Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2000
‎ikasketak bukatu berri dituen gazte baten bizimoduaren berri ematen digu. Mikelek, gazte honek, ez du lanik egiten eta Bilbon bizi da Dionisos bere lagunaren lepotik. Mikel, Zuria Beltz taldeko baxujolea da eta musikaz gain, parrandan besterik ez dabil.
2003
‎Berrogei urte inguruko mutilzahar amerikanu ta euskalduna, sei urte ziran Fernando ta Inasinera etorri zala. Etzuan lanik egiten eta bere bizimodua azkeneko urteetan beti berdina izaten zan. Egunoro frontoira dirua jokatzera.
‎Orain dala 30 urte inguru, hainbat abade joan zan Bizkaitik Sâo Paulora. Gehienak, luzaroan lan egin eta gero, barriro bihurtu ziran gure artera. Beste batzuk oraindino Brasilen jarraitzen dabe abade lanetan:
2007
‎Luzaro geratuko nintzateke, portugesa ikasi, lan egin eta honegaz guztiagaz gozau. Geratzeko gogoa beste inon baino handiagoa daukat, sano erakargarri egiten jat.
2012
‎Auzolanean egindako beharren artean ohikoena bidegintzea zan, hau da, bideak garbitu eta konpontzea. Arduradunek esandako egunean auzokoak alkartu, lanak egin eta gero tabemara joaten ziran kopaua egiten. Bideak dirala eta, ardura berezia eukiten zan andabideak garbi jagoteko, euretatik eroaten zan gorpua eleizara eta.
2021
‎IE2 ren iritziz, ikastetxeak oso arloka antolatuta daude, eta bere aburuz, zenbat eta etapan edo mailan gorago egin, orduan eta nabarmenagoa da eskema hori. IE3 ren arabera, horrek ez du errazten marko konpetentzialak proposatzen duenari jarraiki lan egitea eta nolabaiteko zatiketa edo partzelatzea antzematen du irakaskuntzan: " Bakoitzak bere ikasgaiari heltzen dio oso modu estankoan eta talde lanean aritzeko ohitura falta zaigu".
‎Hau da, zenbaitetan horrelako nahasketak irizpiderik, koherentziarik eta kohesiorik gabe egiten direla salatzen du, gelara eramaten den proposamena eraiki eta justifikatu beharrean. Zeregin horretan, irakaslearen rola klabea dela iruditzen zaio, eta hor irakasleak zubi lanak egin eta loturak artikulatu behar ditu (LIR2):
‎" Gainera, ez dugu gunerik horretaz hitz egiteko ikastetxeetan, oso pertsona gutxirekin". Talde lanaz asko hitz egiten den arren, irakasleek nolabait isolatuta lan egiten dutela uste du, eta elkarrekin lan egiteko eta elkarrengandik ikasteko egitura egonkorrak saretu behar direla dio. Hau irakaskuntzari nahiz edozein ikaskuntzaprozesuari modu intrintsekoan lotuta doakion zerbait dela aitortzen du, lanbidearen berezko ezaugarria baita, baina hori erraztuko luketen egiturak falta direla eransten du.
2023
‎Gaur egun txarria hiltea beharra baino gehiago jaia da, auzoen artean lanak egin eta ospatzeko eguna.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia