Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2005
‎Imajina ditzagun orain lau pultsulariak mahai batean musean ari direla. Elkar zaintzen ari dira, nork nolako kartak izango, nor ari den erronka hutsean asmatu nahirik, nork noren keinua harrapatuko… Ez da inor inorekin fidatzen, baten hitzaren atzean zer ezkutatzen den asmatu nahi dute beste hiruek.
2007
‎Beldur naiz, ordea, euskararen gabonak ez ote diren hain alai joango. Bateko, noizik behinka eskura datozkigun inkestak, erabilera dela eta; besteko, etengabe planteatzen ari zaizkion erronka, premia, kezka eta ardura berriak. Badira, hor nonbait, horiei erantzuteko prest daudenak, langile errime eta trebeak, etorkizun hobe batean esperantzan.
2009
‎Bira honetan Galderrek anaia Borxark jotzen zituen kantu asko berreskuratu ditu; Igorrek, berria izanik kantu asko ikasi behar izan ditu; Xabik inoiz atera ez duen gitarra akustikoa atera du; eta zuk, gitarra akustikoaz gain, pianoa ere jotzen duzu. Zer moduz moldatzen ari zarete erronka berri horiekin?
2017
‎Euskal Herrian badaude ezkertiar eta abertzale asko, baina, mugimendu gisa, ez gara gai izaten ari erronka horiei forma emateko. Badugu indarra, baina hori bideratzeko palanka falta zaigu.
‎Jatorriz ingelesez diseinatu zen tresna (CAT, Swinburn et al., 2005) gaur egun Europakohamahiru hizkuntzatara1 egokitzen ari da Collaboration of aphasia Trialists COST ActionIS1208 ikerketa-sareari esker (Fyndanis et al., prentsan). Hala, euskarazko egokitzapenaprestatzerakoan izaten ari garen erronka nagusiak aurkeztuko ditugu eta, horrekin batera, horieiaurre egiteko hartutako erabakietako batzuk.
‎Galdera honakoa izan daiteke: euskara identitate ikur moduan duten ikastetxeak ari dira erronka hori bere egiten. Ari dira ikasle horiek erakartzen saiatzen gizarte-zerbitzu terminoetan?
‎Galdera honakoa izan daiteke: euskara identitate ikur moduan duten ikastetxeak ari dira erronka hori bere egiten, ten premia berberak eta tamaina berekoak, noski), ondorioz, ahalegin handiagoa eskatzen dute hezkuntza profesionalengandik.
2019
‎Aipatu bezala, euskarak trantsizioa egin du aro digitalera, eta hurrengo erronkatzat bere egoera hobetzea nahiz etorkizuneko erronka berrietara moldatzea izango du. Lanean ez da zehazki aipatu, baina, adibidez, interneten gero eta garrantzi handiagoa dute eragileek (influencer delekoak), eta euskarak euskal halako eragile digital gehiago behar ditu, oraindik egiteke dagoen bidearen eta agertzen ari diren erronka berrien adierazgarri. Batek daki aro digitalak nora eramango duen gizartea eta zertara egokitu beharko diren hizkuntzak, baina baliabide-langaren gainetik dauden hizkuntza gutxituek aukerak izango dituzte bertan. eta euskararen erabileraren aferan eragiteko konponbidea Ikten bidezko sustapenean balego?
2021
‎Ikasleek erronka bidez lan egin dezaten materialak sortu ditugu eta erronka horietan ikusi dugu gure arloan egin daitekeela beste arloekin lotu, adibidez, zientzietako gaiak. Gu ahalegin berezia egiten ari gara erronka horietan bertan ere literatura txertatzeko. Modu horretan, hizkuntza eta literatura biak eskutik datoz.
‎EHEren ustez egungo hizkuntza-politikek eta marko juridikoek eman behar zutena eman dute, eta bestelako marko juridiko batera jauzi egiteko unea dugu. Zerumugan azaltzen ari diren erronka eta mehatxuei gutxieneko bermeekin aurre egin ahal izateko eta estatuen etengabeko inposizio linguistikotik euskaldunak babesteko ezkutua eraikitzeko, ezinbesteko baldintza burujabetza osoa eskuratzea dela uste du EHEk. Hau da, inolako kanpo-esku hartzerik gabe, soilik Euskal Herrian erabaki behar dugula zein nolako hizkuntza-politika garatu nahi dugun berton.
2022
‎Astetik astera, bai parte hartze kopurua eta tontor kopurua ere igotzen ari dira eta oso pozik gaude ekimenak jaso duen erantzunarekin. Ekimenean parte hartzen ari diren guztien artean 2200 tontorreko langa pasatu dugu. Gero eta ikasle gehiago ari dira erronka lortzen eta hauei diploma banatze ari gara. Hemen ikusi dezakezue argazkiak.
‎Astetik astera, bai parte hartze kopurua eta tontor kopurua ere igotzen ari dira eta oso pozik gaude ekimenak jaso duen erantzunarekin. Ekimenean parte hartzen ari diren guztien artean 2000 tontorreko langa pasatu dugu. Gero eta ikasle gehiago ari dira erronka lortzen eta hauei diploma banatze ari gara. Hemen ikusi dezakezue argazkiak.
2023
‎«Zerbitzu horretan sartzeko betebehar batzuk jarri behar zaizkie ikastetxe guztiei. Bada, nik uste dut aritu beharko ginatekeela eztabaidatzen zer betebehar jarri ikastetxeei aipatzen ari garen erronka horiei guztiei erantzuteko».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia