2001
|
|
Orokorki onartua izan den paradigma honen akatsak zuzentzeko laguntza
|
handia
eskaintzen digute estrukturalismoaren bidetik doan Mieke Bal kritikari holandarrak proposaturiko zuzenketek. Honek bere Teoría de la narrativa liburuan eta Poétique aldizkariko" Narration et Focalisation" artikuluan, kritika gogorrak egin zizkion Genette ren sailkapenari, eta oraindik ere bi kritikari hauen arteko eztabaidak zutik badirau ere, esan dezagun oso interesgarria deritzogula Bal en planteamenduari.
|
2003
|
|
Hiztunen usutik hurreko hizkera zerabilen, ia kazetari baten taiukoa. Gure literatura kritika ahulak jaramon handirik egin ez badio ere, aitortu behar dugu, autore honen estiloak zer ikasi
|
handia
eskaintzen diela euskal literaturgileei ere. Gizarte modernoko kontesturik diferenteenetan euskara ze modu askatu eta freskoan darabilen sinetsi ere ezin daiteke, idazkera enkorsetatu eta gazbako askoren ondoan.
|
|
Zoritxarrez, liburu handi honek ez ekarren erderazko itzulpenik alboan, Lizardirenak lez (zerbait lagundu eustan, horraitino, A.M. Labayenek erderaz argitalduriko laburpenak, itzulpen zehatza izan ez arren...). Orduko euskal hiztegiak be ez eusten laguntza
|
handirik
eskeintzen, nafar usaineko eta baserri giroko hainbat berba ezezagun ulertu ahal izateko. Baina, nekez bazan be, gogotsu irakurten neban, gaur zati bat, bihar beste bat, eta eder mundu aberatsa aurkitzen neban poema horren zati askotan.
|
2005
|
|
Ipuinok ezezagunak ditugu beharbada liburu batera berandu isuri zirelako, edo beharbada Arestiren ondorengo olerki liburu handiek emandako ospeak bere prosari arreta
|
handiagoa
eskaini izana eragotzi zuelako. Edozein modutan ere, Arestik ez zuen gehiago ondorengo urteetan genero hau landu, Egan aldizkariaren orrialdeetara mugatu zituen eta antzezlanak eta olerki liburuak argitaratzen hasi zenean ipuin ziklo hau egiteari utzi zion.
|
2009
|
|
Literatura idatziari buruzko teorikoek ez diote leku
|
handirik
eskaini ahozko literaturaren azterketari; ahozko literatura herri lau eta xehearen literatura izan ohi delako, eta idatzizkoa, jende eskolatu eta jakitunena.
|
2011
|
|
Sorkuntza aldizkaria da. Ez diogu aldizkari literarioa denik, sorkuntza literarioari ere espazio
|
handia
eskaintzen zaion arren, literariotzat dauzkagun generoekin batera, bestelako genero batzuk ere txertatzen dituen aldizkaria baita: iri tzi eta dibulgazio lanak, liburu iruzkinak, elkarrizketak... http://www.gara.net/paperezkoa/ 20070722/ 29962/ eu/ L Luma berrien eleak aldizkariak idazle berriak aurkezten ditu udako alean | Azken kontsulta:
|
|
20 Abiñaburu jatetxeko sukaldariak, Karmen Filibi andreak, laguntza
|
handia
eskeini deusku. Busturiko etxeko jatekoen erreferentzia ona dogu Abiñaburu jatetxea.
|
2021
|
|
Eta plazera da emozio horietako bat, jakina. Izan ere, parte hartzaile gehientsuenek aipatu duten gakoetako bat izan da plazera edo gozamenarena, eta zentraltasun
|
handia
eskaini diote, gainera. NE1 en ustez, literaturzaletasunera iristeko, konpetentzia literarioan gaituta egotea garrantzitsua den arren, funtsezkoa da plazeretik ere iristea:
|
|
Hasten bagara esaten adin horretako gazte batek ez duela irakurtzen berez edo bere gogoz, agintzen zaiona baizik eta ez nahi duen hori, seguru asko irakurtzen duela gaztelaniaz". Bestetik, nerabeek erabiltzen dituzten baliabideek, Internetekoak zein sare sozialetakoak nagusiki, gaztelaniari edo ingelesari espazio askoz
|
handiagoa
eskaintzen dietela baieztatzen du AIR1 ek, eta horrek hizkuntza hautu jakinak egitera eramaten dituela dio. Ondorioz eta arestian genioenari jarraiki, kultur hizkuntza identifikazioak eraikitzen dira, gerora erabileran ere eragina dutenak.
|
|
Konpetentzia literarioaren garapena helburu eta ardatz izango duen proposamen metodologikoa egiten du parte hartzaileak, eta konpetentzietan oinarritutako hezkuntza eredu batetik, teorian hezkuntza kokatzen den eredutik, hain justu ere, zeharkakotasunak dagoeneko oinarri oinarrizko baldintza duela esan daiteke, beraz. Hala ere, testuliburuak edota norberak prestatutako eta urteetan erabilitako materialak segurtasun
|
handia
eskaintzen duten" salbamendurako oholak" izaten direla askotan irakasleetzat dio parte hartzaileak, eta diziplinartekotasunera zein metodologia aktiboetara igarotzeak horri uko egitea eskatzen du hein handi batean. Horrez gain, lanbidea eta lan egiteko modua asko aldatzen duten metodologien aldeko apustua dakar eta, besteak beste, beste lankide batzuekin programazioak sortzera, partekatzera eta adostera darama profesionala.
|
|
Kanta zein filma genero ikuspegitik ere landu daiteke, baita irudiaren lanketarenetik ere. Denboratartearen eta interesaren arabera, sakontasun
|
handiagoa
eskaini zaio, edota, nahi izanez gero, lanketa zabalago eta egokiagoa beste uneren batera eraman. Irakaslearen irizpideen menpe geratuko da hori, hortaz.
|
|
Denboralizazioa zehaztu bada ere, ikasle kopuruari buruz da xehetasun
|
handirik
eskaini, ikastetxearen arabera ratioak asko aldatzen baitira. Beraz, ikasle taldearen ezaugarrietara moldatu behar den heinean, egongo den kopuruak ere norabidetuko du errutinaren garapena, besteak beste, iraupenari, parte hartzeari eta, akaso, helburuei dagokienez.
|