Emaitzak: 6
2010 | ||
Hezkuntzarako sarbidea herrialdean bizi den tentsioaren araberakoa izan da, baina, aldi berean, haurren segurtasuna arriskuan jartzen da. GKEak azaldu duenez, haur | asko eskolara joaten ez diren arren, gurasoak lanera joan dira etengabe, eta, beraz, ezin dituzte seme alabak zaindu egunez, eta, sarritan, ez dakite non dauden ere. UNICEFek bezala, espazio seguruak defendatzen ditu “adingabeek jolasteko eta lagunekin eta beste haur batzuekin egoteko”. | |
2012 | ||
gurasoek seme alabak emozio negatiboetatik zenbat eta gutxiago babestu, orduan eta heldutasun maila handiagoa. Era berean, haur | askok eskolara joateari uko egiten badiote, babes gehiegi egon daiteke (batez ere, amaren aldetik). Eta gainbabes horrek gurpil arriskutsu bat sor dezake. | |
2017 | ||
Horrek, baina, ez du esan nahi gizonezkoen egoera berean direnik. | Asko eskolara joan gabe gelditzen dira, Siriako familia kurdu gehienek ezin baitute ume bat baino gehiago bidali eskolara. Mutilak eskolan dauden bitartean, neskatoek senide gazteenez arduratu behar dute, edo ura ekartzeaz, sukaldeaz... | |
2019 | ||
Eta klima krisia ur edangarriaren eskasia eragiten ari denez, are eta gogorrago eragiten die emakumeei. Izan ere, etxeko txikienen zaintza eta ardura haiena denez, | askotan eskolara joateari uzten diote eta halako lanei eskaintzen diote gero eta denbora gehiago.Ekosistemen eta lur emankorren galerak ere eragin handiagoa dauka emakumeengan gizonengan baino. NBEk egindako ikerketen arabera, munduan diren klima errefuxiatuen %80 emakumeak dira. | |
2022 | ||
Bestetik, Dzumhurrek ohartarazi du ikaskuntza mantentzeko alternatibak ere oztopatuta daudela. COVID pandemiaren ondorioz ezarritako ikaskuntza prozesua izan da —online bidezkoa— ikastetxea suntsitua duten haur | askok eskolara joateko izan duten modu bakarra, baina sistema hori ere «arriskuan» dagoela salatu du batzordeko kideak. Ukrainako hainbat eremutako —Kieveko, esaterako— elektrizitate eskasiak zaildu egiten du haurrek ikasten jarraitu ahal izatea, Dzumhurrek azaldu duenez. | |
Bestetik, Dzumhurrek ohartarazi zuen ikaskuntza mantentzeko alternatibak ere oztopatuta daudela. COVID pandemiaren ondorioz ezarritako ikaskuntza prozesua izan da —Internet bidezkoa— ikastetxea suntsitua duten haur | askok eskolara joateko izan duten modu bakarra, baina sistema hori ere «arriskuan» dagoela salatu zuen batzordeko kideak. Ukrainako hainbat eremutako —Kieveko, esaterako— elektrizitate eskasiak zaildu egiten du haurrek ikasten jarraitu ahal izatea, Dzumhurrek azaldu zuenez. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
asko | 6 (0,04) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
asko eskola | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
asko eskola joan | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |