Emaitzak: 9
2000 | ||
ikasketak bukatu berri dituen gazte baten bizimoduaren berri ematen digu. Mikelek, gazte honek, ez du | lanik egiten eta Bilbon bizi da Dionisos bere lagunaren lepotik. Mikel, Zuria Beltz taldeko baxujolea da eta musikaz gain, parrandan besterik ez dabil. | |
2003 | ||
Berrogei urte inguruko mutilzahar amerikanu ta euskalduna, sei urte ziran Fernando ta Inasinera etorri zala. Etzuan | lanik egiten eta bere bizimodua azkeneko urteetan beti berdina izaten zan. Egunoro frontoira dirua jokatzera. | |
Orain dala 30 urte inguru, hainbat abade joan zan Bizkaitik Sâo Paulora. Gehienak, luzaroan | lan egin eta gero, barriro bihurtu ziran gure artera. Beste batzuk oraindino Brasilen jarraitzen dabe abade lanetan: | |
2007 | ||
Luzaro geratuko nintzateke, portugesa ikasi, | lan egin eta honegaz guztiagaz gozau. Geratzeko gogoa beste inon baino handiagoa daukat, sano erakargarri egiten jat. | |
2012 | ||
Auzolanean egindako beharren artean ohikoena bidegintzea zan, hau da, bideak garbitu eta konpontzea. Arduradunek esandako egunean auzokoak alkartu, | lanak egin eta gero tabemara joaten ziran kopaua egiten. Bideak dirala eta, ardura berezia eukiten zan andabideak garbi jagoteko, euretatik eroaten zan gorpua eleizara eta. | |
2021 | ||
IE2 ren iritziz, ikastetxeak oso arloka antolatuta daude, eta bere aburuz, zenbat eta etapan edo mailan gorago egin, orduan eta nabarmenagoa da eskema hori. IE3 ren arabera, horrek ez du errazten marko konpetentzialak proposatzen duenari jarraiki | lan egitea eta nolabaiteko zatiketa edo partzelatzea antzematen du irakaskuntzan: " Bakoitzak bere ikasgaiari heltzen dio oso modu estankoan eta talde lanean aritzeko ohitura falta zaigu". | |
Hau da, zenbaitetan horrelako nahasketak irizpiderik, koherentziarik eta kohesiorik gabe egiten direla salatzen du, gelara eramaten den proposamena eraiki eta justifikatu beharrean. Zeregin horretan, irakaslearen rola klabea dela iruditzen zaio, eta hor irakasleak zubi | lanak egin eta loturak artikulatu behar ditu (LIR2): | |
" Gainera, ez dugu gunerik horretaz hitz egiteko ikastetxeetan, oso pertsona gutxirekin". Talde lanaz asko hitz egiten den arren, irakasleek nolabait isolatuta lan egiten dutela uste du, eta elkarrekin | lan egiteko eta elkarrengandik ikasteko egitura egonkorrak saretu behar direla dio. Hau irakaskuntzari nahiz edozein ikaskuntzaprozesuari modu intrintsekoan lotuta doakion zerbait dela aitortzen du, lanbidearen berezko ezaugarria baita, baina hori erraztuko luketen egiturak falta direla eransten du. | |
2023 | ||
Gaur egun txarria hiltea beharra baino gehiago jaia da, auzoen artean | lanak egin eta ospatzeko eguna. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
lan | 9 (0,06) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Labayru | 9 (0,06) |
Konbinazioak (2 lema)
lan egin | 9 (0,06) |
Konbinazioak (3 lema)
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |