2013
|
|
2 Irakasleak egindako proposamenekin (nork bere sentimenduak
|
adierazteko
testuak sortu, testuak trukatu eta irakurketa adierazkorra egin, eraldatu&), zer moduz bukatuko ote zuten Mikelek, Eunatek, Xabik, Urkok eta Mirenek. Zer uste duzue zuek?
|
|
2 Irakurri arretaz honako testu hau, eta
|
adierazi
testu hori idazteko zer iturri edo aztarna topatu zituzten; horretarako, jarraitu adibideari.
|
2014
|
|
Izan ere, asmoa gorputz esperientzietatik pentsamendurantz eginiko ibilbidea adieraztea zen, eta argi dago ibilbide hori ere testu generoetan nabari dela. Gorputz esperientzia
|
adierazteko
testu genero egokienak gutunak, lekukotza testuak… izan ohi dira, eta hain zuzen ere, horiek dira Baina gorputzak dio lehen atalean bildu
|
|
Kausa ondorio erlazioak
|
adierazteko
testu antolatzaileak
|
|
kausa ondorio erlazioa
|
adierazteko
testu antolatzaileak erabiliz hipotesiak egiten?
|
|
AURKARITZA ERLAZIOA
|
ADIERAZTEKO
TESTU ANTOLATZAILEAK
|
|
Bi ideiaren artean kontrajartzeedo aurkaritza erlazioa badago, aurkaritza
|
adierazteko
testu antolatzaileak erabiltzen dira bi ideia horiek lotzeko.
|
|
Aurkaritza erlazioa
|
adierazteko
testu antolatzaileak erabiltzen trebatzea oso ondo etorriko zaizu asmatu ez dituzun hipotesiak adierazteko, tertulian beste solaskide batek esan duen zerbaiten kontrako ideiaren bat adierazteko, ñabardurak gehitzeko
|
|
2 Lotu bi zutabeetako informazioak aurkaritza
|
adierazteko
testu antolatzaileak erabiliz. Horretarako, lehenik, identifikatu zutabe bateko eta besteko zein informaziok duten aurkaritza erlazioa.
|
|
Solasaldiak egiten hasi aurretik, prestatzeko, komeni da aztertzea ea ekarpenen arteko erlazioak aurkaritzakoak diren ala ez, eta, horren arabera, erlazio hori
|
adierazteko
testu antolatzaile edo esapide egokia hautatzea.
|
|
aurkaritza erlazioa
|
adierazteko
testu antolatzaileak zuzen erabiltzen, solaskideek esandako zerbaiten kontrako ideiak adierazteko?
|
|
KAUSA ONDORIO ERLAZIOA
|
ADIERAZTEKO
TESTU ANTOLATZAILEAK
|
|
Kausa ondorioa
|
adierazteko
testu antolatzaileak ideia edo informazio bat eta haren zergatia edo kausa lotzeko erabiltzen diren hitzak dira. Edo, alderantziz esanda, ideia edo informazio bat eta haren ondorioa lotzeko erabiltzen dira.
|
|
Beste hauek ondorioa
|
adierazteko
testu antolatzaileetako batzuk dira:
|
|
hautatutako liburuaren datu bibliografikoak eta haren edukia
|
adierazteko
testua idaztean, informazioa soilik eman badut.
|
|
kausa ondorio erlazioak
|
adierazteko
testu antolatzaile egokiak erabili baditut.
|
|
Iritzia
|
adierazteko
testuak
|
|
1 Hasteko, irakurri informazioa, eta berridatzi adibideko esaldia lau modutan. Ez errepikatu kortesia estrategiak, ez eta aurkaritza
|
adierazteko
testu antolatzaileak ere.
|
|
Adostasuna aitortu diogun argudioari aurre egin, eta hura indargabetu, aurkaritza
|
adierazteko
testu antolatzaile bat eta gure iritziaren aldeko argudio bat erabiliz.
|
|
Argudioak eta kontra argudioak idazteko eta haien ideien arteko erlazioak
|
adierazteko
testu antolatzaile egokiak erabili ditu (kausa ondoriozkoak, adibideak ematekoak, aurkaritza adieraztekoak), baita esatezko aditzetatik eratorritako egiturak ere.
|
2015
|
|
erlazioak
|
adierazteko
testu antolatzaile egokiak erabili baditut. (K)
|
|
–hautaketa eta haren justifi kazioa
|
adierazteko
testuan aditzak, 1 eta 3 pertsonakoak, zuzen jokatu
|
|
|
adierazteko
testua.
|
2016
|
|
egingo duzuenaren aurreikuspenak eginda,
|
adierazi
testu labur batean nola ikusten duzun
|
|
|
adierazteko
testua
|
|
|
adierazteko
testua.
|
|
menuko. Datos? aukera hautatuko dugu, eta egungo balioan, behean
|
adierazitako
testuak jarriko ditugu. 0 bytetik 10 bytera,. GELDIRIK?
|
|
gertakizunak eta ekintzak denboran kokatzeko eta haien arteko denborazko erlazioak
|
adierazteko
testu antolatzaile egokiak erabili baditut. (K)
|
|
hautaketa eta haren justifikazioa
|
adierazteko
testuan aditzak, 1 eta 3 pertsonakoak, zuzen jokatu baditut eta aditzen komunztadura zaindu badut. (a)
|
|
Erabilitako informazio iturriak
|
adierazteko
testua.
|
2017
|
|
1
|
Adierazi
testuan nabarmendutako hitzak hitz elkartuak, hitz eratorriak edo maileguak diren, eta,
|
|
3 Kausa ondorio erlazio logikoa duten hainbat ideia daude testuan. Kausa ondorio erlazioa
|
adierazteko
testu antolatzaile bat baino gehiago dago. Aurkaritza adierazteko bat ere bai.
|
|
Zeri egin diozu aurre? Unitatean egingo duzuenaren aurreikuspenak eginda,
|
adierazi
testu labur batean nola ikusten duzun zure burua erronkaren aurrean, zer sentimendu sortzen zaizkizun.
|
|
Erabilitako informazio iturriak
|
adierazteko
testua.
|
|
Erabilitako informazio iturriak
|
adierazteko
testua
|
|
Erabilitako informazio iturriak
|
adierazteko
testua
|
2019
|
|
Sortzaileak erabakitzen du nolakoa izan daitekeen. Garbi dagoena da ez duela errepikakorra izan behar, irudiak ez duela errepikatu behar testuak esaten duena, ezta irudiak
|
adierazi
testuak esaten duena. Hortik aurrera hainbat harreman sor daitezke.
|
2021
|
|
Ziklorik berriena izanik, eta bertan bertsolaritzaren presentzia mediatikoak jauzi kuantitatibo eta kualitatibo garrantzitsua egin duelakoan, garapen hori islatuko duten parametroak ezarri nahi izan dira. Horrela, esaterako, hazkundea hobeto hauteman ahal izateko testu kopuruari testuen hedaduraren dimentsioa gehitu zaio; bertsolaritzaren prestigiatzea
|
adierazteko
testuen kokapenari erreparatu zaio; gaiaren inguruko kazetaritzaren garapena azaltzeko generoen bilakaera eta ohiko baliabide batzuen erabilera hartu da kontuan; kazetaritza horren espezializazio maila neurtzeko txapelketetan errepikatzen diren sinadurei, bertsolarienei eta BDB n14 agertzen diren kideenei begiratu zaie...
|
|
Biak literatur testuak dira, baina aipuak literatura idatzian eta jasoan erabili izan dira, eta atsotitzak, ordea, ahozko herri literaturan. Biak munduaren eta errealitatearen ikuskera jakin bat modu labur eta literarioan
|
adierazteko
testuak dira, oso pertsonalak, modu poetikoan, eta sarritan baliabide literarioak erabiliz. Hala eta guztiz ere, bai aipuen, bai atsotitzen erabilera eta, lehenengoen kasuan, funtzio komunikatiboa aldatu egin dira.
|