2007
|
|
Hizkuntza eta pentsamendua bakoitza bere aldetikoak direla, esango dizu besteak. Izan ere, lehenbizikoan zentzu komunekoa ematen du, estreina mundua hor aurrean berbaitan dagoela, gizakiarekin zerikusgabeki; gero, giza pentsamenduak hori ikasi eta ispilatu egiten duela; eta geroenean bakarrik hizkuntzak pentsamendua
|
adierazi
eta komunikatu egiten duela. Alabaina, hiru momentu horien erlazioa, zentzu komunak egiten duena baino kritikoago zulatzen hasi eta, behiala Platon aurkitu zen bezalatsu, jarraitzen dela gaur egun ere ematen du.
|
2008
|
|
Hezkuntza etapa honen amaieran, arlo honetako haurrak ebaluatuko dira, honako trebetasun hauek kontuan hartuta: ahoz
|
adierazteko
eta komunikatzeko gaitasuna garatzea, behar bezain argi eta zuzen, idatzizko hizkuntzaren oinarrizko ezagutza eta hizkuntza artistiko eta bisualen bitarteko material eta teknikoak erabiliz adierazteko eta komunikatzeko gaitasuna. Halaber, arlo honetan atzerriko hizkuntzaren lehen hurbilketa sustatuko da, bereziki zikloaren azken urtean.
|
|
Hezkuntza etapa honen amaieran, arlo honetako haurrak ebaluatuko dira, honako trebetasun hauek kontuan hartuta: ahoz adierazteko eta komunikatzeko gaitasuna garatzea, behar bezain argi eta zuzen, idatzizko hizkuntzaren oinarrizko ezagutza eta hizkuntza artistiko eta bisualen bitarteko material eta teknikoak erabiliz
|
adierazteko
eta komunikatzeko gaitasuna. Halaber, arlo honetan atzerriko hizkuntzaren lehen hurbilketa sustatuko da, bereziki zikloaren azken urtean.
|
2009
|
|
Hezkuntza sistemak ahalbidetzen badu ikasle batzuk gure lurraldean ofizialak diren bi hizkuntzetan gai izatea eta, aldiz, beste batzuk ez, aukera berdintasuna urratzen ari da. Etorkizunari begira, eta ez bakarrik lan esparruari dagokionez, baizik eta giza harreman, integrazio eta gizarteratze esparruei dagokienez ere bai, zein ikaslek izango ditu aukera gehiago bizitzan, gazteleraz bakarrik hitz egiten duenak ala, gazteleraz gain, euskaraz ere
|
adierazi
eta komunikatzeko gai denak?
|
2012
|
|
8 artikuluan, haurraren gaitasunen garapena zehazten da: . Bere gorputza eta jarduteko aukerak ezagutzea?,?
|
adierazteko
eta komunikatzeko eren bidez besteekin harremanak izatea?,, inguru naturala, familia ingurua eta gizarte ingurua behatzea eta esploratzea, eta, ohiko jardueretan, mailaka, autonomia lortzea?.
|
2013
|
|
Berberak esango digu geroago horren zergatia. Jainkoaren esperientzia mistikoaren grazia jaso zuen; baina oraindik ez esperientzia hura ulertzeko, are gutxiago
|
adierazteko
eta komunikatzeko grazia. Gauza hauek adierazten jakitea ere Jainkoaren grazia dela dio berak.
|
2014
|
|
Berberak aitortuko zuen geroago horren zergatia. Jainkoaren esperientzia mistikoaren grazia jaso zuen; baina oraindik ez esperientzia hura ulertzeko, are gutxiago
|
adierazteko
eta komunikatzeko grazia, gauza hauek adierazten jakitea ere Jainkoaren graziatzat baitu. Honela dio:
|
|
Hau da, paperera jada irudimenean dagoena transmititzea da xedea tankera honetako marrazkietan. «Bitarteko» irudiak, ordea, «ikusgarria dena ikertu eta zalantzan jartzen duten irudiak dira, ideia
|
adierazi
eta komunikatzen dutenak, memoria erabilita egiten direnak», hau da, orainaldiko indikatiboko aditz marka. Azkenik, «gerorako» irudiak memoriarekin zerikusia dutenak dira, eta Bergerren esanetan «iraganeko» aditz markekin topatuko genituzke.
|
2015
|
|
Agurtzanek eta Juan Josek beste bi alaba ere bazituzten. Gurasoen bizi baldintzak medio beharbada, fantasia handikoak ziren, eta gaitasun berezia erakusten zuten beren mundua
|
adierazi
eta komunikatzeko. Herriaren sarreran zegoen eskola, elizaren eta pilotaleku zaharraren ondoan, eta hara joaten ziren egunero.
|
|
Berberak aitortuko zuen geroago horren zergatia. Jainkoaren esperientzia mistikoaren grazia jaso zuen; baina oraindik ez esperientzia hura ulertzeko, are gutxiago
|
adierazteko
eta komunikatzeko grazia, gauza hauek adierazten jakitea ere Jainkoaren graziatzat baitu. Honela dio:
|
2020
|
|
8
|
ADIERAZTEA
ETA KOMUNIKATZEA
|