2008
|
|
Hauek ere zenbatasuna
|
adierazteko
baliabideak dira, osaera guztiz garde na dutenak: [[I pare/ pixka/ pila/ mordo] [numbat].
|
2009
|
|
esaten zion bitartean, Txarok, maite zaitut? esaten ziola; lehena, ahizpen arteko maitasunari forma ematen ziòn adierazpidea zen, eskuak eskua mugatzat hartzen zuena, eta ez bularra edo zilborra, esate baterako, muga hark egiten baitzuen maitasun mota hura eder, mugak egiten duin; bigarrena, ordea, maiteminduen hizkera zen, maitasunaren neurria ez
|
adieraztea
baliabide gisa erabiltzen duena neurririk gabeko neurria adierazteko: –maite zaitut?, bai, eta mugarik gabe maite zaitut, ondorioz, buruko ilerik galduenetik behatz txikiraino?
|
|
hain zen nabarmena Adaren jarrera, non, txintik ere esan gabe, Maria Bibianak eskua luzatu baitzion, argia itzali aitzin, Adak ongi ulertzen zuèn keinuan," Asko maite zaitut, baita arazoak badituzu ere" esaten ariko balitzaio bezala; huraxe baitzen kontua, Maria Bibianak bazuela neurriaren zentzu zehatz bat, Txarok ez zuena, antza, eta huraxe baitzen bi emakumeen arteko aldea: ahizpak" asko maite zaitut" esaten zion bitartean, Txarok" maite zaitut" esaten ziola; lehena, ahizpen arteko maitasunari forma ematen ziòn adierazpidea zen, eskuak eskua mugatzat hartzen zuena, eta ez bularra edo zilborra, esate baterako, muga hark egiten baitzuen maitasun mota hura eder, mugak egiten duin; bigarrena, ordea, maiteminduen hizkera zen, maitasunaren neurria ez
|
adieraztea
baliabide gisa erabiltzen duena neurririk gabeko neurria adierazteko: " maite zaitut", bai, eta mugarik gabe maite zaitut, ondorioz, buruko ilerik galduenetik behatz txikiraino... eta eskuak eskuetan maite zaitut, bai, baina baita ezpainak ezpainetan ere; esan nahi baita Adari irudi hura pasatu zitzaiola, beharbada, burutik:
|
2012
|
|
EAEn Turismoa Antolatzeko 6/ 1994 Legeak ez du ezer
|
adierazten
baliabideak turismo baliabidetzat aintzatesteari buruz. Alabaina, beste arau batzuetara jo daiteke aukera horren gainean zer esaten duten ikusteko.
|
|
Urte askotan egon diren muga fisiko eta mentalak gainditu behar ditugu etaegindako bideaz baliaturik euskal kohesioaren aldeko barne eta kanpo dinamikabat martxan jarri, batik bat gure indar eta baliabideetan oinarrituta. ...rritarrek zilegitzat jotzea Euskal Herri osoan agintepartekatu baten beharra (berezko euskal aginteen aldeko zilegitasun soziala etademokratikoa dei geniezaioke lehen helburu horri) eta gainera euskal herritarrenarteko kohesioa indartzen joateko tresna politiko eta juridikoak eskuratzen joatea.Azkenik, kanpora begira ere, Euskal Herria herri gisa existitzen dela eta bereziturikbiziraun nahi dugula
|
adierazteko
baliabideak eskaini lirateke.
|
2013
|
|
Horixe da garatu beharreko bidea. Herriak eta herritarrek hartzen dituzten erabakien errespetua, gure iritziak askatasunez
|
adierazteko
baliabideak barne.
|
|
Pentsalari batzuek aldarrikatu dute pentsamenduaren erresuma erkide dela, denok partekatzen dugun erresuma, eta hizkuntza litzateke pentsamendu hori
|
adierazteko
baliabidea, besterik gabe. Pentsalari horien artean koka genitzake Aristoteles, Descartes, Locke, Frege edo Chomsky bera.
|
|
2) Adierazi nahi dudana estrukturatzeko eta
|
adierazteko
baliabide linguistikoak eduki behar ditut (momentu honetan estrukturatzen da pentsamendua: hasiera eta bukaeraren arteko isuria...).
|
2015
|
|
Ekimena bizi formetan ekintza ildo berriak abian jartzeko ahalmena da. Hartara, sinetsi eta sentitu behar da praktika aktorearen kanpoan den baliabide bat dela, nork bere xedeak lortzeko baliabidea, nork bere barruak
|
adierazteko
baliabide, baina, horregatik ere, nor horrekin guztiz berdindu ezin dena. Egintzak ez dira norberaren baitako izantza.
|
2016
|
|
|
adieraztea
baliabide digitalak
|
|
Prozesu hau haurtxoaren ingurunearekin estuki lotuta dago; kultura eta ohiturekin erlazionatuta dago: hasieran, emozioak adierazteko era familia inguruneak modulatzen du, baina, gaur egungo gizartean, eskolak ere eginkizun handia du prozesu honetan; gero, adinkideekin batera modulatzen da, haurrak hitz egiteko gaitasuna lortutakoan (hizkuntza emozioak
|
adierazteko
baliabide berria da orduan).
|
|
Ideia edo gertaera bat
|
adieraztea
baliabide digitalak erabiliz, komunikazioa aberatsagoa izan dadin.
|
2017
|
|
ondorio erlazioak, eta horiek
|
adierazteko
baliabide egokiak eta
|
|
Gidaliburuko atal guztietako testuetan, kausalitate erlazioa duten ideiak direnetan (hautatutako aleen eta haien justifikazioen artean; kexatzea, zerbait eskatzea, erreklamatzea& helburua duten nik sortutako testuetan, etab.), benetakoak badira haien arteko kausa/ ondorio erlazioak, eta horiek
|
adierazteko
baliabide egokiak eta askotarikoak erabili badira. (K)
|
2019
|
|
9 Ohartu beharra dago (a) bihurkaritasuna adieraztea eta (b) bihurkaritasuna
|
adierazteko
baliabide bereziak izatea gauza bana direla: izan ere, badira (b) bezalakorik ez daukaten hizkuntzak (Haspelmath, 2008:
|
|
Buru egituraren iturriari begira, Behe Erdi Aroko latinetik mendebaldeko euskarara zabaldu zatekeen, eta hortik, denbora tarte ez oso luzean, gainerako euskalkietara, hipotesirik sinesgarrienaren arabera betiere. Proposamen hau kontuan izanik, bihurkaritasuna
|
adierazteko
baliabideek euskararen historian izan duten garapenaren kronologia, eta euskarak Erdi Aroan ukan dituzkeen bihurkaritasuna bideratzeko eskuarteen ikuspegia aurkeztu dira. Azkenik, datu hauek aurrerantzean euskararen (aitzin) historia berantiarra deskribatzeko saioa egiten duten lanek kontuan hartu lituzketela nabarmendu da.
|
|
270; Salaberri Izko 2020: 23), euskalki guztiek dute buru egitura bihurkaritasuna
|
adierazteko
baliabide nagusi5 Hala ere, ongi jakina denez, euskalkiek erromantze desberdinen eragina jasan dute Erdi Arotik hona. Hortaz, eta datuak aztertzeko erarik aproposena delakoan, hemen Iparraldeko euskalkietako adibideak okzitanierakoekin eta frantsesekoekin batera ikertu dira (ikus 2.1 atala).
|
|
Lan honetan bi metodoak bateratzen dituen hurbilpena egiten da, euskararen ezaugarri gramatikal baten (buru hitzean oinarritutako egitura bihurkariaren) lekukotzeen aitzineko garaia berreraikitzeko. Xede hau kontuan izanik, 1.1 atalean euskarazko bihurkaritasuna
|
adierazteko
baliabideei ikuspegi tipologikoaren barnean so egiten zaie; 1.2 atalean, berriz, alderaketa egiten da euskararen inguruko hizkuntzekin, egungoekin zein historikoekin, eta 1.3 atalean bihurkari marken gramatikalizazio bidea zehazten da. 2.1 eta 2.2 ataletan euskarazko buru bihurkariak dituzkeen zenbait iturri eztabaidatutakoan, ikerketa honek euskararen historiarako izan ditzakeen ondorenak aurkezten dira 3 atalean.
|
|
Kazeninek (2001: 926) dioenez, munduko hizkuntzek bihurkaritasuna
|
adierazteko
baliabide bakarra (izenezkoa) izan ohi dute, edo bi (izenezkoa eta aditzezkoa). Oro har, beraz, eredu tipologiko hedatuena gehienez ere bi estrategia bihurkari ukaitea da, eta hau baino gehiago dituzten hizkuntzak gutitan kausitzen dira (Haspelmath, 2008:
|
|
Ukipen egoera luze eta hertsi honen ondorioz, euskarak gramatikaren maila ia guztietan hizkuntza horien eragin nabaria jasan du. Lan honetako ildoari jarraituz, hortaz, zentzuzkoa litzateke aipatu hizkuntzek historian gaindi izan dituzten bihurkaritasuna
|
adierazteko
baliabideei so egitea.
|
2021
|
|
Bertan, ahalik eta modu pertsonalizatuenean eskainiko zaio arreta etorri berriari. Baina hori ez ezik, beste hainbat helburu ere zehaztu dituzte aurtengorako, besteak beste,
|
adierazitako
Baliabideen Gida eguneratzea, aholkularitza juridikoa eskaintzea, edota laster inauguratuko den Kulturarteko Plaza Feminista.
|
|
Azkuek, adibidez, graduazio edo maila adberbioez ari dela aipatzen ditu on on ona moduko egiturak (beheraxeago —c) azpiatalean— aztertuko ditugunak); Euskal Gramatika: Lehen Urratsak I lanean ere izenondoak errepikatzea goren maila
|
adierazteko
baliabidetzat hartzen da, eta herriz herri eta horien antzekoak esapide gisa ematen dira. De Rijkek (2008) ere bereizi egiten ditu hitz elkarketa eta bikoiztapenak.
|
|
Adibidez, ela eta elarik atzizkiez hornituriko perpaus mendekoekin modua adieraz daiteke (Sudurretik odola dariola hurbildu zait Peru; Begietan negarra zuelarik irten zen medikuarenetik), beste balio batzuk ere izan ditzaketen arren. Horrez gain, erlatibozko egitura ere modua
|
adierazteko
baliabide askoren oinarrian dago: batetik, ardatz gisa modu izenak (antz, arau, era, modu, molde...) dituzten postposizio sintagmei bidea emanez (erakutsi digun moduan; esan duen arabera eta abar) 8; bestetik, ardatzik gabeko perpaus erlatiboak ditugu (EGLU V:
|
|
“nik nahi dut”, “nire amak”, “nire jostailuak”) eta partekatzea kostatzen zaio. Baina oraindik ez ditu sentimenduak
|
adierazteko
baliabide asko, ez ditu komunikazio trebetasunak garatuta. Kasketen adina da, hori baita zure zentzumenak deskargatzeko modua.
|
2023
|
|
• Iritzien gaineko adostasuna eta desadostasuna
|
adierazteko
baliabideak: ados nago, nik ez dut uste horrela denik, konforme...
|
|
• Iritzien gaineko adostasuna eta desadostasuna
|
adierazteko
baliabideak: ados nago, nik ez dut uste horrela denik, konforme...
|
|
txikitxiki txikia, alfer alferra... Esajerazioak
|
adierazteko
baliabideak.
|