Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2001
‎Hurrengo orrialdeetan, irakasleei beren lana antolatzen laguntzeko asmoz, bigarrenhizkuntzaren bereganatze prozesuan bereizi ditugun bost mailen deskripzioaeskainiko dugu. Deskripzio horren osagaiak honako hauek dira:
‎Urrats bakoitzaren barruan, beste aldetik, lau ziklo proposatu dira. Ziklo horiekikastaroan egingo den lana antolatzen laguntzeko eskaini dira, eta bakoitza gaibati lotuta agertu zaigu.
‎Dena dela, irakasleen aldetik, horrelako egitarauek ez dute lortu espero genuenonarpena. Erabiltzaileengana hurbiltzeko eta horien beharrei hobeto erantzuteko, zenbait saiakera egin diren arren (berrikusketak, lan osagarriak...), ez dugu lortuirakasleek beren lana antolatzeko orientabide lagungarritzat hartzerik.
‎Eguneroko lana antolatzean, bideratzean edota ebaluatzeko orduan zalantzakdituenean, irakasleak egitarau honetan laguntzaren bat aurkitu ahal badu, ontzatjoko ditugu emandako lan-ordu astunak eta izandako buruhauste guztiak.
2002
‎Bi zeregin dira hemen: zerbitzu arduradunak betetzen duena (ikasleen harreraz, zerbitzuaren ebaluazioaz eta kudeaketaz arduratzea), eta irakasle tutorearena( lana antolatzen lagundu, zalantzak argitu eta hizkuntza praktikatu ahal izateko beharrezko baliabideak eskaintzea).
2003
‎– Sail edo jakintza arlo baten inguruan talde lanean antolatutako ikastaro autonomoak.
2004
‎Gaur egungo ekonomiek ekoizteko era malguak behar dituzte; alde batetik, teknologiak hori posible egiten duelako, eta, bestetik, eskariak hala exijitzen duelako. Beraz, herrialde garatuetan lehengo produkzio kateak albo batera utzi dira, eta, horrekin batera, lana antolatzeko era zurrunak desagertu egin dira.
‎Egungo gizarte aurreratuek goi mailakobizimodua eskuratu dute: horren bizi kalitate garatua lortzea ez da inolazere gauza erraza izan, eta, ekimen horretan, lana antolatzeko sistemek (taylorismoa, fordismoa, toyotismoa, eta abar) biziki lagundu dute. Izatez, aipaturiko lan antolaketa horiek, ekoizpenean eta gizabanakoen duintasunean eragin dute:
2005
‎TALDE LANA ANTOLATZEKO ALDERDIAK
‎9.7 irudia. Talde lana antolatzeko alderdiak.
2006
‎Idazketa, irakurketa eta matematikako zailtasunak nabarmenagoak gertatzen dira aro honetan. Lehen Hezkuntzan ahalegin handirik gabegainditu dituen arloak, orain ahalegin jarraituago batez bakarrik gaindi litezke.Gainera, lanak antolatu eta trebetasun exekutiboak indarrean jarri behar dira.Ikaskuntzarako gaituak diren nerabe askori nerabezaroan diagnostikatzen zaioAGHNa, aurrez eskolan arrakasta eduki dutelako, gutxiago saiatuta ere.
2009
‎Edozein ikerketa kualitatibo egiterakoan gertatzen den moduan, sortzen direnkezka eta zalantzak kontuan hartu ditugu, bai eta ikerketa gai honenberezitasunak ere, hauek zuzenean eragiten baitute gure lana antolatzeko garaian.Horrela, besteak beste, honako galdera hauek azalduko zaizkigu gure ibilbideanzehar: iragan hurbilaren ikerketan zer nolako papera dute lekukotzek?
‎Meatzaritzan bezala, industrian ere oinarrizko arazoa izan zen gerra garaianeskulanaren urritasuna. Arazoa izaten zen enpresarientzat, baina estatu arazo erebihurtzen zen, agintari militarrek oso argi zutelako ekonomiaren funtzionamenduegokia ezinbestekoa zela gerra aurrera joateko, eta horregatik 1938ko maiatzaren13an Enpresa Militarizatuentzako arauak eman ziren, horrela izendaturiko lantegietan prisioneroen lana antolatzeko. Industria militarizatuaren sistema gerraostean desegituratu zen, eta orduan Sistema de Redencion de Penas por el Trabajodelakoaren barnean kokatu ziren presoen bortxazko lanak, Sestaoko BabcockWilcox enpresa aldaketa horren adibide argia izanik.
‎376), eta hurrengo urteotan kopuru horipoliki poliki jaitsi zen. Gualdalquivirreko Ubidea ikertzeko taldeak (Acosta et al., 2004) azaldu duenez, sistema horren barrenean ere lana antolatzeko zenbait modalitate egon ziren: lehendabiziko urte hauetan Colonias Penitenciarias Militarizadas direlakoak, Direccion General de Regiones Devastadas izenekoaren menpekoak, edota Espetxe Tailerrak, eta hurrengo urteotan bestelako formak ere hartuzituzten lan hauek, 1995ean behin betiko ezabatuak izan ziren arte.
2012
‎Estatuneoliberalak, globalizazio neoliberalaren mundu mailako sareko nodoak, gaindieginda sentitzen dira kudeatu ez, baizik eta errepresioaren bidez kontrolatu nahidituzten gatazka sozialen aurrean. Sozialdemokratak izandako estatuetan erakundeeta enpresen arteko lankidetzen mikrokontzertazio baten su festan urtu dakontzertazioa, eta lan antolatua kontzertazio horretatik kanpo gelditu da behin etaberriro.
‎Naziopostfordista ekonomia globaleko erabakiguneen mundu mailako sareko nodo batda, eta horrek aukera ematen dio estatuaren zaindaritzatik libratzeko. Esparrupubliko eta pribatuaren arteko lankidetza ez litzateke lan antolatura hedatuko, eta, era berean, ez litzateke estatu forma eskuratzeko aukera zehaztuko ere.
‎Korronte horri jarraiki, espezializazio malguak erregio mailako autonomiaeraikitzeko beharra azpimarratzen du, industriaren, lan antolatuaren eta erregiomailako erakunde publikoen arteko lankidetza sustatzeko xedez. Manufakturetaramugatzen ez den erregio mailako politika bultzatzen da, osasunera, hezkuntzara, enplegu politika egokietara. ere hedatuz politika hori.
‎Pentsatu behar dugu, gaur egunean ere, hegemonikoa den egitura mota, enpresa kapitalista dela, jabegopribatuan oinarritzen dena, eta ahalik eta irabazi gehien bilatzen du denbora ahaliketa laburrenean. Akziodun kapitalistak ere baditu kontrolatzaile gisa, irabaziak lortunahi dituzte, urte amaieran, zoritxarrez edo zorionez formula kooperatiboak inoizberpizterik behar izan badu, gaur egunean behar luke tokia, lana antolatzeko zeinbirpentsatzeko garaiotan hain zuzen ere eraldaketa integral edo oso bat behar duguntrantsizioan bizi garelako sentsazio dugulako, baina Marcusen zita hauxe ekarrikodugu, askatzen gaituen kateak ere pisua baduelako:
2013
‎DGAren egitekoa arkitekto eta laguntzaile teknikoen lana antolatzea eta zuzentzea zen, berreraikuntza arkitektura eta hirigintza irizpide bateratu baten arabera gauzatzeko. Baina DGAk ezin izan zuen hainbat erakunderen esku zegoen Estatu osoko arkitekturaren eta hirigintzaren garapena kontrolatu.
2014
‎Bizi garen ingurua gure nortasun eta kulturaren adierazle garbia da, betidanik gizakiak bere ingurua moldatuizan du, garaian garaiko beharrak asebetetzeko. Hasieran bizitzarako beharrezkoak zituen babesa eta elikaduralortzeko ziren bere inguruan gauzatzen zituen eraldaketak; lurra landu, zuhaitzak aldatu, ur bideak egin... Gizakia talde lanean antolatu eta tokian tokiko inguruari egokitzen joan da, lurraldea bere beharretara eraldatuz.Bizi mailan aurrera egin duen heinean ustezko beharren mailak ere gora egin du. Garai bakoitzeko balore etaikuspuntuen arabera eraldatu dugu gure ingurua.
lanen antolatzea.
‎1) Oldarkortasun kognitiboa: lana antolatzeko zailtasuna, kanpoko gainbegiratu iraunkorraren beharra, arazoak ebazteko prozesuekin lotutako gabezia. 2) Oldarkortasun soziala:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia