Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 34

2001
‎Elurretan ibiltzeari dagokionez, Espainiako Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak zailtasuna lau mailatan sailkatu du, bakoitzari bere kolorea emanik.
2002
‎Espainian 2001 urtean gertatu ziren 77.000 trafiko istripuetatik (biktimarik sortarazita) 371ren zergati nagusia gurpilen egoera txarra izan zen (higatuegiak zeuden), Espainiako Trafikoko Zuzendaritza Orokorrak emaniko zifren arabera.
2003
Espainiako Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak baliozkotzat jotzen ditu, konpultsatuak baldin badaude eta konpultsa egin duen organismoa edo pertsona identifikatua baldin badago.
2004
Espainiako Trafikoko Zuzendaritza Nagusiaren iritziz, lehendabiziko IAT seigarren urtean egin behar zaie; hortik aurrera, proba bi urtean behin gaindiaraziko zaie.
2005
‎Agiri horietakoren bat erakuts dezan agindu zaionean, gidariak agertuko ez balu, Espainiako Trafiko Zuzendaritza Nagusiak hainbat zigor ezartzea aurreikusia du; horien munta bi faktoreren arabera aldatuko da: agiria zien den eta, funtsezkoa, titularrak eskuratua duen ala ez.
2007
Espainiako Trafikoaren Zuzendaritza Nagusiak eginiko Bideetako ezbehar zifra nagusiak txostenaren hirugarren edizioan azpimarratu denez, ezbehar horietako gehienak (%74) beste ibilgailu batekin talka egitearren jazo ziren, hirigunean batik bat (%68), pentsa genezakeenaz beste aldera.
Espainiako Trafikoaren Zuzendaritza Nagusiaren arabera, txirrindulariekin gainerako gidariek izaten dituzten arau hauste ohikoenak hauek dira: deskuidua, abiadura desegokia, arauz kontrako aurreratzea eta behar ez bezalako biratzea.
2009
Espainiako Trafiko Zuzendaritza Nagusiak eman dituen datuen arabera, gidarien% 77k estres egoeran gidatzen dute, eta% 22k, berriz, depresio egoeran (ideia suizidak izateko arriskua sortzen du gaitz horrek, eta istripu larrien% 2,6tan izaten du eragina).
‎Estatuari dagokionez, Espainiako Trafiko Zuzendaritzak gaur eta bihar bidaiarik ez egitea gomendatu du, trafiko handieneko egunak baitira urte osoan. 8,6 milioi joan etorri espero dira Espainiako errepideetan.
‎Guardia Zibileko Trafikoko agenteek bikoiztu egingo dituzte abiadura kontrolak gaurtik aurrera. Egunero 100.000 ibilgailu ingururen abiadura neurtuko dute eta abuztuaren 23ra bitartean milioi bat eta erditik gora auto izango dira kontrolatuko dituztenak, Espainiako Trafiko Zuzendaritza Nagusiak (DGT) jakitera eman duenez.
‎DGT Espainiako Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak eman ditu matrikulazio berrien datuak, eta, horien arabera, Nafarroan izan dute igoerarik nabarmenena: iaz 986 auto saldu ziren, eta aurten, 1.499; %52, 02 gehiago.
‎Uztailean eta abuztuan Hego Euskal Herriko errepideetan hildakoen kopurua %80 jaitsi da 2003 urtetik hona. Aurten zortzi pertsona zendu dira auto istripuz bi hilabete horietan, eta 2003an 39 hil ziren, DGT Espainiako Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak emandako datuen arabera. Iragan urtetik ere nabarmen jaitsi dira Hego Euskal Herrian errepide istripuan hildakoak, uztailean eta abuztuan.
‎DGT Espainiako Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak EAEko errepideen berri emango du bere webgunean, eta Eusko Jaurlaritzako webgunen Espainiako, Galiziako eta Kataluniako errepideen egoeraren berri emateko aukera izango du Eusko Jaurlaritzak. Hori ahalbidetzeko hitzarmena sinatu dute bi aldeek, Rodolfo Ares Jaurlaritzako Herrizaingo sailburuak atzo jakinarazi zuenez.
‎Eta urrira bitartean, iaz epe berean baino 1.091 gehiago merkaturatu dituzte, %2, 2 gehiago, hain zuzen. DGT Espainiako Trafiko Zuzendaritzak eman ditu datuak.
2010
Espainiako Trafiko Zuzendaritzaren esanetan, 86 milioi joan etorri izango dira aurtengo udan, eta, segur aski, handitu egingo da kontzentrazio faltak eta nekeak eragingo duten istripu kopurua, beroaren erruz hein handian.
‎Gizarte arloan, errepide bidezko garraioak 200 hildako eta 10.000 zauritubaino gehiago eragiten ditu urtean, laurogeiko hamarkadaz geroztik kopuruakpixka bat jaitsi baldin badira ere( Espainiako Trafiko Zuzendaritza Nagusia, 2004). Gainera, Europar Batasunean, zirkulazio istripuek eragiten dute heriotza gehien 45urte arteko pertsonen artean (Europako Ingurumen Agentzia, 2003). Emaitza latzhorri isuri kutsagarriek pertsonen osasunean dituzten ondorioak gehitu beharzaizkio.
2012
‎Hilabeteak pasatu eta datuak egonkortu ahala, beti igo egiten da hildakoen kopurua, adibide gisa: iaz Hego Euskal Herrian 105 lagun hil zirela zioen behin behineko urtarrileko estatistikak; urte bukaeran, ordea, 114 hildakora igo zen zifra hori, Espainiako Trafiko Zuzendaritza Nagusiaren arabera?. Aste honetan ezagutarazitako datuek gora egingo dute, beraz.
2015
‎Greban dira Espainiako Trafiko Zuzendaritzako langileak, baldintza duinak exijitzeko; 2.000 ikasle azterketarik gabe gelditu dira Nafarroan
‎Nafarroan, 2.000 ikasle baino gehiago dira gidabaimena lortu nahi eta azterketa egiteko egunik ez dutenak. DGT Espainiako Trafiko Zuzendaritzaren menpe dauden etsaminatzaileek greba hasi zuten, iragan irailaren 14an, lan baldintza duinak exijitzeko eta" zuzendaritzaren pribatizazio saialdiak gelditzeko". Azken asteetan, gainera, autoeskoletako langileak ere batu zaizkie mobilizazio eta protestetan, egoerak eragindako" blokeoa" gainditzeko eta baliabide gehiago eskatzeko.
‎Blokeo egoera gainditzea zaila izanen dela ikusita, Madrilen bilera egiteko gonbita luzatu die Espainiako Trafiko Zuzendaritza Nagusiak etsaminatzaileen ordezkari sindikalei, negoziatzen hasteko. Hala ere, Nafarroako autoeskolen elkarteak eta etsaminatzaileen sindikatuek ez dituzte protesta ekintzak bertan behera utziko, DGTrekin hitzarmena lortu arte.
‎Estefania Beltran de Heredia Eusko Jaurlaritzaren Segurtasun sailburuak nabarmendu duenez, ez dute Euskal Autonomia Erkidegoan (EAE) dauden radar mugikorren kokapenaren berri emango eta Espainiako Trafiko Zuzendaritzak (DGT, gaztelerazko sigletan) horren harira egindako iragarpena" tranpatia" dela azpimarratu du.
2018
‎Joan den uztailetik hona Ipar Euskal Herriko eta frantses estatuko bigarren mailako bideetan ezarria den abiadura muga aplikatua izanen da, hain segur, Hego Euskal Herrian ere. Hori da, bederen, Pere Navarro DGT Espainiako Trafiko Zuzendaritzarako buruak berriki iragarri duena. Ez du eperik zehaztu, baina xede hori duela jakinarazi du, eta kontrako iritziak agertzen badira ere, ez omen du ideiaz aldatzeko asmorik.
2020
‎Bigarren fasera igarotzen diren autonomia erkidegoetan gidabaimena ateratzeko azterketak hurrengo astean hasiko direla jakinarazi die Espainiako Trafiko Zuzendaritzak autoeskolei. Martxotik itxita daude autoeskolak, eta gidabaimena ateratzeko azterketak bertan behera utzita.
2021
‎Egoera honetan, 2.300 bat ikasle daude, Arabako Autoeskolen Elkarteak egin dituen kalkuluen arabera. Kasu honetan, egoera ezin dakioke egotzi pandemiari, DGT Espainiako Trafiko Zuzendaritzaren arazo estrukturalei baizik. Izan ere, elkarteak dioenez, duela bi astera arte hiru aztertzaile besterik ez zeuden Araban.
‎DGT Espainiako Trafiko Zuzendaritzak azaldu du neurriaren helburu nagusia hirietan gertatzen diren trafiko istripuak eta horiek eragindako heriotzak gutxitzea dela. Hain zuzen, orduko 30 kilometroko muga duten eremuetako joerak aztertuta istripuen kopurua %40tik gora murriztu daitekeela azpimarratu du; besteak beste, orduko 50 kilometroko abiadurarekin alderatuta frenatzeko distantzia erdira jaisten delako.
2022
‎Bere naziotasuna nabarmentzeaz gain, Jose Maria Aznar Espainiako gobernuburuaren asmo zentralistak salatzeko jarri zuen Lobeirak eranskailua. Izan ere, Aznarrek erabaki zuen Espainiako Trafiko zuzendaritzaren aurrean matrikulaturiko autoek Espainia adierazten duen hizkia eramango zutela, eta zutela beste naziotasunik adierazi. «Hor sartzen gara ikurren inguruko eztabaidan.
‎Izan ere, Europako Batasunean, bakarrik Espainiako Trafiko Zuzendaritzak ematen ditu lau zenbaki eta hiru hizki dituzten matrikulak, azaldu duenez. Beraz, ezinezkoa litzateke estatuz nahastea.
2023
‎Bai. Adibidez, Nafarroak urtero istripuen inguruko datuak emango dizkio Espainiako Trafiko Zuzendaritzari, eta zigor espedienteei eta gidarien puntuei buruzko txostenak pasatuko dizkio. Sortzen diren autoeskolen berri emango du.
‎Hala ere, bi baldintza bete dituzte. Batetik, DGT Espainiako Trafiko Zuzendaritza Nagusiak ulertuko du pertsona batek minbizia gainditu duela hiru urtez ez badu gaixotasunaren inolako zantzurik izan. Bestetik, sendagile baten «aldeko txostena» aurkeztu dute herritar horiek; pazienteek minbizia gainditu dutela ziurtatu dute medikuek hor.
‎Toñi Gomariz Bilboko Amezti autoeskolako irakasleak ezjakintasunaren ondoriotzat jo du abuztuan matrikulazioak apaltzea: «Ikasleek uste dute DGT Espainiako Trafiko Zuzendaritzak ez dituela azterketak egiten, eta horregatik jaisten dira matrikulazioak abuztuan. Baina ez da horrela.
Espainiako Trafiko Zuzendaritzak probintziaren arabera zehazten du zenbat azterketa egiten diren, eta zenbatean behin. Aztertzaile kopurua, bestalde, biztanleriaren araberakoa izan ohi da.
‎Bengoetxea autoeskolako buruaren hitzetan, otsailean, martxoan eta apirilean izaten diren matrikulazioak udan izaten direnen %30 besterik ez dira. Arazo hori ikusita, Bengoetxeari «ulergaitza» egiten zaio Espainiako Trafiko Zuzendaritzaren jarrera: «Aurreikuspen bat egiten saiatzen naiz udako liburuak eskatzeko.
‎datuak ditu!». Espainiako Trafiko Zuzendaritzaren zerbitzuak jasotzeko, tasa batzuk ordaindu behar izaten dira. Tasa horiek udan gidabaimena ateratzen ari diren ikasleen kopurua zehazten dute.
‎Bengoetxea autoeskolaren jabearentzat, DGTk errefortzuak eskatu lituzke pilaketarik izan ez dadin: «Datu horiek izanda, Espainiako Trafiko Zuzendaritzak hamar bat aztertzaile gehiago bidali lituzke».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia