ere; haien identifikazio eta pertenentzia sentimenduaren arabera egingo dute bat erreferentzia talde batekin edo beste batekin, edo ez batekin eta ez bestearekin, edota biekin. Arestian adierazi dugunaren arabera, parte hartu duten nerabeek lotura dute bi taldeekin, hau da, identitate bikulturala erakusten dute (Suarez Orozco; Suarez Orozco 2003), baina horrek ez du esan nahi beti horrela izango denik; esan bezala, jasan dituzten jarrera diskriminatzaile horiek areagotuko balira, harrera taldearekin lotura ahultzeko arriskuan egongo lirateke.
|
|
Hezkuntza alternatiboaren esparruan barneratzeak honako hauetara hurbilarazten gaitu: horrelako praktikak kokatzeko darabiltzagun ñabarduretara, mundu ikuskeretara, errealitateetara eta
|
askotariko
testuinguruetara. Lan zaila da hezkuntza alternatibotzat zer jotzen dugun kontzeptualizatzen ahalegintzea, kontzeptu oso zabala baita, eta hainbat esanahitara eraman gaitzake pertsonen subjektibotasunaren eta askotariko hezkuntza paradigmen arabera.
|
2021
|
|
Xehetasunak bilatzen ditu, eta batez ere bildumarekin «koherentzia arnastea»: «Nahiz eta jantziak
|
askotariko
testuinguruetan eginak izan, batera ondo funtzionatzen dute, esku beretatik atera direlako».
|
|
Iaz hasi ziren taldea kudeatzeko eredu berria lantzen, baina, pandemiak markatutako urte baten ondoren, EGO Euskal Herriko Gazte Orkestrak aurten ekingo dio proiektuaren berritzeko prozesuari.
|
Askotariko
testuinguru eta agertokietara salto egiteko modua emango dion «erronka handiko» egitarau bizi eta handi bat prestatu du fundazioak. German Ormazabal EGOko koordinatzaile nagusiak, Bingen Zupiria Kultura sailburuak eta Ruben Gimeno orkestraren zuzendariak aurkeztu zituzten jarduera berriak, atzo, Musikene ikastegian.
|
|
Gazteria konstruktu soziala da, eta kategoria sozial horrek barnean hartzen ditu egiturazko joera berberen menpe dauden taldeak eta pertsonak indibidualizazioa, desinstituzionalizazio politikoa eta lan merkatuaren desarautzea dira, batik bat, horietako batzuk. Baina, aldi berean, gazte trantsizioak
|
askotariko
testuinguru sozial, kultural eta politikoetan garatzen dituzte gazte multzoan bilduriko pertsona horiek. Hartara, beren posizio soziala tarteko dela, mota askotako baliabideak eskuratzeko aukera diferentzialak sortzen dira horien artean.
|
2022
|
|
Generoaren aldaketa historikoaren kontzientziak aldaketaren politikari bidea zabaltzen badio ere, berebat mugatzen du hori, itxuraz. Ingurune aldakor eta taldekatze
|
askotarikoen
testuinguruan, zein printzipio komunetan oinarri daiteke politika?
|
|
Bigarren ardatzari estuago lotutako ikertzaileek erreforma konstituzionalak egituratzen dituzten erakunde politikoak eta eragile politikoen rola dituzte aztergai. Arreta berezia jartzen diete dinamika konstituzionalak garatzeko prozesuei, aldi berean probetxua atereaz epe luzeko analisi konparatiboari(
|
askotariko
testuinguru instituzionalak, presente dauden eragile eta interesak, tentsioan dauden ideia politikoak). Hirugarren ardatzak barne hartzen dituen ikertzaileek, bestalde, zuzenbidearen arauen eragina analizatzen dute (zuzenbide konstituzionalaren nahiz nazioarteko zuzenbidearen arauena), eta erreforma konstituzionalen prozesuetan zuzenbideari nolako erabilera politikoa ematen zaion ere aztertzen dute.
|
2023
|
|
Gehien nabarmendu den konpetentzia taldean lan egiteko konpetentzia izan da, bereziki, askotariko taldeetan lan egitekoa eta
|
askotariko
testuinguruetan harre manak egitekoa. Izan ere, gizarte eragileek proposatzen dituzten erronkei taldean erantzun behar die talde bakoitzak.
|