Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 31

2001
‎Hala eta guztiz ere, etorkizunari begira, adostasunaren hipotesia da onargarria den bakarra, hizkuntzaren etorkizunerako eta bere hiztunen etorkizunerako. Gutxiengoa garen aldetik, gure unibertso txikiko egunerokotasunean lan egin eta euskararenganako Nafarroako giza sektore guztien hurbilpena errazten ahal duen oro sustatu egin behar dugu. Duela zenbait urte," giza normalizazioaren" edo hiritarren" jarre ren normalizazioaren" garran tzia euskal hizkuntzaren aurrean aipatzen nuen; gaur egun ere, tamalez, ideia bera errepikatu behar dugu.
2003
‎Kontseiluaren aholku izaeraren hustuketaz mintzo kexu ozenak izan baziren ere, gizarte erakundeek bereno rdezkariak izendatzea erabaki zuten," barruan lan egin eta presionatzeko" helburua buruan. Alta, lan eraginkorrik ezin zela egin garbi kausitu zuten hiru egun beranduago.
2005
‎Dena dela, jadanik lau omenaldi egin dizkidate. Bata Iñaki Zabaletak eta Euskal Unibertsitatekoek Durangon antolatua, unibertsitatean lan egin eta erreti roa hartutageundenoi. Han zeuden Patxi Altuna eta Txillardegi ere. Camara del Librok, berriz, orain bost bat urte, Asier Muniategiren eskutik, Urrezko Luma eman zidan, euskararen alde egin dudan lanagatik.
2007
‎Dena den, Alderdi Komunistak bere historian lehen aldiz lortu zuen langileen artean eragin nabarmena izatea. Klandestinitaterako ongi moldaturik, nahiz eta errepresio bortitza jaso, ongi mantendu zuen alderdiko sare minimo bat penintsulan antolaturik; eta sortu berria zen langilerian ongi kokatuz joan zen, alderdiko lana eginez eta" Langile Batzordeak" (CCOO) langile erakunde sortu berria bultzatuz.
2008
‎Gaindi dezagun behingoz norbere buruarekiko elkarrizketa tai gabea, narzisismo gero eta likitsagoa[...], non errealitateak ez baitira dagoeneko gizaki biziarenak, lan egiten eta bere burua egiten duenarenak, baizik eta hitz hutsak, hitz multzo hutsalak, hitzen esanahietatik sortutako tirabira antzuak (25 or.).
‎Europako Kontseiluak aldarrikatu bezala, Europar Batasunaren aktibo nagusia pertsonak dira, ezagutza sortzeko eta hedatzeko oinarriak ez ezik, tokian tokiko gizartearen berrikuntza ahalmenaren ardatza ere baitira. Oinarrizko gaitasunak eskuratzea funtsezkoa da, alegia, gutxieneko trebetasunak landu behar dira ezagutzaren gizartean eta ekonomian ikasi, lan egin eta errealizatu ahal izateko(" Hezkuntza eta Prestakuntza 2010", Europako Kontseilua, EEAO,).
2009
‎Eta alderantziz, Manterola nor den eta zer egin duen jakiteko Labayru zer den eta zer egin duen jakin behar da. Labayru Ikastegia 1977an eratu aurretik hasi zen Ander Manterola Derion Udako Euskal Ikastaroa antolatzen eta Euskal Biblioteka atontzen, baita Jose Migel Barandiaranen gidaritzapean etnografia lanak egiten eta sustatzen ere, eta Ikastegia sortu ondotik lan horietan berberetan jarraitu zuen, horretarako sortu baitzuten hain zuzen ere erakunde berria, 70eko hamarkadaren hasieran abiatutako lanei babesa eta bultzada emateko. Ez du geroztik Derio utzi, baina Zeanuri jaioterria du bizileku.
‎Ez dakigu asko den. Zenbat kostatu den bai, zenbat lan egin eta egiten den ere bai. Zenbat... neurtezin bat.
2010
‎Neurri batean, behar ere ez dira asko behar. 40 ikasle badituzu, horientzat lan egitea eta batek egitea, oso garrantzizkoa izan liteke. Eta izaten zen.
2011
‎Haurtzaro, nerabezaro eta gaztaro oparoa bezain atsedengarria izan duen belaunaldia, sekulako formaziorik hoberena baldintza amesgarrietan —europar instituzio askoren finantziazioa, gurasoen prestasun osoarekin ordaindutako erasmusak... — jaso duen belaunaldi horrek hauxe ikusi du: azkenez, lan egitea eta pisua eskuratzea eta eski bidaiak familiarekin antolatzea eta eztei bidaia aurrefabrikatutako paradisu batean edo trekking bat Everesteko base zelaira eta abar tokatzen zenean, ametsa pitzatu dela eta naturaltzat ikusi duten hori guztia desagertu dela. Eta haserretu dira, noski.
2013
‎Horrexegatik, oraingoak ez du izan behar Wertek ezarri nahi duen erreformari modu lausoan erantzuteko garaia; aitzitik, euskal erakundeek, alderdiek, sindikatuek eta euskalgintzak elkarrekin lan egin eta euskaldun eleaniztunak sortuko dituen eredu orokortua abian jartzeko garaia izan luke.
‎Hor zulo handia dago oraindik, ez baita lortu euskal kultura eta hizkuntza guztien izaeran itsastea. Aspaldidanik hemen dauden askorekin ere lan egin eta zubi horiek eraiki behar dira.
2015
‎Sasoi hartarako kantitate handia zen. Gure asmoa, bakoitzaren eguneroko lanak utzi gabe, asteburuetan denak lan egin eta produkzioa martxan jarri ahala bertaratuz joatea zen, baina diru laguntza horrekin lehenengotik denok joan gintezkeela pentsatu genuen. Besteentzako zen proiektua, ez niretzako, baina gero zirkunstantziak ikusita ni ere animatu egin nintzen.
2017
‎Zaude, glandeur izan naiz zenbait aldiz bakarrik, aldiz ene biziko parte handienean, artista gehienek bezala, anitz lan egin eta ikasi behar izan dut. Halere arrazoi duzu, denbora ukaitea biziki garrantzitsua da.
‎antzerki zirkuitu zabal bat osatzeko elkarren beharra, bideragarritasuna emanaldi anitz ematearen bidez lortzeko. Horrek eskatzen duen lan zama beraiengan hartuz, noski, hots, programatzaileekin hurbileko lana eginez eta ahoz ahokoan konfiantza izanez.
‎Baina Karnatakara itzuli beharrean naiz, hor hasi bainintzen deszentratzen, emakumeekin lan egiten eta beraien hizkuntza ere ikasten. Kasualitateak itzularazi nau hona berriro, hainbat urte geroago, Indiako hainbat lekutako antolakundeentzako generoari eta elkar laguntza taldeei (ELT) buruzko ikastaro bat ematera.1 Ikastaroak saio praktikoak ditu; ekipoek formakuntza moduluko ariketak egiten dituzte emakumeekin, eta tokiko antolakundeko kideek laguntzen diete, elkar ulertzeko hizkuntz bitartekariak behar baitira.
‎Irakas Sistema Ebaluatu eta Ikertzeko Erakundeak (ISEI IVEI) egiten dituen ebaluazio horietan ikusten da ikastetxe batzuetan ikasleek emaitza hobeak lortzen dituztela beste batzuetan baino, nahiz eta ISEK indizea antzekoa den. Alegia, posible dela eraginkortasun gehiagoz lan egitea eta umeei konpetentziak garatzen hobeto laguntzea. Izan ere, ISEI IVEI institutuak ikerketa bat argitaratu du balio erantsia duten ikastetxe horietako klabeak jasotzen dituena (Lizasoain Hernandez et al. 2015).
‎denbora libre duen guraso (gehienetan ama) ikasketadun bat beharrezkoa baldin bada etxeko lanak ondo egiteko, klase sozial desberdinetako umeen arteko amildegia egunero handitzen da eskolari esker. Ordenagailua eta wifia baldintzak baldin badira lanak egiteko eta azterketak prestatzeko, errenta baxuko familien umeek zailago izango dute, ez bada horretarako baliabiderik eskaintzen propio. Adibide xumeak dira erakusteko ikastetxearen egunerokotasuna klasez tindatuta dagoela.
2018
‎Anaia Ximunekin batera, Le Petit Theatre du Pain kolektiboa uztea erabaki dute, eta Axut! kolektiboa sortzea, euskara hutsean lan egiteko eta eragiteko. Dagoeneko erakutsi dute jendaurrean haren izenpeko lehen lana, Zazpi senideko antzezlana.
2020
‎Aurton Euskal Antzerki Topaketek izan dute berezitasun bat: bertan eragile ezberdinak batzeko, elkarrekin lan egiteko eta harremanetan jartzeko ahalegina egin da. Izan ere, topaketen baitan Euskal antzerkiaren lekua izeneko egun osoko jardunaldiak antolatu dira estraineko aldiz.
‎Baina beti pentsatuz: zer da euskal idazlea izatea, doble lan egin eta berdin kobratzea. Run run hori etengabe duzu.
2021
‎Nire moduan andereño aritu bai baina titulurik ez zutenentzako ikasketak ziren. Lan egin eta ikasi ahal izateko prestatuak. Asteburuetan izaten ziren klaseak.
‎Lanpostuak sortuko ditu, bai proiektua martxan dagoenean eta baita eraikuntza prozesua gauzatu bitartean. Honek Baztandarrei aukerak irekitzen dizkie, bertan lan egin eta bizitzeko.
‎Kooperatiba herritarra den aldetik, berdinen artean lan egin eta erabakitzen da, bazkide bat bozka bat delako. Bazkideek ilusio osoz bat egiten dute kooperatibako ekintzekin, tokiko garapen ekonomikoaren alde eginez.
2022
‎Gela bana jarri genuen, bakoitzak berea idatzi ahal izateko. Han bi urte egin genituenean, proposatu zidan bera idaztera bakar bakarrik jartzea eta ni lan egitera eta idaztera.
‎Jasotzen zuen printzipioetako bat hiriaren zonifikazioa zen; gizarte modernoaren erabilera eta beharren arabera, lau funtzio egituratzaile zituen: bizitzea, zirkulatzea, lan egitea eta birsortzea. Gutunak erabileren eta funtzioen araberako espezializazioa defendatzen zuen, hiri ordenatuagoa, eraginkorragoa eta harmonikoagoa unean uneko produkzio sistemaren, eta, beraz, produkzio industrialaren eta produkzio heterofamiliarraren arkitekturaren beharren mesedetan.
2023
‎Egia esan, aldaketa sozialaren inguruan lanean ari garenean maila lokal, nazional zein globalean, interes, premia eta balio ugari dago jokoan, ezinbestean. Zoritxarrez, ezin ditugu arazo konplexuak konpondu modu sistematiko batean aliatuekin soilik hitz eginez eta lan eginez eta alde ditugunak kontuan hartuz. Lankidetzarako saiakera askok huts egiten dute balio, interes eta logika desberdinak agertzen direlako, edo elkarrekin ados dauden parte hartzaileengan ezartzen delako fokua, modu estu batean, eta horrek eragina mugatzen duelako.
‎Bizitza eta gizatasuna ardatz dituzten diseinu pentsamolde horiek marko eta oinarri indartsuak eskaintzen dituzte berrikuntza erradikal eta apurtzaile berriak sustatzeko, tokian toki lan egin eta elkarlan globalean arituta. Sakoneko berrikuntzarako teknikek azkartu egingo dute Europako Batasunaren politika eta ildoek argi eta garbi definitutako helburuak betetzeko trantsizioa; haatik, Green Deal eta New European Bauhaus en antzera, egiazki berariazkoak diren proiektu eraginkorren bidez egin nahi lukete hori.
‎Bizitza eta gizatasuna ardatz dituzten diseinu pentsamolde horiek marko eta oinarri indartsuak eskaintzen dituzte berrikuntza erradikal eta apurtzaile berriak sustatzeko, tokian toki lan egin eta elkarlan globalean arituta datza gure lana, tokiko ekonomiak atzera indartu eta enpresa txiki eta ertainek gidatutako negozio kluster lokalak garatzeko; besteak beste, honakoak aztertzen ditugu: Steward Ownership (administrazio jabetza) ereduko enpresak, Shared Wealth (aberastasun partekatua) ereduak eta TEAL erakundeak.
‎Ildo horretan, azpiekosistema bakoitza, bere ezaugarri bereziekin eta prozesu bereizgarriekin, ekosistema handiagoaren barruan dagoen unitate txikiagoa da. Helburu partekatu batekin lan egiteko eta hirian ekimen berritzaileak eta lankidetzakoak arrakastaz ezartzeko, funtsezkoa da azpiekosistema horien arteko loturak ulertzea eta erraztea. Erronka, gure ekosisteman erabakiak sintonizatu ahal izateko, konplexutasuna aztertzea ahalbidetzen diguten tresnak lortzea da.
‎Osasun mentala ongizate egoera da, non pertsonak bere gaitasunak gauzatzen dituen eta bizitzako estres normalari aurre egiteko, modu produktiboan lan egiteko eta komunitateari laguntzeko gai den. Zentzu positibo horretan, osasun mentala norberaren ongizatearen eta komunitatearen funtzionamendu eraginkorraren oinarria da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia