2013
|
|
Hain zuzen ere, zenbaitek (Wexler 1990) hebreera modernoak izaera semitikorik ez duela adierazi dute; hain muturrekoak ez diren beste ikuspuntu batzuen arabera, nabarmena da hizkuntza berriaren eta zaharraren arteko aldea. Hauxe esan zuen Ghil’ad Zuckermannek (2006 eta 2008), gaiari buruzko hainbat
|
lan
argitaratu dituen autore batek:
|
|
Jardunaldi hura hizkuntzaerabilerarekin era batera edo bestera loturik dauden gaiak aztergai dituzten ikerlari, irakasle eta aditu ugariren bilkura izan zen. Bide horretatik, puntu honetara ekarri nahi genituzke aditu horietako batzuk adierazitako zenbait ideia, gogora ekarriz ideia horiek eta beste asko zehatzago eta zabalago ezagutzeko aukera emango duen
|
lana
argitaratzeko bidean dela: Ikasleak hiztun.
|
2016
|
|
Jerseyerako eskolez l’Office du Jèrriais, Jersey-ko hizkuntza bulegoa arduratzen da, zeina, Hezkuntza, Kultura eta Kiroletako Ministerioak finantzatzen duen eta Le Don Balleine Trust eko batzorde batek kudeatzen duen. Batzorde hori 1943 urtean eratu zen jerseyerari buruzko eta jerseyeraz idatzitako
|
lanak
argitaratzeko. Bulegoak testuliburuak eta hiztegiak sortu ditu, eta hezkuntza programaz arduratzen dira gehienbat.
|
2017
|
|
Bertan, argi utzi zuen venetoerromatarretik hartutako maileguetako batzuk Zadarreko arbanasiera mintzairan eta kroazieran ere existitzen zirela, eta, horrez gain, kroazieraren erromanismo zahar batzuk ere identifikatu zituen. Hala ere, kroazieraren eraginaren garrantzia ez zen jarri agerian 2008ra arte, Federica Cugno hizkuntzalari italiarrak Ugo Pellisek Atlante Linguistiko Italiano aldizkariarentzat arbanasieraz egindako inkestari buruzko
|
lana
argitaratu zuen arte. Argi dago Cugnok 1929ko corpusa baliatuz Zadarreko arbanasieraren lexikoan aurki daitezkeen eragin aloglotikoak noraino iristen diren zehazten saiatu zela.
|
|
Kroazieraren eraginaren garrantzia ez zen jarri agerian 2008ra arte, Federica Cugno hizkuntzalari italiarrak Ugo Pellisek Atlante Linguistiko Italiano aldizkariarentzat arbanasieraz egindako inkestari buruzko
|
lana
argitaratu zuen arte.
|
|
Soziolinguistika Klusterra bat aldizkariaren 105 zenbaki honetan hauSnartu Soziolinguistika lehiaketaren X. edizioan (2017) irabazle izan diren hiru
|
lanak
argitaratu dira. horiez gain, argitalpen batzordeak egoki ikusi du lehiaketan parte hartu duten beste bi lan ere argitaratzea, zenbaki monografiko hau osatuz. hauSnartu lehiaketari eskainitako aleetan, aldizkarian ohikoa dena baino artikulu luzexeagoak publikatzen dira, hain zuzen, lehiaketa horretan jasotako ikerketen gaineko informazioa sakonagoa izan dadin. aurten, ordea, bada beste bereizgarr... lehiaketa egiten den urte berean lanak publiko egitea. horrela, 2017ko lehiaketako lanak urte bereko bat aldizkariaren azken zenbakian eskainiko dira. lehiaketaren lehen saria Urko Ikardo euskara teknikariak jaso du" Ikastoletako guraso erdaldunak eta euskararen jarraipena Lapurdiko kostaldean" izeneko lanarengatik. ikergaia gaur egungo euskal soziolinguistikarentzat oso berezia den lurraldean kokatzen da, bai geografiari dagokionean eta, baita, edukiari dagokionean ere.
|
|
" Euskarazko hedabideen kontsumoa Tolosaldean" da Garikoitz Goikoetxea kazetariak egindako lanaren izenburua, HAUSNARTUko 3 Saria jaso duena, Hitzaurre gisa – Belen Uranga hain zuzen. kontuan izanda eskualde horrek duela euskal hedabideen eskaintza oparoenetakoa, ikertzaileak aztertu du zein den eskaintza eta kontsumaren arteko aldea. alegia, helburua da euskarazko hedabideen kontsumoaren argazki ahalik eta osatuena egitea, arreta berezia jarriz gazteenean. helburu horrekin aztertu dira, besteak beste, paperezko hedabideen kontsumoa, irratien audientzia, telebistakate desberdinetako kontsumoa eta komunikabideen internetaren erabilera. zenbakia osatzeko hausnartu sarietara aurkezturiko bi lan argitartu dira monografiko honetan. lehenengoa da Eneko Oiartzabalek egindako" Hizkuntza erabilera neurtzeko ikuspegi berri bat" hondarribian eginiko euskararen erabilerari buruzko ikerketa kuantitatiboa. ikertzaileak neurtu nahi izan du zein den zehazki, hondarribiko 16 urte edo gehiagoko euskaldunen hizkuntza erabilera osoa, ahozkoa zein idatzizkoa. horretarako, denbora banaketa mugatuaren arabera neurtu du erabilera, eta hainbat aldagairekin datuak gurutzatu (sexua, adina, lehen hizkuntza). horrela, lan zientifiko bati dagozkion urratsak jarraitu ditu (ikerketa objektua definitu, helburuak finkatu, marko teorikoa eraiki, hipotesiak egin, eta abar), finean emaitzak eta ondorioak ateratzeko. nola den ere, lana interesgarria da, ondorio horiek eskaintzeaz gain, baduelako metodo berritzailetik ere, eta, akaso, erabilgarri izan daitekeelako beste eremu batzuetan ere. hori da beraz, emaitza zehatzez gain benetan interesgarri agertzen dena. zenbakiari amaiera emateko Leticia Garciak, Nekane Arratibelek eta Asier Irizarek egindako" Euskararen ezagutza eta erabilera binomioa: Mondragon Unibertsitateko Humanitate eta Hezkuntza Zientzien Fakultateko 1.mailako ikasleak ulertzeko gakoak"
|
lana
argitaratu dugu. ikerketan, ikasle horien hizkuntza ohiturak, jarrerak eta euskararen gaineko diskurtsoak aztertu dituzte, erabileran duten eragina ezagutzeko. ikerketa lehendik antzemandako irudikapen batetik abiatu zuten, alegia, ideia zabalduta zegoen ikasleek ezagutza maila ona izan arren, erabilera murritza zutela. beraz, ikerketarako metodologia kuantitatiboa eta kualitatiboa uztartuz, kale...
|
2019
|
|
funtsezko aztergaia da arnasgunea euskalgintzaren alorrean: ...ikoak, beste hurbilbideak gutxietsi gabe, eguneroko mintzajardun arruntaren eta belaunez belauneko jarraipen katearen zentraltasun argian finkatzen ahalegintzea. zorionak beraz UEMAri eta Soziolinguistika klusterrari, orobat bertako arduradun, ordezkari eta eragile teknikoei, arnasguneen eta udalerri euskaldunen gaiaz berariazko jardunaldia antolatzeagatik. eskerrik asko bestalde BAT aldizkariari,
|
lana
argitaratzeko aukera eman izanagatik. eta, azkenik baina
|
|
2010eko hamarkadan lehen
|
lana
argitaratu duten belaunaldi berriko musikariek egindako hizkuntza hautuaren atzean dauden arrazoiak aztertzea izango da ikerketa honen helburu nagusia. Ildo horretan, hizkuntza hautua azaltzeko erabiltzen dituzten arrazoien atzean dauden diskurtso linguistikoak tentuz aztertu dira.
|
2021
|
|
535). Galoa batez ere ahozkoa den arren, unibertsitateko ikasketak eta estandarizazio ahaleginak egiten dira, eta galozko
|
lanak
argitaratzen dira. 2007 eta 2014 urteen artean, 43 titulu argitaratu ziren, galoaz edo zati batean (Reutner 2017:
|
2022
|
|
Baina badaude, era berean, soziolinguistikaren eremuan aurrez ikerketa edo argitalpen askorik izan ez arrez, saria merezi izan duten lanen egileak. Pentsatu nahi dugu sariak funtzio bat betetzen duela ikertzaileei oihartzuna ematen eta zalantzan dagoenari
|
lanak
argitaratzeko pausoa ematera animatzen.
|
|
Azken hamar urteetan euskararen erabileraren ikerketa esparruan ikuspegi kualitatiboekin egindako hainbat
|
lan
argitaratu da. Hiztun profilei dagokienez, lan batzuek hiztun berriengan (Ortega eta beste, 2016) jarri dute arreta.
|