2007
|
|
Gobernuak planak, programak eta jarraibideak prestatuko ditu, prozedura zehatzailea izan baino lehenago Lan Ikuskatzailetzak gauzatu beharreko jardunaren gainean. Plan, programa eta jarraibide horien xedea izango da atzerritarren berdintasunaren eta bereizkeriarik ezaren printzipioa betetzen dela egiaztatzea, bai eta atzerritarren
|
lan
baimenaren arloko arautegia benetan betetzen dela egiaztatzea ere. Horrek guztiorrek ez die kalterik egingo lan legeria betearazteko eskumenak dituzten autonomia erkidegoen plangintza ahalmenei.
|
|
2 Lege organiko honetan xedatutakoaren arabera interesdunek aurkezten dituzten bizileku baimenaren luzapen eskabideak, bai eta
|
lan
baimenaren berriztatzea ere, ebatzi eta jakinaraziko dira hiru hilabeteko epean; epe hori zenbatzen hasiko da eskabide horien sarrera zein datatan gertatu, eskabideon gaineko izapideak egiteko organo eskudunaren erregistroan, eta data horren hurrengo egunetik aurrera. Epe hori igarotzen bada, Administrazioak esanbidezko ebazpenik eman gabe, ulertuko da luzapena edo berriztatzea aitortu dela.
|
|
1 Legitimatutako subjektua Espainiako lurraldean dagoenean, bizilekueta
|
lan
baimenen gaineko eskabideak berak aurkeztu ditu, eskabide horien izapideak egiteko eskumena duten organoen erregistroetan. Modu berean, prozeduretan legitimatutako subjektua enpresaburua denean, eskabideak aurkeztu ahal izango ditu enpresaburuak, edo enpresaburuaren baliozko lege ordezkaritza duen subjektuak.
|
|
Gobernuak errege dekretu bidez ezarriko du, 1999ko ekainaren 1a baino lehenago Espainiako lurraldean zeuden atzerritarrak legeztatzeko prozedura. Gainera, atzerritar horiek egiaztatu dute noizbait eskatu dutela bizileku edo
|
lan
baimena, edo azken hiru urteetan baimen horiek izan dituztela.
|
|
2 Aurretiazko berrelkartze baten ondorioz bizilekua eskuratu duten atzerritarrek eskubidea egikaritu ahal izango dute euren familiakideak berrelkartzeko. Horretarako, familiakide horiek lortu dute bizileku eta
|
lan
baimena, berrelkartzaileak lortutako baimena gorabehera, eta egiaztatu dute lege organiko honetako betekizunak dituztela.
|
|
Politika ekonomia eta gizarte izaerako salbuespen inguruabarrak direla eta, izaera orokorrarekin ukatu ahal izango da lege honetan ezarritako bizileku eta
|
lan
baimenak ematea.
|
|
|
Lan
baimena eta araubide bereziak
|
|
Inorentzat lan egiten duten langileen kasuan, hasierako
|
lan
baimena eman dadin, kontuan hartuko da enpleguaren egoera nazionala.
|
|
|
Lan
baimenak bost urtetik beherako iraupena izango du, eta lurralde, sektore edo jarduera jakin batera mugatu ahal izango da.
|
|
|
Lan
baimena berriztatu egingo da, amaitzen denean, baldin eta:
|
|
Gizarte Segurantzaren arautegiarekin bat etorriz, agintari eskudunak kontribuzio bidezko prestazioa ematen badu, langabeziaren ondorioz; halakoetan,
|
lan
baimena berriztatu ahal izango da prestazio horrek iraun bitartean.
|
|
Atzerritarra laguntza bidezko prestazio ekonomiko publikoaren onuraduna izan eta prestazio horren xedea bada atzerritar hori gizarteratzea edo laneratzea; halakoetan,
|
lan
baimena berriztatu ahal izango da prestazio hori jaso bitartean.
|
|
l) Egutegiko lau urtez, sasoiko jardueretarako
|
lan
baimenen titular izan diren atzerritarrei, baldin eta euren herrialdera bueltatu badira.
|
|
41 artikulua.
|
Lan
baimenaren salbuespenak
|
|
1 Ez da behar izango
|
lan
baimenik, honako jarduerak gauzatzeko:
|
|
3 Era berean, atzerritarrek ez dute eskatu
|
lan
baimenik, lege organiko honen 32 artikuluaren araberako behin betiko bizilekua izateko egoeran daudenean.
|
|
Gobernuak erregelamendu bidez arautuko du
|
lan
baimena, sasoiko edo kanpainako jardueretan lan egiten duten langile atzerritarrentzat. Arauketa egiteko kontuan hartuko dira kanpainen inguruabarrak, bai eta kanpaina horiek zein autonomia erkidegotan sustatu etadean sartzea eta bertatik irtetea. autonomia erkidego horiek emandako informazioa ere.
|
|
|
Lan
baimenak emateko, bermatu da sasoiko langileei ostatu ematea, duintasun eta higiene baldintza egokietan.
|
|
Nazioz gaindiko zerbitzu emateen esparruan,
|
lan
baimenak emateko baldintzak erregelamendu bidez ezarriko dira, indarreko arautegiarekin bat etorriz.
|
|
|
Lan
baimenak ematea, baimen horiek sei hilabetetik beherako epealdirako direnean izan ezik.
|
|
|
Lan
baimenak ematen direnean, baimen horren iraupena, norainokoa eta esparrua, eta inorentzat lan egitearen ondoriozko harremanen izaera eta modalitateak, bai eta, hala denean, itundutako alokairuaren zenbatekoa ere.
|
|
b) Espainian lanean aritzea,
|
lan
baimena edo lan egiteko aurretiazko administrazio baimena lortu gabe, atzerritarrak ez duenean baliozko bizileku baimenik.
|
|
d) Langile atzerritarrak kontratatzea, aurretiaz
|
lan
baimena lortu gabe. Kontratatutako langile atzerritar bakoitzarengatik arau haustea egingo da.
|
|
Administrazio erantzukizunetik aske geratu diren atzerritarrei ahalbidetu ahal izango zaie, eurek aukeratutakoaren arabera, euren jatorrizko herrialdera bueltatzea edo Espainian egotea eta bizitzea, bai eta
|
lan
baimena eta gizarteratzeko erraztasunak ere, lege honetan ezarritakoaren arabera.
|
|
(§11 59.3) (e) Administrazio erantzukizunetik aske geratu diren atzerritarrei ahalbidetu ahal izango zaie, eurek aukeratutakoaren arabera, euren jatorrizko herrialdera bueltatzea edo Espainian egotea eta bizitzea, bai eta
|
lan
baimena eta gizarteratzeko erraztasunak ere, lege honetan ezarritakoaren arabera.
|
|
Artikulu horretara bildu dira estatuak familia eta seme alabak babesteko hartzen dituen neurriak (zuzeneko diru-laguntzak ematea, zerga salbuespenak,
|
lan
baimenak, ordutegi murriztuak, familia ugarien babesa, etab.), eta hirugarren paragrafoan adingabeentzako babes berezia jaso da, eta hori Estatuak arlo horretako nazioarteko trataturik garrantzitsuenak berrestean bereganatutako betebeharren bidez indartuta dago (Haurren Eskubideei buruzko Konbentzioa, New Yorken 1989an sinatua eta horren borondatezko protokoloak, New Yorken 2000n sinatuak, haurre...
|
|
Zernahi gisaz, Espainiako Legean jasotako asmoak eskuzabalak izan arren, beti ez da erraza horiek eta horien aplikazio praktikoa bateratzea. Batetik, beti ez da erraza bereiztea zein diren benetako asilo eskaerak eta egoitza lortzeko eta, hala denean,
|
lan
baimena lortzeko asiloaren bidea erabili nahi duten eskaerak; izan ere, pertsona batzuek euren estatuetatik emigratu egiten dute txirotasun eta miseria egoeretatik ihes egiteko, hau da, benetako «errefuxiatuak» izan beharrean immigrante ekonomikoak dira. Bestetik, estatuek atzerritarrei dagokienez politika gero eta murriztaileagoa dute, ezin dituzte hartu estatuan sartzen ahalegintzen diren legearen aurkako emigrante guztiak?, eta horrek zuzeneko eragina du asiloaren inguruko guztian, eta kasu batzuetan, asilo eskaeren izapideak modu masibo eta azkarrean egiten direnez, «arinkeriaz» ukatu egiten dira.
|
2012
|
|
2 Zigor berbera ezarriko zaie, enplegua edo engainuzkoak zein faltsuak diren lan baldintzak eskainiz, pertsonak biltzen dituztenei edo euren lanpostua uztera bultzatzen dituztenei, edota
|
lan
baimenik ez duten atzerritarrak enplegatzen dituztenei, baldin eta enpleguaren baldintzek kalte egiten badiete legezko xedapenen, hitzarmen kolektiboen edota banakako kontratuaren bidez pertsona horiek aitortuta dituzten eskubideei, edo eskubideok ezabatu edo murrizten badituzte.
|