2005
|
|
Berrikuntza mota hauek guztiak bultzatzeko eta dinamizatzeko estrategiazehatz batzuk erabiltzen dira. Irakasleriak
|
lan
prozedura zehatzak behar dituhezkuntza jarduerak berritzeko eta hobetzeko. Lan prozedura eta estrategia horiek, gehienetan, talde lanean oinarritzen dira.
|
|
Irakasleriak lan prozedura zehatzak behar dituhezkuntza jarduerak berritzeko eta hobetzeko.
|
Lan
prozedura eta estrategia horiek, gehienetan, talde lanean oinarritzen dira. Hona hemen adibide batzuk.
|
|
Talde lana eraginkortasunez egiteko baldintza batzuk bete behar dira: helburuen argitasuna,
|
lan
prozedura bat baino gehiago erabiltzea, taldekideen arteankomunikazio irekia izatea, rolak argi edukitzea, taldearekin konpromisoa izatea, arazoei aurre egitea, elkarlana eta parte hartze egokia edukitzea, taldeak neurriegokiak izatea, taldearen nortasuna argi edukitzea, eta abar. Irizpide horiek hurrengo lerroetan komentatuko ditugu.
|
|
Kanpoko koordinazioa hau da: bere inguru hurbileko erakundeekinikastetxeak sortzen dituen
|
lan
prozeduren eta harremanen koordinazioa. Ikastetxeak udalarekin, Hezkuntza Administrazioarekin, enpresekin, kultur elkarteekineta abarrekin dituen harremanak ordenatu behar dira.
|
|
Ikastetxeak udalarekin, Hezkuntza Administrazioarekin, enpresekin, kultur elkarteekineta abarrekin dituen harremanak ordenatu behar dira. Ez dugu ahaztu behar ikastetxea dela gizartean formazio zereginetan diharduen erakundea, eta, beste erakundeekin koordinatu behar dituela bere
|
lan
prozedurak, jarduerak eta helburuak.
|
2007
|
|
Ikerketa da
|
lan
prozeduraren lehen urratsa, testua idazten hasi aurretik egin beharrekoa, jakina. Azterketan, gaia analizatu behar du autoreak, horren aurrean egon litezkeen jarrera desberdinak atzemateko, informazioa eta iritziak biltzeko.
|
2010
|
|
Lan erritua arautzen duen legeak osagarritasun klausularen bitartez urte asko dela aurreikusten du hari egindako bidalketa. Horrela egiten zuen 1908ko Industria Auzitegien Legeak (34 art.), aurreko auzitegiak berritu zituen 1912ko legeak (60 art.), geroago 1926ko abuztuaren 23ko Lan Kodeak (498 art.) eta
|
lan
prozedura arautu izan duten hurrengo lege guztiek (1958, 1963, 1966, 1973, 1980, 1990), egun indarrean dagoenera heldu arte. Gainera, ordena jurisdikzional guztietan egiten den praktika da.
|
|
LPL da lan ordena jurisdikzionalaren erritua arautzen duen legea. Indarrean dagoen haren azken testu moldatua 2/ 1995 Legegintza Errege Dekretuak, apirilaren 7koak, eman zuen, eta indarrik gabe utzi zuen aurreko legea, 7/ 1989, apirilaren 12ko
|
Lan
Prozeduraren Oinarriak ezartzen zituen legea garatuz 521/ 1990 Legegintza Errege Dekretuak onartua.
|
|
3.4 LAN PROZESUAREN ETA
|
LAN
PROZEDURAREN PRINTZIPIOAK
|
|
Alde berriz, Chocrón Giráldez, A. M., Lecciones de derecho procesal laboral, Laborarum, Murtzia 2001, 46 or., bi argudio zehatzekin: batetik,
|
Lan
Prozeduraren Oinarri Legeak bere 2 oinarrian organo jurisdikzionala bere eskuduntza oro har, desberdintasunik egin gabe, aztertzera behartzen zuela azpimarratzen du, eta bestetik, BJLOren 9.6 artikuluak jurisdikzioa luzaezina dela xedatzen duela nabarmentzen du.
|
|
Lan prozesua baloratzean, derrigorrez,
|
lan
prozedurari begiratu zaio, gauza desberdinak badira ere, oso lotuta baitaude. Horrela, epaileak funtzio jurisdikzionala egikaritzeko bidean horren eta alderdien ondoz ondoko egintzak aztertuko dira, haien egituraketa eta oinarria, baita haien itxura edo kanpoko forma ere.
|
|
10.5.2 Lan prozesuaren eta
|
lan
prozeduraren konfigurazioa. Haien printzipioen balorazioa
|
|
Ondorioz, herritarrak lan gatazkari bukaera emango dion konponbide baten bila doazenean bide jurisdikzionalera, badakite zein izapidetzeari jarraitu behar dioten; epai organoari eskatutako babesa lortzeko egin beharreko egintza guztiak eta beraien formak ezagutzen dituzte. Hortaz, printzipioz, ez da ziurga483 Horrekin, lan prozesua eta
|
lan
prozedura errealitate zorrotzak, zurrunak eta konplexuak direla pentsa liteke. Ez da horrela.
|
|
Zehaztasunetara jaitsiz, eta
|
lan
prozedura informatzen duen ahozkotasun printzipioaren gainean, hura lan prozesua egituratzean legegileak izandako arrakastarik handientzat jotzen da, haren bertuterik nagusiak printzipio horretatik eratortzen direlako. Ahozkotasunaren nagusitasunak, bizkortasunaz gain, malgutasuna eta bat batekotasuna ekartzen dizkio prozesuari, alderdiei edozein mementotan eta, batez ere, prozesuko egintza edo gertakizun garrantzitsuenetan ahotsa emateko aukera ematen baitie, eta asko errazten du beraien kontradikziorako eta defentsarako eskubidearen egikaritza489 Gainera, formalismoak kentzen ditu eta izapidetze prozesalak eta, oro har, prozesua sinplifikatzen ditu, eta magistratuaren eta alderdien lana asko errazten du490 Ondore horiek helegiteetan eta betearazpen prozesuan murrizten dira, haiek nagusiki idatziak direlako, nahiz eta errekurtsoen bistak eta betearazpeneko intzidenteak ahozkoak izan (LPLren 236 art.).
|
|
Akta, kasu honetan bereziki eta, oro har, berme handi bat da herritarrentzat. Orain arte ez da hau aipatu, memento hau,
|
lan
prozeduraren ahozkotasuna baloratzeko ordua, uste baita onena dela hartaz aritzeko, prozeduraren ahozkotasunak ekar ditzakeen arrisku guztiak bermatzen dituelako. LPLk zehatz mehatz arautua (89 art.), epaiketa egin ahala idazkaria akta jasotzen joango da eta, azkenean, alderdiek edo haien ordezkariek, magistratuak, adituek eta idazkari judizialak sinatuko dute.
|
|
Arau bera aplikatzen zaie zigor arazo aurrejudizialei, eta lan magistratuak auzia erabakiko du, nahiz eta beraietan alegatutako egitateen gainean zigor prozesu bat martxan egon. Hala ere, zigorprozesua absolusiozko sententzia batekin bukatzen bada, egitatea existitzen ez delako edo subjektuak hartan parterik hartu ez duelako, lan arloan emandako sententzia errekurritu ahal izango da PZLk araututako berrikuspen helegitearen bidez (LPLren 86.3 art.). Salbuespen moduan, LPLk zigor arazo aurrejudizialek
|
lan
prozedura kasu batean esekiko dutela arautzen du: «Alderdietariko batek agiri baten faltsutasuna alegatzen badu, eta agiri horrek eragin nabarmena izan badezake auzian, auzi kriminalaren ebazpena gabe behar bezalako erabakirik eman ezin delako edo erabakia zuzen zuzenean baldintzatzen duelako, epaiketak jarraitu egingo du azkena arte, eta, geroko jarduketak geldieran utzirik, organo judizialak zortzi eguneko epea emango dio interesdunari, kereila aurkeztu izana egiaztatzen duen agiria eransteko.
|
|
Metaketa hau 1/ 1989,
|
lan
prozeduraren oinarrien legeak sartu zuen gure ordenamendu juridikoan. Garai hartan metaketa arautzeak zuen garrantzia azpimarratu zuen Barrio Calle, M. A. k,. Apuntes a la figura de la acumulación de ejecuciones creada por la Ley de Bases de Procedimiento Laboral?, Actualidad Laboral, 1990/ 1 zk.
|
|
Lan prozesuaren eta
|
lan
prozeduraren printzipioak 83
|
|
|
Lan
prozeduraren printzipioak 86
|
|
3.4.3
|
Lan
prozeduraren printzipioak
|
2012
|
|
|
Lan
prozedura batean ezarritako araua.
|
|
Egingo diren kontrolak zehazteaz gainera, metodoak, ardurak eta maiztasunak ere definituko dira zaintza programan. Informazio hori guztia zehazki deskribatuko da
|
lan
prozedura idatzietan. Gainera kontrol jardueren erregistroak gordeko dira.
|
|
i. Kalitate eskuliburuan
|
lanerako
prozedurak zehazten dira.
|
|
j. O, kalitate eskuliburuan, KKS bera deskribatzen da, atalez atal, baina ez da
|
laneko
prozeduren zehaztasunik ematen. Hori idatzizko prozeduretan/ argibideetan egingo da.
|