2013
|
|
Eta ildo beretik, zinez kuriosoa da Roelkerrek euskaldunei (oro har) edo nafarrei (zehazkiago) dedikatzen dizkien aipu apurrak. Gorago esan dugun legez, Joanaren ikusmira eta interesa Frantziako gortean zegoen, ez Donapaleun, ezta Pauen ere, nahiz eta Biarnok
|
askoz
ere leku handiagoa hartzen duen liburuan. Hori da behintzat Roelkerrek eskaintzen digun irudia, kasu batzuetan apur bat groteskoa suertatzen dena; honela, ez du arazorik biarnesa edo euskara patois gisa aipatzeko (egiten dizkien aipu bakanetan) edo Biarnoko separatismoa modu aski displizentean tratatzeko (xelebrekeriatzat); edo garaiko testuetan testualki agertzen denean jendea Biarnotik. Frantziara?
|
2015
|
|
Baina, adibidez, ulermenaren kontua bada modu bat euskaldunok euskaraz gehiago egin dezagun. Euskal hiztunak ez izan arren, hizkuntza ulertzen dutenak euskarara batzen baditugu, euskaldunok
|
askoz
ere leku gehiagotan egingo genuke euskaraz eta euskarak izango luke ikusgarritasun handiagoa. Epe laburrean, emaitza batzuk ikus ditzakegu; epe luzera begira, zientziatik eta akademiatik aprobetxa ditzakegu hainbat elementu, lagunduko digutenak ondo kudeatzen gai hau.Gipuzkoari aitzindaritza hartzea dagokio euskararen gaian. Euskararen erdigune geografikoan dago Gipuzkoa eta horrek ematen dio abantaila.
|
2017
|
|
Egungo Testuen Corpus ean arakatzea aski da, ordea, Sarasolak berak liburuan esaten duenez, egiaztatzeko zeinismoaren erabilera ez dagoela oso zabaldua. «Maiztasun ez txikiz» darabilten idazle eredugarrien zerrenda bat ematen du liburuan, eta ez da zerrenda labur laburra ere, baina argi dago maiztasun txikiz darabiltenena egin balu
|
askoz
ere leku handiagoa hartuko ziokeela.Zergatik ezin izan du egin euskarak beste hizkuntza batzuek naturaltasun osoz egin duten bidea. Hizkuntza gutxitua delako, seguru asko.
|
|
Azkenaldian herritar askoren ahotan dabilen hitza da, batez ere diru eta zerga gaiei dagozkienberriak direla eta. Horrez gain, beste prozesu
|
asko
ere leku batetik bestera mugitzen dira, guztizedo neurri baten, lokalizaziorik onuragarriena bilatzea xede. Hala nola, produktuenmanufaktura, plazera, energia, hondakinak, karbono dioxido emisioak edota segurtasuna (Urry, 2014).
|
2021
|
|
(e) la da nagusia, erabilera zabalena duena. Gainerakoek — e (na), (e) nik, (e) n eta baitaurrizkiak—
|
askoz
ere leku mugatuagoa dute. Predikatu jakin batzuekin eta euskalki jakin batzuetan baizik ez dira erabiltzen.
|
|
Literatura irakasten den ikuspegiak eragin zuzena dauka gelaratzen den horretan, zalantzarik gabe erabat baldintzatzen baitu, besteak beste eta azpiatalaren hasieran genioenari jarraiki, landuko diren obra eta autoreen aukeraketan. Parte hartzaile honen arabera, literaturaren bestelako didaktika eredu batera joko balitz, egile eta izenburu zerrenda zabalago bati irekiko litzaioke atea eta, halaber, diziplina eta adierazpen
|
askotarikoek
ere lekua izango lukete, baga, garaikideagoak, eta biga, ikasleengandik hurbilagokoak. GIR1 ek ere bat egiten du baieztapen horrekin eta autore eta obra klasikoak lantzeko joera nagusitzen dela dio, garaikideagoak diren beste batzuk bazterrera utziz.
|
2023
|
|
Euskal Filologia ikasi nuen, baina gehien gustatzen zaidan arloa literatura da. Eta faltan sumatzen nuen, alde linguistikoarekin edo fonologikoarekin konparatuta literaturak
|
askoz
ere leku txikiagoa baitzuen. Irakaskuntzan ere ikusi dut hori:
|