2001
|
|
Elurretan ibiltzeari dagokionez,
|
Espainiako
Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak zailtasuna lau mailatan sailkatu du, bakoitzari bere kolorea emanik.
|
2002
|
|
Espainian 2001 urtean gertatu ziren 77.000 trafiko istripuetatik (biktimarik sortarazita) 371ren zergati nagusia gurpilen egoera txarra izan zen (higatuegiak zeuden),
|
Espainiako
Trafikoko Zuzendaritza Orokorrak emaniko zifren arabera.
|
2003
|
|
|
Espainiako
Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak baliozkotzat jotzen ditu, konpultsatuak baldin badaude eta konpultsa egin duen organismoa edo pertsona identifikatua baldin badago.
|
2004
|
|
|
Espainiako
Trafikoko Zuzendaritza Nagusiaren iritziz, lehendabiziko IAT seigarren urtean egin behar zaie; hortik aurrera, proba bi urtean behin gaindiaraziko zaie.
|
2005
|
|
Agiri horietakoren bat erakuts dezan agindu zaionean, gidariak agertuko ez balu,
|
Espainiako
Trafiko Zuzendaritza Nagusiak hainbat zigor ezartzea aurreikusia du; horien munta bi faktoreren arabera aldatuko da: agiria zien den eta, funtsezkoa, titularrak eskuratua duen ala ez.
|
2007
|
|
|
Espainiako
Trafikoaren Zuzendaritza Nagusiak eginiko Bideetako ezbehar zifra nagusiak txostenaren hirugarren edizioan azpimarratu denez, ezbehar horietako gehienak (%74) beste ibilgailu batekin talka egitearren jazo ziren, hirigunean batik bat (%68), pentsa genezakeenaz beste aldera.
|
|
|
Espainiako
Trafikoaren Zuzendaritza Nagusiaren arabera, txirrindulariekin gainerako gidariek izaten dituzten arau hauste ohikoenak hauek dira: deskuidua, abiadura desegokia, arauz kontrako aurreratzea eta behar ez bezalako biratzea.
|
2009
|
|
|
Espainiako
Trafiko Zuzendaritza Nagusiak eman dituen datuen arabera, gidarien% 77k estres egoeran gidatzen dute, eta% 22k, berriz, depresio egoeran (ideia suizidak izateko arriskua sortzen du gaitz horrek, eta istripu larrien% 2,6tan izaten du eragina).
|
|
Estatuari dagokionez,
|
Espainiako
Trafiko Zuzendaritzak gaur eta bihar bidaiarik ez egitea gomendatu du, trafiko handieneko egunak baitira urte osoan. 8,6 milioi joan etorri espero dira Espainiako errepideetan.
|
|
Guardia Zibileko Trafikoko agenteek bikoiztu egingo dituzte abiadura kontrolak gaurtik aurrera. Egunero 100.000 ibilgailu ingururen abiadura neurtuko dute eta abuztuaren 23ra bitartean milioi bat eta erditik gora auto izango dira kontrolatuko dituztenak,
|
Espainiako
Trafiko Zuzendaritza Nagusiak (DGT) jakitera eman duenez.
|
|
DGT
|
Espainiako
Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak eman ditu matrikulazio berrien datuak, eta, horien arabera, Nafarroan izan dute igoerarik nabarmenena: iaz 986 auto saldu ziren, eta aurten, 1.499; %52, 02 gehiago.
|
|
Uztailean eta abuztuan Hego Euskal Herriko errepideetan hildakoen kopurua %80 jaitsi da 2003 urtetik hona. Aurten zortzi pertsona zendu dira auto istripuz bi hilabete horietan, eta 2003an 39 hil ziren, DGT
|
Espainiako
Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak emandako datuen arabera. Iragan urtetik ere nabarmen jaitsi dira Hego Euskal Herrian errepide istripuan hildakoak, uztailean eta abuztuan.
|
|
DGT
|
Espainiako
Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak EAEko errepideen berri emango du bere webgunean, eta Eusko Jaurlaritzako webgunen Espainiako, Galiziako eta Kataluniako errepideen egoeraren berri emateko aukera izango du Eusko Jaurlaritzak. Hori ahalbidetzeko hitzarmena sinatu dute bi aldeek, Rodolfo Ares Jaurlaritzako Herrizaingo sailburuak atzo jakinarazi zuenez.
|
|
Eta urrira bitartean, iaz epe berean baino 1.091 gehiago merkaturatu dituzte, %2, 2 gehiago, hain zuzen. DGT
|
Espainiako
Trafiko Zuzendaritzak eman ditu datuak.
|
2010
|
|
|
Espainiako
Trafiko Zuzendaritzaren esanetan, 86 milioi joan etorri izango dira aurtengo udan, eta, segur aski, handitu egingo da kontzentrazio faltak eta nekeak eragingo duten istripu kopurua, beroaren erruz hein handian.
|
|
Gizarte arloan, errepide bidezko garraioak 200 hildako eta 10.000 zauritubaino gehiago eragiten ditu urtean, laurogeiko hamarkadaz geroztik kopuruakpixka bat jaitsi baldin badira ere(
|
Espainiako
Trafiko Zuzendaritza Nagusia, 2004). Gainera, Europar Batasunean, zirkulazio istripuek eragiten dute heriotza gehien 45urte arteko pertsonen artean (Europako Ingurumen Agentzia, 2003). Emaitza latzhorri isuri kutsagarriek pertsonen osasunean dituzten ondorioak gehitu beharzaizkio.
|
2012
|
|
Hilabeteak pasatu eta datuak egonkortu ahala, beti igo egiten da hildakoen kopurua, adibide gisa: iaz Hego Euskal Herrian 105 lagun hil zirela zioen behin behineko urtarrileko estatistikak; urte bukaeran, ordea, 114 hildakora igo zen zifra hori,
|
Espainiako
Trafiko Zuzendaritza Nagusiaren arabera?. Aste honetan ezagutarazitako datuek gora egingo dute, beraz.
|
2015
|
|
Greban dira
|
Espainiako
Trafiko Zuzendaritzako langileak, baldintza duinak exijitzeko; 2.000 ikasle azterketarik gabe gelditu dira Nafarroan
|
|
Nafarroan, 2.000 ikasle baino gehiago dira gidabaimena lortu nahi eta azterketa egiteko egunik ez dutenak. DGT
|
Espainiako
Trafiko Zuzendaritzaren menpe dauden etsaminatzaileek greba hasi zuten, iragan irailaren 14an, lan baldintza duinak exijitzeko eta" zuzendaritzaren pribatizazio saialdiak gelditzeko". Azken asteetan, gainera, autoeskoletako langileak ere batu zaizkie mobilizazio eta protestetan, egoerak eragindako" blokeoa" gainditzeko eta baliabide gehiago eskatzeko.
|
|
Blokeo egoera gainditzea zaila izanen dela ikusita, Madrilen bilera egiteko gonbita luzatu die
|
Espainiako
Trafiko Zuzendaritza Nagusiak etsaminatzaileen ordezkari sindikalei, negoziatzen hasteko. Hala ere, Nafarroako autoeskolen elkarteak eta etsaminatzaileen sindikatuek ez dituzte protesta ekintzak bertan behera utziko, DGTrekin hitzarmena lortu arte.
|
|
Estefania Beltran de Heredia Eusko Jaurlaritzaren Segurtasun sailburuak nabarmendu duenez, ez dute Euskal Autonomia Erkidegoan (EAE) dauden radar mugikorren kokapenaren berri emango eta
|
Espainiako
Trafiko Zuzendaritzak (DGT, gaztelerazko sigletan) horren harira egindako iragarpena" tranpatia" dela azpimarratu du.
|
2018
|
|
Joan den uztailetik hona Ipar Euskal Herriko eta frantses estatuko bigarren mailako bideetan ezarria den abiadura muga aplikatua izanen da, hain segur, Hego Euskal Herrian ere. Hori da, bederen, Pere Navarro DGT
|
Espainiako
Trafiko Zuzendaritzarako buruak berriki iragarri duena. Ez du eperik zehaztu, baina xede hori duela jakinarazi du, eta kontrako iritziak agertzen badira ere, ez omen du ideiaz aldatzeko asmorik.
|
2020
|
|
Bigarren fasera igarotzen diren autonomia erkidegoetan gidabaimena ateratzeko azterketak hurrengo astean hasiko direla jakinarazi die
|
Espainiako
Trafiko Zuzendaritzak autoeskolei. Martxotik itxita daude autoeskolak, eta gidabaimena ateratzeko azterketak bertan behera utzita.
|
2021
|
|
Egoera honetan, 2.300 bat ikasle daude, Arabako Autoeskolen Elkarteak egin dituen kalkuluen arabera. Kasu honetan, egoera ezin dakioke egotzi pandemiari, DGT
|
Espainiako
Trafiko Zuzendaritzaren arazo estrukturalei baizik. Izan ere, elkarteak dioenez, duela bi astera arte hiru aztertzaile besterik ez zeuden Araban.
|
|
DGT
|
Espainiako
Trafiko Zuzendaritzak azaldu du neurriaren helburu nagusia hirietan gertatzen diren trafiko istripuak eta horiek eragindako heriotzak gutxitzea dela. Hain zuzen, orduko 30 kilometroko muga duten eremuetako joerak aztertuta istripuen kopurua %40tik gora murriztu daitekeela azpimarratu du; besteak beste, orduko 50 kilometroko abiadurarekin alderatuta frenatzeko distantzia erdira jaisten delako.
|
2022
|
|
Bere naziotasuna nabarmentzeaz gain, Jose Maria Aznar Espainiako gobernuburuaren asmo zentralistak salatzeko jarri zuen Lobeirak eranskailua. Izan ere, Aznarrek erabaki zuen
|
Espainiako
Trafiko zuzendaritzaren aurrean matrikulaturiko autoek Espainia adierazten duen hizkia eramango zutela, eta zutela beste naziotasunik adierazi. «Hor sartzen gara ikurren inguruko eztabaidan.
|
|
Izan ere, Europako Batasunean, bakarrik
|
Espainiako
Trafiko Zuzendaritzak ematen ditu lau zenbaki eta hiru hizki dituzten matrikulak, azaldu duenez. Beraz, ezinezkoa litzateke estatuz nahastea.
|
2023
|
|
Bai. Adibidez, Nafarroak urtero istripuen inguruko datuak emango dizkio
|
Espainiako
Trafiko Zuzendaritzari, eta zigor espedienteei eta gidarien puntuei buruzko txostenak pasatuko dizkio. Sortzen diren autoeskolen berri emango du.
|
|
Hala ere, bi baldintza bete dituzte. Batetik, DGT
|
Espainiako
Trafiko Zuzendaritza Nagusiak ulertuko du pertsona batek minbizia gainditu duela hiru urtez ez badu gaixotasunaren inolako zantzurik izan. Bestetik, sendagile baten «aldeko txostena» aurkeztu dute herritar horiek; pazienteek minbizia gainditu dutela ziurtatu dute medikuek hor.
|
|
Toñi Gomariz Bilboko Amezti autoeskolako irakasleak ezjakintasunaren ondoriotzat jo du abuztuan matrikulazioak apaltzea: «Ikasleek uste dute DGT
|
Espainiako
Trafiko Zuzendaritzak ez dituela azterketak egiten, eta horregatik jaisten dira matrikulazioak abuztuan. Baina ez da horrela.
|
|
|
Espainiako
Trafiko Zuzendaritzak probintziaren arabera zehazten du zenbat azterketa egiten diren, eta zenbatean behin. Aztertzaile kopurua, bestalde, biztanleriaren araberakoa izan ohi da.
|
|
Bengoetxea autoeskolako buruaren hitzetan, otsailean, martxoan eta apirilean izaten diren matrikulazioak udan izaten direnen %30 besterik ez dira. Arazo hori ikusita, Bengoetxeari «ulergaitza» egiten zaio
|
Espainiako
Trafiko Zuzendaritzaren jarrera: «Aurreikuspen bat egiten saiatzen naiz udako liburuak eskatzeko.
|
|
datuak ditu!».
|
Espainiako
Trafiko Zuzendaritzaren zerbitzuak jasotzeko, tasa batzuk ordaindu behar izaten dira. Tasa horiek udan gidabaimena ateratzen ari diren ikasleen kopurua zehazten dute.
|
|
Bengoetxea autoeskolaren jabearentzat, DGTk errefortzuak eskatu lituzke pilaketarik izan ez dadin: «Datu horiek izanda,
|
Espainiako
Trafiko Zuzendaritzak hamar bat aztertzaile gehiago bidali lituzke».
|