Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2011
‎– Goietan lan egiteak eta tentsioan lan egiteak eragiten dituen arriskuak. Lanak hasteko egunean: Krokadura automatikoak kendu egin behar dira, instalazioak halakorik badu, eta, aurretik deskonektatu bada, instalazioa abian jartzea debekatu egin behar da harik eta laneko buruaren onespena jaso arteLan eremuan edo hartatik gertu komunikazio bideren bat jarri behar da (irratia, telefonoa eta abar), premiazko jardueretarako?
‎Ez da ahaztu behar eskolaren zeregin gizarteratzailea; gizartean aniztasuna baldin badago, hezkuntza zentroetan ere egon behar du. Haurrek beren hezkuntza prozesua bukatzen dutenean, bizitza normalizatu bat egin nahi badute, komunitatearekin erlazionatu dute; lana egiteaz gain eta familiarekin erlazionatzeaz gain, atera egingo dira, supermerkatuan erosketak egingo dituzte, osasun zentroetara joango dira edo oporretara joango dira. Hori guztia zaila da txikitatik ez badute ikasi aniztasunean bizitzen.
‎Juan Campos AlonsoEguneroko bizitzako esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinMahai tresnen erabileran aurrerapenak egitea.Otorduetan, haiek ongi erabiltzen erakutsi behar zaio.Bi hiletik behin berrikus liteke.Mahaian, postura egokia lortzea.Otorduetan, nola eseri behar duen azaldu behar zaio, eta behin eta berriz errepikatu behar zaio, txukuntasuna gal ez dezan.Bi hiletik behin berrikus liteke.Otorduen aurretik eta ondoren eskuak garbitzeko beharra barneratzeaEskuak garbitzea premia higieniko bat dela azaldu behar zaio.Hilero berrikus liteke.Otorduen aurretik eta ondoren eskuak garbitzeko eskatu behar zaio, bere kabuz egin arte.Lotaratzean, lasaitasuna sustatzea.Gehienetan, ordu berean lotaratzea sustatu behar da.Zentroan dagoen bitartean.Lotarako ohitura erraztu behar zaio, ipuin bat kontatuz edo beste baliabide batzuen bidez.Bere gauzak nolabait ordenatuta edukitzea lortzeaOrdenaren eta kaosaren arteko desberdintasuna irakatsi behar zaio.Bi hiletik behin berrikus liteke.Bere ondoan egon behar dugu, ordenatzen irakasteko.Bere ekimenez ordenatzen duenean, zoriondu egin behar dugu.Gizarte esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinBesteei entzuteko ohituran aurrerapenak egitea.Besteari entzuteak gizarte bizitzan duen garrantzia azaldu behar zaio.Hilero berrikus liteke, garrantzitsua baita.Ez zaio erantzun behar, berak lehenago erantzun ez badu.Entzuteko ariketak eta jolasak egin behar dira.Taldean integratzea bultzatzea.Besteak bezala tratatu behar dugu, eta besteen aurrean baloratu.Hilero berrikus liteke.Taldeko jolasak bultzatu behar dira, integratua senti dadin.Gogo aldarte ona sustatzea.Bere egoera azaldu behar zaio. Lehengo egoeraren eta oraingoaren arteko aldea erakutsi behar zaio, hau da, egun guztian bakarrik egotearen eta beti haurrekin eta helduekin egotearen arteko aldea.Hilero berrikus liteke.Egoera hau aldi baterako dela azaldu behar zaio.Eskolaren edo ikaskuntzaren esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinHiru hiletik behin, irakasle tutorearekin elkarrizketa bat egitea.Etxeko lanak egitea eta eduki zailenak sakontzea.Egunero, bere agenda begiratu behar dugu elkarrekin, zer etxeko lan dituen ikusi, eta egin egin behar ditugu.Zentroan dagoen bitartean.Zer ez duen ulertzen galdetu behar zaio, azaldu ahal izateko.Arreta bultzatzea.Egunean zehar egin dituen gauzei buruz galdetu behar zaio, eta arreta hobetzeko ariketak egin behar dira.Bi hiletik behin berrikus liteke.Hizkuntza e...
‎Adingabeak babesteko zentroek talde teknikoak dituzte, normalean psikologiako, gizarte laguntzako eta pedagogiako profesionalez osatuak, eta haiek arduratzen dira iristen diren kasuak baloratzeaz, familia biologikoarekin lan egiteaz eta kasu bakoitzerako egokiena erabakitzeaz, hau da, adingabearen egoerari eta premiei ondoen egokitzen zaien irtenbidea bilatzeaz.
2012
‎Iraupena: Azterketa eta hausnarketa lana egiteko eta lana idazteko 10 egun erabiliko dira. Aurkezpena ikasgelan egingo da eta lan bakoitza aurkezteko 20 minutu erabiliko dira.
‎Egunero, haur eskolara sartzean, gozo gozo hartuko ditugu haurrak, eta haurren egoerari buruz hitz egingo dugu familiarekin. Beharrezkotzat jotzen badugu, haurren objektu pertsonalak ekartzeko eskatuko dugu, etxearen/ familiaren ordezko lanak egin eta urruntze une hori gainditzen lagun diezaieten. Haur eskolara sartzeko moduak eragina izan dezake haurrak egunaren zati handi batean izan dezakeen jarreran.
‎Geroago ikusiko dugunez, denbora (eta lekua ere bai, jakina) hautatutako metodologia aukeraren arabera antolatuko da. Beste atal batean sakonago ikasiko badugu ere, txokoen araberako lana egiteko eta interesguneen araberako lana egiteko, denboraren eta lekuaren antolaketa modu bat baino gehiago izango da. Beraz, garrantzitsua da haurrak eta hezitzaileak estututa ez sentitzea, erabiliko den metodologia aukera hautatzea eta denborari dagokionez zein ondorio dituen jakitea.
‎Talde lana: gaixoaren eta haren familiaren zainketa erabatekoa, aktiboa eta etengabea lortzeko, beharrezkoa da taldean lan egitea eta taldekideen artean koordinatzea. Horregatik, medikuntzako eta zainketa aringarrietako unitateak hainbat profesionalek osatzen dituzte (diziplina anitzeko taldea); hala nola, mediku, erizain, erizaintzako laguntzaile, gizarte laguntzailea, psikologo eta abarrek.
‎1 Hasierako fasea (gogoberotasunekoa). Lan batean hastean, itxaropen positiboak izaten dira. Profesionalak gogoberotasuna du, energia handia, eta ez zaio inporta gehiago lan egitea eta aparteko orduak egitea.
‎– Lankidetza taldearen bizitasunak lan egiteko eta antolatzeko hainbat modu bilatzera darama, eta horrek osasun arreta hobetzen laguntzen du.
2013
‎Espainiako Udalerrien eta Probintzien Federazioa (FEMP) udalerriz, uhartez, probintziaz eta tokiko beste erakunde batzuez osatutako elkarte bat da. Zenbait helburu lortzeko atxiki zaizkio kide horiek guztiak; nagusiki, interesen defentsa eta ordezkari lanak egiteko eta tokiko erakundeei era guztietako zerbitzuak emateko.
‎Bidaia agentziak turismo zerbitzuak emateko bitartekotza lanak egiten dituzten eta bidaia konbinatuak antolatzeko eta kontratatzeko esklusibotasuna duten enpresak dira. Haien funtzio nagusiak dira aholkuak ematea, bitartekotza lanak egitea eta ekoiztea. Araudiaren arabera, bidaia agentziak hiru motatakoak izan daitezke:
2014
‎Kabinako xurgatze aurreiragazkia aseta dago. Kasu honetan, iragazkia hautsez aseta dago, eta, horren ondorioz, kabinan airea sartzeko/ ateratzeko sistemak ez du behar bezala lan egiten eta kabinaren barnean aplikatutako produktuen langarrak airean esekita gelditzen dira.. Kabinako zoruko sareta desmuntatuta dago.
‎(Ongarri berdea erabiltzen badugu). 0 urteko udazkenean, gainazaleko lana egin ondoren eta konpost ekarpen txiki bat eginda (10Tm/ Ha), gramineo leguminoso nahasketa bat ereitea; esaterako, zalkea oloa.
‎Lurra buztintsua eta astuna bada, orduan bere egitura trinkoa apurtzea da, eta baita drainaketari laguntzea ere (lurpea landuz); lurra arina eta hareatsua bada, da kohesioa indartzea, lur lehorrarekin lan egitea eta fresa nahiz lanabes xehatzaileak erabiltzea ekidinez.
2015
‎Lursailaren ongarritzea benetako ereintza baino 15 eta 30 egun artean lehenago egingo da. Gero, lurra sakon landuko da, azaleko lanak egin eta trunkoa pasatuko da. Euririk ez badu egiten, ureztatze erregularrak egingo dira.
‎Osasun koordinaziorako gidekin eta erabaki algoritmoekin ez da nahi ordezkatu mediku koordinatzaileen erabakitzeko ahalmena, ezinbestekoa eta nahitaezkoa baita, alderantziz baizik: mediku koordinatzaileei lan egiten eta aurrez ezarritako erabakien zuhaitza osatzen laguntzeko tresnak dira.
2016
‎...tuek eskola zurruntasunari fresko­tasuna ematen diote; hezkuntza instituzioei mundu errealean sartzeko ateak irekitzen dizkiete; ikasleak motibatzen dituzte eta, ondorioz, eskola absen­tismoa prebenitzen dute; pertsonen arteko harre­manak errazten eta aberasten dituzte (komu­nitatea, irakasleak, ikasleak); eta tresna ugari jartzen dituzte komunikatzeko, kideen arteko harremane­tarako, taldean lan egiteko eta gatazkak konpontzeko.
‎Jakin behar du dena dela aldakor eta, agian, atzo baliagarria zena gaur baliogabea izan daitekeela. Gai izan behar du taldean lan egiteko eta zailtasunak aukera bilakatzeko.
‎Organigrama hau du: Kontseilua (gainbegiratze lanak egiteaz eta zuzendaritza estrategikoaz arduratzen da, eta erabakiak denen arteko adostasunez hartzen ditu) eta Idazkaritza (proposamenak egin eta aztertzen ditu). Idazkaritza idazkari nagusi batek eta lau idazkariorde nagusik zuzentzen dute, eta merkataritzan, ekonomian, hezkuntzan, merkatuetan eta abarretan adituak diren berrehun bat batzorde koordinatzen dituzte.
‎Hona hemen erakundearen oinarrizko estatutu helburuak: merkataritza eta inbertsio sistema irekien alde lan egitea eta sistema hori errazten duten bitartekoak sortzea. Erakunde horrek uste osoa du nazioarteko ekonomia harremanek aberastasuna eta herrialdeen arteko bakea ekarriko dutela.
‎Metodo horrek ahalbidetzen du taldeka lan egitea eta metodologia praktikoak erabiltzea: ideia jasak (brainstorming), negoziazioaren simulazioak, rol jokoak (role playing), produktuen erakusketak, taldeko aurkezpenak edota komunikazio teknikak landu daitezke.
2018
‎Produkzio zikloaz ari garenean, baso aprobetxamenduko fasean, basoko produktuak menditik ateratzeko lanak egin eta erabiliko diren lekura garraiatzen dira (fabrika baten harrera tokira edo biltegira)
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia