2002
|
|
Eleberria, oro har, genero berantiarra da gainerako generoen aldean, baina euskal literaturaren kasuan haren jatorria XIX. mendearen amaiera arte atzeratu zen, orduan, Mitxelenak aipatzen duen espiritu berria agertzean, egon zirelako fikziozko prosa berria
|
sortzeko
baldintza sozio literarioak1 Bigarren gerra karlistaren ondoren foruak galdu zirenean sortu zen kritikak euskal literaturaren" berpizkunde" deitu duena (Pizkundea ere esan zaio, eta
|
2009
|
|
Baina horietan, auzokoen lekuan, Aldundiak berak agintzen du. Beraz, beste leku batzuetan kofradiak
|
sortzeko
baldintza ziren herri basoak egon arren, ez dago kofradiarik egon izanaren gomutarik. Hiru jabetza mota daude Jata mendian, eta hiruretatik bat bera ere ez da kudeatu kofradiaren bidez XX. mendearen hasieratik, sikiera.
|
2019
|
|
Izan ere, testuaren beraren azterketari buruzko azterlan deskribatzaileak ez dirudi testuaren irakurketa interpretatzailerako aski irizpide ematen duenik gaur egun. Semantika estrukturalak azpimarratu zuen historiako une batean sortzen den praktika soziala dela testua, garaikide duen gizartearekin elkarrizketan; beraz idazlanaren testuinguru literarioak garrantzia hartzen du idazlana irakurtzerakoan, bai egilearen idazlanen artean duen lekuagatik, bai narratiba garaikidean hartzen duen kokapenagatik, bai sistema literarioan egileak duen lekuarengatik. Horregatik uste dugu eleberriaren
|
sortze
baldintzak ezagutzea pertinentea dela, bai eta argitaratu eta berehala izan zuen harrera ezagutzea ere. Azterlan semiotikoetan, komunikazio prozesuaren pragmatika deritzana osatuko dugu beraz, lehen atalean, nahiz eta ez dugun azterketa lan zabalik eskaintzerik, alderantziz, aski laburki emango ditugu ezagutzera zenbait datu, gure lanaren irakurketa bereziturako ezinbesteko deritzegun neurrian.
|
|
Azterlan semiotikoetan, komunikazio prozesuaren pragmatika deritzana osatuko dugu beraz, lehen atalean, nahiz eta ez dugun azterketa lan zabalik eskaintzerik, alderantziz, aski laburki emango ditugu ezagutzera zenbait datu, gure lanaren irakurketa bereziturako ezinbesteko deritzegun neurrian. Bestela esanik, gure lanaren jomuga testuaren
|
sortze
baldintzak aurkeztu ondoren, testuaren zenbait alderdi narratologiko esanguratsu jorratzea da, testuaren interpretazioa, hots, testuaren alderdi semantikoan fokuratzeko gure arreta. Lanaren egituraketa hauxe proposatzerakoan, ez gatzaizkio semiotika linguistikoan proposatzen duen prozeduraren ildoari jarraitzen, izan ere, Jesus M. Lasagabasterrek (1979: 22) iradoki zuen moduan, testu literarioaren esanahian komunikazio prozesu osoko osagai guztiek hartzen dute parte, eta maila semantikoan edo interpretazioaren mailan bat egiten dute.
|
2021
|
|
Modu berean, kontuan hartzeko zenbait faktore edo elementu zehaztea garrantzitsua iruditzen zaigu, arestian aipatutako IDren zazpi printzipioen ildotik doazenak, elkartasuna edo desberdintasunaren aurrean berdintasuna, esate baterako: ...eredugarritasunari helduz, errutinan proposatzen diren jardueretan parte hartu eta eredu ematea funtsezkoa izango da, errutinari hasiera emango dion lehen urratsa eskainiz; (11) Arestian zehaztu legez, elkarrekintza didaktikoa sustatu eta kudeatuko du ikas prozesua ahalik eta eraginkorrena eta esanguratsuena izan dadin; (12) Harreman simetrikoak eta segurtasunezko nahiz konfiantzazko testuinguruak
|
sortzeko
baldintzak sortuko ditu.
|