Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2007
‎Arloaren diagnosia eta beharrak egin ondoren taldeetako irakasleek eta animatzaileek urrats kualitatiboaren beharra ikusi zuten, beren lana emankorrago izateko. Hegoaldean sortu berri zen AEK federazioarekin naturalki harremanetan sartu ziren eta 1980ko azaroan Iparraldean ere egitura xutik ezartzea erabaki zuten. 500 ikasle 24 herritan banaturik eta 50 bat irakasle bildu ziren AEKn.
‎Hegoaldean sortu berri zen AEK federazioarekin naturalki harremanetan sartu ziren eta 1980ko azaroan Iparraldean ere egitura xutik ezartzea erabaki zuten. 500 ikasle 24 herritan banaturik eta 50 bat irakasle bildu ziren AEKn.
2008
‎23). Duela gutxi ere Euskararen Erakunde Publikoak (EEP), sortu berri den egitura publikoak, triptiko hori bere printzipio orokorretan erabili du, oinarri teoriko gisa6 Euskararen irakaskuntza eta lehen ikaskuntza EEP ren lehentasunetan sartzen dira, bere hizkuntza politika proiektuaren lema" Hiztun osoak helburu, haur eta gazteak lehentasun" dela jakinez.
2010
‎" Galeseko Unibertsitateetan galesera sustatzearen pozak eta frustrazioak" izeneko artikuluarekin Colin H. Williamsek galeseraren sustapenean hizkuntza politika eta plangintza formalaren beharra azpimarratzen du. Unibertsitatean galeseraren eskaintzaren inguruan sortu berri diren eztabaidak eta ekimenak aztertzen ditu ondorengo bost esparruetan: gutxiengoaren hezkuntzari buruzko diskurtsoa, galeseraren eskaintzaren eraginkortasuna, hizkuntza egitasmoak, goi mailako hezkuntza sistemako erakunde autonomo baten sorrera eta berdintasun politikari buruzko legedia.
2011
‎zenbait lekutan" hori eta hori" gertatzen da hizkuntza kontuan, eta gertaera horri diglosia esaten zaio. horra hor, gauzak esanik, bere planteamenduaren muina115 Bide horretan barrena jardun zuten Ferguson-ek (1959), gumperz ek (1962, 1964), Fishman-ek (1967) eta, handik gutxira, heinz kloss ek (1976): soziolinguistika sortu berriaren kontzeptu giltzarrietako bat bihurtu zen diglosia, eta gainerako zientzia jardun gehienetan bezala neutraltasun ebaluatiboz erabili nahi izan zen terminoa. hankaz gora jarri zen ikuspegi hori soziolinguistika katalanean, okzitaniakoan eta, handik aurrera, mundu zabaleko hainbat hiztun herri minorizatutan: tartean, hemen.
‎Eta horrek euskararen aurkako diskurtsoa elikatzen du. tuta egin ditu, kasu honetan, Bilboko zenbat gara elkartea. hori izan ez balitz Orhipean edo Orekan ez ziren izango, ezta liburu horien gaztelaniazko eta ingelesezko bertsioak ere. eta hori kontuan hartzeko modukoa da. Beste adibide bat jarriko dut. garabidek, sortu berri den elkarte batek, azken 50 urteetako euskararen berreskuratze prozesua erakusten duen dVda eta liburuxka argitaratu ditu 4 hizkuntzatan. kontua da, askotan buru belarri lanean ari garenok ez dugula dibulgazioa egiteko modurik izaten, eta beste nonbaitetik etortzen zaizkigula gero materialak. garabideren liburuaren harira, paradoxikoa da Ikastolen elkarteak halako lanik orain arte ez argita... Beraz iruditzen zait eskerrak emateko modukoa dela, bide ofizialetik izan gabe ere, egin egiten direlako dibulgazio lanak.
2012
‎Landa eremua eta eskolaz gain, arnasgune dira kultur elkarteei erreparatuz, bertso eskola, zintzo Mintzo euskaltzale elkartea, euskarazko irakurle taldea, mintzalagunak, zumarragako trikitilariak eta oraintsu herrian sortu berri den kantujira taldea. elkarte horiek kontuan hartuko ditugu eta besterik ere bai baldin bada gure helburuekin bat datorrena. kirol elkarteei dagokienez: herri kirolak, ostadar mendi taldea eta pilota eskola aipatu behar.
2014
‎Erdi Aroan, Europan lehen hirigintza iraultza gertatu zen. Sortu berri ziren hiri errenazentistetan hiria hazi egin zen, eskalaz handitu, harresiak hautsi eta kale estu eta ilunak hiribide zabal eta zuzenak bihurtu ziren.
‎Erlijioaren eta militarren botere eta pentsaeretatik eraikitako harresi barruko formak, errepikapen eta babesean oinarritutakoak, hautsi ziren. Sortu berri ziren hiri errenazentistetan hiria hazi egin zen, eskalaz handitu, harresiak hautsi eta kale estu eta ilunak hiribide zabal eta zuzenak bihurtu ziren; Erdi Aroko baratzeek lorategi aberatsei bide eman zieten, eta eskailera luze eta zabalek Estatuaren boterea azpimarratzeko erabili ziren.
‎Eraldaketa sakon eta azkar horien ondorioz sortu berri ziren hiringuru horietan arazo asko azaldu ziren. Aurreikuspenik gabeko hiritar gizartearen haziera azkarrak osasun eta garbitasun baldintza egokirik gabeko hiri inguruak sortu zituen.
‎Zumaiako Kirol Patronatua sortu berria da, eta kiroldegiko jarduerak enpresa baten bitartez bideratzen dira. Ikastaro piloa antolatzen dira, horietako asko musikarekin, eta euskara gutxi izaten da horrelakoetan:
2015
‎Nazioartean 34 unibertsitatetan egon da 2014/ 15 ikasturtean Euskara eta Euskal Kultura ikasteko aukera. Europako 23 unibertsitatetan (horietariko 5 Espainiar Estatuan), Hego Amerikako 6 unibertsitatetan, Ipar Amerikako 4 unibertsitatetan, eta aurten sortu berri den Tokioko irakurletzari eske, lehen aldiz baita Asiako unibertsitate batean ere.
2018
‎Lapurdi, Baxe Nafarroa eta Zuberoan, hizkuntza politika publikoa lehen urratsetan da oraindik, eraikitze eta esperimentazio fasean. Baina, sortu berri den elkargoarekin, berregituraketa bat eta lidergo berriak diseinatuko dira. Fase horrek aukera berriak zabalduko dituela pentsatzen dute askok.
2021
‎2006an, euskara teknikari bakarra zen (Hendaian); orain 20 dira lurraldean banatuak. 2006an Euskararen Erakunde Publikoa (EEP) sortu berria zen; geroztik egin du bide Estatua, Eskualdea, Departamendua eta Herri blokea kide dituen instituzioak. 2006an Ipar Euskal herriko 158 herriak barnebilduko zituen erakunde bat aldarrikatzen zen karrikan, sinetsi gabe Parisek onartuko zuela; orain badugu Herri Elkargoa eta bere potentzialitatearen parte txiki bat baizik ez du agerian eman oraindik.
‎Hala gertatu zen ere beste eskualde batzuetan, haien hizkuntza propioaren aldeko neurriak garatzerakoan. Adibidez, Bretainiako familia liburuxka elebidunen aurka agertu zen Estatua4, edo sortze agirietan sortu berrien izenak bretoi edo euskal grafian idaztearen aurka (Zabaleta, 2020). EusEstatuak berak, euskararen aldeko neurri batzuen inplementazioa oztopatu ahal izan du, neurri horiek hartzeko dispositibo eta printzipio orokorrak onartu zituelarik lehenago. karari loturik ere, haurtzaindegietan edo aisialdi zentroetan euskara hutsezko harrera ereduek tentsio juridikoak sortu dituzte5.
2022
‎Helburu horiek aintzat harturik ari dira lanean Topagunea eta euskara elkarteak hainbat esparrutan: kulturgintza, aniztasuna, aisialdia( sortu berri den Kukulaisi federazioaren bidez), sektore sozialen euskalduntzea, Euskaraldia, sentsibilizazioa eta formazioa... edo tokiko hedabideak, Tokikomen koordinaziopean. Esparru bakoitzean asko dira lantzen diren egitasmo eta ekintza konkretuak, baina ez gara orain zehaztapenetan sartuko.
‎Hauxe da egitekorik eta kezkarik nagusienetakoa. Mugimenduaren elikadura zaintzen ahalegintzen gara, hausnarketa, formazio edo proposamenen bidez, esparrukako koordinazio guneak antolatzen dira (horietako batetik sortu berri da Kukulaisi), elkarte berriak sortzeko edo zaharrak suspertzeko bideak jorratzen dira... Baina, beste mugimendu askotan gertatzen den bezala, elkarte berriak sortzea kosta egiten da, daudenetan euskaltzaleen parte hartzea aktibatzea ez da beti erraza, eta begien bistakoa da antolatzeko eta parte hartzeko modu berriak arakatu behar ditugula.
2023
‎EITBren sorrerako legean (5/ 1982) erakunde sortu berriaren lau helburu nagusi aurki ditzakegu (Pavón & Zuberogoitia, 2013):
‎1987an argitaratu zuen Jose Maria Sánchez Carrión" Txepetx" ek" Un futuro para nuestro pasado", hizkuntzen galera eta berreskurapen prozesuak aztertzen dituen doktore tesia. Txepetxen ekarpena euskal soziolinguistikarentzat eta sortu berriak ziren euskara elkarteentzako oinarri teoriko garrantzitsua izan zen (Sánchez Carrión 1991).
‎1987an argitaratu zuen Jose Maria Snchez Carrin" Txepetx" ek" Un futuro para nuestro pasado", hizkuntzen galera eta berreskurapen prozesuak aztertzen dituen doktore tesia. Txepetxen ekarpena euskal soziolinguistika rentzat eta sortu berriak ziren euskara elkarteentzako oinarri teoriko garrantzitsua izan zen.
‎2008an, CRICek atariko azterketan ezarritako metodologia hartu zuen Kultura Ministerioaren Aniztasun Etnolinguistikoa Babesteko Programa (PPDE) sortu berriak. PPDEk hauxe planteatu zuen bere ibilbidearen laburpenean:
‎Gaur egun, umeek eskolan hizkuntza ikastea lortu da, eta hizkuntza irakasleak trebatzeko unibertsitateko ikastaroak eskaintzen dira. Tŝilhqot’in irratia ere sortu berria dute, eta Nenqayni ch’ih zko saio batzuk ematen dituzte.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia