Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2010
‎Hezkuntzarako sarbidea herrialdean bizi den tentsioaren araberakoa izan da, baina, aldi berean, haurren segurtasuna arriskuan jartzen da. GKEak azaldu duenez, haur asko eskolara joaten ez diren arren, gurasoak lanera joan dira etengabe, eta, beraz, ezin dituzte seme alabak zaindu egunez, eta, sarritan, ez dakite non dauden ere. UNICEFek bezala, espazio seguruak defendatzen ditu “adingabeek jolasteko eta lagunekin eta beste haur batzuekin egoteko”.
2012
‎gurasoek seme alabak emozio negatiboetatik zenbat eta gutxiago babestu, orduan eta heldutasun maila handiagoa. Era berean, haur askok eskolara joateari uko egiten badiote, babes gehiegi egon daiteke (batez ere, amaren aldetik). Eta gainbabes horrek gurpil arriskutsu bat sor dezake.
2017
‎Horrek, baina, ez du esan nahi gizonezkoen egoera berean direnik. Asko eskolara joan gabe gelditzen dira, Siriako familia kurdu gehienek ezin baitute ume bat baino gehiago bidali eskolara. Mutilak eskolan dauden bitartean, neskatoek senide gazteenez arduratu behar dute, edo ura ekartzeaz, sukaldeaz...
2019
‎Eta klima krisia ur edangarriaren eskasia eragiten ari denez, are eta gogorrago eragiten die emakumeei. Izan ere, etxeko txikienen zaintza eta ardura haiena denez, askotan eskolara joateari uzten diote eta halako lanei eskaintzen diote gero eta denbora gehiago.Ekosistemen eta lur emankorren galerak ere eragin handiagoa dauka emakumeengan gizonengan baino. NBEk egindako ikerketen arabera, munduan diren klima errefuxiatuen %80 emakumeak dira.
2022
‎Bestetik, Dzumhurrek ohartarazi du ikaskuntza mantentzeko alternatibak ere oztopatuta daudela. COVID pandemiaren ondorioz ezarritako ikaskuntza prozesua izan da —online bidezkoa— ikastetxea suntsitua duten haur askok eskolara joateko izan duten modu bakarra, baina sistema hori ere «arriskuan» dagoela salatu du batzordeko kideak. Ukrainako hainbat eremutako —Kieveko, esaterako— elektrizitate eskasiak zaildu egiten du haurrek ikasten jarraitu ahal izatea, Dzumhurrek azaldu duenez.
‎Bestetik, Dzumhurrek ohartarazi zuen ikaskuntza mantentzeko alternatibak ere oztopatuta daudela. COVID pandemiaren ondorioz ezarritako ikaskuntza prozesua izan da —Internet bidezkoa— ikastetxea suntsitua duten haur askok eskolara joateko izan duten modu bakarra, baina sistema hori ere «arriskuan» dagoela salatu zuen batzordeko kideak. Ukrainako hainbat eremutako —Kieveko, esaterako— elektrizitate eskasiak zaildu egiten du haurrek ikasten jarraitu ahal izatea, Dzumhurrek azaldu zuenez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia