Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2000
‎Bestalde, hizkuntza guztiotan, batasunaren9 nahitaezko aurrepausoaz gainera, tentazio bikoitza izan da: alde batetik garbizaletasunerako joera, hizkuntzaren beraren erro zaharretatik kultur eta zientzi terminologia propioa sortu nahi duena, eta, bestetik, aukera populista, erraztasunaren kariaz, ordura arteko hizkuntza ofizialaren edozein hitz onartzeko prest dagoena. Euskararen kasuan, gainerako gehientsuetan bezalaxe, pragmatismoak erdibideko irizpide eklektikoa atera du garaile:
‎Halere, lan horri ekin aurretik, bi baldintza bete lirateke: batetik, beharren azterketaren araberako plangintza zehatza eta sakona, martxan dauden eta sortu nahi genituzkeen liburutegiek zerbitzuaren bikoiztasuna eskaini ez dezaten. Bestetik, nola ez, bideragarritasun azterketa zorrotzak argitu liguke zentro berri horiek sortzeko eta kudeatzeko beharrezko den dirutza nola lor daitekeen.
‎ALBISU, Iñaki Nik bizi nuen alkoolismua. 20 zk. (1965), 75 Profesionalismoa eta amateurismoa edota" Antzerti" k sortu nahi duen nahaspila. 37 zk. (1985), 95 Amateurismoa" versus" Profesionalismoa? (edo arazo hau kokatzeko saioa). 37 zk. (1985), 129
‎ANTZA, Mikel Profesionalismoa eta amateurismoa edota" Antzerti" k sortu nahi duen nahaspila. 37 zk. (1985), 95 Amateurismoa" versus" Profesionalismoa?
2004
‎Goian, azken urteetan hartutako erabakien bidez gure elkarteak bere egitekoen artean Galeuscako hausnarketak nola txertatu dituen erakusten saiatu naiz, gutxi asko. Garbi dago, Galeuscara biltzen garen elkarteok, urtean behin hitz egiteaz harantzago eramango gaituzten bideak jorratzeko abaguneak sortu nahi ditugula.
‎Bultzatzaileek adierazi zutenez, proposamena xumea izaki, eztabaida irekia sortu nahi zuen, besterik ez. Abiapuntua, finean.
‎Pare bat ordu edo lortu nahi genituen astean. Eskola sortu nahi genuen lehenbizi. Pentsa ezazu ordukoprentsan ere, 1979an, atera zela Hondarribia izan zitekeela euskarazko telebistaren kokalekua.
‎Antzerkiko jendea bakarrik ez ginen biltzen, orduanArte Garaikideko Euskal Eskola ere sortu nahi zuen Jorge Oteizak. Eskultoreekin batera dantzakoak (Urbeltz) eta musikariak (Mikel Laboa) zebiltzan.
2008
‎Bolognako prozesuaren bitartez, Europan goi hezkuntzako merkatua sortu nahi dute unibertsitateen arteko lehia sustatzeko. Hortaz, Bolognako prozesua mundu mailako joera neoliberalaren barruan txertatzen da, eta hori areagotzera eta azkartzera dator.
‎Itxura txarra hartu diot. Esandakoagatik, eraikin ederra sortu nahi dute ezer berririk ez sartzeko; honezkero sakabanatuta dituzten trasteak bildu egingo dituzte eta etxe berrian sartu (euskara eskolak atzerrian, euskal etxeak, ferietako txangoak); baina, nik dakidala, ez dute jo kulturgileengana galdetzera zer nolako espazioa luketen institutu berrian, zer egiteko, zeintzuk diren beharrizanak. Jauregi handi eta hutsa eraikitzen ari dira, eta kulturgileok baxera txiki eta hezeak ditugu trastez beteta, kabitu ezinik.
2009
‎edizioa, autoedizioa, zerbitzu editorialak, banaketa, salmenta. Banatzaile eta liburu dendekin batera sortu nahi duen ereduak gurea bezalako kultur eremuak dituen premiei erantzun egoki eta jatorra eman diezaieke, asmatuz gero.
‎Hortaz, euskaraz bizitzea da gure aukera. Aukera hori hartu dugunontzat euskaraz bizi ahal izateko baldintzak sortu nahi ditugu eta horretarako ari gara lanean euskalgintzan. Horregatik ere hizkuntzarentzat esparruak garatu eta zabaldu nahi ditugu; geure bizitza euskaraz normaltasunez egin ahal izateko.
2010
‎IGMBk garapenaren aro berri bat sortu nahi du gizadiaren beharrei erantzuteko, urtero helburu zifratuak aurreratuz: %5 eta %6ko hazkundea garapenaren bidean dauden herrientzako eta %3 eta %4koa herri industrializatuentzako.
2011
‎ahal izanez gero, Hego Euskal Herrian atera nahi zuen Euzko Gogoa eta bestela Iparraldean; Euskal Etxea antolatu nahi zuen, lanbide euskal testuak sortzea izango zuten idazle profesionalen aterpe izan zedin, Euskal Unibertsitatearen hasikin gisa ikastaro batzuk antolatu nahi zituen 1957ko udan —M. Lekuonari, J.M. Barandiarani eskatuak zizkien lanak; inolaz ere Udako Euskal Unibertsitatearen aitzindari! — eta aurreko horiek baino zailagotzat jotzen zuen proiektua: Euskal Idazleen Elkartasuna sortu nahi zuen.
2017
‎permanent eta culture, hau da, kultura (eta nekazaritza) iraunkorra. Permakulturak izadian behatutako patroiak jarraituz, giza-habitat iraunkorrak sortu nahi ditu. Diseinu ekologikoa, ingeniaritza ekologikoa eta ingurumenaren diseinua konbinatzen ditu nekazaritza eredu berri bat sortzeko.
2019
‎Talde handia gara, egoera ezberdinak ditugu, eta aniztasun hori barnebilduko duen proiektua sortu nahi dugu. Horretarako, ezinbestekoa da erabakiak taldean hartzea eta burujabetasuna izatea.
2020
‎Harkaitz Canok helburu artistikoei lotuago ikusten zuen hasieran bere burua, eta egun, aldiz, gizarte kritiko eta zuhur bat ahalbidetzeko balio duen literatura sortu nahi duela dio, helburu estetiko/ artistikoak baztertu gabe
‎Bizipen horiek badute eraginik Canoren idazlearen autonomiaren eta konpromisoaren ulerkeran. Izan ere, helburu artistikoei lotuago ikusten zuen hasieran bere burua, eta egun, aldiz, gizarte kritiko eta zuhur bat ahalbidetzeko balio duen literatura sortu nahi duela dio, helburu estetiko/ artistikoak baztertu gabe.
‎Barne eraldaketa horretan, entzumena lantzea ezinbestekoa da. Ni eta nire moduan pentsatzen dutenei ez ezik, desberdin pentsatzen dutenei ere arretaz eta enpatiaz entzun behar zaie, elkarrekin eremu berria sortu nahi badugu.
2023
‎Formula berberak ez du zertan balio herri guztietan, nahiz eta besteen esperientziatik izugarri ikasten den. Besteen funtzionamendua ezagutzearen garrantzia argi gelditzen da, adibidez, herri batean etxe bat sortu nahi dutenean. Kasu horietan, ohikoak izaten dira bisitak, beste etxe batzuk gertutik ezagutzeko eta bertako eragileekin informazioa sakondu ahal izateko.
‎Bilboko kasua berezia da: udalak muzin egin dio orain arte Galtzagorri talde feministak San Frantzisko auzoan sortu nahi duen Koloretxe zentroa babesteari. Horren ordez, ‘Ahalduntze Eskola ibiltari’ bat jarri nahi omen du abian, hiriko kultur etxe guztietan jarduerak proposatuz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia