Emaitzak: 5
2014 | ||
Jardunak berak definitzen du komunitatea hausnarketarako gune gisa: bertsotan ari garenean, etengabe | ari gara diskurtsoak osatzen, sortzen eta jasotzen. Bertsolaritzaren corpus teorikoa eratzen eta transmititzen lan handia egin duten Jon Sarasuak, Andoni Egañak eta Joserra Gartziak arrazoia, oratoria eta komunikazioa jotzen dituzte bertsolariaren tresna nagusitzat. | |
2015 | ||
Goirigolzarrik azaltzen duenez, euskara inposatzen | ari garen diskurtsoak indarra hartu azken urteotan, eta horren ordez justizia sozialaren ikuspegia hedatzen saiatu beharko ginateke. Alabaina, Eusko Jaurlaritzaren publizitate instituzionalaren %98 erdarazko komunikabideetan jartzen den honetan (Argia, 2014), euskaren aurka argi eta garbi egiten duten zenbait bozgorailutik jaurtitako mezuak neutralizatu ahal izateko komunikabideen arloko diru-laguntza politikak bidezkoagoa izan beharko luke. | |
2017 | ||
Ondorengo artikuluan Jon Artzak azken 30 urteotako (Euskararen Legea onartu zenetik) euskararen inguruan zabaldu diren diskurtsoen berri eman du. Bere helburua izan da, alde batetik, abian jarri zenean diskurtso horien mailan zer espero zena aztertzea, eta, beste alde batetik, gaur egun egiten den irakurketarekin eta zabaltzen | ari diren diskurtsoekin alderatzea. | |
gure ustez, kategorien esanahia eta zentzua ondo zehaztu behar dira diskurtsoei buruzko ikerketak eginez. bestela eginez gero, ezin da baztertu erantzun horiek nork bere burua" identitate legitimoen merkatuan" kokatzeko ahaleginak ez izatea (eta ez da jakingo galderek ez ote duten merkatu hura indartzen edo eraldatzen). izan, kategoria horiek ez dira termino adituak, praktikaren kategoriak dira, jendeak bere eguneroko bizitzan erabiltzen dituen kategoriak. ez da oso zuzena, horiek zehaztu barik, halako korrelazioak egitea. are gehiago, tranpa metodologikoak egin ahal dizkiogu geure buruari: inkestak ematen dizkigun datuetan badirudi bi aldagai (linguistiko, politiko, identitario...) neurtu beharrean aldagai bera ari zirela neurtzen, alegia, aldagaiak, praktikaren kategoriak diren aldetik, bat eta ez bi direla17 kategorien adiera ez da norberaren hautu subjektibo hutsa, jendartean eraikitzen eta erabiltzen | ari diren diskurtsoen eragina baizik. | |
2018 | ||
maila diskurtsiboan" artikuluan, ikerketa soziolinguistikoek erakusten duten egoera kezkagarriaren aurrean gizartea planteatzen ari den hainbat ekimenen berri, izan ere, ezinbestekoa da euskararen aldeko mugimenduan eremu sozial berriak irabaztea, kasu honetan, euskararen aldeko erdaldunak. Horretarako, sendotasun handiarekin | ari dira diskurtsoak berritzen eta egokitzen. Horien lekuko, estrategikoa den BAM eremu geografikoan (Baiona–Angelu–Miarritze) garatutako ekimenak eta Mintzalasai proiektua. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ari izan | 5 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ari izan diskurtso | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
ari izan diskurtso alderatu | 1 (0,01) |
ari izan diskurtso berritu | 1 (0,01) |
ari izan diskurtso eragin | 1 (0,01) |
ari izan diskurtso indar | 1 (0,01) |
ari izan diskurtso osatu | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |