2000
|
|
Hortik datorkigu Wittgenstein ipurtarina zelako susmoa. Baina irakurleak
|
jakin
behar du hau hurrengo orrialdeak irakurtzen hasi baino lehenago. Espiritu mugikor hori gabe ez ditu sekula Wittgensteinen ideiak hartuko eta suzedaneo filosofiko batean geratuko da, Wittgenstein urardotu bat maneiatuz.
|
|
Bide hori hartzera kondenatuak gara, ez baitugu beste biderik. Baina
|
jakin
behar dugu bide honek ez duela helmugarik: beti harrituta geratuko gara gauza baten edo bestearen aurrean.
|
2001
|
|
Platonentzat demokrazia honetan politikak bere espezializazioa galtzen du: guztiok onartzen dugu marinelak mareak eta izarren kokapena ezagutu behar dituela, eta untzia nola maneiatu ere
|
jakin
behar duela, bestela merkantziak alde batetik bestera garraiatzea ez bailitzateke posible izango, ezta itsasotik bizirik irtetea ere. Baina demokrazian edonork parte har dezake politikan, baita ezjakinenak ere, hiritar diren guztiek baitute hitz egiteko eta beraien iritzia plazaratzeko askatasuna.
|
|
Hirugarren paralogismoak nia pertsona bihurtzen du. Niak bere identitatearen kontzientzia du, hau da, lehen zen ni berbera dela
|
jakin
behar du une orotan. Sintesi ororen baldintza da hori.
|
2003
|
|
Sokrates noski hizketan ari zela berauekin. Hitzaldien gainerakoez ez zela gogoratzen esan zuen Aristodemok, ez zelako hasieratik egon eta erdi d lo zegoelako, baina mamia zen Sokratesek gizon berak komedia eta tragedia egiten
|
jakin
behar duela aitortzera behartu zituela eta trebetasunez tragediagile dena komediagile dela ere. Berauek horretara behartuta zeuden bitartean eta berari gehiegi jarraitu gabe, erdi lo zeuden.
|
|
Halako iruzkinek badute, haatik, aurrekaririk gizarte zientzia batzuetan. Itxuraz, zientzialariak ados daude beren esparruko ikasle guztiek
|
jakin
behar dutenari buruz. Eta hori hala da, izan ere, lanbidean aritu aurreko curriculuma diseinatzeko, testuliburuak erabil ditzaketelako, ikerketen lagin eklektikoen ordez.
|
|
Hortik, beraz, ondorioztatu zuen ezeztaezintasuna ez zela inolako bertutea, teorien akatsa baita. Teoria bat zientifikoa denetz
|
jakiteko
behar dugun irizpidea, Popperren ustez, ez zen egiaztagarritasuna, faltsagarritasuna baizik: " superniak niarengan gain erabateko eragina du" esakunea, esaterako, enuntziatu nekez faltsagarria da eta, hortaz, nekez zientifikoa ere.
|
|
(4) Azkenik, teoria kontrastagarria den
|
jakin
behar dugu. Horretarako, bere emaitzak enpirikoki aplikatuko ditugu.
|
2004
|
|
Horrek, baina, ez du esan nahi arbitrarietate hutsera kondenatuak gaudela. Alta,
|
jakin
behar dugu errealitate oro poliedrikoa dela eta, beraz, ikuspegi askotarikoa, ikuspegi eta dimentsio guztiek beren balioa daukatelarik.
|
|
Nietzscheren filosofiarekiko balantzea goiti beheiti, hainbat tradizio eta pentsalariri esker egun badakigu, edo
|
jakin
behar genuke, balio bat sortu eta aintzat hartzeko ezinbesteko dela gizakiak —hots, norberak — bere burua aintzat hartzea, baliotsutzat jotzea. Hori gabe ezin daiteke bizitza moralaz hitz egin.
|
2007
|
|
Ze, azken batean, elkarrizketa pedagogiko delako horrek —berori oraindik egiazko elkarrizketa oso ez denez— ez gaitu eramaten aipatutako zailtasun eraginkor horien dimentsiora.
|
Jakin
behar dugu, bestela, irakaskuntza, bere sakonean, ezin daitekeela inolaz ere elkarrizketan agortu, baizik eta horrekin batera instrukzioak ere bere funtzioa gordetzen duela281 Guk horrekin, hala ere, ez dugu pentsatzen giza topaketa oro elkarrizketa batean garatu behar denik, baina bai erabakigarria denean —oposizioa borrokan gaiztotu aurretik— elkarrizketara etortzea ezinbestekoa dela.... Pedagogikoki garrantzitsuena, egiaz, prestakuntzak behar du izan, hau da, gizakiarengan elkarrizketarako ezinbestekoak diren aipatutako aurrebaldintzak garatzea, bai eta horretara —modu batean zein bestean— zuzenduriko posibilitatea atzematea eta kontuz zaintzea.
|
2010
|
|
|
Jakin
behar dugu, bai, hizkuntza komunitatearen gertaera esparru espiritualean oinarritzen dela, eta baita ere hizkuntza komunitatearen legea behar baten espresioa dela, hain zuzen, giza bizikidetza —egiaz gizatiarra izateko— indar espiritualean oinarritzeko beharraren espresio argiena. Zenbat eta" herriei" buruzko pentsaeraren nahitaezko kontzeptuek estuago heldu esparru espiritualaren oinarriari, orduan eta hautemangarriagoa eta funtsezkoagoa izango zaie hizkuntza komunitatearekiko lotura.
|
2021
|
|
Jendeak gaitasuna duenean horren kontra egiteko, menderatzaileak diren mekanismoei aurre egiteko. Baina ugazabei aurre egiteko, hasteko ugazabek dakitena
|
jakin
behar dut" (Goikoetxea 2020).
|
2022
|
|
ez da iristen zaigun guztiarekin ezin erlazionatu izatea bakarrik; aitzitik, badakigunez are gehiago dugula zain oraindik, gero eta zailago egiten zaigu geure desioak, beharrak eta bilaketarako bideak zirriborratzea. Nola suma genezake zer falta zaigun eta zer den
|
jakin
behar duguna, zain dagoen horrek, jada, gainezka egiten badigu. Eta nola finkatu erlazio askeak, izan izenburu, berritasun edo argitalpen berri moduan, karpetetan, erakusleihoetan eta eguneratzeari uzten ez dioten buletinetan paketatuta aurkezten zaigun horren artean?
|