Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2001
‎Orokorki onartua izan den paradigma honen akatsak zuzentzeko laguntza handia eskaintzen digute estrukturalismoaren bidetik doan Mieke Bal kritikari holandarrak proposaturiko zuzenketek. Honek bere Teoría de la narrativa liburuan eta Poétique aldizkariko" Narration et Focalisation" artikuluan, kritika gogorrak egin zizkion Genette ren sailkapenari, eta oraindik ere bi kritikari hauen arteko eztabaidak zutik badirau ere, esan dezagun oso interesgarria deritzogula Bal en planteamenduari.
2003
‎Hiztunen usutik hurreko hizkera zerabilen, ia kazetari baten taiukoa. Gure literatura kritika ahulak jaramon handirik egin ez badio ere, aitortu behar dugu, autore honen estiloak zer ikasi handia eskaintzen diela euskal literaturgileei ere. Gizarte modernoko kontesturik diferenteenetan euskara ze modu askatu eta freskoan darabilen sinetsi ere ezin daiteke, idazkera enkorsetatu eta gazbako askoren ondoan.
‎Zoritxarrez, liburu handi honek ez ekarren erderazko itzulpenik alboan, Lizardirenak lez (zerbait lagundu eustan, horraitino, A.M. Labayenek erderaz argitalduriko laburpenak, itzulpen zehatza izan ez arren...). Orduko euskal hiztegiak be ez eusten laguntza handirik eskeintzen, nafar usaineko eta baserri giroko hainbat berba ezezagun ulertu ahal izateko. Baina, nekez bazan be, gogotsu irakurten neban, gaur zati bat, bihar beste bat, eta eder mundu aberatsa aurkitzen neban poema horren zati askotan.
2005
‎Ipuinok ezezagunak ditugu beharbada liburu batera berandu isuri zirelako, edo beharbada Arestiren ondorengo olerki liburu handiek emandako ospeak bere prosari arreta handiagoa eskaini izana eragotzi zuelako. Edozein modutan ere, Arestik ez zuen gehiago ondorengo urteetan genero hau landu, Egan aldizkariaren orrialdeetara mugatu zituen eta antzezlanak eta olerki liburuak argitaratzen hasi zenean ipuin ziklo hau egiteari utzi zion.
2009
‎Literatura idatziari buruzko teorikoek ez diote leku handirik eskaini ahozko literaturaren azterketari; ahozko literatura herri lau eta xehearen literatura izan ohi delako, eta idatzizkoa, jende eskolatu eta jakitunena.
2011
‎Sorkuntza aldizkaria da. Ez diogu aldizkari literarioa denik, sorkuntza literarioari ere espazio handia eskaintzen zaion arren, literariotzat dauzkagun generoekin batera, bestelako genero batzuk ere txertatzen dituen aldizkaria baita: iri tzi eta dibulgazio lanak, liburu iruzkinak, elkarrizketak... http://www.gara.net/paperezkoa/ 20070722/ 29962/ eu/ L Luma berrien eleak aldizkariak idazle berriak aurkezten ditu udako alean | Azken kontsulta:
‎20 Abiñaburu jatetxeko sukaldariak, Karmen Filibi andreak, laguntza handia eskeini deusku. Busturiko etxeko jatekoen erreferentzia ona dogu Abiñaburu jatetxea.
2021
‎Eta plazera da emozio horietako bat, jakina. Izan ere, parte hartzaile gehientsuenek aipatu duten gakoetako bat izan da plazera edo gozamenarena, eta zentraltasun handia eskaini diote, gainera. NE1 en ustez, literaturzaletasunera iristeko, konpetentzia literarioan gaituta egotea garrantzitsua den arren, funtsezkoa da plazeretik ere iristea:
‎Hasten bagara esaten adin horretako gazte batek ez duela irakurtzen berez edo bere gogoz, agintzen zaiona baizik eta ez nahi duen hori, seguru asko irakurtzen duela gaztelaniaz". Bestetik, nerabeek erabiltzen dituzten baliabideek, Internetekoak zein sare sozialetakoak nagusiki, gaztelaniari edo ingelesari espazio askoz handiagoa eskaintzen dietela baieztatzen du AIR1 ek, eta horrek hizkuntza hautu jakinak egitera eramaten dituela dio. Ondorioz eta arestian genioenari jarraiki, kultur hizkuntza identifikazioak eraikitzen dira, gerora erabileran ere eragina dutenak.
‎Konpetentzia literarioaren garapena helburu eta ardatz izango duen proposamen metodologikoa egiten du parte hartzaileak, eta konpetentzietan oinarritutako hezkuntza eredu batetik, teorian hezkuntza kokatzen den eredutik, hain justu ere, zeharkakotasunak dagoeneko oinarri oinarrizko baldintza duela esan daiteke, beraz. Hala ere, testuliburuak edota norberak prestatutako eta urteetan erabilitako materialak segurtasun handia eskaintzen duten" salbamendurako oholak" izaten direla askotan irakasleetzat dio parte hartzaileak, eta diziplinartekotasunera zein metodologia aktiboetara igarotzeak horri uko egitea eskatzen du hein handi batean. Horrez gain, lanbidea eta lan egiteko modua asko aldatzen duten metodologien aldeko apustua dakar eta, besteak beste, beste lankide batzuekin programazioak sortzera, partekatzera eta adostera darama profesionala.
‎Kanta zein filma genero ikuspegitik ere landu daiteke, baita irudiaren lanketarenetik ere. Denboratartearen eta interesaren arabera, sakontasun handiagoa eskaini zaio, edota, nahi izanez gero, lanketa zabalago eta egokiagoa beste uneren batera eraman. Irakaslearen irizpideen menpe geratuko da hori, hortaz.
‎Denboralizazioa zehaztu bada ere, ikasle kopuruari buruz da xehetasun handirik eskaini, ikastetxearen arabera ratioak asko aldatzen baitira. Beraz, ikasle taldearen ezaugarrietara moldatu behar den heinean, egongo den kopuruak ere norabidetuko du errutinaren garapena, besteak beste, iraupenari, parte hartzeari eta, akaso, helburuei dagokienez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia