Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 34

2000
‎Giza harremanetan ikasi eta hobetzeko tresna da. Irudimenezko eszenekin lan egiteak eta errealitatetik hurbildauden zenbait rol errepresentatzeak, errealitatea ikastea ahalbidetzen dute.
2002
‎Gainera, gehienetan, denbora partzialekoak soldata apaleko enpleguak izaten dira, eta ordutegi txarrekoak. Beraz, zertzelada horiek guztiek lanean gora egitea eta gizarte sustapena mugatzen dituzte, generoen arteko banaketa errotuz eta sakonduz.
‎Baserrian lan egiten eta lanbide bakarra duten nekazari txiki eta ertainenaldeko nekazaritza politika, zeinean horien eskubideak aintzat hartu etagainerako herritarrenekin parekatuko liratekeen; gainera, politika horrekeredu produktibo (ez produktibista) eraginkor eta sozialaren aldeko apostuaegin luke.
‎EHUN (Euskal Herriko Unibertsitate Nafarra goiburuarenakronimoa hasiera batean eta Euskara Hizpide Unibertsitate Nafarrean izenarenagero). Talde hori oso eraginkorra izan zen Alberto Gonzalez eta Juan Garcia Blasco errektoreen urteetan, Estatutuen idazketan izugarrizko lana egin eta euskarariburuzko puntuak berak prestatu baitzituen. Talde eragile horri esker, EuskararakoAtxekitza eta Hizkuntz Normalizaziorako Batzordea sortu ziren, eta eratu ondoren, bi erakunde instituzional horien sorreran jo eta ke aritu ziren lanean.
‎Ariketa batzuk lagun jakin batentzat badira ere, gehienak edozein ikaslerentzat baliagarri izaten dira; betiere kontuan hartuta ikasleak oso desberdinak direla, eta denek ez dutela berdin lan egiten. Batzuek denbora dezente pasatzen dutehasierako lana egiten eta inoiz ez dute ondorengoa egiten; beste batzuek, aldiz, aurrekoari ozta ozta begiratzen diote deitu aurretik, eta askotan lana esplikatubehar zaie lehenengo momentuan. Horregatik, komenigarria da beti eskema beraez jarraitzea ariketak planteatzeko.
‎Ildo horretatik, orduko eta gaurko hedabideen artean dagoen berdintasuna honako hau da: kazetariek ez dute ezelako burujabetasunik lan egiteko eta lan egiten duten hedabideak erabat menpekoak dira; monarkia absolutuen garaian kondearen menpeko, eta gaur egun estatu aparatuen menpeko.
‎Gai hau lantzen duen lan ezagunena II, 3 gutuna da, Ars poetica: literatura lana egiteko eta egituratzeko aholkuak eta idazlearen jokabideari buruzko oharrak eskaintzen ditu, antzerkiaren historia azaldu eta garrantzia azpimarratuz.
2003
‎lurralde osoa behar omen du bere beharrizanak asetzeko. Hortara, bizi etaatseden hartu, lan egin eta aisirako uneak bilatzerakoan lurralde osoari (agianplaneta osoari) begira dago. Horregatik, ezinbestekoa da lurraldean egingo ditugunjarduerak ondo neurtzea eta antolatzea.
2005
‎Ikastetxearen Curriculum Proiektua lantzerakoan, tutoretza jarduerak erabakitzerakoan irakasle taldeekin hartu behar dituen erabakiak; Ikastetxekoirakasle taldeekin (maila bereko tutoreekin, ziklokoekin, etapakoekin...) eginbehar dituen bilerak. Taldean lan egiteak eta erabakiak hartzeak harremanetarako eta elkarri laguntzeko borondatea eskatzen du, baita funtzionamendu arau batzuk ere.
‎– Era aktiboan lan egitea eta pentsatzea.
2006
‎Lan kontratuaren etetea gertatuko da lan baldintzak emakume haurdunarenedo umekiaren osasunarentzat arriskutsuak direnean eta lanpostuaren aldaketaezinezkoa denean [LAPL 26.3 art. eta LE 45.1, d) art.]. Kasu honetan emakumeakez du lanik egiten eta ez du soldata jasotzen, baina, lan prestazioa betetzen ez baduere, ez du lana galtzen, enpresariak langileari bere lanpostua gorde behar baitio. [LE 45.2 eta 48.1 art.]
‎Onuradunei dagokienez, kontuan izan behar da aipatutako egoeran dagoenlangile orok ez daukala prestazioa jasotzeko eskubiderik, prestazioaren onuradunaizateko legeak zenbait baldintza eskatzen dituelako. Sorospenaren onuradunakizango dira inorentzat lan egin eta haurdunaldi bitarteko arriskuaren ondorioz lankontratua etenda duten emakumeak, baldin eta Gizarte Segurantzan afiliatuta etaaltan badaude, eta lan kontratua eten baino bost urte lehenagoko epean, gutxienez, 180 egun kotizatu badituzte. [Ikusi GSLO 135.1 art., GSLO 130, a) artikuluarekinharremanetan jarrita eta AHPE 16 art.]
‎Bukatzeko, eszedentziak daude, hemen ere, seme alaben zaintza dela eta, langileak ez du lanik egiten eta, ondorioz, ez du soldata kobratzen, bainakasu hauetan Gizarte Segurantzak ez du soldata ordezteko inolakoprestazio ekonomikorik aurreikusi. Eszedentzia hartzen duen langileak berediru sarrerak gutxituak ikusiko ditu erabat.
2007
‎Gure kasuan, helburua da talde bezala lan egitea eta komunikazioa modueraginkorrean lantzea. Gure artean informazioa banatzen badugu, gure knowhowa ere zabaltzen ari gara, eta hori enpresarentzat aurrera joatea da.
‎Bestalde, funtsezkoa da, talde bezala, horizontalki lan egitea eta ikuspegi horisendotzea. Horretan gabiltza orain, horizontaltasuna lantzen, eta tresnak sendotzen.
‎Baina ez Iraultzara ekarri duen Ilustrazioa (Rousseau, Herder, erromantizismoa, inon izan diren herri apalaren juglare eta poetak, denak irrazionaltzat jotzen dira), ezpada despota ilustratuaren gortea, noblezia razionalki izenbelztu zuena (populua ere erdeinatuz), elizatik razionalki emantzipatu zena (burgesiak ez du bere boterea inorekin konpartitzen), baina desordena baino injustizia nahiago zuena, behiala Descartes-ek, bere modura Voltaire-k, eta orainagoan Goethe-k adierazi duten bezala. Burgesia aberatsaren boterearentzat herria ez da ukuiluko trakets edo errebaletako lumpen proletarioa besterik, ezjakina, arazo publikoetan eskua zer sartu ez duena, beste egitekorik gabekoa funtsean egun osoan lan egin eta gauean umeak mundura ekartzea baino, Estatuak behar dituen beharginak eta soldaduak. Jada ez dago herririk, herria Estatuan desagertu da, eta nazioa Estatua bera da.
‎Esplikazio guztian arazotsu gelditzen dena hizkuntzaren momentu zehatza da, pentsamenduak («1» eta «2»!) bere lana egin eta gero («3») gehitua ematen baitu horrek! Ikusten dugu Humboldt bere anotazio eta zirriborroetan nahiz izkribuetan behin eta berriro itzultzen dela puntu honetara, garbitasun konplia inoiz lortu barik.
2008
‎Hala ere, lana egitea eta tresnak eraiki eta erabiltzea izan zen eskuak hartu zuen funtziorik garrantzitsuena, eta, horren ondorioz, gizakia ingurunea aldatzen hasi zen. Hori gizakiaren ezaugarri berezietako bat da.
2009
‎Erretiro adinari zegokionez, laginaren zati handiena(% 37) 61 urte arteanerretiratu zen, eta erretiratuta zeramaten denborari zegokionez, gehiengoak 5 urtebaino gutxiago zeramatzan erretiratuta. Generoa kontuan hartuz, emakumezkoengehiengoak ez du lan merkatuan lan egin eta, ondorioz, ez dira lan merkatutikerretiratu. Hala, erretiratuta daramaten urte kopuruak ezberdinak izan dira.
‎Edozein modutan, iturri batzuekin edo besteekin lan egin eta gero, berriemaile espezializatuak galdera xume hau egin behar dio bere buruari: Quid prodest?; hots, informazio horrek nori egiten dio mesede?
‎Edozein dela informazio iturria ondo konpontzea komeni da, betiere mugazein den ongi jakinda. Hau da, guk haiek behar ditugu gure lana egiteko eta haiekgu behar gaituzte euren informazioa plazaratzeko, baina batzuek eta besteek ongijakin behar dute non dagoen muga; gehiegizko harmonian oinarritutako harremanek ezer onik ekartzen ez duten moduan, erabateko konfrontazioan gauzatzendirenekin ere ezinezkoa izaten da kazetariarentzat lana behar bezala egitea. Harremanak, beraz, korrektoa izan behar du, bakoitza bere tokian egongo da.
2010
‎Martak berak zaintzendu ama bere etxera doanean baina Joxeren egoera ezberdina da. Berak lan egitendu eta emaztea da Joxe kanpoan dagoen bitartean ama zaintzen duena. Batez ereJoxeren emazteari gogorra egiten zaio egoera eta laguntza behar du aurreraegiteko, gainezka egiten dio amaginarrebaren ezkortasunak, etxean dagoenhilabetea benetan gaizki pasatzen du.
‎Hala ere, eta Nafarroa Behereko ereduarekin alderatuta, nekazaritzarengarrantzia txikiagoa da kasu honetan. Populazioaren% 12k besterik ez du jarduerahorretan lan egiten eta kasu gehienetan oso modu marjinalean. Beste aukeraekonomikoak sortu dira bailaran bertan, nekazaritzaren desagerpena azkartuz.
‎Alde batetik, elikagaiek jasandako sukaldaritza prozesuetan gerta daitezkeen prozesu fisikoen eta kimikoen azterketa zientifikoa egitea, bereziki konposatu kimikoei dagokienez. Eta bestetik, lan egiteko eta elikagaiak manipulatzeko kondizio aproposenak ezartzea, denbora guztian plater kozinatuen kalitate nutritiboa, higienikoa eta sentsoriala ziurtatzeko.
‎2 Lan egiteko eta elikagaiak manipulatzeko baldintza aproposenak ezartzea, denbora guztian plater kozinatuen kalitate nutritiboa, higienikoa eta sentsoriala ziurtatzeko.
‎Lehenengo gaian aipatu bezala, Sukaldaritza teknologiaren helburua plater kozinatuen elaborazioa da, non gerta daitezkeen prozesu fisikoen eta kimikoen azterketa zientifikoa egiten den eta lan egiteko eta janaria manipulatzeko egoera aproposenak ezartzen diren. Horretarako, era egokian nahastutako elikagaiek bero tratamendua jasaten dute, hainbat motatakoa izan daitekeena, adibidez, labean erretzea, frijitzea, hutsean egostea, eta abar.
2011
‎Zaila da EITBNETenlan egiten duten profesionalei dagozkien zereginei buruzko informazioa lortzeaeta definitzea. Are zailagoa, enpresa paraleloetan lan egin eta taldearen webguneaelikatzen dutenen kategorien eta kontratuen berri izatea. Ikerketa taldeak gai haufuntsezkotzat jotzen du euskal talde publikoaren konbergentzia prozesua aztertzekoeta ulertzeko, baina ez du behar bezala dokumentatzeko aukerarik izan.
‎prime time saioei buruz erabiltzaileari balio erantsiaeskainiko dioten esperientzien web unibertsoak sortzea, eduki esklusiboak, bideojokoak, online denda, lehiaketak eta abar eskura jarrita. Publizitatearen helburuakedo entretenimenduzko helburuak asetzearren Quick Response Barcode (QR) kodeekin lan egiteko eta beste aplikazio berritzaile batzuk baliatzeko aukera erebadago, esaterako, Errealitate Handitua (Gurrutxaga, 2010).
‎Kasu honetan ere, adibide asko topatu ditugu. Esate baterako, Leioako Zientzia Fakultateko kimikari talde batek 1978ko udako ikastaroetan «kontaminaziori buruz lan bat egitea interesgarria izango zela pentsatu» zuen, eta urte osoan lan egin eta gero 1979an liburua argitaratu zuen UEUrekin. J. M. Txurruka eta A. Zubiagaren Biologiazko zenbait praktika ere antzera sortu zen 1979an.
‎Esandako asmo ta elburuak ontzat arturik, naiz lendik bizirik dagoen «Eusko Ikaskuntza» naiz eratu diteken beste kulturazko bazkun berezi ta berri bat, agertutako elburuak betetzeko lanak egin eta zuzendu ditzan, izendatzea.
2012
‎Zenbatengana heltzen ote zen Bizkaiko Anaitasuna eta antzeko euskal prentsa katolikoa, etazenbatengana Egan? Azken honek milatik gora ale banatzen omen zituen 1955ean, garai hartako zenbaitprotagonistek elkarri egindako gutunetan irakurri ahal izan dudanez («Luis Mitxelena' ren ezagutzeakegin ditugu; lanpeturik zegon Azkuen iztegian lan egiten eta batai, bestiari telefonoan erantzuten.Egani, naiz ez dion indar geyegi emaiten al, il ez tezan, euskerazko lan geyegi etortzen zayoeta 1.100 ale atera ditu Egan' ek azken aldian, eta 100 geyago eskatu zioten» TxominPeillenek Andima Ibinagabeitiari egina.
2014
‎Hala ere, lana egitea eta tresnak eraiki eta erabiltzea izan zen eskuak hartu zuen funtziorik garrantzitsuena, eta, horren ondorioz, gizakia ingurunea aldatzen hasi zen. Hori gizakiaren ezaugarri berezietako bat da.
2017
‎3), eta hauek, hein batean, jendarteak pertsonengandik espero duenaren arabera definituta daude. Mendebaldeko jendarte gehienetan, adibidez, espero da adin jakin batera heltzean ikasi, lan egin eta familia bat sortzea, eta are gehiago, gertaera hauei ematen zaien pisu sinbolikoa aldakorra da; iguripen hauek bete ez izanak ez luke garrantzi bera izango pertsonok bizi garen jendarte guztietan.
‎Emakume preso sozial gehienak zaurgarriak diren edo bazterketa egoeran dauden taldeetakoak dira5, eta, horrela izanik, iruditeria kolektiboak ezgauzak, ezjakinak edo abileziarik gabeak izango bailiran ikusten ditu; errealitatea oso ezberdina izan arren. Hortaz, garrantzitsua da bestelako norabide batzuetan lan egitea eta agentziaren dimentsio anitzetan sakontzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia