Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2015
‎Argi dezagun, dena dela ere, zer ulertzen dugun hizkuntzaren ezagutzaz eta zer erabileraz (Dolz eta beste, 2009; Idiazabal eta beste, 2015): ezagutza, hizkuntzaren funtzionamenduari eta egiturari buruzko ezagutzari dagokio; eta erabilera, berriz, askotariko testuinguru komunikatiboetan ahozko eta idatzizko testuen ekoizpenari.
2018
‎Argi dago Irigarayk kritika feministaren irismena zabaltzen duela esanahiaren ekonomia maskulinistaren egitura epistemologiko, ontologiko eta logikoak agerian jartzean, baina asmo globalizatzaileak berak ahuldu egiten du bere analisiaren indarra. Posible ote da identifikatzea esanahiaren ekonomia maskulinista monolitiko eta monologiko bat, diferentzia sexuala gertatzen den askotariko testuinguru kultural eta historikoak zeharkatzen dituena. Ez ote da nolabaiteko inperialismo epistemologikoa genero zapalkuntzaren funtzionamendu kultural espezifikoak aintzat ez hartzea, diferentzia kulturalak falogozentrismo bat bakarraren «adibide» gisa beste barik azaltzeak leuntzen ez duen inperialismoa?
2020
‎Yolanda Fernandez eta Paco Viecoren hausnarketak berrestu ditu; bizikidetzan eta ikaskuntzan" gauza asko" ikusten ari direla nabarmendu du. " Gure umeek arrakasta izatea nahi badugu, askotariko testuinguruetan, eta eskolak horretan pisu handia duela sinesten badugu, bideari jarraitu behar diogu".
Askotariko testuinguruetan gazte hauek jasotzen dituzten diskriminazio eta arrazakeria jarrerek eragin zuzena dute beren pertenentzia sentimenduan, eta baita identitatearen eraikuntzan ere; haien identifikazio eta pertenentzia sentimenduaren arabera egingo dute bat erreferentzia talde batekin edo beste batekin, edo ez batekin eta ez bestearekin, edota biekin. Arestian adierazi dugunaren arabera, parte hartu duten nerabeek lotura dute bi taldeekin, hau da, identitate bikulturala erakusten dute (Suarez Orozco; Suarez Orozco 2003), baina horrek ez du esan nahi beti horrela izango denik; esan bezala, jasan dituzten jarrera diskriminatzaile horiek areagotuko balira, harrera taldearekin lotura ahultzeko arriskuan egongo lirateke.
‎Hezkuntza alternatiboaren esparruan barneratzeak honako hauetara hurbilarazten gaitu: horrelako praktikak kokatzeko darabiltzagun ñabarduretara, mundu ikuskeretara, errealitateetara eta askotariko testuinguruetara. Lan zaila da hezkuntza alternatibotzat zer jotzen dugun kontzeptualizatzen ahalegintzea, kontzeptu oso zabala baita, eta hainbat esanahitara eraman gaitzake pertsonen subjektibotasunaren eta askotariko hezkuntza paradigmen arabera.
2021
‎Xehetasunak bilatzen ditu, eta batez ere bildumarekin «koherentzia arnastea»: «Nahiz eta jantziak askotariko testuinguruetan eginak izan, batera ondo funtzionatzen dute, esku beretatik atera direlako».
‎Iaz hasi ziren taldea kudeatzeko eredu berria lantzen, baina, pandemiak markatutako urte baten ondoren, EGO Euskal Herriko Gazte Orkestrak aurten ekingo dio proiektuaren berritzeko prozesuari. Askotariko testuinguru eta agertokietara salto egiteko modua emango dion «erronka handiko» egitarau bizi eta handi bat prestatu du fundazioak. German Ormazabal EGOko koordinatzaile nagusiak, Bingen Zupiria Kultura sailburuak eta Ruben Gimeno orkestraren zuzendariak aurkeztu zituzten jarduera berriak, atzo, Musikene ikastegian.
‎Gazteria konstruktu soziala da, eta kategoria sozial horrek barnean hartzen ditu egiturazko joera berberen menpe dauden taldeak eta pertsonak indibidualizazioa, desinstituzionalizazio politikoa eta lan merkatuaren desarautzea dira, batik bat, horietako batzuk. Baina, aldi berean, gazte trantsizioak askotariko testuinguru sozial, kultural eta politikoetan garatzen dituzte gazte multzoan bilduriko pertsona horiek. Hartara, beren posizio soziala tarteko dela, mota askotako baliabideak eskuratzeko aukera diferentzialak sortzen dira horien artean.
2022
‎Generoaren aldaketa historikoaren kontzientziak aldaketaren politikari bidea zabaltzen badio ere, berebat mugatzen du hori, itxuraz. Ingurune aldakor eta taldekatze askotarikoen testuinguruan, zein printzipio komunetan oinarri daiteke politika?
‎Bigarren ardatzari estuago lotutako ikertzaileek erreforma konstituzionalak egituratzen dituzten erakunde politikoak eta eragile politikoen rola dituzte aztergai. Arreta berezia jartzen diete dinamika konstituzionalak garatzeko prozesuei, aldi berean probetxua atereaz epe luzeko analisi konparatiboari( askotariko testuinguru instituzionalak, presente dauden eragile eta interesak, tentsioan dauden ideia politikoak). Hirugarren ardatzak barne hartzen dituen ikertzaileek, bestalde, zuzenbidearen arauen eragina analizatzen dute (zuzenbide konstituzionalaren nahiz nazioarteko zuzenbidearen arauena), eta erreforma konstituzionalen prozesuetan zuzenbideari nolako erabilera politikoa ematen zaion ere aztertzen dute.
2023
‎Gehien nabarmendu den konpetentzia taldean lan egiteko konpetentzia izan da, bereziki, askotariko taldeetan lan egitekoa eta askotariko testuinguruetan harre manak egitekoa. Izan ere, gizarte eragileek proposatzen dituzten erronkei taldean erantzun behar die talde bakoitzak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia