2001
|
|
Baina baita Iliada ko pasarte askotan ere, esate baterako harresi azpiko borrokaldian, han ere zera dio: " Zeren igaro nahi zuten haiei hegazti bat etorri baitzitzaien gainetik, arranoak altu egiten zuen hegan eta jendearen gainera ezkerretik
|
zihoan
bere hatzaparretan gorri koloreko suge odoldu bat eramanez. Miraria zen artean arnas hartzen zuen sugea bizirik egotea, eta artean ez zuen borrokarako gogoa galdu, atxikitzen zuenari bularrean sakonki kosk egin baitzion, lepotik hurbil.
|
2003
|
|
Beraz, lehen liburuaren ondoan azter daitezke printzearen eskubideak gordetzen dituzten gaiak edota herrien gobernua, unibertsitate eta gainerako gorputz eta erkidegoenak, eta krimen arlokoak. Epaitzeko manuari dagokionez,
|
doazela
bertara prozedura guztiak, eta epaileen ahalmenak eta eginbeharrak, hori baita beste guztiekin batera zuzeneko harremanak dituena. Iduri du, horren arabera, egoki dela horien nondik norakoak amaieran ezartzea.
|
2004
|
|
Isiltasuna adina beharrezkoa dugu mintzoa. Hasiera ororen Hasieran bazen Hitza, diosku
|
Joanek
bere ebanjelioaren hastapenean, egiarik egiazkoena hitz eginez. " Hasieran bazen Hitza.
|
2005
|
|
Humboldten estudio antropologiko pedagogikoek, bestela, arreta berezia eskaintzen diote hizkuntzaren fenomenoari, batez ere Euskal Herrian egon ondoren; eta bere obra linguistiko eskerga ikusita, hura" hizkuntzalari" edo" hizkuntzaren filosofo" dela ere esan dezakegu. Aztergai honekiko interesa, egiaz, handituz
|
doa
bere bizitza guztian zehar eta, zinez dakigun bezala, ia esklusiboki ematen ditu bere azken hamabost urteak hizkuntzaren aspektu sakonenak aztertzen eta hizkuntzen aspektu ezberdinak ikertzen. Honi buruzko bere lanik esanguratsuena, eta berriz ere aipatuko duguna, hau da:
|
2007
|
|
Gizakiak, alabaina, etengabeko prozesu batean garatzen du bere nortasuna, eta, horrexegatik, hizkuntzaren garrantzi antropologikoak ez du bakarrik zerikusia haren hominizazioarekin baizik eta baita beraren humanizazioarekin ere. Bestelako hitzak erabiliz esan dezakegu, ere, gizakia hizkuntzari esker —hitz eginez eta entzunez— osatuz
|
doala
bere burua gizaki bezala, eta, horregatik, hizkuntza jarduera pedagogiko ororen ezinbesteko elementua dela. Hizkuntzak, bada, funtzio antropologiko sakon, zabal eta konplexua du berez, eta, egiaz, horren lekuko da berorrek gizarte eta giza zientzia guztietan betetzen duen aparteko papera:
|
2011
|
|
Platonek krisiarekin behin betiko amaitu gura du. Ordea, sofisten aurka
|
joateko
berak egin duena, ez da kritikari ihes egin, baizik ere, Descartesek eszeptizismoarekin egingo duen moduan, kritika eta zalantza are gehiago erradikaldu. Jainkoen kritika erradikalagorik ez du inork egin Platonek baino.
|
2013
|
|
Onartu behar al dugu erlijiorik gabe erlatibismo etikoa baino ez dela posible? Onartu behar al dugu, erlijiorik gabe, gizakia amildegira
|
doala
bere izaera berekoiaren poderioz. Datozen lerroetan saiatuko naiz aurkezten egoera ikusteko beste modu bat, etikaren eta erlijioaren arteko harremana ulertzeko beste ikuspegi bat, egitateetara hobeto egokitzen delakoan.
|
2014
|
|
Beraz, zer egiten du Wotan ek? ‘Jakiteko’, ama seduzitzera
|
doa
bere ama, beraz, jainko guztien ama delakoeta zortzi alaba egiten dizkio. Gizakien munduan, badakizu hori debekatua dagoela, badakizu intzestua esaten diogula.
|
2017
|
|
Nolanahi ere, ezereztapen erreflexiboa urrunago
|
doa
bere baitarako hutsarena baino norbera (ren) kontzientzia soil gisa. Norbera (ren) kontzientzian, dakigunez, ‘islatu islatzaile’24 dualtasunaren bi terminoek halako ezintasuna zuten bereizirik agertzeko, ezen dualtasuna betiko gelditzen baitzen iheskor, eta terminoetako bakoitza, bata bestearentzat ezartzen zenez gero, bestea bihurtzen baitzen.
|