2005
|
|
Hemen antzematen da, berriz ere, gogoeta hauen guztien atzean dagoen oinarri pedagogikoa, ze hezitzailea ez da inoiz giza-errealitatea bere horretan onartzearekin etsian jartzen baizik eta, nolabaiteko inkonformismoa erakutsiz, berak giza-errealitate hori bera hobetu nahi du. Interesgarria izan daiteke ohartaraztea, bestela," irudimen" honen balio antropologikoa, egiaz, J. F. Herbart-ek urte horietan bertan" taktu pedagogikoa" 51 deitzen zuenaren eskutik ederki
|
asko
uler eta interpreta daitekeela ere. Gizakiaren hezkuntzan, formazioan edo humanizazio prozesuan, beti ere, ez dira nahikoa behaketa enpirikoak, azterketa kausalak edo azalpen mekanikoak, eta, honengatik, paper garrantzitsua betetzen du" irudimenak" hizpide dugun antropologia konparatu honetan.
|
2007
|
|
mitoaren eta arrazoimenaren arteko ebakiak ez dira hain zorrotzak izaten, ez ziren hain zorrotzak izan Heladen. Ikuspegi
|
askotatik
ulertu da lehen filosofiak iragarri zuen arrazoimen hura historian jarri beharra zegoela —eta erlatibizatu beharra—: mitoarekin eta erlijioarekin oso nahastuta, zientzia esperimentalaren eskutik helduta, egitura politiko eta juridikoan txertatuta.
|
2009
|
|
Moralaren genealogiaren hirugarren pasartean, supergizakiaren ezaugarriak azaltzen dira, hasierako" bekatu" horrekin apurtu eta esklaboen morala bizkarretik kenduz etorriko den gizaki berria.
|
Askok
ulertu izan dute supergizaki (Uebermensch) hori Sokrates aurreko Greziako" astopotro" hori dela. Irakur dezagun ordea Nietzscheren supergizakiaren deskripzioa:
|
2011
|
|
Inork esaten badu: " Jainkoaren existentzia pentsatu egin genezake, baina ezagutu ez",
|
askok
ulertzen dizu, irudimenarekin irudikatu egin litekeela (pentsatu), baina ziurtasun razionalik batere gabe (ezagutu). Alabaina bereizkuntzak ez dauka zerikusirik ziurtasun graduarekin, hautemateko moduarekin baizik.
|
|
Benjaminen historiaren filosofiako topos ezagunena historiaren aingeruarena da —Angelus Novus—, asko aipatu ohi duguna eta ez
|
asko
ulertu (izan ere, aingeru horren sinboloaren atzean tradizio talmudiko guretzat aski estrainioa baitago, komentarista juduak irakurriz ikasten dugunez. Benjaminek berak maiz aipatzen ditu bere obran aingeru talmudikoak).
|
2012
|
|
Eta hori ondo ulertu behar da. Horrek ez du esan nahi(
|
askotan
ulertu den bezala) osotasunak xehetasuna ezabatzen duenik. Osotasuna xehetasunean bakarrik agertzen da.
|
2013
|
|
Zientziak hipotesi eta teoriak eman dizkio. Haiei esker egitate
|
asko
uler ditzake; baina, galdera nagusiei dagokienez, Lyovinek berdin berdin jarraitzen du, zalantzati eta kezkati, batez ere, bere baitarekin, bere arimarekin edo bizitzaren zentzuarekin zerikusirik duten auziei eta, halaber, etikari lotzen zaizkion auziei dagokienez.
|