2013
|
|
1) alde batetik, aurreko bi ereduek zenbait ezaugarri ezberdin (kontraesanezkoak ere?) arabera definituz gain, euskal komunitatean bi populazio mota edo gizarte talde ezberdinak (eta kontrakoak ere?) sortzeko eta definitzeko ere baliagarriak izan direlako; 2) bestalde, dagoen egoera zatitua gainditu beharra dagoela esaten delako ere, lortu nahi bada Euskara izatea euskal komunitate guztiaren osagai positiboa, aktiboki positiboa, eta hori lortzeko proposatzen zaigu Framing Berriaren beharra. Guzti hau nekeza gerta badaiteke ere bi gizarte taldeentzat, arrazoi ezberdinengatik, zenbait aldaketa egitea suposatzen duelako bakoitzarentzako, beharrezkoa ikusten da; iruditzen zait bereziki nekeza izan daitekeela Framing Aldarrikatzailearen taldekoentzat, euskaltzaleentzat, hauek izan direlako protagonista nagusiak orain arte, eta egunean ere, euskararen alde aktiboki egin dutenak,
|
askotan
egoera eta modu nekeAberatsa izateaz gain, ausarta ere bada, kontuan hartzen baditugu: euskalkomunitatean bi populazio mota edo gizarte talde ezberdinak sortzeko eta definitzeko ere baliagarriak izan direlako; bestalde, dagoen egoera zatitua gainditu beharra dagoela esaten delako ere, lortu nahi bada Euskara izatea euskalkomunitate guztiaren osagai positiboa, aktiboki positiboa, eta hori lortzeko proposatzen zaigu Framing Berriaren beharra.
|
2015
|
|
Baina kasu guztietan irakaslea da dinamizatzailea. Seguru
|
asko
egoera hau da ohikoena gelako dinamikan, irakasle askoren ustetan horrela sustatzen da ahozkoa gelan eta horrela lortzen da hitza ikasleari ematea.
|
|
Margaret Floreyk (2007) eta bere lan taldeak Indonesiako hizkuntza
|
askoren
egoera neurtzeko test hau proposatu zuen. Test honen berezitasuna da hizkuntzaren ezagutza bakarrik hartzen duela kontutan hizkuntza horren egoera neurtzeko.
|
2016
|
|
Sektore aurkariak erakartzeko logika etniko hau apurtu eta ordezko bat asmatu behar da, bestela ezagutzaren hazkundearen sabaia nabarmenagoa izango da, eta honelako egoeretan justiziaren printzipioak ez du inolako eraginik eta ikuspegi errealista batetik txikiak eman behar du amore beti. Zoritxarrez, abertzale izateko ez da euskara jakin behar, eta bozka abertzalea ematen dutenek euskara ikasi izan balute
|
askoz
egoera osasuntsuagoan egotea ekarriko luke26 Erabakigarriena ez da euskara, bozka ondo edo egoki ematea baino. Herri bakoitzak bere historia propioa du eta Bourdieuk behin eta berriz esango duena aplika liteke hemen:
|
2018
|
|
Hizkuntza komunitate
|
askotako
egoerak ongi kudeatu ezean gatazkatsuak izan daitezke, elkarren arteko mesfidantzaren sorburua direlako. Konfrontazioak hizkuntza komunitateak elkarrengandik urrunduko lituzke, eta gizartearen gehiengoa euskarara biltzeko aukera lurrunduko litzateke.
|
2021
|
|
Horrek denak hizkuntza txiki
|
askoren
egoera okerrera eraman du; SESBeko errolda orokorren datuak ikusita, transmisioa eteten ari zela egiazta dezakegu. Erroldetan biztanle bakoitzaren natsionalnosten eta ama hizkuntzei buruz galdetzen zen eta, Errusiako SESen kasuan, gero eta handiagoa zen beren" hizkuntza etnikoa" ama hizkuntzatzat ez zeukaten pertsonen kopurua.
|
2023
|
|
Gainera, gauzak ez dira zuriak ala beltzak, euskara ala erdara: herritar
|
askok
egoera zehatzetan soilik hautatu nahi dute, kontzienteki, euskarazko portaera. Bestalde, entitateen eraginari buruz ere aurrerago hitz egingo dugu.
|