2010
|
|
Hortaz, ikastolan ikasteaz eta erabiltzeaz gain, etxean ere eguneroko edo momentu oroko zerbait izan da orain arteko bizitzan. Amak ez daki euskaraz hitz egiten, baina aita eta bioi entzuteaz ohituta dagoenez, esan daiteke
|
asko
ulertzen duela. Nik euskara nire ama hizkuntzatzat hartzen dut, gaztelaniarekin batera.
|
2011
|
|
Oker ulertu da, sarri, Fishmanen lau situazio paradigmatiko edo polarren taula hori. Ez da
|
askotan
ulertu, hasteko, lau punta mutur deskribatzen dituela ardatz biko taula horrek. Egoera posible askoren arteko lau puntamutur bakarrik direla horiek. esplizitazioa, gizarte diglosikoak ez du eskatzen gizarte horretako hiztun guztiak elebidun izatea. diglosiarik gabeko herrialde batean izan liteke herritar elebidunik, eta alderantziz ere bai.
|
|
hiztun elkartea ez da diglosia giroan bizi baina hiztunak (hainbat hiztun) elebidun dira69, eta (d) (diglosia, elebitasuna): ...eraren bi aldaera, hurbil edo urrun, izan litezkeelarik). era berean, hiztun elkarte bat" diglosikoa" dela esaten denean hiztun elkarte horrek bi kode linguistiko72 darabiltzala esan nahi da (kode horiek bi hizkuntza diferente edo hizkuntza bereko bi aldaera, hurbil edo urrun, izan litezkeelarik). oker ulertu da, sarri, Fishman-en lau situazio paradigmatiko edo polarren taula hori. ez da
|
askotan
ulertu, hasteko, lau punta mutur deskribatzen dituela ardatz biko taula horrek. egoera posible askoren arteko lau punta mutur bakarrik direla horiek. punta muturreko lau mugarri. errealitatean, Fishman-ek berak argi azaldu izan duenez, oso gutxitan aurkitzen dira justu justu lau gelaxka horietariko batean koka litezkeen hiztun herri edo hiztun taldeak. Bere hitzetan esanik" both diglossia and bilingualism are continuous variables, matters of degree rather than all or none phenomena, even when compartmentalization obtains" (Fishman, 1989 (1980):
|
2015
|
|
Jende jantziak garrantzia handiagoa ematen dio euskarari, baina berak ez omen du
|
asko
ulertzen.
|
2018
|
|
euskaraz irakasten zen, euskal kultura bultzatzen zen; gurasoak hezkuntza proiektuko kide ziren, parte hartzen zuten eta erabat inplikatuta zeuden; bakoitzak ahal zuen bezala laguntzen zuen (dirua biltzen, lokalak garbitzen, gelak konpontzen...); irakasteko metodologia ere berria zen eta haurra zen beti protagonista... Ikastolaren bueltan, gurasoez gain, euskara bultzatu eta euskaraz bizi nahi zuten beste herritar asko ere elkartu ziren, laguntzaile talde batek babes handia eman zion, zumaiar
|
askok
ulertu zutelako hezkuntzaproiektu bat baino gehiago zela eta estrategikoa zela etorkizunerako.
|
|
Ikastolaren bueltan, gurasoez gain, euskara bultzatu eta euskaraz bizi nahi zuten beste herritar asko ere elkartu ziren, laguntzaile talde batek babes handia eman zion, zumaiar
|
askok
ulertu zutelako hezkuntzaproiektu bat baino gehiago zela eta estrategikoa zela etorkizunerako.
|
2020
|
|
Euskaraz jakin bai baina eguneroko jardun arruntean inorekin euskaraz egiten ez duena (demagun euskara gutxi
|
asko
ulertzen duen irakasle australiar bat) nekez izan liteke euskal hiztunelkartearen kide normal.
|