Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2010
Askok alde egin zuen frantsesen menpeko Marokora edo Aljeriara. Beste batzuk espainolen kolaboratzaile bilakatu ziren.
2012
‎Burdin zahar horiek hobe leudekeela txatartegi batean eta, ea nola arraio jarri behar zituzten herriko plaza ederrenaren erdian. Urteak joan ahala jendea hasi da ohartzen pieza hori oso ondo dagoela kokatuta leku horretan, eskulturak dagoeneko bat egiten duela lekuarekin (handik oso gertu baitago, osagarri gisa, Erdi Aroko harrizko Gaztelako Atea) eta agian ikusirik jende asko alde mintzatzen dela, kanpotar asko azaltzen dela propio pieza hori ezagutzera, argazkiak egitera eta abarez dela hain eskultura kaxkarra izango onartuz, azkenean hori ere aitortzen dizute, beraiek gaur egungo arteari eta eskulturgintzari buruz ideia zipitzik ere ez dutela. Horrekin guztiarekin zera esan nahi dut, pixkanaka Oteizak izango duela gure artean herriaren nolabaiteko onespen artistiko eta estetiko bat, gero eta gehiagokoa, agian noizbait baita Chillidak berak daukanaren gainetik ere jarriko dena.
2013
‎Jeltzale askoren aldetik aho txikiarekin esaten dena da ekimen sozialeko euskarazko hedabideak kalitatez kaxkarrak direla eta ezker abertzalearen agenda erreproduzitzen dutela. Eta bi ezaugarri horiekin, ez dutela lortzen haztea eta euskarari dagokion irispenean sendotzea.
‎Gure polisaren kasuan hiztun komunitate batzuk ia osorik, beste batzuek adar sendoak botata eta beste batzuen fragmentuak daude lurralde berean. Egoera sinpleagoa, hala ere, kontinenteetako beste leku askoren aldean.
2015
‎adierazle hutsarena egiten asmatu egin du, zabalik da, eta neurri horretan beste traiektoria, beste praktika sekuentzia eta ildo askorekin lotzen da, eta elkar ernaldu eta sustatu egiten dute. Korrika n euskararen eta Euskal Herriaren alde egiten duzu korrika, baina beste eskari eta beste bizipen askoren alde ere bai. Sentierak ugari biltzen ditu Korrika k. Alde horretatik, adierazle hutsa ez dago hutsik, adiera asko onartzen ditu eta.
2017
‎Santa Claus, Olentzero, Errege Magoak eta bestelakoekin gertatu bezala, qskola eredugarria da, arautzailea eta zigortzailea. Ume eta gazteek eredu jakin bati jarraitu behar diote sarituak izateko; bestela, zigorra dute zain (oraindik okerrago, umeek jarrera txarra izan dutenean ere, opariak eta sariak jaso ohi dituzte guraso eta irakasle hipermoderno askoren aldetik). Ume eta gazteen manipulazioa ez ohi da horren argia, ordea, ikasleek ondo portatu, ikasi eta ondo pasatu baino ez dute egin behar eta; horiexek omen dira beraien ardura bakarrak.
‎Alde batetik, irakasle tradizional askoren buruetan prestakuntza berria antzua dela dago, antzua bainoago kaltegarria iruditzen ez zaienean. Egia da badagoela irakasle tradizional askoren aldetik prestakuntzarekiko mesfidantza puntu handi bat, gehienetan teknologia berri zein pedagogia berrien munduan sartzeko ezgai agertzen direlako edo beraien ibilbide profesional luzeak eskainitako esperientzia nahikoa irizten dutelako: " Zer irakatsiko didazue niri, bizitza eman badut zeregin honetan?
2019
‎Gehiegi ez luzatzeko, beste kontu burokratiko asko alde batera utzita, auzi honek izan zituen azken bi aurkarien esanetara bilduko naiz. Arriarango bordari Sebastian Zabaleta hagitz bertatik harrapatzen zuen Minterrola izeneko sarobe zaharrean Don Migel apaizak egiteko asmoa zuen bordak; baita Artxakoneko bordari Bernardo Zabaleta ere Joan Pedro Labaienek Sorobarrengo muinoan egiteko asmoa zuenak.
2020
‎Izan ere, euskalduna baserritarrarekin identifikatu da luzaro, Erromantizismoaren garaietatik. Askotan, baserritar adanikoarekin, gizaki zintzo, noble eta esanekoarekin; irudi oso onartua euskaldun erreal askoren aldetik, eztia delakoan, lausengu bat, ohartu gabe despistatua izan behar du pertsonak! irudi horrek jatorrizko akatsa edota estigma duela, alegia, berriro esanda, nekazariaren eta euskaldunaren identifikazioa, eta muin horretatik datozela kontrako irudiak ere. Hortik aldeano, borono, jebo, eta hortik cashero.
‎Gogoan zeukan enperadore frantziarrak, zibilizazioaren izenean hasitako Errusiako kanpaina hartan, ikusi bere burua larri, eta ihesari eman ziola laurehun mila soldadu atzean utzita, goseak eta hotzak hilda gehienak. Nire lagunak ere hori esan nahi zuen, Almaraz abian jarri zuten agintariek ere azkar asko alde egingo zutela arrisku gunetik. Gu, berriz, bertan geldituko ginela harrapatuta.
2021
‎Kultura hipermodernoa, kultura nagusi bakarraz hitz egiterik baldin badago, anitza eta kontraesankorra da, krisi garaietan gertatu ohi den bezala. Seme alabon eta gurasoen arteko harremanei dagokienez behintzat, alde batetik, antropoteknika modernorik badagoenez oraindik, bada joera postfiguratibo bat, hiperguraso askok beren kimuak zuzendu nahi baitituzte; baina, beste alde batetik, bada hiperguraso askoren aldetik" berdin" gisa agertzeko joera demokratikoago eta berritzaileago bat ere, progreagoa, zeinen arabera gurasoak ez lirateke guraso izango, lagunak baizik. Modu batean edo bestean, joera batek zein besteak bere arazoak ditu, egun belaunaldien arteko apurketa handi bat bizi baitugu, bi mundutan bereizi baitira.
2022
‎Sarritan dituzte gazteek honelako testuetan ageri diren elkarrizketa eta gogoeten haria ulertzeko arazoak, eta beraz, gogoko izan ote duten galderari erantzutean ezezko borobila ematen diote, ez baitute ulertzen. Ez dago horrelakoetan bigarren eginahalik, baina ezta ere, eta hori da etsigarriena, irakasle askoren aldetik. Horretan irakasleok ikasle legez jokatzen baitugu sarritan, ikasten ez duten ikasle legez.
‎Esaldi askok alde egiten didate, halakoxe partikularra du espresioa, Mexikoko argotarekin eta kultismoekin batera jolasean. Baina ez dago" zer esan nahi du?" galdetzeko lotsarik, konfiantza giro espontaneo honetan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia