Emaitzak: 9
2010 | ||
Familia eta giro erdaldunetan bizi diren ume eta gazte askok euskara eskolan ikasten dute gehienbat, eta euskaraz gaitasun handiarekin moldatzen ikasi dutela ezin da zalantzan ipini. hala ere, eskolak ez ohi ditu lagunarteko hartu emanetan erabiltzen diren hizkuntza ereduak eskaintzen, eguneroko jardueretan eta parekoen artean beharrezkoak diren hizkera ereduak alegia, eta eskatu ere ezin zaio egin (euskararen aholku batzordea 2009: 48). gazteek gaztelaniaz badituzte honelako ereduak, eta horietara jotzen dute, sarri, batez ere giro erdaldunetan hazitako gazteek. inguru euskaldunean bizi direnek, berriz, badituzte euskaraz eredu dinamikoak baina, hala ere, nerabezaroan erdarara jotzen dute sarri, helduen ustez, eta konpromiso falta erakutsita. ideia hauek auzitan ipin daitezke. batetik, ez dago argi gazteek erdarara erabat jotzen dutenik. aitzitik, taldekideen arteko bat bateko harreman eta erabat informal diren egoeretan jotzen dute gazte euskaldun askok gaztelaniara baina erabat ala euskara gaztelania kode —alternantziaz baliatuta—? gazte euskaldunen hizkuntza eredu urratzailea erabiltzen dutenean beren talde nortasuna | adierazteko zertan oinarritzen dira, lekuan lekuko hizkeran? | |
2013 | ||
Zergatik uste duzu hipotesiak direla eta ez burutazioak? Hipotesiak ez diren bi hautatu, eta | adierazi zertan oinarritu zaren hori esateko. | |
b) Osa ezazu zure hipotesia eta | adierazi zertan oinarritu zaren hori pentsatzeko. Horretarako, herritarrek aurkeztutako hipotesiez gain, unitatean arkeologiaz, informazio iturriez eta historian zehar izan diren bizilekuez ikasi duzunaz eta Ekigunean bila dezakezun informazioaz balia zaitezke. | |
2015 | ||
ez diren hiru, eta | adierazi zertan oinarritu zaren hori esateko. | |
| adierazita zertan oinarritu zareten hori | |
2016 | ||
ez diren hiru, eta | adierazi zertan oinarritu zaren hori esateko. | |
Zergatik uste duzu hipotesiak direla eta ez burutazioak? Hautatu hipotesiak ez diren hiru, eta | adierazi zertan oinarritu zaren hori esateko. | |
| adierazita zertan oinarritu zareten hori erabakitzeko. | |
2021 | ||
Hartzen bada 1850 etik 1959 era doan garaia ez du | adierazten zertan oinarritzen den horrelako" neurria" hautatzerakoan, gehienetan" mendea" (XIX XX) delarik neurgailu erabiliena. Alusio batzuen bidez ulert daiteke zein izan diren harentzat muga baten ezaugarriak. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
adierazi | 9 (0,06) |
Lehen forma
adierazi | 5 (0,03) |
adierazita | 2 (0,01) |
adierazteko | 1 (0,01) |
adierazten | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Ikaselkar | 4 (0,03) |
ELKAR | 3 (0,02) |
Euskaltzaindia - Liburuak | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
adierazi zer | 9 (0,06) |
Konbinazioak (3 lema)
adierazi zer oinarritu | 9 (0,06) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |