Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2008
‎Asko edo gutxi, irakurria dugu zerbait —gehiegi ere ez— hizkuntzen irakaskuntzaz. Bakarren batzuek artikuluren bat ere idatzia badugu euskararen didaktikaz, eta material didaktikoa sortua ere bai. Baina dena eginkizun genuen.
2010
‎Mantentzea ez da aski: sortu ere egin behar da halakorik, gure hiztun elkartearen pareko ahuldade mailara iritsitako kasuan. Hor ere argi izan behar da, ordea, egingarritasunaren aldetik etekin hoberena (eta, beraz, horri dagokion lehentasuna) zerk duen:
2014
‎Zumaiako hitz bereziak, toponimoak, historia, pertsonaiak musika, bertsoak, argazkiak, elkarteak, sortzaileak, kirolak... Gune jakin batean herriko entziklopedia auzolanean bildu, denen eskura jarri eta etengabe elikatzeak oinarri ona jarriko luke bestelako materialak sortzeko ere: didaktikoak, aisialdikoak, ikerketarako...
2017
‎Boterean oinarritutako lidergoaren irudia da. Eralan proiektuaren baitan piramidea buruz behera jartzea aholkatu zuten, eta erakundeko kide guztiei erabakiak hartzeko ahalmena eman (baita horretarako aukera estrukturalak sortu ere). Liderra piramidearen behealdean dago, horri guztiari eusten.
‎Halere, erabileraren esparruan aurrerapausoen abiadura motelagoa izan da. identitate eta integrazio arrazoiek eragindakoak. kontzientzia linguistikoa edota politikoari erantzunez sortutakoak ere antzematen dira, nahiz eta ez diren ohikoenak. kanpoko motibazioen artean, balio instrumentalekoak dira nagusi: seme alabei laguntzeko, lanpostuak lortu edo mantentzeko, eta balio integratzaile modura deskriba daitekeen gizartearen presioarengatik sortutakoak, batik bat. dena den, euskararen egoera aztertzen duten ikerketei erreparatuz gero, (Siadeco, 1978, 1979, 1991; eusko Jaurlaritza, 1989, 1995, 1999, 2002; aztiker, 2002, in garcia, 2004), euskal hiztunen kopuruaren gorakada eta euskararen aldeko motibazioa nabariak badira ere, horrek ez du erabilera ziurtatu.
2018
‎Denei zuzendutako dispositiboak eraikitzeko obsesioarekin, administrazioek nehorrentzat egokiak ez diren munstro teknokratikoak sortzen dituzte, batzuetan. Hizkuntza politikan, terrenoarekin konektatutako dispositibo erreaktiboak sortzea ere komeni da, epe mugatu eta helburu berezia dutela onartuz.
2019
‎7 8b arteko hizkuntzak galzorian sailkatzen ditu unescok (mosley C., 2010), eta 9 taldekoak desagertutzat ematen ditu. ...abezia eta igoera digitalarekiko ezintasuna. horregatik bereiziko dugu alde batetik ondare digital egoera (digital heritage), (L1) ikerketarako eta dokumentaziorako material digitala egon arren, bertako hiztunek komunikazio digitalerako erabiltzen ez duten kasuetarako; eta moteltasun digital egoera (digital still), inolako agerpen digitalik ez dagoen kasuetarako, ezta atzerriko (L2) erabiltzaileek sortua ere. garrantzitsua da, zalantzarik gabe, hizkuntzak egoera moteletik ondare egoerara igarotzea, eta, zentzu horretan, ekimen anitz ari dira burutzen hizkuntza horiei dagozkien datuak eta metadatuak online jartzeko, eta baliabide lexikalak eta oinarrizko testuak atzigarri jartzeko web bidez (ikus Materialak atala). emaitzen atalean ikusiko dugu nola ekimen horiek goraipatzekoak izanda ere, ekarpen... Bere hezurdura gordetzeak edota museotan bere fosilak gordetzeak dodoaren desagerpena moteltzen ez duen moduan, tribuetako adinekoen herri poesiaren errezitazioko ahots fitxategiak online jartzeak ez du hizkuntza jakin horren igoera digitala suspertuko; motel zein ondare egoerako hizkuntzak digitalki hilda daudela esan daiteke, ez baitute hizkuntza komunitatearen komunikazio beharretarako balio.
‎Idazkeran ahalik eta gehien laburtzeko joera argia dago, eta elkarrizketak laburdurez beteta daude. Batzuek hieroglifiko itxura ere hartzen dute, Cyristalek ohartarazi izan duen bezala. komunikazioa, erosotasuna eta jolaserako grina dira faktore nagusiak akronimoak sortzerakoan ere. Aipatzekoa da, gainera, nahasten dituzten hizkuntza guztietan sortzen dituztela akronimoak —euskaraz, gaztelaniaz eta ingelesez—, nahiz eta gaztelaniazkoak gehienetan euskal grafiara ekartzen dituzten (sk, kb, bl...).
2022
‎Lurraldea irudikatzen duten mapek territorioaren kartografia bat osatzeaz gain, errealitatea bera sortzeko ere balio dute (Nuñez et al., 2016: 150).
2023
‎5 Horrez gain, uste dute onuragarria dela prozesu berean ahalegintzen ari diren beste komunitate batzuekin aliantzak eta sareak sortzea (Walsh 2010, 31), ez bakarrik elkarrengandik ikasteko, baita arrakastak ospatzeko eta esperientziak partekatzeko ere. Azpiegiturak eta hizkuntza politikak garatzen, terminologia berria eta curriculum eta hizkuntza baliabideak sortzen ere lagun dezake elkarlan horrek (King 2010, 599). Halaber, unibertsitate, ikerketa zentro eta beste erakunde batzuekin aritzea ere baliagarria izan daiteke (Walsh 2010, 29; Al Munawwarah 2019, 251), lankidetza akordio argiak sinatzen badira, komunitateen beharretan oinarritutakoak (Walsh 2010, 28).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia