2008
|
|
Fonetikari dagokionez, zailtasun handiko lana da erabiltzaile guztiak aseko dituen transkribatzaile fonetiko automatiko bat sortzea, eta horrek ondorio esanguratsuak dakartza, bai hizketa ezagutzeko, bai testua ahots bihurtzeko sistemetarako; kontuan izan behar da, orobat, datu baseak egitean ere sortzen diren zailtasunak. Bigarrenik, prosodiari dagokionez, euskararen eredua ez da bakarra; are gehiago, oso bestelakoa da leku batetik bestera; azentua, esaterako, hizkuntzalariek
|
asko
ikertu duten gaia da, baina, batetik, euskararen azentueta prosodia ezaugarri bereziak eta, bestetik, erakunde arau-emaileen erabakitasunik eza direla eta, oraindik ez dago arauturik. Agerikoak dira horrek sintesirako sortzen dituen zailtasunak.
|
2010
|
|
Bi kapituluak datuz beteta daude, zenbait taula eta irudi erabiliz. Dena den, kapituluaren amaieran esaten den bezala, nahiz eta
|
asko
ikertu den, oraindik ere, asko ikertu behar da: " more studies to assess the different projects in multilingual education in the BAC are needed and they have to take into acount not only the specific characteristics of the school (number of hours of English, integration of subjects) but also the sociolinguistic context in which learning takes place including exposure to English outside the school".
|
|
Bi kapituluak datuz beteta daude, zenbait taula eta irudi erabiliz. Dena den, kapituluaren amaieran esaten den bezala, nahiz eta asko ikertu den, oraindik ere,
|
asko
ikertu behar da: " more studies to assess the different projects in multilingual education in the BAC are needed and they have to take into acount not only the specific characteristics of the school (number of hours of English, integration of subjects) but also the sociolinguistic context in which learning takes place including exposure to English outside the school".
|
2011
|
|
Eragile hauek guztiek teknika kualitatiboak zein kuantitatiboak erabili dituzte, paradigma metodologiko desberdinetan oinarrituta ikertu dute, eta era
|
askotako
iker diseinuak egin dituzte. Dena dela, hamarkada hau zerbaitengatik bereizten bada, paradigma metodologiko kritikoaren agerpenagatik da.
|
|
2000 hamarkada teknika kualitatiboak zein kuantitatiboak erabili dituzte, paradigma metodologiko desberdinetan oinarrituta ikertu dute, eta era
|
askotako
iker diseinuak egin dituzte. Dena dela, hamarkada hau zerbaitengatik bereizten bada, paradigma metodologiko kritikoaren agerpenagatik da.
|
2012
|
|
(...) Egokiagoa da giza jokaeretan eragiteko ahalegin modura definitzea, arazo linguistikoak konpontzeko saiakera modura baino" (Cooper, 1989). Ondorioz,
|
asko
ikertu dira hizkuntzarekiko aktitudeak azken hamarkadatan, baita euskararen inguruan ere12 Gure ikerketarako baliagarrienak begitatzen zaizkigunak ekarriko ditugu hona. Honako lau hauek, hain zuzen ere:
|
|
Izan ere, gizaki elebidun batek mezu bera modu ezberdinetan prozesatu dezake, hizkuntza batean eta bestean, eta hasieran behintzat zer hizkuntzatan prozesatu behar duen ikusi behar du, eta gero, gainera, interpretazio ezberdinak egin ditzake (Carroll eta beste, 2007).
|
Asko
ikertu da, esaterako, produktu batzuetan izenak eta haren nongotasunak izan dezakeen eragina (Tavassoli y Han, 2002).
|
2017
|
|
1 zERGATIK HITz EGITEn DUGU ORAIn" mUDA lInGUISTIKOEz" ETA Ez DUGU lEHEnAGO EGIn? praktika elebidunak ertz
|
askotatik
ikertu badira ere, ikerketa orokor gehienek fokua jarri dute soilik katalanak eta gaztelaniak gizarte katalanean zein pisu duten neurtzen eta alderatzen. hortaz, egoera nola aldatzen zen ikusteko, une desberdinetan egindako zentsu eta inkestetako emaitzak konpara zitezkeen soilik, eta emaitzak, sarri, ez ziren oso argiak, izan ere, aldaketa esanguratsuek denbora dezente eskatzen dute. hala, metro... Joaquim torresek (2002) adierazi zuenez, datuek ez zuten ematen bariazioak zergatik gertatzen ziren ulertzeko azalpen onargarririk, ez belaunaldi gazteenen eragina ez immigrazioaren eragina oinarri hartuta. bestalde, adierazi behar dugu ikerketa asko oinarritzen direla identitate katalana zer den eta katalan hiztuna izatea zer den dioten aurresuposizioetan. kasurik agerikoena da aurresuposizio honetan oinarritzea:
|