2007
|
|
Talde txikiak harremana errazten du, parte hartzeko aukera ematen du, gustuko gaien inguruan hitz egiteko aukera, ekintza gustagarrien bidez (poteoa, kultur ekitaldiak, mendia, kirola,...) hizkuntza tresna bihurtu eta ikuspegi positiboak
|
sortu
egiten ditu.
|
2011
|
|
Euskarazko errekurtso faltan gaztelaniara pasatuz. Gainontzeko hizkuntzetan hitzak
|
sortu
egiten dira eta gazteek ere beraientzat norma bihurtuko diren espresioak sortzen dituzte. Horrela hitz egiteko modu berezi horrek adin taldeari izaera propioa ematen dio.
|
2013
|
|
Horretarako, euskaraz hitz egiten duten dendariak bilatzen dituzte, euskarako emankizunetan eta blogetan parte hartzen dute edo berbalagun edo kuadrillategi bezalako egitasmoetan (euskal hiztun boluntarioak euskal hiztun berriekin elkartzen dira euskaraz hitz egiteko eta praktikaren bitartez ikasteko). Egoera soziala kontuan hartuta, azpimarragarria da hiztun berriek euskaraz hitz egiteko aukerak
|
sortzeko
egiten duten ahalegina:
|
2015
|
|
Bide beretik ere Manterolak erabilera esparruak indartzearen beharra azpimarratzen du, eta bide horretan eskola ez bestelako gizarte eragileek duten ardura nabarmentzen du. Zentzu horretan harreman sareak sortzea garrantzitsua izango da eta batzuetan horiek naturalak izango dira baina beste batzuetan
|
sortu
egin dira, eta bide horretan eskola kanpoko jarduerak izan daitezke jomugetako bat. Erabilera ezagutzarekin lotuta ulertzen du Manterolak, hala, eskolan euskararen erabilera sustatzea funtsezkoa dela dio, euskararen sistemari eta funtzionamenduari buruzko ezagutza helburu horren zerbitzura jarriz.
|
2016
|
|
Arnasgunerik gabe jai badu euskarak, eremu formaletan sartu gabe ere jai edukiko luke euskarak seguruenik. Hori bai, etorkizuneko formulazio iraunkorrak sortzeke daude oraindik, eta
|
sortu
egin behar dira.
|
2018
|
|
Elebitasun sozial orekatua polita da, baina lortzen zaila, denek bi hizkuntzak ondo jakitea ezinbesteko baldintza duelako, eta praktikak erakusten digulako beti gailentzen zaiola hizkuntza bat besteari. Horregatik, desorekak egon badaudelako, hizkuntzek behar dituzte gune hegemonikoak, arnasgune soziofuntzionalak, eta geuk ere babestu eta behar baldin bada
|
sortu
egin behar ditugu, etorkizunean euskaldun izateko nahia erreproduzitzeko eta iraunarazteko. Espazio elebidunek egon behar dute, baina baita euskara hutsezkoek ere, euskarak aurrera egingo badu.
|
2020
|
|
Aurrera egiteko, berriz ere, elkarlana ezinbestekoa izango da, egitasmo zehatzetan gauzatuko den elkarlana. Ziurrenik bere garaian komunikazio egitasmo ezberdinak
|
sortzeko
egin zen ahaleginaren parekoa egitea egokituko zaigu eta geure komunitatearen babesarekin zein erakunde publikoen inbertsioarekin, berriz ere aurrerapauso nabarmenak emango ditugu. Herritarrei euskarazko eduki gehiago eta hobeak eskainiz, egitasmo berriak abian jarriz, euskararen normalizazio prozesua azkartu eta euskal komunikazio esparrua indartuko dugu.
|
2022
|
|
Enpresaren eraginari dagokionez, garrantzitsua da jakitea zer mezu zabaltzen dituen, zer kanal erabiltzen dituen, eta zein den bidalketen maiztasuna. Izan ere, interes taldeekin harreman sendoak izanez gero, haien babesa jasoz eta balio partekatua
|
sortuz
egiten da enpresa erantzulea (Innobasque 2013).
|
2023
|
|
Beraz, hizkuntza gutxituen biziberritzea hizkuntza menderatzailearen esku dauden esparruak bereganatzean datza, eta esparru horietako bat hedabideetako presentzia da. Hizkuntza gutxitudun komunitateetan garrantzi handia eman ohi zaio arlo horri, eta nolabaiteko indar ekonomikoa duten komunitateetan (Gales, Irlanda, Korsika, eta aurrerago ikusiko ditugun Galizia, Katalunia eta Euskal Herria) komunikabide propioak
|
sortzearen alde
egin da. Hizkuntza gutxituko hedabideek hizkuntzaren biziberritzeari egin diezaioketen ekarpena aztertu duten ikertzaileek corpus plangintzan, estatus plangintzan zein jabekuntza plangintzan lagundu dezaketela ondorioztatu dute.
|
|
tailerrak2 ere. Ferran Suay eta Gemma Sanginések tailerrok
|
sortzeko
egindako lanketa liburuan jaso zuten (Suay eta Sanginés, 2010) Emun ek euskarara ekarri zuen liburua (Emun 2019) eta proposamen horrek Euskal Herrian ehunka tailer eta ahalduntze saio eskaintzeko oinarria jarri du. Oraintsu arte nagusi izan den ikuspegi soziolinguistikoari psikologiatik egin diote ekarpena Tallers per la llenguako kideek.
|
|
santa Teresa de Píntag, Valencia eta Tolontag komunitateei eskerrak eman nahi dizkiet, Andeetako ahotsak eta Arbasoen Jakintzak (III. fasea)
|
sortzeko
egindako elkarlanagatik. Bereziki, Daniel Acostari eta Tupac Amaru elkarteari, eta baita Ahozkotasuna Modernotasuna programako taldeei.
|