2010
|
|
a) Irakasle euskaldun
|
askoren
lantoki eta, beraz, ogibide da EAEko irakas sistema: 22.000 irakasle inguru dira egungo egunean, unibertsitate arteko irakas mailetan, euskaldun.
|
2011
|
|
22.000 langile kaleratu nahi zituen, eta lortu ezinezko helburuak jartzen zizkien horretarako. Halaber, behartuta zeuden mugikortasun neurriak onartzera, bai geografikoak, bai lanpostuei lotutakoak.Presio horrek ekarri zuen suizidio kopuruaren gorakada, eta langile
|
askok
lantokia bera aukeratu zuten beren buruaz beste egiteko. Besteak beste, bosgarren solairuko bulegoko leihotik salto egin zuen batek, nagusi berria izango zuela jakindakoan.
|
2012
|
|
Horrek ez du esan nahi lider hau etengabean besteekin harremanetan dagoenik, baizik eta argi duela ezinbestekoa dela lankide sare zabal bat eskura izatea, premia sortzen denerako. Gaur egun, lan
|
asko
lantokitik kanpo egiten direlarik (e postaz, telefonoz, etab.), harremanak lantzeko gaitasuna erabakigarria izan daiteke.
|
2016
|
|
" Izan ere, itsasoa ez zen aisiarako gunea, eta ezta hondartzak ere. Hondartzak jende
|
askoren
lantokia ziren, batez ere emakumeena. Haiek ez zuten imajinatu ere egingo hondartza beste ezertarako gune izan zitekeenik; hondartzaren ikuspegi ludikoa XX. mendeko kontzeptu bat da".
|
2021
|
|
Horri aurre egiteko sortu zuten ATAB Bizkaiko autoeskola irakasleen elkartea, patronalarekin parez pare eseri eta negoziatzeko. Haren jarrerak behartu ditu grebara deitzera, eta kide
|
askok
lantokietan jasan dituzten «mehatxuak» salatu ditu: «Presioak, kaleratzeak, lan baldintzen aldaketak... denetarik».
|
2022
|
|
Eta euskaraz ere goraka dator, gaur egungo gizarte teknologien bidez batez ere. Areagotu egin da teleosagai dun eratorrien sorkuntza eta hedakuntza pandemiaren zurrunbiloan, bakar tu egoera ho rre tan; jarduera
|
asko
lantokitik at egitera zuzenduak izan garen horretan. Urrun dik, telebidez lan egiteko estiloa iraunkortu da, agian lu zaroko.
|
|
Errazkinek azaldu duenez, “heldu
|
askok
lantokian ematen dute beren denboraren zati handi bat. Lan mundua ez da modu naturalean euskaldunduko.
|
|
Postfordismoan sortzen ari den langileria klasearen frakzio berriak zerbitzuetara daude lotuta; Euskal Herrian %65 bitarte dira zehazki, gutxiengo bat oso kualifikatua, eta ‘gutxi edo ez kualifikatua’ gehiengoa. Zerbitzuetako langileriak lan egiten duen espazio horretatik antolatu behar du erresistentzia eta aldaketa, kontuan hartuz zerbitzuetako egituraketa askotarikoa eta aldakorra, non gehienek oso kontratu kaxkarrak, behin behinekoak eta etenak dituzten,
|
askotan
lantokirik gabe, alegia, espazio eten, fragmentatu eta aldakorretan aritzen direlarik, bai Glovokoak, bai frankizietako ostalaritza langileak, bai etxeko langileak. Erresistentzia alienatutako espazioetatik egin behar da, hau da, espazio global hori ekoizten den gune guztietan sartu behar da tokian tokiko erresistentzia; horretarako, politizazio prozesuak egon behar dira espazio guztietan, dela auzoko plazako kafetegian, dela loradenden frankizian, dela manteroen kale eta auzo zirkuituetan, etxebizitza sindikatuetan, eskoletan, zahar etxeetan, umeek jolasten duten parkeetan, supermerkatuan edo garraio publikoan.
|