Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2000
‎Zinez esan daiteke Txillardegiren zientziagintza eten gabe euskararen inguruan gauzatudela, baita euskararekiko arlo ezberdin asko landu dituela. Hau posible izan zaio, neurrihandi batean, ohiko zenbait diziplina ezberdin jorratu dituelako, eta euskararekiko modusortzailean jorratu gainera, bere curriculumean adierazten den bezala; alderdi honetatikikusita, benetan Txillardegi berezia dela eta eredu agertzen zaigula.
‎3) Aurreko muturreko bi teorien artean, badaudebeste erdibideko teoria batzuk. Hauen artean, asko landutakoak dira paradigmakonduktista moderatuan eta paradigma kognitibo moderatuan kokatzen direnak.. Konduktismo moderatua, izenekoan sortutako teorien artean, teoria mediazionala izenekoa da bat; honetan, ezagutza izango litzateke norbanako bakoitzarenkanpoan dauden errealitateen barneratze prozesua, zenbait azpiprozesu ezberdinen bitartez:
2001
‎a) Gardenak, asko landu behar ez direnak:
‎Ikus dezakezuenez, sailkapen honek dezente errazten du diskurtso orokorrarenagerpen ziklikoa ikas prozesuan zehar, eta zailtasunaren araberako graduazioa ereerrazten du. Ikasleek etengabe eta urrats askotan landuko dute diskurtso orokorra, honek duen azpisailkapenean agertzen diren zikloetan oinarrituz. Adibide honetan, esate baterako, 1 urratsean agenda landuko dute, 2.ean berri motzak, 3.ean eguraldiaren iragarpena, 4.ean horoskopoa, 5.ean berri normalak, 6.ean kronika eta 7.eanerreportaia.
‎4 Ulermena asko lantzean, emaitzak izugarriak izan ziren. Ulermen estrategiakgaratu eta erabiltzen zituzten, desblokeatzen hasi ziren, behar ez zuten informazioa alde batera uzten ikasi zuten, hiztegia ateratzeko teknikak eskuratuzituzten, gramatika ateratzen, hipotesiak eraikitzen...
2002
‎Bestalde, UZEIk hiztegi tekniko eleaniztun asko landu ditu, horien arteanzientzia eta teknikaren arlokoak:
‎Historialariek eta bestelako gizarte zientzialariek egin ohi duten ikerketen barruan, nazionalismoa aspaldidanik asko landu den punta puntako gaia izan da. Gaur egun, nazionalismoari buruzko argitalpen enpiriko eta teorikoekin liburutegi handi batekoapalategiak bete daitezke.
2003
‎Estevan eta Sanz-ek (1996) aipatutako lanean askoz landuagoa aurkezten dute hemen bihitzetan jaso dugun proposamena, epe motz eta luzea bereiziz eta kasu bakoitzean jarraitu beharrekourratsak zehaztuz.
2007
‎Komunikazio korporatiboari dagokionez, hainbat euskarri landu beharkoditugu; esaterako, web orri bat, aurkezpenak egingo ditugu, ikus entzunezkoakprestatuko ditugu, katalogo korporatibo bat... Gauza asko lantzen ari gara. Zeregin nahi den eta nolako inbertsioak behar diren badakigu.
‎Egia da prentsa bulegoetan jarduteko profesionalen profila zehaztu dela, azken urteotan asko landu den gaia dela, eta karrera propio bat ere badagoela horretarako. Baina nik ez dut karrera horretan sinesten.
‎Enplegu berria sortzen duten sozietateek ere kenkariak aplikatzea ahalezkoa dute bi legedien arabera. Izan ere, kenkari hau bereziki asko landu da EAEn eta garrantzi berezia ematen zaio lanorduak murriztuz sortzen den enpleguari, estatuaren legean ez bezala. Honela, lanorduen murrizketa% 10era heltzen bada eta aldi berean plantila portzentaia berdinean gehitzen bada, horrelako neurriak hartzen dituen sozietateak konpentsazio oparoak izango ditu:
2009
‎Errepresioaz gain, atzerriratzearen gaia ere asko landu da azken aldi honetan.Erbestearen gaineko lanen askotzea azaltzeko, seguruena, gorago emandako arrazoiek balio dute eta pairatutako sufrimenduak uxatzeak zeresan asko du ugaritzehonetan. Horren froga delakoan gaude atzerriratzearen gaineko lan batzuk kritikoak izatea mugez haraindi bizi izan zen historiarekin eta ez izatea honelako lanekgarai batean izan zezaketen bezain joera adikorra errepublikanoek erbestean sortuzituzten erakundeekin.
2010
‎Estatuek, oro har, eta zehazki lurraldean eragina duten proiektu eta plangintzakaurrera eramateko orduan, hierarkia eta piramide kontzepzio batetik politikakonartu eta garatzeko administrazio eta eragile zehatzek daramaten era krisian dagoerabat. Egituratutako lurralde eragile askok landutako presioa eta herritar pasiboakez izateko asmoak lurralde ereduaren gaineko eztabaida piztea eragin du. Horrela, ezaguera zientifiko tekniko soila ezbaian jartzen da erabakiak hartzeko orduan, herritarren parte hartzeari bideak zabaltzeko eskatuz.
2011
‎Alternatiba asko lantzen ditu.
2012
‎Herri indigenen eskubideak babesteko gutxieneko ereduak ezarten ditu, eta bereizkeria eta bazterketa borrokatzeko, eskubide indibidual eta kolektiboez aritzen da. Gainera eskubide kulturalak, nortasuna, hezkuntza, osasuna, lana, hizkuntza eta beste asko lantzen ditu. Halaber, estatuekin harreman baketsu eta kooperaziozkoak edukitzea sustatzen du eta defendatu herri indigenen osoko partaidetza eurei dagozkien auzietan.
2015
‎Horrekin batera, hizkuntzen aukeraketan eragiten duten faktoreen gaia asko landu izan dasoziolinguistikaren eremuan, eta faktore horiek sailkatzeko hainbat proposamen egin izan dira.Sailkapen horiek Euskal Herrira egokitu dituenetako bat Martinez de Luna (2001) izan da, eta harihorri tiraka Soziolinguistika Klusterrak (2009) gazteen hizkuntza erabileran eragiten duten faktoreakaztertu zituen.
‎ikus entzunezko pieza narratiboak, albisteen bloga, infografiak, argazkigaleriak, albisteen bildumak, eta abar. DocuMedia egitasmoaren ekoizpenetan baliabide grafiko bisualak asko landu dira, eta informazioa eskaintzeko infografia aberatsak osatu dira, besteak beste. Edonola ere, erabiltzaileek edukiak sortzeko aukerarik ez da eskaintzen, nahiz eta halako dokumental konplexuan zehar nabigatzeko erabiltzaileen parte hartzea eta inplikazioa ezinbestekoa izan.
2017
‎Hurrengo aldagaia literatura feministak askotan landu duen etxeko lanen banaketa da. Tradizionalki, emakumeei sozialki esleitu zaie etxeko lanen banaketa.
‎Aurrerago aipatu bezala, EKI k talde lanean aritzeko apustua egiten du, eta horrek konpetentzia digitalaren garapenean laguntzen duen jakin nahi izan dugu. EKI proiektuak talde lanari horrenbeste garrantzia eman arren, behaketetan eta irakasleekin egindako elkarrizketetan, ondorioztatu da ez dela talde lana askorik lantzen. Ikasle kopurua eta IKTak dituzten zailtasunak jotzen dituzte arrazoitzat talde lana aurrera ez eramateko.
2019
‎Arloa jorratzeko, IFToMMfederazioak (International Federation for the Promotion of Mechanism and Machine Science) MMHko Batzorde Iraunkorra sortu zuen 1973an (Ceccarelli, 2004). Azken hamarkadetan, ingeniari eta ikertzaile askok landu dute MMH arloa, mekanismo historikoen funtzionamenduasakon aztertzeko, eta, besteak beste, orain arte egindako lanen eragin historikoa ezagutzeraemateko eremu teknikoan eta kulturalean. Horren lekuko ditugu mekanismo historikoenberreraikuntza birtualak (Yan eta Hsao, 2007; Villar Ribera et al., 2011) eta errealak (AginagaGarcia et al., 2016; Lopez Garcia et al., 2004), zeinak unibertsitate askotan egin baitira.
‎Bestalde, arloko egoera sakonki aztertu eta gero, bi ondorio argi nabarmendu daitezke: batetik, denbora errealeko sistemen sintesia askotan landu den gai bat da.1992 urtean lehenbiziko ekarpena egin zen, eta gaur egun oraindik teknika ezberdinak sortzen edota besteak hobetzen dituzten lanak aurkezten dira punta puntako komunikazio hedabide espezializatuetan. Bestetik, tesi honetanproposatu den sistema motaren sintesia ez da inoiz burutu, egileek dakitenez, beraz horrek soberan justifikatzen dutesiari ekin izana.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia