2000
|
|
Liburuaren tonu etsikor, beltza aipatzen du azkenik: " Sarrionandiak sinbolismo diferente bat landu du, optimismo
|
handirik
ez duen sinbologia. bidaiatzea da, baina tren hori infernurantz doa".
|
2003
|
|
Klasekideak hizketan hasi ziren euren artean, murmurioan. Irakasleak presa
|
handirik
ez zuela zirudien. Behin arbela ezabatu eta gero, aulkira itzuli, karpeta ireki, eta begiratu bat egin zion klaseari.
|
2008
|
|
" Kontsumo literatura da, hitzak berak esaten duenez, kontsumitzen den literatura, errazen mugitu eta saltzen dena. Etiketa hau erabiltzen da, normalean, erraz mugitu edo saldu den lan batek literatur balio
|
handiegirik
ez duela adierazteko[...] ongi saldu da, ezagun egin da baina literatur sisteman ez du aitorpenik jaso".
|
2015
|
|
Adibide egokia Oh! Euzkadikoen artean ere elkarri epelak esateko arazo
|
handiegirik
ez zutela ikusteko.
|
|
Historiak barra barra kanporatzen dira. Oinharri sendoa imiñi nahi da, agian bere egiatasuna ala ezak inportantzia
|
handia
ez duela. Bestalde premia bat, luzaroan isildu nahi izan dutena, da.
|
|
15 Horregatik, sarritan inprenta
|
handiek
ez zituzten mota horretako argitalpenak inprimatu nahi izaten, eta inprimategi txikiekin egiten zen lan, zeinak propaganda politikorako panfleto klandestinoak eta inprimatzera ohituago zeuden. girrerenak alegia, eta lehendabiziko orrialdean ageri ziren, fitxa teknikoaren azpian. Halaxe zioten:
|
|
Literaturak, honenbestez, gizartea aldatzen du hartzaileen sentsibilitatea aldatuz. Liburuaren bigarren zatian ikusiko dugun moduan, bere laburrean artearen autonomiaren auziaren ezaugarritze aski interesgarria da, nahiko harritzekoa literaturaren eta teorizazioaren esparruan eskarmentu
|
handirik
ez zuten bi idazlek egin zutela kontuan izanik.
|
2021
|
|
Helduek jarrerak markatzen dituzten antzera, nerabezaroan berdinkideek edo adinkideek hartzen dituztenek ere asko eragiten dutela azaltzen du AIR1ek, eta literaturaren edota gizartean oihartzun
|
handia
ez duten gaien inguruan halako edo bestelako jarrerek irakasleek eurek adieraz ditzaketenek baino eragin handiagoa dutela baieztatzen dute AIR1 ek nahiz GIR1 ek.
|
|
Galdetutako nerabeen artean irakurzaletasuna nagusi ez den arren, asko irakurtzen duten eta zaleak direnak ere egon badaude, baina, beharbada, bi kontzeptuen arteko desberdintasuna argi uztea komeni da, zuzenean ez bada ere, elkarrizketatuen hitzetan irakur daitekeelako. Hau da, irakurtzeko ohiturei edo praktikei dagokienez, ikuspegiak urrunago daudela esan genezake, eta galdetutako heldu batzuen aburuz, ikasleek irakurtzeko ohitura
|
handirik
ez duten bitartean, beste hainbatek gazteek" inork baino gehiago" (MIR1, IEE1) irakurtzen dutela baieztatu izan dute aurreko ataletan; alde batetik, ikastetxean eskatzen zaizkienak kontuan hartuta, oso kontuan hartzeko irakurgai kopura delako (MIR1), eta, bestetik, gustuko duten hori irakurri irakurtzen dutelako, liburuaren ohiko euskarrian ez eta beste helburu batzuekin bada ere (IEE1)... Zaletasunaren kasuan, aldiz, pertzepzioa homogeneoagoa da eta, oro har, nerabezaroan literaturarekiko zaletasun handirik ez dagoela antzematen da.
|
|
Bloomek (1959) eta Andersonek eta Krathwohlek (2001) ez bezala, pentsamendu gaitasunen arteko" konplexutasun kognitiboaren araberako hierarkiarik" gabe (Dalton Puffer eta Bauer Marschallinger, 2019: 35). Autoreen arabera, horrek ez du esan nahi argudiatzeak identifikatzeak baino konplexutasun
|
handiagoa
ez duenik, baina ez berez eta edozein kasutan, eta hori helburu komunikatiboak determinatuko duen zerbait izango da. Lan horretan, CDFak oinarri definitu ditugu ondoko taulan agertzen diren adierazleak, Dalton Pufferek eta Bauer Marschallinger ek (2019: 34) eskaintzen duten argudioei jarraiki:
|