Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2007
‎Baieztapen horrek eztabaida handirik sortuko ez duelakoan, euskararen erabilera zehatz mehatz aztertzea eta interpretatzea izango da gure xedea hurrengo lerroetan. Euskararen erabileraren eta erabilera ezaren zergatiak ulertzeko asmoz, zenbaki honetan bertan beste artikuluetan egindako ekarpenetatik aurrera beste urrats bat gehiago egiteko.
2008
‎Aldaera ulertzen ez badute, emaitzak hobetu daitezke testu orijinala aurreditatuz, sistemak erabiltzen duen aldaerara egokitzeko (adibidez, sistemak Valentziako formak ulertzen ez baditu, este guztien ordez, aquest idatz daiteke; uïsca bukaeraren ordez, –ueixi, eta abar); aurredizio hori automatizatu egin daiteke, adibidez, testu tratamenduko programaren makroaginduak(" makroak") erabiliz askotan azaltzen diren hitzak ordezteko. Programek aldaera egokia sortzen ez badute, irtenbidea errazagoa da: gehiago posteditatzea (bestela ere, posteditatu egin behar genuke); postedizio hori ere automatizatzeko aukera izango genuke neurri batean, aurrekoak bezalako aldaketak programatuz, baina alderantziz.
2010
‎Aldaketa da, eta euskaratik euskarara kasu honetan. Ez da larria, erabilera horren atzean euskalkiarekiko konplexu nabarmenik ez badago, edo entzulearengan erresistentzia handirik sortzen ez badu behintzat. Eta gehienetan hala dela uste dugu, nahiz eta salbuespenak egon badauden:
‎2007an nafarroako gobernuak euskararekiko hizkuntza politikaz arduratzeko euskarabidea sortu zuen. baina erakunde berria sortzeak ez du hizkuntza politikan aldaketarik ekarri eta bere bidez, hain zuzen, eragin ditu Foru gobernuak inoizko murrizketarik handienak euskararako diru laguntza publikoetan (euskarazko hedabideei, aisialdi programei, toki entitateetako zerbitzu tekniko eta kultura jarduerei...). bertzalde, nafarroako parlamentuan euskararen estatusaren inguruko eztabaida etengabea izan da. behin eta berriz errepikat... iruñerriko lau udalerri (aranguren, beraskoain, galar eta noain elortzibar) eremu ez euskaldunetik eremu mistora aldatzea.
‎Baina erakunde berria sortzeak ez du hizkuntza politikan aldaketarik ekarri eta bere bidez, hain zuzen, eragin ditu Foru gobernuak inoizko murrizketarik handienak euskararako diru laguntza publikoetan (euskarazko hedabideei, aisialdi programei, toki entitateetako zerbitzu tekniko eta kultura jarduerei...).
2014
‎Horretarako, argi dago ordea, komunikazioak eragin egin behar duela. Inorengana heltzen ez den, inolako emoziorik sortzen ez duen komunikazioak, nekez lortuko du inoren pentsamendua edo ikuskera moldatzea eta are gutxiago portaera aldatzea. Beraz, komunikazio ‘neutroak’ ez du helburu horretarako balio.
2016
‎Mintzaldaketaren galera eragina xuabetu, zenbaitetan bestelakotu, egiten du" euskal migrazio" horrek. g) Oso larria da (BZ) ko osasun egoera. Gurasoen jokabide hori erro errotik aldatzen ez bada, aldeko transformazio demografikorik gertatzen ez bada edota garapenezko neurriek eragin bortitzik sortzen ez badute, belaunaldi bitan desagertu edo egingo da hor euskara, jendarteko jardunean. h) Larria ezezik agonikoa da (BZ/ b) etako egoera. Azken euskal belaunaldia da hori; jendarteko euskal mintzoaren amaiera; mintzaldaketaren fase amaiera osoa.
2017
‎87). azken alderdi horretaz luzeago hitz egingo dugu aurrerago, bertan ikusten baitugu estatistikaren eragin handiena, gure irudimena eta gure adimena pizteko indarra izan baitu kategoria sozialen bidez. eta horrela, dio urlak, gobernatze tresna bezainbat, erresistentzia tresna ere izan da. urlak, ikuspegi foucaultiar batetik, estatistikaren dimentsio politikoa nabarmentzen duen eran, guk dimentsio sozio ontologikoa nabarmendu nahi dugu. ados gaude harekin: zenbakiak borroka eremu sinbolikoan daude; eta borrokarako armak diren moduan, errealitate soziala eraikitzeko eta eraldatzeko baliabideak dira. baina, horrexegatik ere, zenbakiek haiek erabiltzen dituztenen asmoen kontra doazen efektuak izan ditzakete. horrenbestez, estatistikan, eta jakintza teknikoaren beste metodoetan ere, analistek zuzen zuzenean sortu ez duten askotariko sozial batean esku hartzen dute eta hartarako tresna eta ekinbide bereziez antolatzen eta muntatzen dituzte objektu estatistikoak2 Jakintza sozialean ere bide beretik jotzen dute aktoreek: bizi behar duten askotarikoan zentzuzko erabakiak eta jokaerak izateko errealitate sozialak asmatzen eta antolatzen dituzte. egoeraren deskripzioak, esaterako, erruz egiten ditugu ezagutza arruntean, zentzua ematen diguten narrazioak ehuntzen ditugu elkarrekin, eta zentzuzkoa da haietan nork bere jokaera bermatzea. zientziaren ospea eta itzala hazi ahala, gero eta ziurragoa da diagnostiko eta narrazio horietan jakintza tekniko eta adituaren ekarpenak erabiltzea, tekno zientzietatik datorren jakintza berme iraungarriagoa delako:
2019
‎Joly-k haurrik (behar adina haur) sortzen ez badugu euskaldunok, alferrik ditugu euskaraen aldeko hizkuntzalegeria, euskal eskola eta euskaltegi, euskal telebista eta egunkarialdizkariak, normalkuntzaplan (orokor eta sektorial) gehienak.
‎ez da berri ona, hala baldin bada. poztekoa da, horregatik, Lionel Joly-k hain atentzio eta hain arreta bizia jarri izana gure arazo nagusi honetan: haurrik (behar adina haur) sortzen ez badugu euskaldunok, alferrik ditugu euskararen aldeko hizkuntza legeria, euskal eskola eta euskaltegi, euskal telebista eta egunkari aldizkariak, normalkuntza plan (orokor eta sektorial) gehienak, herritarren euskaltzaletasuna pizteko edo kale gorrian nabarmentzeko sentiera kanpainak, euskal kultura suspertzeko diru-laguntzak, eta euskalgintzak nondik jo behar lukeen xehe xehe arakatzeko jardu...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia