Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 5

2002
‎Eleberria, oro har, genero berantiarra da gainerako generoen aldean, baina euskal literaturaren kasuan haren jatorria XIX. mendearen amaiera arte atzeratu zen, orduan, Mitxelenak aipatzen duen espiritu berria agertzean, egon zirelako fikziozko prosa berria sortzeko baldintza sozio literarioak1 Bigarren gerra karlistaren ondoren foruak galdu zirenean sortu zen kritikak euskal literaturaren" berpizkunde" deitu duena (Pizkundea ere esan zaio, eta
2009
‎Baina horietan, auzokoen lekuan, Aldundiak berak agintzen du. Beraz, beste leku batzuetan kofradiak sortzeko baldintza ziren herri basoak egon arren, ez dago kofradiarik egon izanaren gomutarik. Hiru jabetza mota daude Jata mendian, eta hiruretatik bat bera ere ez da kudeatu kofradiaren bidez XX. mendearen hasieratik, sikiera.
2019
‎Izan ere, testuaren beraren azterketari buruzko azterlan deskribatzaileak ez dirudi testuaren irakurketa interpretatzailerako aski irizpide ematen duenik gaur egun. Semantika estrukturalak azpimarratu zuen historiako une batean sortzen den praktika soziala dela testua, garaikide duen gizartearekin elkarrizketan; beraz idazlanaren testuinguru literarioak garrantzia hartzen du idazlana irakurtzerakoan, bai egilearen idazlanen artean duen lekuagatik, bai narratiba garaikidean hartzen duen kokapenagatik, bai sistema literarioan egileak duen lekuarengatik. Horregatik uste dugu eleberriaren sortze baldintzak ezagutzea pertinentea dela, bai eta argitaratu eta berehala izan zuen harrera ezagutzea ere. Azterlan semiotikoetan, komunikazio prozesuaren pragmatika deritzana osatuko dugu beraz, lehen atalean, nahiz eta ez dugun azterketa lan zabalik eskaintzerik, alderantziz, aski laburki emango ditugu ezagutzera zenbait datu, gure lanaren irakurketa bereziturako ezinbesteko deritzegun neurrian.
‎Azterlan semiotikoetan, komunikazio prozesuaren pragmatika deritzana osatuko dugu beraz, lehen atalean, nahiz eta ez dugun azterketa lan zabalik eskaintzerik, alderantziz, aski laburki emango ditugu ezagutzera zenbait datu, gure lanaren irakurketa bereziturako ezinbesteko deritzegun neurrian. Bestela esanik, gure lanaren jomuga testuaren sortze baldintzak aurkeztu ondoren, testuaren zenbait alderdi narratologiko esanguratsu jorratzea da, testuaren interpretazioa, hots, testuaren alderdi semantikoan fokuratzeko gure arreta. Lanaren egituraketa hauxe proposatzerakoan, ez gatzaizkio semiotika linguistikoan proposatzen duen prozeduraren ildoari jarraitzen, izan ere, Jesus M. Lasagabasterrek (1979: 22) iradoki zuen moduan, testu literarioaren esanahian komunikazio prozesu osoko osagai guztiek hartzen dute parte, eta maila semantikoan edo interpretazioaren mailan bat egiten dute.
2021
‎Modu berean, kontuan hartzeko zenbait faktore edo elementu zehaztea garrantzitsua iruditzen zaigu, arestian aipatutako IDren zazpi printzipioen ildotik doazenak, elkartasuna edo desberdintasunaren aurrean berdintasuna, esate baterako: ...eredugarritasunari helduz, errutinan proposatzen diren jardueretan parte hartu eta eredu ematea funtsezkoa izango da, errutinari hasiera emango dion lehen urratsa eskainiz; (11) Arestian zehaztu legez, elkarrekintza didaktikoa sustatu eta kudeatuko du ikas prozesua ahalik eta eraginkorrena eta esanguratsuena izan dadin; (12) Harreman simetrikoak eta segurtasunezko nahiz konfiantzazko testuinguruak sortzeko baldintzak sortuko ditu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia