Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2011
‎Emaitzen arabera, eskolako lanak egiteko eta posta kontsultatzeko baliatzeaz gain, askok erabiltzen dute Internet bideoak ikusteko. Aipagarria da, halaber, sare sozialen erabilera; gaztetxoek aipatu digutenaren arabera, Tuenti sare soziala da arrakastatsuena.
2012
‎21 Saratxagaren irudiko (2007: 70), «pertsonek kontrolatuta daudela sentitzen dutenean, lan egiteko eta soldata duintasunez irabazteko beharretik onik ateratzeko, gutxienekoa egitera mugatzen dira. Ez dut inoiz uste izan denbora aldetik errentagarritasun ona ateratzeko erabakigarria izan daitekeenik kontrola; ez pertsonen kontrola, oro har, eta ezta langileena ere.
‎Lider horrek enpatia falta izaten du, baita autokontzientzia falta ere (eta, horregatik, ez da bere akatsez eta porrotez ohartzen). Beste batzuetan, liderra ez da gai izaten taldean lan egiteko eta lankideekin ongi komunikatzeko (eta ez die feedback egokirik ematen). Baina lider mota horren gabeziarik larriena autokudeaketa emozionalari dagokio:
‎216), kolokaziokideak finkoak direnean lokuzioen eremuan sartzen baikara (abiadura geldotu/ moteldu?, kolokazioa; gorriak ikusi/* pasatu?, lokuzioa). Hori jakinik, espero zitekeen z/ n trukagarritasuna abiaduraabiaduraz/ n atera, bidali, etorri, higitu, irten... magnitudearen adibide guztietan bete ahal izatea, hizkuntza ez berezituan gertatzen den bezala(), baina gure corpusean z duten adibideak baino ez daude testuinguru ia guztietan, salbuespen gutxi batzuekin; abiaduran aldatu, ibili, indusi, lan egin eta ugaldu; eta idazkera estandarrean ezohikoak diren abiadurarekin ibili, mugitu, sarrarazi. Espezialitate hizkuntzaren berezitasuna izan daiteke postposizio bakarrera (z) lerratzea kolokazio ez lexiko hori.
2015
‎«Jendearen aldetik ikusi dugu esfortzua eta aldaketa ikusi dutela eta onerako sentitzen dutela. Badutela beraiek ere gogo gehiago beraien lana egiteko eta gurekin kontatzeko. Batzuetan ere balio izan digu, euskalgintza eta kulturgintza mundu bi horiek lotzeko eta harreman gehiago egoteko».
‎Azkenik, asteko sei egun aztertzeko arrazoia zera izan da, Berria egunkariak astelehenetan ez duela idatzizko paperezko ediziorik argitaratzen, hau da, igandeetan ez duela erredakzioak ohiko martxan lan egiten eta horrek edizio digitalean ere eragina izaten du. Hori kontuan hartu ezean, egoera desorekatuko litzateke egunkariak diren hedabideen artean.
2017
‎Lehenengo liburuan, Frederick izeneko satitsuak ez du besteek bezala lan egiten eta ez du alerik jasotzen negua heltzen denean jateko. Frederick poeta da, eta beste eginkizun bat du:
‎Edo beste motibo batzuk. Nire kasuan esaterako, euskaraz lan egiteak eta idazteak, beste hizkuntzek oraindik eman ez didaten gozamendua ematen dit. Gozamendu handia.
2019
‎Elkarrizketatuek, ordea, oso bestelako kontuak aipatzen dituzte: erditu aurretik ez zuten inolako laguntzarik jaso (haurdun zegoela burdina hartzen zuen galdetzen ziotenean berak aizkora hartzen zuela erantzuten omen zien Ramoni Galdeano elkarrizketatuak bere alabei); asko ez ziren behin bakarrik ere medikuarenera joaten aurretik; askok etxean izan zuten umea, beste aukerarik ez zegoelako; eta erditzeko egunean ere, sekulako lanak egin eta gero jartzen omen ziren erditzeko prest. Beraz, laguntza gutxi, edo bat ere ez.
‎Zaragozan ikasketak burututakoan, 1964an, Bartzelonara abiatu zen mediku gisa lan egitera eta hantxe ezagutu zuen Nova cançomugimendua nahiz haren baitako Els Setze Jutgeskolektiboa. Bertako partaide batzuekin harreman estua egin zuen Mikelek:
‎Gustatzen ez dena aldatzeko, lehenik eta behin, kritikatzen dugun sistemaren beraren parte garela ikusi behar da. Horren zirrikituak aurkitu, horietan etengabeko lana egin eta arrakalak hedatzen saiatu, haien azalera eta okupatzen duten espazioa handituz.
‎Maiz, herri ekimenek, ohartu gabe bada ere, merkatuak txertatutako ideologia produktibista, materialista eta merkantilista daramate beren baitan. Badirudi ez garela gai logika horiek erabili gabe lan egiteko eta herri ekimenetan aurrera eramaten den lana, maiz, efikaza, produktiboa eta abar izatera soilik enfokatzen da. Askotan, bizitzan gertatzen den bezala, beste faktore batzuei begiratzea ere garrantzitsua da, eta helburua lortzeko erabiltzen den prozesuan indarrak eta garrantzia jartzea helburuetan jartzea bezain garrantzitsua da fruituak jaso ahal izateko.
2022
‎Era berean, aipagarriak dira beste kode batzuk, hala nola Marokoko lanarloko kodea 65/ 99 Legea, lana egitea eta amatasuna bateragarri egitea xede duena, 2004ko maiatzaren 5ean justifikatua. Lege horren bidez, amatasunagatiko baimena hamalau astera luzatzen da, eta lanean emakumearen tratu berdintasuna bultzatzeko neurriak ezartzen dira, hainbat ekintza jasota.
2023
‎Gehien nabarmendu den konpetentzia taldean lan egiteko konpetentzia izan da, bereziki, askotariko taldeetan lan egitekoa eta askotariko testuinguruetan harre manak egitekoa. Izan ere, gizarte eragileek proposatzen dituzten erronkei taldean erantzun behar die talde bakoitzak.
‎" Neri iruditzen zait lan bat lortzeko eta gero kontserbatzeko jakin behar dezula taldean lan egiten eta hemen lan taldean egiten da lan, ikasketa desberdinekoak diren jendearekin eta hori ere lanean tokatuko zaizu. Lanean aritzen zarenean, baldin eta ez bada zure diziplinakoa bakarrik, gero eta gehiago diziplina arteko lana egiten da" (IR).
‎Horretarako, testuinguru errealak ahalbidetu behar dira, bertan zeregin errealak izanik eta ikasleak arazoen, proiektuen eta benetako egoeren aurrez aurre jarriz, profesionalaren rola har dezaten horrela (Biggs, 1999; Gonzalez eta Martinez, 2020). Emaitzetan ikus daitekeenez, Ocean I3 proiektuan testuinguru errealak ahalbidetzeari esker, arazo errealei erantzuna emateko saiakera egiten da benetako gizarte eragileekin lan eginez eta, horrela, konpetentziak garatuz, testuinguru eleaniztun eta diziplinartekoan. Honenbestez, Jelonek eta Urbaniec (2019) autoreek azpimarratzen dituzten lan merkatuan jarduteko beharrezkoak diren jasangarritasunerako zehar konpetentziak garatzen direla pentsatzen dute parte hartzaileek, hala nola konpetentzia sistemikoa, konpetentzia normatiboa, konpetentzia estrategikoa, pertsonen arteko konpetentzia, aniztasuna eta dizipli nartekotasunaren konpetentzia eta aurrea hartzeko konpetentzia.
‎" Orain ez da lehen bezala. Lehen emakumeek ez zuten lanik egiten eta etxean egoten ziren. Egia da beraien lanak edukitzen zituztela, baina norbait gaixorik bazegoen familian, emakumeak arduratzen ziren beraren zaintzaz" (Gizona, 66, senidea).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia