2001
|
|
Bigarren ondorio honek urrutira garamatzake. Besteak beste, irakasleenoinarrizko prestakuntza eta etengabeko prestakuntza aztertzera,
|
lan
egoeraz ahaztugabe. Adierazita geratzen dira.
|
2002
|
|
– Bazkide langileek beren
|
lan
egoeraren oinarrizko esparrua finkatzen dute, lanaren antolakuntza, jardunaldiak, asteko aisialdia eta gizarte segurantzaren izaera aukeratzeko ahalmena ere enpresaren beharren arabera arautuz.
|
|
Hortaz, fakultate horretako irakasle euskaldunen
|
lan
egoera erdizka banatutadago funtzionarioen eta ez funtzionarioren artean. Aipatu beharra dago, halaber, ezen irakasle gehienak arduraldi osokoak direla (bost izan ezik).
|
|
–
|
Lan
egoera.
|
|
2
|
LAN
EGOERA
|
|
Aurrez esandakoa gaineratuz,
|
lan
egoeraren gorabeherak enplegu modu berriak bilakatzen dira, non enplegu betearen xedea eta lan mugagabearen nolakotasuna baztertu egiten diren. Halako jendearen heziketa okupazionala, oro har, kualifikazio ertainekoa da, eta horrek oztopoak jartzen dizkio lanpostuan ezinbestekoa izateko ahalmenari.
|
|
Batzuk estatuko kateen barruan sartu dira, legalitatetik kanpo aritu arren. Askotan langileek ez dute
|
lan
egoera onik izaten, bekario gisa edo praktiketan daude, asko baitira komunikazio arloan lan egiteko aukera eske dauden ikasleak eta lizentziatu berriak. Egon omen dira bertan lan egiteko inbertsio ekonomikoa aurretik eskatu duten emisorak ere, langabezian zeuden kazetarien eta esatarien egoeraz baliatu zirenak.
|
2003
|
|
Azken urteotan
|
lan
egoera ere ongi doa Zornotzan. –Enplegu Osoaren Gizartetik hurbil gaude?, hori dio IK2k eta datu apurrek ez gaituzte asko urruntzen ustehorretatik.
|
2004
|
|
MCC erakunde horiekin harremanetan jar liteke, gure kooperatiben printzipioakezagutarazi, kanpoan sortu nahi diren enpresetan printzipio horiek sustatzeko dugunasmoa azaldu eta horiek ezartzea bideratzeko lankidetza eskatu, ohiko kapitalenpresetatik desberdindu nahi duen bide honetan gizarte eta langileak gogoz duten formulak aurkitzeko. Herrialdea eta bertako
|
lan
egoera ezagutzenduten eta enpresarengandik independente izan eta sartuta gauden edo sartu nahidugun herrialdean gizartearen oniritzia duten herri mailako erakunde zibilekinelkarlanean parte hartzeak, aberastu egingo gintuzke ezagutzan, eta proiektuarisinesgarritasuna emango lioke langileen eta bertako gizartearen aurrean.
|
2005
|
|
emakumeen eta gizonezkoen lan promozioa eta ibilbideprofesionala ez dira berdinak. Amatasunak emakumearen
|
lan
egoeran etalan promozioan eragin handia du. Administrazioari dagokio berdintasun politikakindartzea eta berdintasuna bermatzeko baliabideak jartzea.
|
|
Zuzendariak duen lan kopuru handia, ardura, formaziorik eza, zuzendariaren botere urria, zuzendariaren zereginen anbiguotasuna (administrazioaren ordezkaria da eta, eraberean, hezkuntza komunitatea ordezkatzen du), bere lanarekiko esker on eskasa, administrazioaren laguntza apala, ikuskaritzaren presioa eta abar dira arazo honenarrazoietako batzuk. Arazo larri hau, zuzendaritzaren arazoa hain zuzen ere, zuzendariaren
|
lan
egoera hobetuz, autonomia emanez eta etengabeko formazioazainduz hobetuko da. Zuzendariak formazioa eta askatasuna behar ditu ikastetxeandituen arazoak konpontzeko.
|
2006
|
|
Lan Zuzenbideakkontuan hartzen ditu behar horiek eta babes arauak ezartzen ditu. Kasu hauetanlan araua saiatzen da amaren
|
lan
egoera bermatzen. Lan arauak kontuan izatendituen egoerak honako hauek dira, kronologikoki ordenatuta:
|
2007
|
|
Kazetariaren lana informazioa bilatzea eta lantzea da, eta hor gauza askokeragiten dute; batzuek, aspaldi honetan bereziki, kazetariaren aurka. Horietakobat
|
lan
egoera da, lan egiteko aukera. Denok ezagutzen ditugu goiz batean seialbiste jarraitu behar dituzten kazetariak.
|
|
Azken urte hauetan, kazetaritza asko aldatu da, eta hainbat gauzatan ezonerako. Hedabideak eta kazetariak izugarri ugaritu dira, baina
|
lan
egoera etasoldatak ez dira horrenbeste hobetu. Kazetari batzuk prentsaurrekoz prentsaurrekoibiltzen dira, denborarik gabe ezer galdetzeko eta kontrastatzeko.
|
2009
|
|
Magrebtarren erdiak baino gehiagok, eta latinoamerikarren eta Ekialdekoeuroparren hiru laurdenak, lan egiten zuten beren jatorrizko herrialdeetan, bainagizarte berrian, bakarrik Latinoamerikako emakumeek lan tasa altuagoa dute. Gauregun,
|
lan
egoera ez da berdina denentzat: Latinoamerikako emakume gehieneklana lortzen duten bitartean(% 81,6), bakarrik Ekialdeko Europako eta Magrebekopopulazio erdiak etxetik kanpo lan egiten dute |A2 (2)= 15,67; p= 0,012].
|
|
Latinoamerikako emakume gehieneklana lortzen duten bitartean(% 81,6), bakarrik Ekialdeko Europako eta Magrebekopopulazio erdiak etxetik kanpo lan egiten dute |A2 (2)= 15,67; p= 0,012]. Egoerajuridikoak zerikusi handia du
|
lan
egoerarekin, magrebtarrek eta Ekialdeko europarrek, ia erdiak, ez dute baimenik, eta ondorioz, lanean jardutea zaila suertatzenda beraientzat | A2 (2)= 8,85; p= 0,012]. Etxebizitza lortzea ere zaila da bi taldehorientzat,% 10 kalean edo erakundeetan bizi da |k2 (2)= 5,86; p= 0,053].
|
|
Magrebeko emakumeek bizi duten egoera lanaren eta baimenen inguruanberdintsua da Ekialdeko europarrenarekin konparatuta, bakarrik erdiak bete ditubehar horiek; hala ere, haien prestakuntza eta
|
lan
egoera oso desberdinak dira.Magrebtarrek ikasketa maila txikiagoa dute eta gehienek ez zuten etxetik kanpolan egiten beren herrialdean zeudenean. Latinoamerikako emakumeen egoerapsikosoziala beste emakumeena baino hobea da, agian, haien emigrazio sareakhandiak eta kalitatezkoak direlako.
|
|
Hori dela-eta, gizonezkoek etaemakumezkoek lan desberdintasun handiak izaten jarraitzen dute (Goldsmith, 1989). Adineko emakumearen
|
lan
egoera berezia da. Izan ere, 55 urtetik gorakoenenplegu tasa baxua da gazteagoak diren emakumeekin erkatuz.
|
2010
|
|
Antzeko kasuetan zeuden beste hainbat euskal errefuxiatu, baibehintzat 1939ko udazkenera arte. Orduan asko hobetu zen
|
lan
egoera, hainbatlanpostu betetzeko aukera izan baitzuten iheslariek, behar horiek egiten zituztenfrantziarrak Alemaniaren kontrako gerrara deitu zituen-eta bertako gobernuak.
|
2014
|
|
|
Laneko
egoerak, gizarte harremanek edo denbora pasako jarduerek okerrera egiten dute substantzien kontsumoa dela-eta.
|
|
|
Laneko
egoera, harremanak eta denbora pasak aldatu egiten dira. Jokalariak senitartekoak eta lagunak iruzurtzen ditu, eta harremanek okerrera egiten dute.
|
2015
|
|
Zentzu honetan, langabezia, eta epe luzekoa bereziki, estres maila altuko bizi gertakaria delaesan daiteke, familia sistema osoan eragina duuena (Ferguson et al., 1997; Menaghan, 1991; Murphey eta Shillingford, 2011; Schliebner eta Peregoy, 1994; Weckstrom, 2012), baitafamiliarteko zein familiaz kanpoko harremanetan ere (Gough eta Killewald, 2011). Bainainpaktuan eragiten duten bestelako aldagaiak daudela ere ezin ahaztu daiteke, hala nola, langabezian dagoen pertsonaren sexua eta adina, prestakuntza maila, kargura dituen seme alabakopurua eta adina, bikotekidearen
|
lan
egoera, etab. (Waters eta Moore, 2002).
|
|
Ondoko taulan jasotzen da
|
lan
egoera aldagaiaren emaitzak:
|
|
Era berean, jakin nahi izan dugu aldagaiek organoetako partaide, esku lan mota,
|
lan
egoera etaegoitza eraginik duten informatuta sentitzeko pertzepzioan. Eta, ondorioz, batez bestekoetan.
|
|
Era berean, eta ezberdintasunik dagoen jakitealdera, pertzepzio horiek guztiak ikertu dira kontuan izanik ondorengo aldagaiak: organoetakopartaide, esku lan mota,
|
lan
egoera eta egoitza.
|
|
...ra, jakin nahi izan dalangileen pertzepzioetan ezberdintasunik dagoen ondorengo aldagaiak kontuan hartuz gero: organoetako partaideak aldagai honek jasotzen ditu Zuzendaritza Kontseiluko, KontseiluErrektoreko eta Kontseilu Sozialeko partaideak, eta horietaz gain, baita organoetako partaide ezdiren gainerako langileak ere, esku lan mota bertan jasotzen dira zeharkako eta esku lanzuzeneko langileak,
|
lan
egoera bertan jasotzen dira langile bazkideak eta kontratudunak etaegoitza bertan jasotzen dira Arrasate, Eskoriatza eta Usurbileko egoitzako langileak. Eta horihorrela dela, prestatu dira ondorengo azpi helburuak:
|
2017
|
|
Lana sortu, bilatu, aurkitu, gauzatu eta saltzearen ardura beregain erortzen da. Artea eta produkziokulturala ogibide bilakatzen direnean, langileak
|
lan
egoera erregulatzeko, autonomo, freelance, mikroenpresaedo ekintzailearen forma hartzen du (Rowan, 2010). Artea eta kultur esparruko langilea, enpresa bat balitzbezala funtzionatzen hasten da, subjektu enpresa edo norberaren enpresari bezala.
|
2019
|
|
|
Lan
egoera
|