Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2002
‎Eskerrik asko komunikazio testu hau moldatzen eta idazten lagundudidatenei; hain zuzen, Donostiako Irakasle Eskolako idazkari, euskarazkoirakasle, euskara zuzendariorde eta Eskolako Euskara Batzordekideei, horien iritz.iak jaso gabe ezin izango bainuen komunikazio hau kongresuhonetan aurkeztu.
2007
‎Eta, jakina, besteenganako zubia ezartzeko asmoa ere formularen beharrezko osagaia da, sine qua non. Askoz komunikazio gehiago dago gure edozein tabernatako mus partida batean, Interneteko foro eta chat gehienetan baino, zeintzuetan lehentasuna norberaren egoa ferekatzea izaten den. Telebistak, kazetak eta komunikabide guztiak bonbardaketa batean bezala lehia bortitzean ari zaizkigu, informazioa pildorazoa nork lehenago eman guran.
2008
‎Osasun arloa espezialitateko arloa bada ere, era askotako komunikazioa bideratzen da arlo horretako hiztun eta partaideen artean (mediku eta gaixoaren artean, administrazioaren eta hiritarraren artean, ikertzaileen artean?) eta arloko euskararen azterketak egoera konplexu hori kontuan hartu beharra du testuak nahiz lexikoa lantzeko eta erabakitzeko orduan.
2011
‎Erabiltzaileen adikzioari buruz hitz egiten dute autore askok komunikazioaren eta informazioaren gizartea deskribatzean. Portaera adiktiboa ez dago bakarrik lotuta erabileraren maiztasunarekin, ezpada erabilera horrek zenbateraino hartzen duen bere mendean erabiltzailea, subjektua; zenbateraino egiten zaion subjektuari derrigorrezkoa erabilera, eta zenbateraino behar duen delako subjektu batek teknologia komunikatiboen esparru zabal eta ireki hori bere eguneroko jarduerak antolatzeko eta bizitzeko.
2014
‎Hizkuntzaren ikaskuntzako lehen etapetan, haurrak normalean gai dira berek erabiltzen dituzten adierazpenak baino hitz gehiago ulertzeko. Eta, hitzak ahoskatzerako, askok komunikaziorako keinu sorta handia eskuratzen dute (Bates, Thal, Whitesell, Fenson eta Oakes, 1989).
‎Apple adierazten dute ez da beharrezkoa iOSarekin funtzionatzen duten gailuen erabiltzaileentzat antibirus bat izatea. Gainera, horrelako aplikazioen garatzaileentzako murrizketak direla eta, iOSk ez du terminalaren kontrola hartzen uzten. Beraz, sistema eragile honetarako eskuragarri dauden birusen kontrako programa asko komunikazioak zifratzeko edo erabilitako datuen banda zabalera optimizatzeko ekintzetara mugatzen dira. Printzipioz, ez da beharrezkoa iOS sistema eragilearekin funtzionatzen duten gailuetarako antibirusa izatea.
2015
‎76 Kike Amonarriz eta Andoni Egaña, esate baterako. da ikastola eta eskoletako eredua ez dela nahikoa euskaldun osoak sortzeko, eta handik irteten diren euskaldun askok komunikazio gabezia nabarmenak dituztela, batez ere ahozkoan, zeinak hain justu bizitasun eta grazia horrekin loturik dauden. Bada, ikusten dugunez, horiek guztiak kezkagai inportante ziren 80an jada Oh!
‎Nola Hitz hala Zabal Ipar Euskal Herrian euskarazko komunikazio esparru bat indartzeko ahaleginaren ondorio dira. Ahalegin horren fruituak, ordea, ez zuen espero zen emaitzarik eman, beste kazeta asko eta askok komunikazio esparru elebidun diglosikoaren aldeko apustua egin zuelako. Horien artean kokatu beharrekoa da Enbatak 1970eko hamarraldi erdian eginiko apustua ere.
‎Batengandik askorenganako komunikazioak ahalbidetzen ditu, eta horrek taldeak hobeto kudeatzeko bide ematen du larrialdiak koordinatzeko komunikazioen kasuan.
‎Suposatzen da komunikazioak egingo direla beraien produktuak saltzeko, zerbitzuak eskaintzeko. Hor ere ez da etengabekoaizango, noizbehinka izango dira seguru asko komunikazio horiek eta horregatik baxuagoa izangolitzateke eragina, baina hor ere tentuz ibili dugu eta hor ere neurri zuzentzaileak beharrezkoak lirateke. Eta gizarte eta kultur bizitzan ere hor ikusten da eragin bat izan dezaketela; merkataritza guneetara joateko ohitura bat sortzea, herriko bizitzan ere eragin bat izan dezake, merkataritxikiengan, horrek herriko ahozkotasunean ere eragin bat izan dezake...
‎Gero eta ebidentzia zientifiko gehiago dago basa bizitzan zaratak dituen eragin kaltegarriei buruz. Espezie asko komunikazio akustikoaren mende daude, beren bizitzako alderdi garrantzitsuetarako, adibidez, elikagaiak bilatzeko edo lankide bat aurkitzeko. Gizakion zaratak, zirkulazioak hala nola, eragin dezake funtzio horiek eta espezieen aberastasunean eragin negatiboa izatea.
2016
‎Hedabideekin lotzen diren kontzeptuak: lehia, informazio iturri itxia, bat asko komunikazioa, interes publikoa, eta sinesgarritasuna. Sare sozialekinlotzen direnak:
‎Ikaskuntza funtzionalen garapenak irakaskuntza prozesuan agertu eta funtsezko helburu bilakatu behar du. Ikasleek beren ahozko ingurune sozialean moldatzeko arazoak aurkituko dituzte, asko komunikazio aukera mugatuei lotuak; baina aukera eman behar zaie ikasleei bere adinean ohikoak diren funtzio sozialak egin ahal izateko.
2017
‎Auto elektrikoaren ikerketan egundoko dirutza gastatzea posible da, eta patenterik ez bada lortzen, zer egingo diogu ba?. Agirrerentzat ez da kasualitatea Jaurlaritzako eta Nafarroako Gobernuko kide asko komunikazioaren mundukoak izatea. –Asko kezkatzen ditu gizarteratze prozesuak.
‎Diseinatzea, beraz, irtenbideak, gure kasuan, estetikoak eta sormenezkoak? bilatzea da, metodologia zehatz bat erabilita arazo bat, askotan komunikazio arazo bat, konpontzeko.
‎Edukiak jasotzeaz gain, berauekin interakzioa izateko aukera dauka hartzaileak, eta interakziorako jarduerak aldatu egiten du hartzailearen izaera bera ere. Komunikazio paradigma berri bat ekarri du Web 2.0k, masa komunikazioko batetik askorengana komunikatzeko moduari gehitu egin zaiolako askorengandik askorenganako komunikazio sistema (Badillo eta Marenghi, 2003; Castells, 2009). Izan ere, kontsumitzaileek partekatu egiten dituzte sare sozialen bidez ikusten dituzten edukiak (Villi, 2012) eta, hori eginez, hedabideen eragina are gehiago zabaltzen dute (Jenkins et al., 2013; Noguera Vivo et al., 2014); gainera, kontsumitzaileak, zenbait kasutan, eduki sortzaile ere badirenez, ekoizle rola hartzen dute eta askorengandik askorengana komunikazioko igorle bihurtzen dira.
‎Komunikazio paradigma berri bat ekarri du Web 2.0k, masa komunikazioko batetik askorengana komunikatzeko moduari gehitu egin zaiolako askorengandik askorenganako komunikazio sistema (Badillo eta Marenghi, 2003; Castells, 2009). Izan ere, kontsumitzaileek partekatu egiten dituzte sare sozialen bidez ikusten dituzten edukiak (Villi, 2012) eta, hori eginez, hedabideen eragina are gehiago zabaltzen dute (Jenkins et al., 2013; Noguera Vivo et al., 2014); gainera, kontsumitzaileak, zenbait kasutan, eduki sortzaile ere badirenez, ekoizle rola hartzen dute eta askorengandik askorengana komunikazioko igorle bihurtzen dira. Nolanahi dela, nahiz eta audientziak hartzaile rolaz haragoko jarduerak egiteko aukera eta ahalmena duen, ehuneko handi batek hartzaile soil izaten jarraitzen du (van Dijck, 2009 Berrocal et al,, 2014; Simons, 2014; Sánchez Martínez eta Ibar Alonso, 2015).
2018
‎Datu hauetako asko komunikazio pribatuetatik ateratzen dituzte, baina beste asko herritarrak ari dira inork behartu gabe ematen: telefono mugikor modernoa desblokeatzeko hatz marka, azterketa biometrikoa eskatzen duten aplikazioak, sare sozialetan emandako datu pertsonalak (film, liburu, musika... gogokoenetatik hasita, atsegin dut klik bakarrarekin dokumenta daitezkeen jarrera politikoetara, sarera igotako norberaren argazkietatik pasata), Whatsapp, e posta, telefono dei... dena geratzen da gordeta zerbitzari batzuetan.
‎Elebiduna, hiztun baten bizimodu arruntean, egoera soziolinguistikoa ren arabera, hizkuntza nagusia erabiltzera behartuko duena sarri askotan komunikazioa izango bada. Hau da, egoerak mugatzen du, hein eraginkorrenean, elebidunen hautu linguistikoa, ez euskaldunen kontzientzia, ezta hiztunen guraria ere. ez direla inoiz errealitate linguistiko hutsa izaten.
‎Horrek ez du esan nahi euskaldunen batek itxaro daitekeena baino gehiago ezin erabil dezakeenik; ezta beste elebidunen batek, ahal izanik ere, euskara ez erabiltzea deus ere. Kontua da, elebiduna, hiztun baten bizimodu arruntean, egoera soziolinguistikoaren arabera, hizkuntza nagusia erabiltzera behartuta dagoela sarri askotan komunikazioa izango bada. Hau da, egoerak mugatzen du, hein eraginkorrenean, elebidunen hautu linguistikoa, ez euskaldunen kontzientzia, ezta hiztunen guraria ere.
‎Bizitza ulertzeko modu diferenteak ditugu geure munduan eta beste paraje horietan, bai. Guk komunikatzeko beharra daukagu askotan komunikazio hori azalekoa bada ere. Haiek, beste haiek, tripazorria hil beharra daukate.
2019
‎2012an jendarteratutako elkartean, Hekimenen, biltzen diren 48 komunikabideek osatzen duteikergai honen lagina. Horietako askok komunikazio produktu bat baino gehiago argitaratzen du, beraz, ez da euskarriaren araberako banaketarik egingo, azpimarratu nahi da, halaber, komunikabidearenjatorria edozein dela ere, egun azterketaren erroak digitala behar duela izan nahitaez; XXI. mendekoikerketak papera irratia telebista Internet sailkapena gaindituko duen planteamendu bat eskatzenduelako?. Dena den, lagina osatzen duten komunikabideak tipologikoki ezberdinak direla ezin daukatu, hortaz, motaren araberako ikuspegia hautatu da azterketarako:
2021
‎" Ebaluaketa. Auto ebaluaketa eta sekretokeria gailentzeak bertsolari askoren arteko komunikazio eta transmisio bideak zabaltzea ekarri du. Gaur bertso eta saio asko komentatzen da adin eta jatorri desberdineko bertsolarien artean ere" (Egaña, 1995:
‎Aspaldiko eztabaida da gizakia ote den mintzatzeko ahalmena duen espezie bakarra. Galderak berak kutsu antropozentriko nabarmena du, baina, eztabaida horretan sartu gabe, ukaezina da bizidun askok komunikazio sistema konplexuak dituztela, eta haiek ikertzen eta ulertzeko ahaleginetan dabiltza zientzialari asko.
‎Bestetik, sare sozialen bitartez ere hasiak dira Jaurlaritzari eskatzen proiektua ikusarazten laguntzeko, ikastetxeko kideak haien kabuz egiten ari direlako ahalegin guztia. " Ikastetxe pribatu askok komunikazio teknikariak dituzte, baina, ikastetxe publikook horrelakorik ez dugu", deitoratu du irakasleak.
‎...deratzeko asmoa dutenentzat aproposak dira, baina baita beste edozeinentzat ere, gaztetxo askoren egunerokotasunean tarte handia duten gaietan jardungo baitute bost eguneko esperientzia horretan.Eduki eta arlo horietan garatzen joateko aukera paregabea da, beraz, KUI, gustuko horretan jarduteko eta are gehiago zailtzeko; zeren, udalekuetan parte hartuko duen Aiora Mujika @probatxoa k dioen bezala, askok komunikazio arloko gaitasunak berezkoak izanda ere, hainbat alderditatik landu daitekeen gauza ere bai baita: " Batzuek txiki txikitatik izaten dute komunikatzeko gogo berezi bat eta jendearen aurrean aritzeko erraztasuna.
2023
‎Gaur egun, sakelako telefonoa sartu da ez bakarrik sukaldera; oheraino sartu da, eta hor dagoen mundu horrek dena zapaltzen du. Euskara askotan komunikazio tresnatzat hartzen dugu, baina ez da komunikazio tresna soila: identifikazioa da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia